بازدید 13576
صد و شصتمین روز از جنگ غزه

چراغ سبز خطرناک آمریکا به اسرائیل برای تهاجم همه جانبه به رفح/شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۳۴۱ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 14 March 2024

چراغ سبز خطرناک آمریکا به اسرائیل برای تهاجم همه جانبه به رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اعتراف ژنرال اسرائیلی: نمی‌توان حماس را به صورت کامل نابود کرد
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۲۲:۱۱

اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با بیان اینکه حماس کنترل شمال نوار غزه را دوباره به دست خواهد گرفت، گفت: نمی‌توان حماس را به صورت کامل نابود کرد.

به گزارش المیادین، اسحاق بریک افزود: حماس به شمال نوار غزه بازخواهد گشت و بار دیگر کنترل همه چیز را به دست خواهد گرفت.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان حماس را به صورت کامل نابود کرد و آنچه امروز بنیامین نتانیاهو گفت، صرفا برای فریب و سیاه‌نمایی بود، ادامه داد: حتی اگر امروز وارد رفح شویم، ده‌ها هزار نفر از جنگجویان حماس در داخل تونل‌ها حضور خواهند داشت.

این ژنرال اسرائیلی با بیان اینکه ارتش (رژیم) اسرائیل و تحلیلگرانش درباره تونل‌ها شهرک‌نشینان را فریب می‌دهند، افزود: حرف‌های ارتش و تحلیلگران اسرائیلی را باور نکنید چرا که برای تونل‌های حماس هیچ راه‌ حلی وجود ندارد.

در همین رابطه روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ارزیابی های امنیتی (رژیم) اسرائیل حاکی از آن است که همچنان حدود چهار تا ۶ هزار جنگجوی حماس در مرکز و شمال غزه هستند.

بر اساس این گزارش، کاهش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و نبود نیرو منجر به کنترل مجدد حماس از نظر نظامی و اداری در مرکز و شمال غزه خواهد شد.

روایت فرماندهان صهیونیست از نبردهای بی‌سابقه در خان‌یونس
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۲۱:۴۰

با عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از محله «حمد» در خان‌یونس، فرمانده تیپ کماندو این ارتش جزئیات تازه‌ای از وضعیت سربازانش در خان‌یونس زبان ارائه و اذعان کرد که نیروهایش در آنجا با تقابلی بی‌سابقه مواجه شدند.

 «عومر کوهن» فرمانده تیپ نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در گفت‌گویی با روزنامه «هاآرتص» اعتراف کرد که نیروهایش در محله «حمد» خان‌یونس شاهد جنگی بودند که در هیچ جای دیگری از نوار غزه آن را مشاهده نکرده بودند.

این فرمانده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان کرد: «محله حمد مملو از نیروهای فلسطینی و تجهیزات جنگی بسیار پیشرفته از جمله بمب‌های انفجاری سطح بالایی بود که علیه نیروهای ما استفاده می‌شدند».

کوهن با اذعان به اینکه ساختار فرماندهی و کنترل جنبش حماس هنوز در محله حمد فعال و در حال کار است، گفت: «روشن است که حماس هنوز توانایی مدیریت نیروهایش در آنجا را دارد و این در درگیرهای چند روز گذشته مشهود بود».

او در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: «درگیری شدید و تعداد نیروهایی که همچنان از هر گوشه محله ظاهر می‌شوند، از این حکایت دارند که دارایی‌های مهم یا زیرساخت‌های ارزشمند حماس در آنجا حفظ شده‌اند».

هاآرتص در ادامه به نقل از یک افسر دیگر نوشت، «تنها زمانی که وارد محله حمد شوی واقعا متوجه می‌شوی که آنجا لانه زنبور است».

۷۰ هزار تن مواد منفجره بر روی غزه ریخته شده است
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۰

منابع فلسطینی همزمان با یکصد و شصتمین روز از جنگ علیه غزه، آماری از کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه آماری از جنایات و کشتار و ویرانگری رژیم صهیونیستی را طی ۱۶۰ روز گذشته منتشر کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: ۱۶۰ روز از جنگ و کشتار جمعی می گذرد و ارتش اشغالگر دو هزار و ۷۶۱ کشتار مرتکب شده که بر اثر آن ۳۸ هزار و ۳۴۱ نفر شهید و مفقود شده اند.

طبق این آمار، ۳۱ هزار و ۳۴۱ شهید به بیمارستان رسیده اند که در این میان ۱۳ هزار و ۷۹۰ نفر از شهدا کودک هستند. ۲۷ کودک بر اثر گرسنگی به شهادت رسیده اند و ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از شهدا هم زن هستند.

در این مدت ۳۶۴ نفر از کادر درمانی نیز شهید شده اند. آمار خبرنگاران شهید ۱۳۳ نفر و نیروهای دفاع شهری ۴۸ شهید بوده است.

طی این مدت ۷ هزار نفر مفقود و ۷۳ هزار و ۱۳۴ نفر زخمی شده اند. ۷۲ درصد از مجروحان را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

این در حالی است که ۱۷ هزار کودک بدون پدر و مادر و سرپرست مانده اند. ۱۱هزار مجروح به خاطر جراحت شدید نیاز به درمان در خارج از غزه دارند.

۱۰ هزار بیمار سرطانی با خطر مرگ دست و پنجه نرم می کنند. ۷۰۰ هزار نفر مبتلا به بیماری واگیردار هستند. ۶۰ هزار زن باردار به علت نبود شرایط بهداشتی در معرض خطر قرار دارند.

در همین حال ۳۵۰ هزار بیمار در معرض خطر قرار دارند، زیرا دارویی برای آنها وجود ندارد.

در این مدت ۲۶۹ نفر از کادر درمانی و ۱۰ خبرنگار هم بازداشت شده اند.

جنگ غزه تاکنون دو میلیون آواره برجای گذاشته است. ۱۶۶ مرکز دولتی از سوی اشغالگران ویران شده است. ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه به شکل کامل به دست نظامیان صهیونیست ویران شده است.

۳۰۵ مدرسه و دانشگاه و ۲۲۳ مسجد به طور کلی و ۲۸۹ مسجد به شکل جزیی آسیب دیده است.

۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی از کار افتاده است. ۱۵۵ مرکز درمانی از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته است.

همچنین ۱۲۶ آمبولانس از سوی ارتش اشغالگر هدف قرار گرفته است.

سه کلیسا ویران شده است. ۷۰ هزار واحد مسکونی به دست اشغالگران به طور کلی و ۲۹۰ هزار واحد مسکونی به شکل جزیی ویران شده و غیرقابل زندگی است.۲۰۰ مرکز تاریخی هم به دست اشغالگران تخریب شده است.

اشغالگران ۷۰ هزار تن مواد منفجره بر روی غزه ریخته اند.

بازداشت ۲۰ فلسطینی طی ساعات گذشته در کرانه باختری
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۷:۵۱

منابع فلسطینی از بازداشت ده‌ها نفر به دست نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطینی به شمار افرادی اشاره کردند که طی ساعات گذشته به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست از شب گذشته تاکنون ۲۰ فلسطینی را بازداشت کرده اند که در میان آنها اسیران سابق هم به چشم می خورد.

نظامیان صهیونیست در الخلیل، اریحا، قلقیلیه، بیت لحم و قدس اشغالی فلسطینیان را بازداشت کرده‌اند.

اشغالگران در جریان عملیات‌های بازداشت خود به یورش و سرکوب شهروندان، ضرب و جرح آنان و تهدید بازداشت شدگان و خانواده آنها ادامه داده و علاوه بر آن اقدام به تخریب و ویرانی گسترده خانه‌های شهروندان فلسطینی می‌کنند.

کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کردند نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر تاکنون حدود هفت هزار و ۵۶۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

این تعداد شامل کسانی می‌شود که در خانه‌های خود یا در ایست بازرسی‌ها بازداشت شده‌اند و همچنین افرادی که مجبور شده‌اند تحت فشار خود را تسلیم کنند و همچنین کسانی که به عنوان گروگان در بازداشت قرار دارند.

شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۶:۰۰

وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه را از هفت اکتبر تاکنون، ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت غزه آماری جدید از شمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه منتشر کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت مورد جنایت جدید در غزه مرتکب شدند که بر اثر آن ۶۹ نفر شهید و ۱۱۰ نفر نیز زخمی شدند.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه؛ شمار شهدا حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به ۷۳ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

این در حالی است که آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرد که تاکنون به علت سوء تغذیه، ۲۳ کودک در شمال غزه به شهادت رسیده اند.

هشدار مصر درباره طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۵:۵۹

رئیس‌جمهور مصر درباره طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه حضور دارند، هشدار داد.

 «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر روز چهارشنبه طی دیدار با «مارک روته»، نخست وزیر هلند در قاهره درباره گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه تلاش‌های مصر برای آتش‌بس و ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه رایزنی کردند.

وی در این دیدار تاکید کرد که مصر نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در آنجا وجود دارند هشدار می‌دهند.

به نوشته روزنامه رای الیوم، نخست‌وزیر هلند نیز در این دیدار گفت، طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح، نتیجه آن فاجعه بار خواهد بود.

اظهارات السیسی بعد از سخنان «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به شمال نوار غزه و تهدید نیروهای حماس که در حمله ۷ اکتبر شرکت داشتند مطرح می‌شود.

سازمان ملل: اسرائیل در حال ریشه‌کن‌ کردن یک ملت است
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۵:۵۸

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به بالاتر بودن شمار کودکان شهید شده در نوار غزه از شمار کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال گذشته سراسر جهان، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» در توصیف جنگ ویرانگر و مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد: «اسرائیل در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است».

آلبانیز در ادامه یکی از مطالب منتشر شده از سوی «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در پلتفرم ایکس را بازنشر کرد و نوشت، «کشتارهایی که اسرائیل ظرف پنج ماه در حق کودکان مرتکب شد، در منطقه‌ای به مساحت شهر فیلادلفیا رخ داد.»

همچنین آلبانیز نوشت، تعداد کودکانی که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه به قتل رسیدند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر است.

لازارینی در پستی که آلبانیز از او بازنشر کرد، نموداری را به اشتراک گذاشت که با استناد به آمار سازمان ملل و وزارت بهداشت فلسطین در غزه تعداد کودکان کشته شده در غزه در بازه زمانی هفتم اکتبر تا ۲۹ فوریه گذشته و تعداد کودکان کشته شده طی جنگ‌های چهار سال گذشته را نشان می‌دهد.

طبق این نمودار تعداد کودکانی که در طول جنگ‌های چهار سال گذشته در سراسر نقاط جهان کشته شدند، ۱۲ هزار و ۱۹۳ تن بوده اما تعداد کودکانی که در مدت چهار ماه در غزه کشته شدند بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن است.

یونیفل: تانک اسرائیلی تصویربردار رویترز را به قتل رساند
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۵:۵۶

یونیفل اعلام کرد تانک اسرائیلی تصویربردار رویترز را در حالی به قتل رساند که شناسایی هویت او به عنوان خبرنگار آسان بود.

 تحقیقی که نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) انجام دادند، حاکی از این است که یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی ناقض قوانین بین‌المللی، تصویربردار خبرگزاری رویترز را با شلیک ۲ گلوله به سمت گروهی از خبرنگارها که به آسانی قابل شناسایی بودند، به قتل رساند.

یونیفل در گزارش خود شرح داد که نیروهایش بیش از ۴۰ دقیقه بود هیچ تبادل آتشی را در مرزها میان لبنان و اراضی فلسطین اشغالی گزارش نکرده بودند تا اینکه یک دستگاه تانک مدل مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی شروع به شلیک کرد.

یونیفل در ادامه نیز تاکید کرد: شلیک به غیرنظامی‌ها و در این مورد به سمت خبرنگارانی که به وضوح قابل شناسایی بودند، به منزله نقض قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سال ۲۰۰۶ شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است.

طبق نتایج تحقیقی که نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان انجام دادند، این تانک اسرائیلی «عصام عبدالله» تصویربردار تلویزیون رویترز در لبنان را ۱۳ اکتبر گذشته با شلیک ۲ گلوله ۱۲۰ میلیمتری به سمت گروهی از خبرنگارها که هویتشان مشخص بود، به قتل رساند.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در زمان وقوع این حادثه هیچ‌گونه تبادل آتش در خط آبی رخ نداده و هیچ دلیل موجهی برای حمله به خبرنگاران‌ها وجود نداشته است.

در این حمله ۶ خبرنگار دیگر نیز زخمی شدند.

طبق اعلام وب‌سایت ارتش رژیم صهیونیستی، تیم حقیقت‌یاب بررسی‌های خود را به بخش امور حقوقی ارتش ارائه می‌کند تا آن مشخص کند آیا این موضوع نیاز به انجام تحقیقات جنایی دارد یا خیر.

خبرنگارها تقریبا یک ساعت پیش از این حمله در حال رصد و ثبت بمباران در مرزها از فاصله دوری در منطقه بازی مشرف به تپه‌ای در نزدیکی روستای لبنانی «علما الشعب» بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز بعد اعلام کرد که تصاویری از این حادثه در اختیار داشته و در حال انجام تحقیقی در این رابطه است اما تا این لحظه گزارشی از نتایج تحقیق خود ارائه نکرده است.

بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در سال ۲۰۰۶ که به توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان منجر شد، نیروهای یونیفل برای نظارت بر این آتش‌بس در طول ۱۲۰ کیلومتر مرز تعیین شده میان دو طرف موسوم به خط آبی مستقر شدند.

«الساندرا گالونی» سردبیر رویترز از رژیم صهیونیستی خواست درباره چگونگی وقوع این حمله که به کشته شدن عصام عبدالله ۳۷ ساله منجر شد، توضیح داد و مسوولان آن را محاکمه کند.

۲ فرد آگاه اعلام کردند که گزارش یونیفل ۲۸ فوریه به دفتر سازمان ملل در نیویورک ارسال شد سپس برای دو ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی فرستاده شد.

در این گزارش تاکید شده که ارتش رژیم صهیونیستی باید تحقیقی را درباره این حادثه انجام داده و تمام اقداماتش در آن زمان را به طور کامل مورد بازنگری قرار دهد تا دیگر تکرار نشود، همچنین این ارتش باید نتایج تحقیقات خود را با نیروهای یونیفل در میان بگذارد.

سخنگوی سازمان ملل نیز در این خصوص تاکید کرد که گزارش نیروهای یونیفل با دو طرف در میان گذاشته شد، ما تاکید می‌کنیم همه طرف‌ها باید به تعهدات خود در قوانین بین‌المللی متعهد باشند و غیرنظامیان از جمله خبرنگارها هرگز نباید هدف قرار بگیرند بلکه باید از جان خبرنگارها و اهالی رسانه حفاظت شود.

نتایج تحقیق نیروهای یونیفل با تحقیقی که خبرگزاری رویترز انجام داد و نتایج آن را هفتم دسامبر منتشر کرد، مطابقت دارد. رویترز در گزارش خود اعلام کرد که هفت خبرنگار از خبرگزاری فرانسه، الجزیره و رویترز در اثر شلیک دو گلوله ۱۲۰ میلیمتری توسط تانکی واقع در فاصله ۱.۳۴ کیلومتری در داخل اراضی فلسطین اشغالی زخمی شدند.

چراغ سبز خطرناک آمریکا به اسرائیل برای تهاجم همه جانبه به رفح

نشریه پالتیکو در گزارشی می‌نویسد، مقامات ارشد آمریکایی، خصوصی به همتایان صهیونیستی خود گفته‌اند که دولت «جو بایدن» به‌ جای جنگی همه‌جانبه، می‌تواند از طرحی که «بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم» است و مقامات ارشد جنبش حماس را در رفح هدف قرار می‌دهد، حمایت کند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان درگیر این است که چه نوع تجاوزی از رژیم اشغالگر را می‌تواند در شهر رفح بپذیرد، در حالی‌ که مقامات آمریکایی خوب می‌دانند، رژیم صهیونیستی دنبال «نابودی چهار گردان حماس در شهر رفح» است.

نشریه پالتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی در گزارشی می‌نویسد: «مقامات ارشد آمریکایی در جریان یک مکالمه خصوصی به اسرائیل پیام داده‌اند که می‌توانند از طرحی که بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم است تا جنگی همه‌جانبه حمایت کنند. مقامات آمریکایی استدلال می‌کنند که این امر تلفات غیرنظامیان را به حداقل می‌رساند، حماس را تضعیف کرده و از صحنه‌هایی که منجر به تحریک افکار عمومی در مورد کمپین اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن شده است، اجتناب می‌کند.»

دولت بایدن با موضع ریاکارانه‌اش ادعا می‌کند که می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از حمله زمینی به شهر رفح و کشتار غیرنظامیان منصرف کند و بیشتر روی رهبران جنبش حماس متمرکز شود.

نشریه پالتیکو ابتدا گزارش داد که بایدن در صورت وقوع حمله‌ای بزرگ به رفح، برخی از کمک‌های نظامی آینده به رژیم صهیونیستی را مشروط می‌کند، هرچند «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این و سایر داستان‌های مشابه «گمانه‌زنی ناآگاهانه» هستند.

یک مقام صهیونیستی هم به شرط آنکه نامش فاش نشود درباره این مساله حساس صحبت کرد و مدعی شد: «جای شکی نیست که نیروهای اسرائیلی نوعی عملیات را آغاز خواهند کرد. ما در این جنگ بدون شکست گردان‌های حماس در رفح نمی‌توانیم پیروز شویم.»

برای صد و شصتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌ خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

«ناتان ساکس» مدیر مرکز سیاست خاورمیانه در موسسه بروکینگز می‌گوید: «تجزیه و تحلیل اینکه یک حمله بزرگ چه چیزی را به دنبال خواهد داشت، مهم است. فکر نمی‌کنم با گذشت زمان اسرائیل از تعقیب رهبران حماس در رفح چشم‌پوشی کند، اما ممکن است منتظر بماند و با توجه به مخالفت‌های آمریکا، عملیات هدفمندتر و شاید کمتر آسیب‌رسان‌تر یا مجموعه‌ای از عملیات‌ کوچک‌تر را انجام دهند.»

هنیه: آمریکا باید برای توقف جنگ غزه اقدامات زیادی انجام دهد

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس بامداد پنجشنبه گفت: دولت آمریکا باید اقدامات زیادی برای توقف نسل‌کشی و قحطی در نوار غزه انجام بدهد.

 وی افزود: اگر اشغالگران دست از ناسازگاری بردارند، فرصت دستیابی به توافق چند مرحله‌ای وجود دارد.

پیش از این نیز سید حسن نصرالل،ه دبیر کل حزب الله لبنان گفت: چه کسی باور می‌کند که بایدن نتواند جنگ در غزه را پایان دهد.

سید نصرالله که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در مجتمع حضرت زینب (ع) در حومه جنوبی بیروت سخن می‌گفت، افزود: بایدن در کسری از ثانیه می‌تواند جنگ غزه و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

نصرالله از دولت آمریکا به دولت احمقی یاد کرد و گفت، خوب است که واشنگتن جنگ غزه را متوقف کند.

تداوم حملات حزب‌الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان از تداوم حملات به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش النشره، حملات مقاومت اسلامی لبنان، بامداد امروز نیز به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ادامه یافت.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی لبنان، مرکز تجمع نظامیان دشمن را در شرق مرکز «العباد» با سلاح مناسب هدف قرار دادند، در حالی است که شامگاه چهارشنبه نیز رزمندگان حزب الله، زبدین، حانیتا و رویسات العلم را هدف حمله موشکی قرار داده و یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در آسمان مناطق مرزی با فلسطین اشغالی مجبور به عقب نشینی به داخل سرزمین های اشغالی کردند.

حمله اشغالگران به محل دریافت کمک‌ها در غزه

اشغالگران صهیونیستی با شلیک گلوله به سمت محل تجمع فلسطینیانی که در انتظار ورود کمک‌ها به غزه بودند، موجب شهادت و زخمی‌ شدن شماری از آن‌ها شدند.

در پی حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به محل تجمع فلسطینیان در نزدیکی میدان «الکویت» در نوار غزه ـ که منتظر ورود کمک‌های امدادی بودند ـ ۶ تن به شهادت رسیده و ۸۳ تن دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش شبکه المیادین، در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک منزل در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه، یک فلسطینی به شهادت رسید و چند تن دیگر مجروح شدند.

توپخانه ارتش اشغالگر اسرائیلی نیز اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه و جنگنده های آن منطقه «الزیتون» در جنوب این باریکه را با حملات شدید هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه هم حمله‌ای را در اطراف بیمارستان اروپایی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه صورت دادند.

المیادین در ادامه نوشت، بعدازظهر چهارشنبه، در نتیجه بمباران یک خودرو غیر نظامی در منطقه «خربة العدس» در شمال رفح واقع در جنوب نوار غزه ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر مجروح شدند.

نظامیان صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ کشتار علیه خانواده ها در نوار غزه مرتکب شدند که موجب شهادت ۸۸ تن و زخمی شدن ۱۳۵ تن دیگر شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۱
مثل این که این«کسری از ثانیه» که مقامات ما برای زمان نابودی اسرائیل و سایر دشمنان احتمالی ابداع کردند کاربردهای دیگری هم پیدا کرده. شیخ حسن نصرالله فرموده: بایدن در کسری از ثانیه می‌تواند جنگ غزه و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
چرا رسایی نرفت غزه
رفت دنبال رانت‌های مجلس
جناب رسایی و شریعت مداری موعظه رو تموم کنید مردم غزه الان به شما و این مجری که میگه نماینده مجلس ه نیاز دارن
اه مگ اسرائیل هنو محو نشده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
اسراییل محو نشده ولی حماس در هر حالت پیروز است
به هر حال مشخص است که اسرائیل رفح را تصرف خواهد کرد. ملاحظات و فشارهای بین المللی و برنامه های انتقال جمعیت از رفح می تواند زمان آن را یکی دو ماه عقب بیاندازد ولی در اصل موضوع تردیدی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
مرحبا
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مغز غربگدا: رژیم آپارتایدی زمین های فلسطینی ها را با قیمت خوب از اونها خریده تصرف نکرده!
مغز غربگدا: رژیم آپارتایدی بدون ملاحظه قوانین بین المللی و حرف این و آن غزه را اشغال خواهد کرد این نشان دهنده قدرت بالای ارتش رژیم آپارتاید است!
نحوه نگارش خبر توسط تابناک به گونه ای است که گویی اگر اسراییل بخواهد آب هم بخورد باید از آمریکا اجازه بگیرد در حالیکه ابدا اینطور نیست و نتانیاهو سرانجام دستور حمله به رفح را صادر خواهد کرد و برایش مام نیست که بایدن موافق باشد یا مخالف.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
تمام تسلیحات کشتارجمعی رژیم آپارتایدی صهیونیست ها توسط آمریکا تامین میشه و سالانه ۴ میلیارد. دلار به صورت رسمی از. کنگره به اونها اختصاص داده میشه و این جدا از. کمک های اضطراری و موردی هستند که کاخ سفید به اونها میده. بدون این کمک ها و عدم حمایت رژیم ضدبشری آمریکا از. رژیم آپارتایدی در. نهادهایی مثل شورای امنیت این رژیم حتی یک ساعت هم دوام نمیاره.
سال نو مبارک ، سالی پر از موفقیت و جنگ
بعد از اینکه مسوولین از جیب خودشون به مردم غزه کمک کردند من هم کمک میکنم
شوربختانه اطلاع حاصل شد که برادر مجاهد و انقلابی ، جناب پناهیان که بطور مخفیانه به غزه رقته بود، به اسارت نیروهای اسراییلی در آمده است
چرا از کشته شدن یکی از فرماندهان حماس که دیروز در لبنان و توسط پهبادهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید چیزی نمی نویسید؟
روسیه هم جنگ اوکراین و راه انداخت ، هم غزه.....در هر دو جنگ ام آمریکا استقبال کرد و به نفعش تموم شد
شروع کننده جنگ تقاضای آتش بس نمی کند
چند روزی است که تابناک در انتشار نظرات؛ علاوه بر ممیزی، سیاست "عرضه به تعداد معدود" در ساعات اولیه نشر خبر را هم درپیش گرفته است.
مگر در جنگ، چیز بی‌خطر هم وجود دارد؟!
دیگه شیرینی نمیدن؟
این جنایت های بی سابقه همه را باید بیدار کند که چه خطری به نام اسرائیل جهان را تهدید می‌کند
لعن الله آل صهیون والامریکاوانگلیس وآلمان وفرانسه انشاالله
هروقت وضعم خوب شد از مقاومت حمایت میکنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی