بازدید 7940
صد و شصت و سومین روز از جنگ غزه

درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 17 March 2024

درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

نبرد سنگینی در خان یونس جریان دارد
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۳:۱۷

مبارزان مقاومت فلسطین در حال نبرد سنگین با اشغالگران در خان یونس هستند.

مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست که پیشروی در مناطقی از خان یونس داشتند، مقابله کردند.

مناطق السطر الغربی و الکتیبه شاهد درگیری سنگین است.

توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه القراره را به شدت زیر آتش گرفته است.

همزمان سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مبارزان ما موفق به شکار یک نظامی صهیونیست در جنوب غرب شهر غزه شدند.

گردان‌های الاقصی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را که به شرق دیرالبلح رخنه کرده بودند، با خمپاره زیر آتش قرار دادیم.

رسانه‌های صهیونیستی: ما جنگ را باخته‌ایم
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۱:۱۹

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این رژیم جنگ با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه را باخته و همپیمانان خود را نیز از دست داده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: دود رخ‌دادهای نوار غزه و اقدام علیه حزب‌الله لبنان دیر یا زود در چشم ما خواهد رفت و این اتفاقات به منزله انفجاری به روی ما خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: جبهه داخلی برای یک جنگ منطقه‌ای که هزاران بار از جنگ در نوار غزه دشوارتر و خطرناک‌تر خواهد بود، آماده نیست.

این رسانه‌ها اذعان کردند: رئیس ستاد کل ارتش منزوی شده و سکوت اختیار کرده است. او از خیلی وقت پیش کنترل رخ‌دادهای میدانی را از دست داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند: ما در خطیرترین رسوایی از زمان تأسیس ارتش و خطرناک‌ترین شکست از زمان پیدایش اسرائیل هستیم.

رئیس جمهور مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینیان را نمی‌دهیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۹:۲۳

 رئیس جمهور مصر بار دیگر تاکید کرد که قاهره با هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی مخالف است و هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در دیدار با «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا ضمن درخواست برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی تاکید کرد.

وی تاکید کرد که کشورش با هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان به مصر مخالفت خواهد کرد و هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران مصر و اروپا که در آن تعدادی از پرونده های همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌ وگو کرد.

قاهره پایتخت مصر امروز در حالی میزبان اجلاس مقامات مصری و اروپایی است که دو طرف در صدد ارتقای روابط به سطح همکاری راهبردی گسترده با هدف دستیابی به یک جهش کیفی در همکاری ها هستند.

رئیس جمهوری مصر پیشتر بارها در گفت‌وگوهای حضوری و تلفنی خطاب به سران کشورها گفته است که قاهره سیاست‌های مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه را محکوم می‌کند و اجازه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان به سرزمین‌های مصر را نداده و نخواهد داد.

پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه سرنگون شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۸:۱۴

 گردان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین از سرنگونی یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی توسط رزمندگان این گردان ها خبر داد.

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری حزب الله لبنان، گردان‌های قدس در بیانیه ای اعلام کرد که پهپاد «اسکای لارک» اسرائیل متعلق به نیروهای پیاده نظام ارتش این رژیم که در حال انجام مأموریت‌های اطلاعاتی در شرق شهر غزه بود، توسط رزمندگان این گردان ها سرنگون شد.

همچنین حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان این گروه مقاومت، تجهیزات جاسوسی در سایت «العاصی» را با گلوله های (۱۴.۵) هدف قرار دادند.

در این پیوند، رسانه های لبنان از گلوله باران متقابل حزب الله و ارتش رژیم اسرائیل در مناطق مرزی این کشور خبر دادند و به نقل از حزب الله لبنان اضافه کردند که محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اسرائیل در مقابل شهر «وازانی» در جنوب لبنان هدف قرار گرفت.

رسانه های لبنان همچنین از هدف قرار گرفتن خانه‌ای در شهر «نقوره» در جنوب این کشور توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر دادند و اضافه کردند که بلافاصله آمبولانس‌ها و خودروهای امدادرسان به سمت آن محل شتافتند.

همچنین مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی نوشت: یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم‌ رژیم اسرائیل شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۶:۱۳

 سازمان دیده‌بان حقوق بشر از جامعه بین المللی خواست تا رژیم اسرائیل را به دلیل رعایت نکردن دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از جنایت نسل کشی در نوار غزه تحریم کند.

دیده‌بان حقوق بشر در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: کشورها باید برای تبعیت از دستور دیوان بین المللی دادگستری، تحریم های هدفمندی علیه [رژیم] اسرائیل اعمال نمایند و از دادن سلاح به این رژیم خودداری کنند.

این نهاد حقوق بشری اشاره کرد که «تل آویو» از دستورات دادگاه بین المللی لاهه سرپیچی کرده است و برای ارائه کمک ها و خدمات اولیه به فلسطینیان در نوار غزه تلاش نمی کند.

در اواخر ژانویه گذشته، دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم اسرائیل خواست تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند جنایت نسل‌کشی تلقی شود، اتخاذ کند و از هرگونه اظهارنظر یا بیانیه های علنی که باعث تحریک نسل کشی در غزه می شود، خودداری کند.

دیوان بین المللی دادگستری همچنین از رژیم اسرائیل خواسته بود تا تمام اقدامات را برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

در ۲۹ دسامبر، آفریقای جنوبی شکایتی را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرد و در آن ، رژیم اسرائیل را به ارتکاب جنایت نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد. پس از مطرح شدن این شکایت در دادگاه بین المللی لاهه، این نهاد حقوقی سازمان ملل، رژیم اسرائیل به اتخاذ تدابیری برای توقف نسل کشی و ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه ملزم کرد.

در همین حال رژیم صهیونیستی با بی اعتنایی به دستور دیوان بین المللی دادگستری به جنایات نسل کشی خود عیله ساکنان غزه ادامه می دهد و از ورود کمک های بشردوستانه به ساکنان این نوار جلوگیری می کند.

لاپید: بدون بازگرداندن اسرا پیروز نخواهیم شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۷

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که درصورت عدم موفقیت تل‌آویو در بازگرداندن اسرا از نوار غزه، این رژیم بازنده جنگ خواهد بود.

«یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت که تل‌آویو بدون بازگرداندن اسرا در جنگی که به راه انداخته است پیروز نخواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، لاپید این اظهارات را طی مشارکت در تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو بیان کرد.

وی همچنین خواستار تلاش برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه شد.

لاپید در این باره افزود: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود ارزش هزینه کردن را دارد و مورد پذیرش و حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن آنها وجود نخواهد داشت.

شامگاه شنبه هزاران صهیونیست در چندین نقطه از جمله تل‌آویو، قدس، حیفا، قیساریه و بئرالسبع علیه کابینه رژیم اشغالگر به ریاست بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست و حامیان آنها کابینه نتانیاهو را برای توقف جنگ تحت فشار قرار داده و علاوه بر آن اختلافات شدیدی میان اعضای کابینه جنگ شکل گرفته و درخواست‌ها برای کناره گیری نتانیاهو از سمتش بالا گرفته است.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر در انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم در جریان جنگ و شکست خوردن آن از مقاومت اعلام کرده بود، بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند در منصبش ادامه دهد و امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد.

برای ایجاد منطقه حائل ۱۶ درصد مساحت نوار غزه مصادره می‌شود
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۶

تلویزیون رژیم صهیونیستی از تدوین طرحی برای ایجاد یک منطقه حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی خبر داد که با اجرای آن، ۱۶ درصد از مساحت نوار غزه مصادره خواهد شد.

 برخی منابع به شبکه «کان۱۱» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کردند که احداث منطقه «امنیتی» حائلی که فاصله‌ای را میان نوار غزه و اراضی تحت اشغال ایجاد خواهد کرد، نیازمند مصادره نزدیک به ۱۶ درصد از کل مساحت نوار غزه است.

این منابع اظهار کردند: بدون ایجاد چنین منطقه‌ای بازگشت آوارگان صهیونیست از شهرک‌های پرجمعیت جنوبی به نوار غزه که در پی حمله هفتم اکتبر گذشته حماس این شهرک‌ها را تخلیه کردند، غیر ممکن خواهد بود.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: پهنای منطقه حائل در برخی مناطق به یک کیلومتر خواهد رسید و در سایر مناطق نزدیک به ۶۰۰ متر خواهد بود.

آنها افزودند: زمانی که روند احداث این منطقه پایان یابد، نوار غزه نزدیک به ۱۶ درصد از کل مساحت خود را از دست خواهد داد.

«عادی بن‌نون» کارشناس صهیونیست و از اساتید دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با «کان۱۱» این مطلب را تایید کرد.

او با تحلیل اقداماتی که موسسه نظامی رژیم صهیونیستی برای احداث این منطقه حائل آغاز کرده، گفت: این پروژه نیاز به مصادره ۱۶ درصد از مساحت غزه را دارد.

این شبکه عبری زبان با اشاره به اینکه طول نوار غزه ۴۱ کیلومتر و پهنای آن حدود ۶ تا ۱۲ کیلومتر بوده و مساحت کلی آن به ۳۶۵ کیلومتر مربع می‌رسد، تاکید کرد: طرح دیگری وجود دارد غزه را به دو بخش تقسیم خواهد کرد، رژیم صهیونیستی کار احداث مسیر مواصلاتی به طول شش و نیم کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر را آغاز کرده و این به معنای آن است که نهاد نظامی این رژیم محدوده کوچک‌تری را برای اتصال غرب و شرق نوار غزه تعیین کرده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد: هدف از این مسیر مواصلاتی تقسیم نوار غزه به دو بخش شمال و جنوب و انجام گشت‌های نظامی در این منطقه تا زمان پایان یافتن جنگ است.

مخالفت آمریکا

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با این طرح اعلام مخالفت کرده و هشدار داد که چنین طرحی تمامیت و حاکمیت ارضی نوار غزه را به خطر می‌اندازد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که ارتش این رژیم در منطقه حائلی در اطراف نوار غزه مستقر خواهد شد، در آن مقطع زمانی بلینکن به شدت از این طرح ابراز شگفتی کرده و خواستار اطلاع از جزئیات بیشتر درباره آن شد، در مقابل نتانیاهو به او تاکید کرد که تل‌آویو منطقه حائل عمیقی را در غزه ایجاد خواهد کرد و این منطقه تا پس از جنگ تحت کنترل نظامی آن باقی خواهد ماند.

در ابتدای همان ماه رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار از این طرح رونمایی کرده و آن را یکی از راه حل‌های جلوگیری از وقوع عملیات‌های احتمالی مشابه حمله هفتم اکتبر دانستند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۶

وزارت بهداشت غزه گزارش داد: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار در نوار غزه انجام دادند که ۹۲ شهید و ۱۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه همچنین آماری کلی قربانیان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه از هفتم اکتبر را ۳۱ هزار و ۶۴۵ شهید و ۷۳ هزار و ۶۷۶ مجروح اعلام کرد.

هلال احمر فلسطین با انتشار کلیپی از انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی در نتیجه بمباران خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

هلال احمر گفت: کارکنان ما ۹ شهید و ۲۱ مجروح را به بیمارستان منتقل کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بر اثر بمباران صهیونیست‌ها ساعات اولیه روز یکشنبه علیه خانه‌ای در محله بشاره در شهر دیرالبلح ۱۲ تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند که در نتیجه بمباران خانه متعلق به خانواده ثابت در دیرالبلح دست‌کم ۱۲ شهروند که بیشتر آنها کودک و زن بودند، شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست به رفح حمله نکند
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۵

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گفت که تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این باره افزود: برای بازگشت اسرا از غزه حاضریم تاوان بدهیم، اما آماده توقف جنگ نیستیم.

یسرائیل کاتس، تصریح کرد: بدون ورود به «رفح» و انجام عملیات زمینی در آنجا نمی‌توان به پیروزی دست یافت.

کاتس ادامه داد: آزادی اسرا اولویت اصلی ما در وزارت خارجه اسرائیل است.

شماری از اسیران صهیونیست نزد نیروهای مقاومت فلسطین به خاطر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه یا در جریان عملیات‌های ناکام برای آزاد کردن آن‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون، هیچ کدام از اسرای صهیونیست، از طریق عملیات نظامی آزاد نشده‌اند، اما در جریان تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در ماه گذشته، ده ها اسیر صهیونیست آزاد شدند.

هیأت رژیم صهیونیستی فردا عازم دوحه می‌شود
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۴

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت اسرائیلی فردا (دوشنبه) عازم قطر می‌شود.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت صهیونیستی به‌منظور انجام مذاکرات درخصوص تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه فردا (دوشنبه) عازم قطر می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند که کابینه جنگ شامگاه شنبه تشکیل جلسه ندادند، در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که این هیأت مذاکره‌کننده صهیونیستی قبل از دوشنبه به قطر برود.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی گزارش دادند که برنامه‌ای برای برگزاری نشست کابینه جنگ در شامگاه شنبه وجود ندارد و این نشست عصر یکشنبه برگزار خواهد شد.

رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند که براساس موعد نشست کابینه جنگ، این هیأت به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد قبل از روز دوشنبه به دوحه سفر نخواهد کرد.

این هیأت قصد دارد به‌منظور رایزنی درخصوص انعقاد توافق احتمالی تبادل اسرا با جنبش حماس به قطر سفر کند.

رسانه‌های عبری‌زبان ۲ روز پیش گزارش دادند که کابینه جنگ تصمیم گرفته یک هیأت صهیونیستی را اوایل هفته آتی به‌منظور رایزنی درخصوص معامله تبادل اسرا به دوحه اعزام کند.

از سوی دیگر، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه امنیتی امروز (یکشنبه) برای بررسی موضع هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی که قرار است به‌منظور رایزنی درخصوص آزادی اسرا عازم دوحه شود، تشکیل جلسه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که نخست‌وزیر از کابینه جنگ و کابینه امنیتی خواست که امروز یکشنبه درخصوص مأموریت این هیأت مذاکره‌کننده قبل از رفتن به دوحه تصمیم‌گیری کند.

از سوی دیگر، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست تا مانع سفر هیأت اسرائیلی به قطر با هدف انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا با حماس شود.

پیشتر روزنامه تایمز رژیم صیونیستی نوشت که وزیر دارایی این رژیم از نتانیاهو خواست مذاکرات درباره تبادل اسرا را متوقف و فورا به رفح حمله کند و فشار نظامی را تا زمان «نابودی» حماس و آزادی اسرا تشدید کند.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد دفتر نتانیاهو با درخواست «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای کابینه جنگ برای گفت‌وگو در مورد تبادل اسرای غزه مخالفت کرده است.

درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین و پذیرش هزینه آن توسط تل‌آویو شد.

به گزارش خبرگزاری سما، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حضور در میان معترضان علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس شد.

لاپید در این باره گفت: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود، ارزش هزینه کردن را دارد و مورد حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) وجود نخواهد داشت.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر نیز با انتقاد از سیاست جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم در قبال غزه، گفته بود که نتانیاهو از شکست خود در جنگ غزه درسی نگرفته و نمی‌تواند در راس هرم قدرت بماند.

به تازگی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از ادامه فعالیت کابینه کنونی رژیم به نخست وزیری نتانیاهو و همچنین ادامه جنگ تل آویو علیه مردم غزه نوشت: نتانیاهو در زمان جنگ، اسرائیل را متلاشی می‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مقبولیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها کاهش یافته است، افزود: نتانیاهو پس از کاهش مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها، امیدوار است از خشم اسرائیلی‌ها برای برآورده شدن اهداف انتخاباتی استفاده کند.

هاآرتص اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها از نتانیاهو خسته شده‌اند اما او همچنان به قدرت چسبیده است.»

نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس

یک مقام ارشد حماس، با اشاره به روند مذاکرات گفت: ما در پرونده تبادل اسرا از خود نرمش نشان می‌دهیم، مشروط بر اینکه تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزها علیه غزه وجود داشته باشد.

به گزارش المیادین، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی اعلام کرد که این جنبش کارت جدیدی را برای فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه داده؛ مشروط به اینکه تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ وجود داشته باشد.

عبدالهادی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که حماس چشم‌انداز خود را درباره فعال‌سازی مذاکرات آتش‌بس که شامل شروط این جنبش طی سه مرحله بود ارائه کرده است.

وی با اشاره به فریبکاری و مانع تراشی‌های دشمن صهیونیستی که مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود، گفت: حماس در مساله تبادل اسرا از خود نرمش نشان داده اما تحقق این امر بدون وجود تضمین‌های بین‌المللی برای توقف کامل تجاوزات علیه غزه ممکن نیست.

این مسئول حماس تصریح کرد: توپ امروز در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکاست. نتانیاهو برای منافع شخصی خودش به دنبال ادامه و توسعه جنگ است، زیرا توقف جنگ یعنی محاکمه نتانیاهو و ورود او به زندان.

احمد عبدالهادی درباره نقش و موضع آمریکا در مذاکرات هم گفت که دولت آمریکا رفتار دوگانه‌ای دارد و در عین حال که درباره ورود کمک‌ها به غزه صحبت می‌کند، هیچ اقدامی برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف تجاوزات آن انجام نمی‌دهد.

نماینده حماس در لبنان تاکید کرد: جنایاتی اکه اکنون دشمن در غزه انجام می‌دهد و تهدید برای حمله به رفح همگی در چارچوب تحت فشار قرار دادن مقاومت با هدف پایین آوردن سقف شروط آن در مذاکرات است. اما امروز مقاومت در میدان هم وضعیت بسیار خوبی دارد و نبرد در همه مناطق نوار غزه را با قدرت مدیریت می‌کند.

وی تصریح کرد: مقاومت به وارد کردن ضربات دردناک به دشمن ادامه می‌دهد و ما آماده هر سناریوی احتمالی هستیم. در این میان توازن قوا در منطقه به ویژه جبهه‌های حامی غزه اهمیت زیادی دارد.

این مسئول حماس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از گروه‌های مقاومت برای اداره غزه اظهار داشت: واقعیت ثابت کرده، این میدان است که ویژگی های مرحله آینده را تعیین می‌کند. در پایان، حماس و همه مردم فلسطین از رزمندگان مقاومت از یمن گرفته تا عراق و لبنان تشکر می‌کنند.

عضو ارشد حماس: طرح پیشنهادی جنبش برای آتش‌بس واقع‌بینانه است

 اسامه حمدان از رهبران حماس شنبه شب در سخنانی گفت که طرح پیشنهادی این جنبش برای آتش‌بس واقع‌بینانه است. حماس در جریان مذاکرات خواستار توقف جنگ، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و آغاز بازسازی غزه شده است.

وی افزود: طرح پیشنهادی اخیر حماس برای آتش‌بس کاملا واقع‌بینانه است، به گونه‌ای که دشمن نمی‌تواند آن را رد کند. در این طرح جزئیات مشخصی را در رابطه با موضوع اسرا و خروج نیروهای اشغالگر از غزه ارائه دادیم.

حمدان با بیان اینکه حماس همچنان منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی این رژیم در جنگ علیه غزه است، گفت: شاهد تناقضات و اختلافاتی در داخل کابینه رژیم اشغالگر هستیم.

این عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ نرسیده است، گفت: بنیامین نتانیاهو می‌داند که ارتش این رژیم در غزه متحمل چه ضرباتی شده است.

وی همچنین گفت: در همه تماس‌های خود با میانجی‌ها بر جلوگیری از ادامه جنگ و تهاجم علیه غزه پافشاری کردیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۶
حماس در جریان مذاکرات خواستار توقف جنگ، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و آغاز بازسازی غزه شده است.
.
.
.
.
بیچاره شدیم رفت خیلی دلار ارزونه باید کمک به حماس برای بازسازی ویرانه های غزه هم بدهیم !!!!!!!!!!
" نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس "

خیلی دیر است ...
حماس در لبه پرتگاه در حال نرمش است که سودی به حال خودش و مردم غزه ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حماس باید هیچ اسیری را تحویل اشغالگران و تروریست هلی صهیونیستی ندهد. چون آنها به مردم غزه رحم نخواهند کردد نصف غزه را اشغال می کنند و ایست بازرسی می زنند مثل کرانه باختری و.به ندریج آنها را پاکسازی قومی می کنند. حماس حتی اگر مجبور. شود صهیونیست ها را اعدام صحرایی کند رواست ولی تحویل دادن آنها اشتباه محض است و باعث اعلام پیروزی. توسط تندروهای صهیونیستی خواهد شد که می گویند. راهبرد. فشار. و زور. نظامی جواب داد و اسرایمان را بازگرداندیم پس باید. همین راه را تا نابودی کامل مردم غزه ادامه دهیم.
گرونی کمر مارو شکسته قیمت سس خرسی چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خخخ میان مثبت میدن نمیدونن منظور چیه ترکیدم از خنده خخخخخخ
ترکیه یک کشور خیانتکاره از اینور اسرائیل رو محکوم میکنه از اونور برای سربازان اسرائیلی سس خرسی میفرسته
این بنده خدا که هی میومد اینجا شعار میداد مرگ بر روسیه مرگ بر چین مرگ بر کره شمالی یه مدتیه نیستش غیبش زده !

رفته اوکراین بجنگه؟ غزه محاصره ست ما نمیتونیم بریم ولی مرز اوکراین که بازه چرا غربگداها نمیرن اوکراین بجنگن؟ گردان سرهنگ علی کریمی رو تشکیل بدین برین پشتش بجنگین انتقامتون رو از روسیه بگیرین چرا نمیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اوکراین روادید نمیده به ایرانیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مگه هشتگ حریفت منم رو زده بود؟ قبت نام کرده بود بره اوکراین؟ مقلوبه پخته بود؟ جلوی فرودگاه رفتن؟
ناشناس
| France |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مگه کسی ادعای دفاع از اوکراین یا نابودی روسیه زده بود؟ جنگ بین آنها به خودشان ربط دارد . امااااا . شما که پویش راه انداخته بودید و هر جمعه حنجره پاره کردید چرا نمیرید؟ روی حرفتان بمانید و مغلطه و بهانه را کنار بگذارید. غزه محاصرست دیگه بدتر . بروید محاصره را بشکنید و مردم را نجات دهید . بروید لبنان که حزب الله با حقوق خوب نیرو میگیرد . راه زیاد است اما شما ترسویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اوکراینی ها یک کمدین را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند این هم عاقبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ناشناس 19:00 بالخره ما نفهمیدیم باید درراه دفاع از کشور بجنگیم شهید شیم یا کشور رو تقدیم متجاوز کنیم
این اسماعیل هنیه خودش بیرون گود نشسته میگه لنگش کن، مثل این علی کریمی که خودش در آمریکا نشسته و پیتزا با سس خرسی میخوره و مردم رو گول میزنه میگه برید خیابون شورش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خخخخخخ چقدر بیچاره ای تو.از بالا دارم کامنتای خرسیتو میخونم!ای بیچاره ترسو.غزه تنهاست با سس یا بی سس تشریف ببر اونجا ملتو شاد کن با اداهات :))))))))
نرمش حماس؟! خیلی جالبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
َشما بخوانید: چرخش حماس !! البته از روی ناچاری و فلاکت
غربگدا کامنت الکی نزن به عشق اسرائیل ، پاشو یا برو اسرائیل بجنگ برای اربابت یا برو اوکراین برای اون یکی اربابت بجنگ ،

پیشاپیش بگم غزه هم محاصره ست ما نمیتونیم بریم برای همین الکی جلز و ولز نکن خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
یه محاصره نمیتونید بشکنید خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کی غزه رو محاصره کرده ؟ اسراییل
میخواید برید توی غزه با کی بجنگید ؟ اسراییل

پس تشریف ببرید از طریق دریا اول با اسراییل بجنگید و محاصره رو بشکنید و بعد هم توی غزه بجنگید
بهانه مسخره هم نیارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
همونی که قرار بود از روی زمین محو بشه محاصره کرده دیگه انتظار داشتید جنگ با اسرائیل چه مدلی باشه؟؟؟ پنجاه سال مخ ما رو خوردید حالا برید محاصره رو بشکنید و مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عزیز جان پس چجوری شهید چمران رفت جنوب لبنان با اسرائیل جنگید بهانه ممنون بدو برو جنوب لبنان درب شهادت بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
حتی در گوشی موبایلها هم بوی سوزش شما پیچیده !! سریعا آتش نشانی خبر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
یعنی تا حالا بعلت محاصره بودن غزه ، به جنگ اسراییل نرفتین؟؟!!!؟؟؟ خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما فعلا زحمت نکشید برای رفتن به غزه ، چون هر وقت که جنبش قهرمان حماس تصمیم به عملیات انتحاری توسط چهارپایان بر علیه اسراییل کثیف و غاصب گرفت، آنوقت حتما اطلاع رسانی خواهد شد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
پس موشک به چه درد می خوره ؟! بزن وسط تل آویو
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خب چرا از راه کربلا نمی رید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تو جون بکن و از زیر پتو بیا بیرون، من خودم بصورت تضمینی ویزای غزه رو برات جور میکنم
عوارض خروج از کشور رو هم خودم تقبل میکنم
پامیشی، یا باز زل زدی به گوشیت؟
ناشناس
| France |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
دست پیش گرفتی پس نیوفتی؟ برو محاصره رو بشکن . برو لبنان . اون زمان که محاصره نبود هم نرفتی چون امثال شما لب و دهنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
پاسخ به ناشناس 19:39، ای ناقلا این همه هزینه میکنی، حتما میخوای 1000 دلارشو رو بگیری ببری بازار آب کنی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
آقا یکی به من بگه مگه کسی غیر از اسرائیل غزه رو محاصره کرده که اینا به بهونه محاصره نمیرن غزه؟ خب مگه قرار نبود با اسرائیل بجنگید بسم اله محاصره رو بشکنید
حماس با چهار گردان باقیمونده داره برای بقا میجنگه و بر فرض که اسرائیل قبول کنه از غزه خارج بشه حماس فورا همون چهارتا گردان رو با سر و صدا برمیگردونه به خیابونها و با سرکوب قدرتش رو حفظ می‌کنه. درست عین همون کودتایی که قبلاً علیه تشکیلات خودگردان کردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مدافع اسرائیل با زبان اسرائیل سخن می گوید .....ارزوهای تبلیغاتی برای جنایتکاران کودک کش نژادپرست ........اسرائیل معلول است و با نسل کشی
در غزه اعتبار انسانی ندارد .....اما حماس فداکارانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
به فرض هم اگر این اتفاق واقع شود قدرت حماس در آینده در حد یک نیروی پلیس خواهد بود و موشک نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ناشناس 15:20 مگه ما مردیم که حماس موشک نداشته باشه!!! بالاخره موشک اونها از نون شب ما واجبتره اونها مظلومن بهشون میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
غیر ممکن است که اسراییل به بقای حماس در غزه رضایت بدهد، حتی به تفاله های باقیمانده و ضعیف آنها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ناشناس ۱۵:۳۴ چرا الان موشک نمیدید ؟! یعنی هنوز وقتش نشده و غزه باید بیشتر از این ویران بشه و کشته بده !!؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ناشناس 16:19 واقعاً متوجه کنایه بنده نشدید؟ حتما تابناک هم متوجه نشده که منتشر کرده
من یه طرح برای آتش بس دارم مشروط بر اینکه یحیی سنوار از توهم بیاد بیرون.
یحیی سنوار از تونل میاد بیرون و تسلیم میشه و انحلال حماس رو اعلام می‌کنه. اون چهارتا گردان باقیمانده حماس بعد از خلع سلاح به کشور ثالث منتقل میشن. گروگان‌های اسرائیل آزاد میشن و اداره غزه به اتحادیه عرب واگذار میشه. تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
واقعا خسته نباشی دلاور، بعد اگر از فردای این طرح شما دوباره اسرائیل تجاوزات اش رو طبق کارنامه قبلیش تکرار کرد بازم طرحی داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این راهکار که اشاره کردید، حقیقتا تنها راه و بهترین راه برای برون رفت از کشتار مردم بیدفاع غزه می باشد
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
چشم. بررسی میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقای ۱۵:۵۲
چرا پرت و پلا میگویید؟ مگر اسراییل مرض دارد که بیخودی دست به حمله بزند؟ اگر حماس آن کشتار و آدمربایی هفتم مهر را انجام نمی داد، در غزه هیچ جنگی اتفاق نمی افتاد
شک نکنید که نرمش حماس در مذاکرات آتش بس، از نوع قهرمانانه بوده است
حماس باعث شهید شدن سی هزار مسلمان است متاسفانه با ندونم کاری
چه نرمش همه جارو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
منطقه شده باشگاه یوگا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شبیه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از جانب ایران در جنگ با عراق است
آخرش این جنگ اسرائیل وحماس به دعوا میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ولی آخرش هم رسایی به غزه نرفت.
میبینیم که حماس پارچ زهر راسرکشید ولی هنوز اولشه
اوضاع فعلی و اسفبار جنبش حماس ، همانند آماده کردن یک مسجد برای برگزاری مجلس ختم یک متوفی می باشد
سال 1990 صدام با چند موشک الحسین اسرائیل را بمباران کرد.
ای مدعیان گنده گو شما هم از صدام درس شجاعت یاد بگیرید و اسرائیل را موشکباران کنید ?
با جنگ هیچ منفعتی برای طرفین نخواهد داشت، باید با مذاکره و دیپلماسی مشکلات را حل کنند، تا حالاکه کسی با جنگ به نتیجه رسیده که این دومی باشد؟
۷ اکتبر خاطره هولوکاست زا زنده کردو به اسراییل تنفس ابدی داد
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
حماس نباید کوتاه بیاید و نرمش قهرمانانه از خودش در وکنه .
تا نابودی اسرائیل و امریکا و روسیه و انگلستان باید به مقاومت خودش ادامه بدهد .
والسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست