بازدید 1390

هشدار پلیس فتا در مورد تبادل آنلاین ارز در تعطیلات

رئیس پلیس فتای پایتخت ضمن اشاره به تعطیلی برخی صرافی‌ها در تعطیلات نوروزی و استفاده برخی از مردم از فضای مجازی برای تبادل ارز اظهارکرد: بستر شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام محل مناسبی جهت خرید و فروش ارز و یا تبدیل به ریال نیست، با توجه به تعطیلات نوروز و فعالیت نداشتن برخی از صرافی‌ها مسافران نوروزی مراقب باشند تا فریب مجرمان سایبری را نخورند و مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ 21 March 2024

به گزارش «تابناک»، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خرید و فروش ارز در فضای اینستاگرام و تلگرام اظهارکرد: با توجه به ایام تعطیل و غیرفعال بودن برخی از صرافی‌ها شاهد این هستیم که مجرمین سایبری در فضای مجازی و به‌صورت ویژه در تلگرام و اینستاگرام در زمینه خرید و فروش ارز و تبدیل به ریال و بالعکس فعالیت می‌کنند. بسیاری از مسافران نیز از این بستر استفاده می‌کنند که غالبا مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و در دام مجرمین سایبری گرفتار می‌شوند.

وی خطاب به مردم گفت: نکته بسیار مهم این است که اگر این افراد حتی در لحظه با شما تسویه حساب کردند نیز به واسطه آن‌ها خرید و فروش انجام ندهید چراکه ممکن است پول واریزی برای شما برای یک شاکی باشد که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

معظمی گودرزی درپایان توصیه کرد: فضای مجازی اصلا بستر مناسبی برای خریداری و تبادل ارز نیست چراکه کلاهبرداران اینترنتی از این بستر سوء‌استفاده می‌کنند و شما ممکن است در مقام متهم یا یکی از مولفه‌های جرم در پرونده‌های سایبری حاضر شوید و نیاز باشد تا توضیحاتی را ارائه دهید. بنابراین از این فضا به منظور تبادل ارز استفاده نکنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی