بازدید 1888

آزادی ۱۰ هزار زندانی با استفاده از پابند الکترونیک

مدیر بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند. تاکنون ۴۰ هزار پابند تولید کرده ایم که حدود ۱۰ هزار پابند در حال بهره‌برداری و ۳۰ هزار پابند در اختیار سازمان زندان‌ها است.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ 03 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: بنیاد تعاون زندانیان در یک دوره‌ای به سر می‌برد که حالت گذار از فعالیت‌های روتین و متعارف به فعالیت‌های جدید صنعتی است. تولید دوچرخه و موتورسیکلت دو اتفاق مهم و مبارک در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغال زندانیان بود. 

وی ادامه داد: این دو حرکت مهم، یکی در بهمن ماه و دیگری در اوایل اسفند ماه رقم خورد. تولید موتور سیکلت با کیفیت بسیار خوب در زندان مرکزی قم و تولید انواع دوچرخه در زندان قزلحصار در استان البرز هم مورد دیگر بود. بنیاد تعاون زندانیان مصمم است فعالیت‌های صنعتی خود در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد

مطهرنژاد گفت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به عفو و تخفیف گسترده زندانیان در بهمن ماه که تا اردیبهشت امسال ادامه داشت، مواجه شدیم و در پی این اتفاق حدود ۲۰ هزار شغل از دست دادیم. مددجویان که با این عفو‌های گسترده آزاد شدند، تعداد مشاغل ما تا حدود ۲۰ هزار مورد کاهش پیدا کرد و فرصتی شد تا به سمت و سوی فعالیت‌های ماندگار بیشتر و بهتری شبیه راه اندازی کارخانجات تولیدی برویم. بنیاد مصمم است فعالیت‌های صنعتی خود در حوزه‌های مختلف را افزایش دهد، این جزو سیاست‌های جدید بنیاد است. قطعا ما به سمت و سوی کار‌هایی می‌رویم که سطح اشتغال زندانیان بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد زندانی از پابند استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از پابند استفاده می‌کنند. ایجاد زیرساخت‌ها و تولید و توسعه پابند‌ها جزو مسئولیت‌های ما بود که بنیاد تعاون زندانیان در سال ۹۷ به این موضوع ورود کرد تا آبان ۹۹ حدود ۴۷۰۰ دستگاه پابند تولید و تحویل سازمان زندان‌ها دادیم و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد پابند‌ها به ۴۰ هزار مورد رسید که از این تعداد حدود ۱۰ هزار مورد در حال بهره برداری است. 

 مطهرنژاد تصریح کرد: ۳۰ هزار پابند در اختیار سازمان زندانهاست که منتظر صدور احکام قضایی است، قضات و دستگاه قضایی باید کمک کنند تا این ظرفیت ایجاد شده به بهره برداری برسد و تعداد زیادتری از زندانیان را با پابند بیرون از زندان بیرون بیاوریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست