بازدید 5742

درآمد قاچاقچیان سوخت ساعتی ۱۰ میلیارد تومان!/ رکورد مصرف بنزین اسفندماه شکسته شد

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت پخش در نشست خبری گفت: میانگین مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲ تا ۲۳ اسفندماه روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بوده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. روند مصرف بنزین صعودی است و در اسفند میانگین مصرف ۱۱۷.۴ میلیون لیتر بوده و اخیرا به ۱۳۳ میلیون لیتر نیز رسیده است. رکورد مصرف بنزین در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ روی عدد ۱۴۳ میلیون لیتر بوده است.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 16 March 2024

به گزارش تابناک، بحران حوزه انرژی فراتر از بنزین است و کل حامل‌های انرژی ما اعم از بنزین، گازوئیل، گاز، برق و همه حامل‌های دیگر، در حال حاضر در مرز ناترازی قرار دارند، یا به عبارت دیگر می‌توان گفت اوضاع کنونی، حاکی از بروز ناترازی در این زمنیه است.

هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در این باره عنوان کرد: سرانه مصرف انرژی در ایران نسبت به کشورهای هم‌دما بیش از دو برابر است و شدت مصرف انرژی در چند دهه اخیر همواره صعودی بوده؛ یعنی منابع هیدروکربنی در ایران غیربهینه مصرف می‌شود و خلق ارزش نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما، اجرای استاندارد‌های تولید تجهیزات موردغفلت قرار گرفته و سالانه بیش از یک میلیون خودروی جدید به ناوگان حمل‌ونقل اضافه می‌شود که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر میانگین ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کنند، در حالی که طبق استاندارد جهانی باید این میزان حداقل ۴۰ درصد کاهش یابد.

چرا سبد سوخت ما متنوع نیست؟

قیمت بنزین در ایران ارزان است و این موضوع باعث عدم صرفه اقتصادی برای ورود سوخت‌های جایگزین دیگر به سبد سوخت کشور می شود. به عنوان مثال، هم اکنون صنعت سی‌ان‌جی، حدود ۲۵ میلیون متر مکعب در روز، معادل ۲۵ میلیون لیتر بنزین در روز ظرفیت دارد و می‌تواند به ناترازی بنزین کمک کند اما به دلیل یکسان بودن قیمت هر دو سوخت لزومی برای استفاده از سی ان جی در سبد مصرف سوخت احساس نمی‌شود.

وقتی با ناترازی انرژی مواجه هستیم، بدین معناست که یک ظرفیتی برای استفاده از انرژی و برای تولید ثروت داریم که از بین رفته است و از کشور ارزبری می‌کند.

در ایران، ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف و ۱۰۵ میلیون لیتر تولید بنزین داریم. حدوداً ۱۵ میلیون لیتر ناترازی داریم. تا ۱۰ سال آینده این ناترازی بنزین به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد؛ یعنی ما باید ۲۵ میلیارد دلار، نصف ظرفیت درآمدزایی از صادرات نفت خود را مصرف کرده تا بنزین وارد کنیم.

دهک دهم ۱۷ برابر بیشتر از دهک اول از انرژی بنزین بهره‌مند است. در گاز و برق هم بهره مندی سه برابری وجود دارد. در بحث مصرف در صنایع، گاز با قیمت کمی ارزان‌تر برای ایجاد مزیت رقابت در صنایع پتروشیمی توزیع می شود، که در نهایت متانول که یک ماده نیمه‌خام است به دست می آید. ارزش این ماده نیمه‌خام از ارزش صادراتی گاز کمتر است. از سوی دیگر، ارز عایدی در دست پتروشیمی هاست و در واقع سود این انرژی ارزان به پتروشیمی‌ها و سایر بخش‌های دیگر مثل فولادی‌ها می‌رسد. فولادی‌ها با رانت انرژی که در اختیار آنها قرار گرفته، همان زنجیره‌های ابتدایی را توسعه دادند و نیمه‌خام فروشی انجام می‌دهند.

تا وقتی انرژی دولتی باشد، صنعت به سمت بهره‌وری حرکت نمی‌کند

۱۵ درصد از سوخت مایع شامل گازوئیل و مازوت که به نیروگاه‌ها داده می‌شود، قاچاق می‌گردد. همچنین روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود و درآمد قاچاقچیان ساعتی ۱۰ میلیارد تومان است.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان و همچنین سومین تولیدکننده بزرگ نفت اپک است، ولی تخمین زده می شود در ده سال آینده منابعی برای صادرات انرژی ندارد. در گاز به ناترازی سنگین خورده‌ایم. ما سال ۹۹ سه میلیارد دلار بنزین صادر کردیم. الآن طبق براوردهایی که داریم، سه میلیارد دلار باید واردات داشته باشیم. در گاز هم به همین صورت، ما حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب در روز ناتراز هستیم.

ظرفیت بهینه‌سازی‌ کشور حدود ۲۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی گاز در سال است و همین ناترازی که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، ناشی از همین عدم بهینه‌سازی است که در واقع دارد سالانه ۲۰ میلیارد دلار به کشور خسارت وارد می‌کند.

طبق گزارش ستاد راهبری تحول دولت مردمی، در سال ۹۸، معادل ۷۲۱ میلیون بشکه نفت خام، انرژی در کشور قبل از رسیدن به مردم و در شبکه تولید تا توزیع هدر می‌رود. این میزان هدررفت انرژی، معادل فروش نفت ایران در شرایط غیرتحریمی است که به دلیل قیمت یارانه‌ای انرژی در زنجیره هدر می‌رود.طبق این گزارش، حدود ۱۵.۵ درصد از گاز تولیدی کشور معادل ۱۵۲ میلیون متر مکعب در روز، قبل از رسیدن به مصرف‌کننده خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها در شبکه تولید، انتقال و توزیع هدر می‌رود.

این اعداد به ما هشدار می‌دهند و زنگ خطری هستند برای کشوری که منابع زیادی دارد؛ اما در حوزه ی صنعت ناتوان عمل و به میزان قابل توجهی هدر رفت انرژی را تجربه می‌کند. صنایع دولتی تمایل و انگیزه ی کافی برای توجه و رسیدگی به روند تولید و نگهداری تجهیزات ندارند. غربی ها مدت هاست یافته‌اند، نفع شخص با پیشرفت و توسعه رابطه مستقیم دارد و جلوگیری از هدررفت منابع بهترین راه جبران ناترازی در همه ی حوزه های انرژی است و این جز با ایجاد سازوکاری خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۵
حتما با بیست لیتری هم قاچاق می کنند؟!!!به جای آمار دادن و مقدمه چینی برای گران کردن جلوی قاچاق را بگیرید وخودروی با کیفیت به مردم بدهید
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در کشورهای پیشرفته ، دولت‌ها یارانه نمی دهند حتی به بنزین و فقط به افراد فاقد درآمد نصف مبلغ خط فقر را می دهند ، مثل آمریکا ، در آنجا روی پمپ بنزین ها نیز نوشته اند که حدود ۱۰٪ مالیات نیز گرفته می شود ، ، سه خلاف رانندگی يعنی ابطال گواهینامه برای شش ماه ، و خلاصه از خریدهای مردم ، مالیات ۱۰٪ی گرفته می شود ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قاچاق . به نام مرز نشینها به کام ‌مرکز نشینها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از بی عرضه گی نمیدونن چیکار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یه خارجی مقیم ایران و یه ایرانی که قصد سفر به ترکیه و عراق داره دم مرز، حجم باک ماشینش چه پر باشه و چه خالی ضرب در سی الی چهل هزار تومن شده و پول ازش میگیرید انکار هم نکنید هزاران نفر این مسیر رو میرند و میدونند این کار رو میکنید پس یه آدم عادی و معمولی نمیتونه بنزین یارانه ای خارج بکنه و باید برید ببینید کسی که ساعتی ده میلیارد کاسبه حداقل هر ساعت باید سیصد تا پونصد هزار لیتر (معادل حداقل بیست نفتکش) از کشور خارج بکند!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
جناب محمدی عزیز
در ایران هم نه تنها از خلاصه خریدهای مردم، بلکه از وام که صرف خرید هر جی شود باز 10 درصد دیگر شامل مالیات می شود 10 درصد مالیات اخذ می شود
همچنین از درآمد مردم هم مالیات اخذ می گردد
نیز از دارائی های مردم هم مالیات اخذ می شود
نیز از رفت و آمد مردم در اتوبان ها هم مالیات اخذ می شود
محمدی جان این ها بخشی از مالیاتی است که از مردم اخذ می شود
خب بهونه تون واسه کمتر کردن سهمیه بنزین هم پیدا شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قبلا که سهمیه مردم را خوردند و یک لیوان آب هم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قشنگ فاز افزایش قیمت بنزین دارن
ساعتی 10 میلیارد یعنی قاچاق با تانکر ها و کشتی های عظیم سوخت بر . هیچ فرد عادی قادر به جابجایی اینهمه سوخت نیست چه برسد به قاچاقش . بجز اینکه به حلقه های قدرت و ثروت حکومت وصل باشد . بهتر بود جای فرافکنی و مقصر جلوه دادن مردم ، یک سوزن هم به خودشان می زد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگه کارت سوخت‌ها اینقدر بی مصرف هست، جمعش کنید اینقدر وقت مردم تلف نشه.اگرم مشکل جای دیگه هست، که ناکارامدی رو میرسونه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
زمان جنگ عراق روزی یک میلیون نفت برای سوریه مجانی می دادین . الان هم که متحد شما ست. مطمئنا الان هم دارید نفت و سوخت رو به پاکستان و یمن مفت می فرستید پای مردم می نتو.یسید. جنگ رو در جهان تمام کنید تا بین شما و جنگ طلب ها فرق باشه و به وضع مملکت برسید . اگر البته ایرانی هستید
به کسی مربوط نیست که مردم چقدر بنزین مصرف میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
پرو شدی غربگدا مواظب باش نری تو گونی
حلقه بزرگی این سود تو جیبشون میره
خب وقتی ریز آمار قاچاق سوخت رو دارید جلوشو هم بگیرید اگر جراتشو دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آفرین ، ولی حیف که جراتشون را ندارند
فقط
جالبه که آماری از مصرف و قاچاق گازوییل 300 تومنی را اعلام نمیکنند
بلیط اتوبوس تهران اصفهان 200 هزار تومان است معادل 660 لیتر گازوییل در صورتیکه حداکثر 100 لیتر گازوییل یعنی 30 هزار تومان مصرف میشود.
کرایه تریلی تهران اصفهان 15 میلیون تومان است.که مبلغ گازوییل در مقابل آن بسیار بسیار ناچیز است.
چه مافیایی پشت گازوییل است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سوخت ارزانه، اما قیمت اتوبوس و تریلی رو هم بفرمایید ، سوخت رو که راننده و مسافر یا بار مصرف نمیکنن ، وسیله مصرف می‌کنه و وسیله هم مفت نیست! قیمت نگهداری و لوازم یدکی و ... هم جای خود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یعنی اتوبوس بیست میلیارد تومنی فقط صد لیتر گازوییل میسوزونه و قطعات و روغن و استهلاک و بیمه و مالیات و لاستیک و ...نداره؟ البته اتوبوس هیبریدی هم بیشتر از صد لیتر گازوییل میسوزونه تو این مسیر داداش. لاستیک خارجی برای اتوبوس سالی یک بار حداقل و ده حلقه میشود مدل چینی متوسط دویست میلیون تومان، روغن سه بار، واسکازین یک الی دو بار، تعمیر و تنظیم موتور و لنت ترمز و باتری و ...خودت بزن ببین چند میشه! یه دستمزد تراش سر سیلندر و تعمیر انژکتور و ...چند میشه؟ فقط شعار ندیم بهتره
چه طوریه یک مگس از مرز نمیتونه رد بشه....این حجم از قاچاق رو که با دبه ۳ لیتری خیار شور نمیشه انجام داد......نیاز به تانکر داره!!!یعنی ده ها تانکر دائما در هر ساعت دارن میرن و میان!!!!!!!!!
قاچاقچی های نامرد،من یه فکر خوب دارم، قیمت سوخت رو ببرید بالا تا دیگه صرف نکنه قاچاق کنند، آره همینه،حال قاچاقچی ها رو بگیرید،
چرا دولت آمار مصرف با کارت سوخت رو جداگانه اعلام نمیکنه تا مشخص بشه قاچاق از کجا و چه گروهی صورت میگیره.
هر موقع خواستن قیمت یه چیز رو بالا ببرن ؛ الکی قاچاق اون چیز رو بهونه کردن

یا قاچاق شیر خشک
یا قاچاق دارو
یا قاچاق ماکارانی
یا قاچاق گازوئیل
یا قاچاق بنزین
یا قاچاق آرد

عجبا !!!
پس ابن حقوق چیه میدید به پرسنل مرزبانی ؟!!
پس کار اونا چیه ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ایران کشور مبدا و مقصد قاچاق :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اینهمه کولبر کشته میشه
چرا قاچاقچی کشته نمیشه ؟
هان ؟
چرا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ماکارونی و آرد و گندم در تموم کشورهای مجاور ارزونتر و باکیفیت تر از ماست پس قاچاق نمیشه، گندم جهانی دوازده هزار تومن هر کیلو و ایران بیست هزارتومنه! بنزین و گازوییل هم تانکر صد هزار لیتر به بالا لازمه کار آدم معمولی نیست مجوز مخصوص داره اگر درست باشه این داستان
قاچاقچی های خردپا که همچین توانی برای قاچاق ندارند دنبال کله گنده بگردید !!!! ضمنا این ماموران تذکر مترو را بفرستید مرزها را برای قاچاقچی ها ناامن کنند مشکل واقعی اونجاست
به عراق گاز میدهیم و به جای پولش به ما مازوت میدهند تا بسوزانیم و سرطان بگیریم و بمیریم و مملکت برسد به دست افغانها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
افغانیا ماسک اکسیژن دارن؟!
با درود ، لطفا یارانه حامل‌های انرژی را حذف و ۶۰٪ آنرا به دهک‌های اول تا ششم دهید تا خود مردم مدیریت کنند و در مقابل ، چاپ ریال را متوقف کنید تا بدین وسیله ، قیمت‌ها ثابت بماند ، با سپاس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دو کلمه هم از ...عروس شنیدیم. حالا از دو سال پیش تا حالا که ارز چهار و دویستی رو حذف و یارانه بهت دادن هضم بکن جا باز بشه برای یارانه بعدی. مرد حسابی به جای دریافت صدقه و بیعاری برو کار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
محمدی جان
کار جوهر مرد هست
پیشنهاد میکنم به جای انتظار برای دریافت اعانه کار کن
ببینید ایران کشور پهناوری ست ، هر استانش شاید اندازه یک کشور اروپایی باشه .
خب از اونطرف هم خودروهامون خیلی پرمصرفه ، اگر خودرو خارجی کم مصرف و الکتریکی سازی انجام نشه وضع بدتر هم میشه .
شما واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم خودشان انتخاب کنند چه خودوریی سوارشوند بعد شما بنزین را گران کنید و نمی شود که شما یک سمند با مصرف سه برابر جهانی و قیمت سه برابر جهانی به مردم بفروشید بعد بگید مصرف بنزین در ایران بالا هست.
چطوره که مردم عادی میدونن قاچاقچی های سوخت هر روز کجا هستند و چطور از تریلی ها سوخت میخرند ولی پلیس هنوز خبر نداره؟!!
چطوره که مردم دسته دسته (بعضی وقتا بیشتر از 10 ماشین پشت سر هم) شوتی هایی که دارند قاچاق میرند را میبینند ولی پلیس نمیبینه؟!!
مردم بی عقل نیستند، به شعور مردم توهین نکنید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بنظرت میشه بنزینی که انقد مفت را جلوی قاچاقش گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
به نظر من که نه تنها بنزینی که برای خارجی ها (نه مردم داخل) انقده مفته، بلکه جلوی هر چیز قاچاقی رو میشه
گرفت
منتها اراده میخواد
الان دنبال بهانه برای افزایش قیمت بنزین هستید
قاچاقچی اصلی شما ها هستید که ارزش پول ملی رو 600000 برابر کم کردید.
برای هر گرانی بهانه قاچاق رو میگیرید
رئیس جمهور باید استیضاح بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
استیضاح نه
عزل
همه بهونه س. به راحتی میشه به ردیابی میزان مصرف هر کارت قاچاق رو ردیابی کرد
یارانه حامل‌های انرژی و خصوصا بنزین را حذف و فقط به دهک‌های اول تا ششم یارانه مستقیم دهید تا خود مردم مدیریت کنند ، با سپاس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بخواب بابا حال داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خوشم میاد فقط منفی گرفتی!
چجوریه که نمیتونن جلوی کامیون های سوخت رو بگیرن ؟
خیلی ممنون به صورت غیر مستقیم ادرس دقیق دادی. ساعتی 10 میلیارد بوسیله سوختبر بیچاره با 20 لیتری نمی شود بلکه با کشتی و تانکرهای سوخت این حجم از سود امکان دارد.
دروغ که کنتور نداره بگویید هرکس باور کنه مثل شماست می خواهید بنزین را گران کنید دارید بهانه می سازید
با این بهونه ها میخواین بنزین رو گرون کنین
اولا معلوم نیست آمار درست باشد دوما تمام این نارساییها ناشی از مدیریت خردو کلان کشور است و ربطی به مردم ندارد فرهنگ مردم را هم خودتان عوض کردید .
قیمت بنزین باید هر لیتر صد هزار تومان شود من که ماشین ندارم چرا باید پول ماشین دارهارو بدم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تو با گاری میرری اینور اوور ؟؟ تاکسی سوار نمیشی؟؟؟ کالاهایی که میری در مغازه میخری با وانت های بنزین سوز جابجا نمیشه ؟؟؟ اتفاقا هر چی بنزین گران تر بشه امثال توی ماشین ندارها بیشتر ضرر میکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خدایا چی تو مغز شما میگذره خوب به فرض همونی شد که میگی میخای فردا یه مسیری بری یه نونی بخری میوه ای ، ماستی اینا خودشون که پا ندارند بیان خدمتت سوخت که فقط صرف دور
... دور چارتا جوون نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آیکیو در عوض کرایه که باید بدی اونوقت با کرایه های کورسی 100 هزار تومنی چیکار میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
لابد برای رسیدن به مقصد خر سوار میشی!!
با این همه داده از همه کارت های سوخت و پمپ بنزین ها، به سادگی عمده قاچاق را میشه پیدا کرد. سوال اینه که چرا انجام نمیشه.
آفرین کاسب به اینا میگن مثل دولت زرنگن
بخاطر سیاستهای غلط و تصمیمات اشتباه شماها هست که ارزش پول ملی ایران اینقدر کمه، حالا از مردم طلبکارین؟ تنها کاری هم که بلدین گرون کردن همه چی و فشار آوردن به مردمه
مردم حاضرن بنزبن گران نشود ولی دلار صدبرابر شود
اگر مدیریت مصرف انرژی با مردم نباشه مصرف بهینه شکل نمی‌گیرد منابع ایران تا ۲ سال دیگر تمام خواهد شد وقتی هم که منابع تمام شود همه کارشناس و منتقد همین مصرف فعلی خواهند شد
تقصیر مردمه. مردم کم کاری می کنند و این باعث ناراحتی مسئولین شده.
خدا از سر تقصیرات مردم بگذره.
آقا همه قیمتها رو جهانی کنید، دستمزد رو هم جهانی کنید راحت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آینها بعهده دولت است ولی مردم هم باید سعی کنند فرهنگ وتمدن جهان پیشرفته رابیاموزند وچپ وراست دروغ نگوبند به حق خودشان قانع باشند بخل وحسد راکناربگذارند
جالبه هزینه سوء مدیریت دولت در کنترل ارزش ریال را باید مردم بپردازند.
از مسئولان خواهشمندیم قیمت بنزین رو افزایش بدن زود
شما دربهای کشور را به روی تولیدات روز جهانی باز کنید مصرف بنزین و گازوئیل و برق و...خود به خود درست می‌شود نمیشه که جلوی واردات خودروها و لوازم خانگی و ....روز دنیا را بگیرید و بعدش مردم را مجبور به استفاده از نیسان آبی و کامیونهای عهد عتیق و دیگر مونتاژی های تولید داخل حتی لوازم خانگی که سه برابر جهانی مصرف دارند آن هم سه برابر قیمت جهانی کنید و ادعا هم داشته باشید که مصرف انرژی بالا هست شما هیچ کار نکنید مصرف خود به خود درست میشه
قيمت را بالا ببريد و مصرف را محدود كنيد
بهترین کار را روحانی کرد. یک شبه قیمت بنزین را افزایش داد بعدش هم جواب سربالا داد و گفت جمعه فهمیدم. هر کس هم اعتراض کرد، ادب شد. تنها راه حل بنزین همینه. هیچ راه حل دیگری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
فکر کنم این سری نوبت ادب کردن جنابعالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ساندیس الان دونه چنده؟
شوتی ها خرده پا هستند و محلی....این حجم قاچاق از شوتی یک آدم پر نفوذتر میخواد
مقدمه چینی و بهانه ای برای افزایش قیمت سوخت و فشار بیشتر به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آنهم بچه گانه خوب میخواهیدگران کنیدکسی مانعتان نیست گران کنید به دروغ پردازی های خنده دار متوسل نشوید
پس مسئولین چکار می کنند که سالی ۷۲۰میلیون بشکه نفت خام و روزانه ۱۵۰میلیون متر مکعب گاز هدر می رود وظیفه دولت با آن هم دستگاههای عریض و طویل وزارتی امنیتی اطلاعاتی یگانهای ویژه وغیر ویژه چیست!!!؟؟
مسلما اونی که با دبه و گالن قاچاق می کنه نمی تونه ساعتی ده میلیارد سود کنه . فقط کسی که نفت کش و اسکله بارگیری داشته باشه می تونه همچین سودی کنه . حالا کی تو این کشور هم نفتکش داره ، هم اسکله بارگیری داره ، هم پالایشگاه داره ؟
اولا که وقتی بنزین به افغانستان صادر می کنیم
یعنی مازاد مصرف داریم
دوما بنزین که در شکم قاچافچی بخ اون ور مرز قاچاق نمیشه
خوب جلوش را بگیرید
چطود خانواده علی دایی را وسط راه از هواپیما پیاده کردید
انوقت نمی تو انید کامیون قاچاق سوخت را متوقف کنید
مصرف بنزین بالا نیست کیفیت بنزین شما خیلی پایین است اگر با 10 لیتر باید 150 کیلومتر برویم بجاش 75 کیلومتر میرویم اکتان بنزین خیلی خراب است
یک کلام بگید دزد بازاره و خلاص ... بدا به حال حقوق بگیر بیچاره
دست از این کار بردارید، و الا ما افشا می‌کنیم که اون خبرنگار خانم شما سکه گرفته تا این خبرها رو کار کنه و زمینه سازی کنه برای افزایش قیمت بنزین و تحت فشار گذاشتن بیشتر مردم
یعنی این حجم قاچاقاق با دبه بیست لیتری انجام میشه؟
با درود ، یارانه بنزین را حذف کنید و مقداری که بنزین قاچاق می شود را صادر کنید و به جای ساعتی ده میلیارد تومان ، ساعتی پنج میلیارد تومان به حساب دهک‌های اول تا هفتم واریز کنید ، این کار پایان قاچاق بنزین و گسترش عدالت اجتماعی است ، با سپاس .
بله بنزين سوپر يا يورو 4 به صرفه نيست تبخير زياد داره ولي هزينه تعميرات براي "بنزين نا مشخص" با اين دستمزد و قطعات اصلي اگر پيدا شود،و منتظر ملت هستند كه بله .
خودتون از خودروهای بی کیفیت بامصرف سوخت بالا حمایت میکنید.بعد میگید مصرف سوخت بالاست؟!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی