بازدید 10552
۱

گرفتار شدن خودروها در دریاچه سد دز

بخشدار شهیون دزفول گفت: تمام خودروهای گرفتار در مخزن سد دز به مکان امن منتقل شدند و آخرین خودرو گرفتار شده در دریاچه سد دز ساعتی پیش به منطقه ایمن منتقل شد.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳ 25 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی بخشداری شهیون، سید مصطفی اشتا با اشاره به افزایش تراز سد دز از شب گذشته بیان کرد: تلاش ها برای امداد به خودروهای گرفتار شده در دریاچه پشت سد دز تا ساعاتی قبل ادامه داشته و خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی تمام خودروها به محل امن منتقل شدند.

وی ادامه داد: با بالا آمدن سطح آب پشت سد دز، تعدادی از خودروهای حاشیه این مخزن، شب گذشته به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه دچار حادثه شدند که به کمک یدک کش و خودروهای آفرود، از آب بیرون کشیده شدند.

وی گفت: امدادرسانی به ۲ خودرو باقی مانده در این دریاچه که با بالا آمدن آب دچار حادثه شده بودند به دلیل استقرار در مکانی که امکان دسترسی به آن وجود نداشت شب گذشته متوقف شد.

وی افزود: عملیات بیرون کشیدن این خودروها با اعزام تیم‌های پشتیبانی و کمکی از ساعت‌های گذشته از سر گرفته شد که با تلاش انجام شده، این خودروها نیز ساعتی پیش به مکان امن منتقل شدند.

بخشدار شهیون با اشاره به روند رو به افزایش سطح تراز دریاچه سد دز گفت: ورود به محدوده دریاچه سد دز ممنوع و عملیات تخلیه همه مسافران و گردشگران حاضر در این محدوده که از شب گذشته آغاز شده عصر امروز به پایان رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام خودروهای حاشیه مخزن سد دز از منطقه تخلیه شدند، افزود: از همه گردشگران خواهشمندیم تا پایان بحران از نزدیک شدن به دریاچه خودداری کنند.

وی ادامه داد: با فروکش کردن بارندگی ها و بازگشت شرایط جوی یه حالت عادی امکان حضور گردشگران و مسافران نوروزی در مناطق زیبای گردشگری روستای پامنار و دریاچه سد دز فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است. در همین راستا ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل هستند زیرا احتمال بارش‌های شدید وجود دارد.

همچنین در ۱۴ استان دیگر هشدار نارنجی صادر شده است؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از یکشنبه شب آغاز و در روز دوشنبه با شدت بیشتری ادامه می یابد.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به ترددهای غیرضروری در ساعت های آینده، به دلیل شدت بارش ها و امکان سیل و طغیان رودخانه ها و سقوط بهمن در مناطق سردسیر و کوهستانی، از هموطنان خواست تا از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها فاصله گرفته و از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
درکش سخته
با وانت بری چهل تا بچه بریزی پشت وانت
بری دم سد
یک هندونه بخوری
پشت درختها قضای حاجت کنی
بعد بگی رفتی مسافرت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی