بازدید 1612

آخرین وضعیت روستاهای تخلیه شده بر اثر سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با ارائه آماری از امدادرسانی به استان‌ها در نتیجه شرایط جوی، درباره تصادف‎های نوروزی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ 21 March 2024

به گزارش تابناک، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۱۴ استان کشور متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف بودند به همشهری آنلاین گفت: نیروهای عملیاتی این جمعیت تا ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۲ فروردین به بیش از ۱۵۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

صادق محمودی خراسان رضوی، بوشهر، مازندران، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، فارس، گلستان و خراسان رضوی را 14 استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قوی دانست و افزود: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر به 1436 نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اسکان اضطراری 300 خانوار از چند روستایی که برای پیشگیری از مشکلات تخلیه شده بودند، توضیح داد که این خانوارها با پایان بحران به خانه‌هایشان بازگشتند.

او از تخلیه آبگرفتگی 150 خانه مسکونی هم خبر داد و در ادامه با اشاره به همکاری خوب مردم و مسافران نوروزی تاکید کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته با توجه به هشدار قرمز هواشناسی که در 5 استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد صادر شده بود، شهروندان رعایت کردند و تردد زیادی در محورهای این استان‌ها نداشتند. همین همکاری موجب شد علی‌رغم ریزش کوه و سنگ در جاده‌های این استان‌ها تلفاتی نداشته باشند و به دلیل خلوت بودن جاده‌ها نیروهای راهداری به سرعت بتوانند موانع را رفع کنند. اگر همکاری خوب مردم نبود ممکن بود دچار مشکل شویم.

به گفته محمودی، 4200 نقطه و پایگاه موقت و دائم با 30 هزار نیروی امدادی و 20 بالگرد در سطح کشور آماده امدادرسانی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به اینکه عامل بیش از 60 درصد تصادف‌های نوروزی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است، گفت: این تصادف‌ها به ویژه در استان‌های فارس، کرمان، اصفهان و یزد که به صورت دشت هستند رخ می‌دهد. در مازندران هم آمار تصادف‌ها بالاست اما ضریب تلفات نسبت به 4 استان دیگر کمتر است. از مردم می‌خواهیم تمهیدات لازم را در این باره و استراحت کافی داشته باشند.

محمودی همچنین با اشاره به تولید قرص‌هایی برای کاهش خواب‌آلودگی از سوی چند شرکت دانش‌بنیان ایرانی از رانندگان خواست علاوه بر استراحت کافی با استفاده از نوشیدنی‌ها کافئین‌دار و یا این محصولات احتمال خواب‌آلودگی خود را کاهش دهند.

او البته تاکید کرد که رانندگان به تجربه و مهارت خود نیز توجه کنند، زیرا برای مثال راننده‌ای که تجربه 2-3 ساعت رانندگی جاده‌ای را دارد حتما در 8 ساعت رانندگی دچار مشکل خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در پایان تاکید کرد که با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های ذکر شده آمار 60 درصدی ذکر شده و تلفات و مجروحان آن تا یک سوم قابل کاهش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی