بازدید 1982

هدایت افراد از اماکن آسیب‌پذیر در سیلاب احتمالی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مسئولان ۵ استان موظفند در صورت وقوع سیلاب، دستور تخلیه اماکن آسیب پذیر را بدهند و اگر لازم باشد با هدایت اجباری، افرادی را که در معرض خطر قرار دارند، جابجا کنند.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 18 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسن نامی در ارتباط با بخش خبری ۱۴ گفت: ستاد‌های مدیریت بحران در ۵ استان لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که بارندگی در آنجا بیشتر خواهد بود، به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش قرار دارند.

­

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی مرخصی‌های مسئولان دستگاه‌های خدمت رسان لغو شده است، افزود: ستاد‌های مدیریت بحران در ۲۴ استان دیگر هم که هشدار نارنجی دارند آماده خدمت رسانی هستند.

­

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: علاوه بر این پنج استان که هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است، در شمال استان فارس به ویژه در منطقه مَمَسَنی و نورآباد هم امکان بارش زیادی وجود دارد و به همین علت ستاد مدیریت بحران در این منطقه هم به حالت آماده باش درآمده است.

­

نامی افزود: با ماموران پلیس راهور هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در مواقعی که میزان بارندگی افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر اعمال محدودیت تردد در جاده ها، جاده‌های فرعی و زیر پل‌ها هم مسدود شوند.

­

این مقام مسئول گفت: قرار است مدیران آب منطقه‌ای و آبفا در صورت نیاز کسانی را که در بستر رودخانه‌ها یا حریم رودخانه ساکن هستند، تخلیه کنند و در اماکنی که به عنوان اردوگاه‌های اضطراری پیش بینی شده است، مستقر کنند.

­

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: عشایری که در پایین رودخانه‌ها مستقر هستند باید حتما از این مناطق تخلیه شده و به اماکن امن منتقل شوند.

­

وی گفت: وزارت نیرو از چهارشنبه گذشته مدیریت سد‌هایی که در این ۵ استان احتمال پرشدگی شان وجود دارد، در دستور کار خود قرار داده است.

­

نامی با اشاره به اینکه این ۵ استان در این دو روز در معرض خطر قرار دارند، افزود: از مردم می‌خواهیم در روز‌های دوشنبه (۲۸ اسفند) و سه شنبه (۲۹ اسفند) سفرشان را به این استان‌ها مدیریت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست