بازدید 1418

گوترش خواستار آتش‌بس فوری در غزه و سودان

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ادامه درگیری در نوار غزه و سودان از همه طرف‌های درگیر درخواست کرد که تا به درگیری و خشونت طی این ماه مبارک پایان دهند.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶ 12 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در حضور رسانه‌های خبری با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و سودان شد.

گوترش در بیانیه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ادامه درگیری در نوار غزه و سودان از همه طرف‌های درگیر درخواست کرد که تا به درگیری و خشونت طی این ماه مبارک با هدف امدادرسانی به آوارگان پایان دهند.

دبیر کل سازمان ملل متحد با اشره به حجم خشونت‌ها و درگیری در نوار غزه و سودان افزود: «اینک زمان صلح فرا رسیده است و جدی‌ترین درخواست امروز من این است که با خاموش کردن اسلحه‌ها، به ماهیت ماه رمضان احترام بگذاریم و همه موانع را از بین ببریم تا از ارسال کمک‌های نجات‌بخش با سرعت و مقیاس مورد نیاز، اطمینان حاصل کنیم.»

گوترش با اشاره به اینکه «چشمان جهان و تاریخ نظاره‌گر است»، تصریح کرد که «باید برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر که قابل بازدارندگی است، اقدام کنیم.»

وی خواستار «آزادی فوری همه اسرا» شد و افزود: در هر ماه به میزانی شاهد کشتار و ویرانی غیرنظامیان [در غزه] بوده‌ایم که در تمام سال‌های خدمت من به عنوان دبیرکل سازمان ملل بی‌سابقه بوده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه «حمله تهدید کننده اسرائیل به رفح می‌تواند مردم غزه را در جهنمی عمیق‌تر فرو ببرد»، اظهار داشت: غیرنظامیان ناامید نیاز به «اقدام فوری» دارند.

از سوی دیگر، خبرنگار القدس العربی پس از پایان بیانیه مطبوعاتی گوترش در پرسشی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از چرایی عدم سفر این مقام سازمان ملل به نوار غزه مواجه شد که بدون پاسخ به این پرسش، جلسه را ترک کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست