بازدید 2375

آنچه دهکردی و نصیریان به رئیس جمهور گفتند

مدیرعامل خانه سینما در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رییس جمهور از تحقیر هنرمندان با واژه سلبریتی و مشکلات بیکاری، تورم و مالیات جامعه هنری صحبت کرد.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 17 March 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی خانه سینما، عصر روز جمعه ۲۵اسفند ماه به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار رئیس جمهور و هنرمندان در محل اجلاس سران برگزار شد که در آن پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- علی دهکردی -مدیر عامل خانه سینما - هم سخنرانی کرد.

دهکردی با بیان اینکه "من به عنوان علی دهکردی بازیگر اینجا نیستم بلکه به نمایندگی از هفت‌هزار نفر عضو خانه سینما اینجا هستم،" در ادامه گفت: هفت هزار نفری که در سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی‌های زیادی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شرایط بسیار سخت مردم به دلیل تورم و گرانی گفت: سینماگران هم جدا نیستند و با این مشکلات دست‌به گریبانند، این در حالی‌ است که حتی عنوان شغلی سینماگران در فهرست مشاغل رسمی کشور نیست.

او در ادامه با اشاره به شرایط دشوار مراحل مختلف تولید و عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری، از موج سهمگین بیکاری و سایه آن بر زندگی سینماگران سخن گفت.

وی شرایط دشوار اعضایی را که دچار بیماری‌های خاص هستند بازگو کرد و در ادامه به نگرانی‌هایی که سینماگران و هنرمندان در مورد مالیات دارند اشاره کرد و با گله از این‌که از عبارت سلبریتی برای تحقیر هنرمندان استفاده می‌کنند، گفت: سلبریتی‌های ما در برابر کسانی که خون مردم و پول بیت‌المال را در فنجان‌های چای دبش می‌نوشند شرف دارند.

 
وی همچنین فراهم ساختن بستر مناسب و برخورد آزاداندیشانه با سلیقه‌های گوناگون را ضروری دانسته و با بیان مواردی همچون عدم توجه قانون‌گذار به امور سینماگران، نبودن بودجه اختصاصی برای خانه سینما، ناچیز بودن بودجه فرهنگ و هنر ادامه سخن داد.

دهکردی تعامل با سازمان سینمایی و صندوق اعتباری را مثبت خواند و راه اندازی صندوق بیکاری سینماگران را از مطالبات خانه سینما دانست.

در پایان از این که اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و به طور کلی هنرمندان هنوز یک بیمارستان اختصاصی برای خود ندارند ابراز ناخشنودی کرد و افزود: اینها بخشی از مشکلات سینماگران هستند و امیدواریم شرایط برای شنیدن حرف‌های بیشتر هم فراهم شود.

در بخشی دیگر از این مراسم از علی نصیریان دعوت شد و این بازیگر در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور و مسئولان دولتی و قانون‌گذران، به اهمیت توجه به خلاقیت‌های سینماگران و حذف دستورالعمل‌های باز دارنده و موانع رشد خلاقیت هنری در آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: هنرمندان قواعد رامی‌شناسند و آن‌ها را در حد عرف رعایت می‌کنند اما عده‌ای با مانع تراشی سد راه خلاقیت سینماگران خصوصا نسل جوان می‌شوند و این شایسته سینما وفرهنگ و هنر ما نیست.

در این مراسم هنرمندان دیگری نیز به بیان مشکلات و مسائل جاری در حوزه‌های تخصصی خود و عرصه فرهنگ و هنر اشاره کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی