بازدید 10262
صد و پنجاه و هفتمین روز از جنگ غزه

درگیری شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در غزه و خان یونس/سفر سری رئیس سیا به مصر برای آتش بس در غزه/شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ تن افزایش یافت

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ 11 March 2024

درگیری شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در غزه و خان یونس/سفر سری رئیس سیا به مصر برای آتش بس در غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و پنجاه و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

نامه همسر نتانیاهو به مادر امیر قطر برای آزادی اسرای صهیونیست
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۹

«ساره نتانیاهو» همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، در نامه ای به شیخه «موزه بنت ناصر» مادر امیر قطر از وی خواست که از نفوذش برای آزادی اسیران اسرائیلی استفاده کند.

 این نامه به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف آزادی اسیران اسرائیلی نوشته شده است.

وی در این نامه بدون اشاره به کارشکنی بنیامین نتانیاهو شوهرش برای ممانعت از اجرای تبادل اسیر با گروه مقاومت اعلام کرده که به مناسبت ماه مبارک رمضان که زمان رحمت و بخشش است، اسیران اسرائیلی آزاد شوند.

ساره نتانیاهو در این نامه مدعی شده: این درخواست برای اقدامی است که فراتر از مرزهای سیاسی است و بیانگر ارزش‌های مشترک و بشردوستانه است.

همسر نتانیاهو گفته: در ماه مبارک رمضان از شما می خواهم که از نفوذ زیاد خود برای ازادی اسیرای اسرائیلی استفاده کنید، شاید این مشارکت شما موجب شود که آنان به منازل خود بازگردند.

وی در پایان نیز بدون توجه به انواع شکنجه‌ها و بدرفتاری نظامیان رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی و نیز حمله همه جانبه تل آویو به مناطق مسکونی و شهادت بیش از ۳۱ هزار فلسطینی بی‌گناه، ادعا کرد: ما نمی‌توانیم دربرابر این اقدام [زندانی بودن اسیران اسرائیلی] سکوت کنیم یا دست بسته باشیم، زمانی که کرامت زنان و جان آنها در خطر است.

درخواست ساره نتانیاهو از مادر امیر قطر برای آزادی اسیران صهیونیست درحالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش داد که وی از دیدار و گفت‌وگو با خانواده‌های اسرای صهیونیست خودداری کرده است.

براساس این گزارش، خانواده‌های یاد شده از کانال‌های مختلف سعی کردند با او ارتباط پیدا کنند اما پاسخی که دریافت کردند این بود که او مشغله زیادی دارد.

گوترش: ماه رمضان آغاز شد اما کشتار در غزه متوقف نشد
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۲:۰۸

 دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با بیان اینکه «حقوق بین‌الملل بشردوستانه نابود شده است»، گفت: با وجود اینکه ماه مبارک رمضان آغاز شده است اما کشتار، بمباران و خونریزی در غزه ادامه دارد.

 آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران اظهار کرد : امروز مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است، ماهی که مسلمانان در سراسر جهان ارزش‌های صلح، آشتی و همبستگی را گرامی می‌دارند و آن را گسترش می‌دهند.

وی گفت که به تازگی وارد ششمین ماه از حملات حماس در اسرائیل و آغاز «حمله فاجعه‌بار اسرائیل» به غزه شده‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: «جدی‌ترین درخواست امروز من این است که با خاموش کردن اسلحه‌ها، به ماهیت ماه رمضان احترام بگذاریم و همه موانع را از بین ببریم تا از ارسال کمک‌های نجات‌بخش با سرعت و مقیاس مورد نیاز، اطمینان حاصل کنیم.»

گوترش با بیان اینکه «چشمان جهان و تاریخ نظاره‌گر است»، تاکید کرد که «باید برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر که قابل بازدارندگی است، اقدام کنیم.»

وی خواستار «آزادی فوری همه اسرا» شد و گفت: در هر ماه به میزانی شاهد کشتار و ویرانی غیرنظامیان [در غزه] بوده‌ایم که در تمام سال‌های خدمت من به عنوان دبیرکل سازمان ملل بی‌سابقه بوده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه «حمله تهدید شده اسرائیل به رفح می‌تواند مردم غزه را در جهنمی عمیق‌تر فرو ببرد»، اظهار داشت: غیرنظامیان ناامید نیاز به «اقدام فوری» دارند.

لاپید: شمار نظامیان ما برای درگیری در شمال کافی نیست
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۲۰:۰۷

رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که این رژیم برای جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی نظامیان کافی در اختیار ندارد.

به گزارش المیادین، اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص درگیری‌های جاری و درگیری‌های احتمالی پیشرو در سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شمار فعلی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ در جبهه شمالی این رژیم را کافی ندانسته است.

همچنین لاپید اعلام کرده است که در صورت عدم اعزام یهودیان «حریدی» به خدمت نظامی، رژیم صهیونیستی حق ندارد شمار بیشتری از شهرک‌نشینان را به خدمت در قالب نیروهای ذخیره فرا بخواند.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی شنبه‌شب در سخنانی تهدیدآمیز تاکید کرده بود: اگر کابینه اسراییل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

پیش از این «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده بود که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

وی در ادامه گفت که این درگیری‌های خطرناک بر روی عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی سایه می‌اندازد. گانتز اضافه کرد: لایحه قانون نظامی پیشنهادشده خوب نیست.

سابق بر این روسای احزاب حریدیم با ارسال یک نامه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت عدم تصویب این قانون برای انحلال کابینه تلاش خواهند کرد.

گوترش: حمله به رفح بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۸:۰۵

دبیر کل سازمان ملل نسبت به ادامه جنگ در نوار غزه و پیامدهای انسانی آن برای مردم این باریکه هشدار داد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که باید با خاموش کردن سلاح‌ها و آزادی فوری همه اسرا به روح رمضان احترام گذاشت.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح احتمالاً مردم غزه را به دایره عمیق‌تری از جهنم سوق دهد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با وبگاه آمریکایی پولیتیکو ادعا کرده است که وارد شهر رفح خواهیم شد و خط قرمز ما تکرار نشدن حمله ۷ اکتبر است.

رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو، اسرائیل را «منفور جهان» کرده است
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۳۸

در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با بی‌توجهی به محکومیت‌های جهانی، رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده‌اند که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، این رژیم را به «منفور جهان» تبدیل کرده است.

 رسانه‌های عبری زبان در این باره به اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر روش تل‌آویو برای دستیابی به اهداف جنگ در نوار غزه اشاره کردند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این ایده را به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغ کند که صهیونیست‌ها در جنگ با غزه و اهداف نتانیاهو از آن، از وی حمایت می‌کنند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: اسرائیلی‌ها ممکن است با اهداف جنگ موافق باشند، اما از نتانیاهو راضی نیستند و بی‌اعتمادی خود را به کابینه و رئیس آن ابراز می‌کنند و این امر در تمام نظرسنجی‌های انجام شده در پنج ماه گذشته مشهود بوده است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: بایدن از سه مشکل پرده برداشته است که اسرائیل در حال حاضر توان حل‌وفصل آنها را ندارد؛ این سه مشکل ادامه جنگ، تشدید بحران انسانی در غزه و اسرا هستند.

طبق گزارش این روزنامه، بااین‌وجود مشکل چهارمی هم وجود دارد که مهم‌ترین مشکل نیز به شمار می‌رود. این مشکل روشی است که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، طوری که آمریکا معتقد است این رژیم توسط عناصر افراطی رهبری می‌شود و همین مسئله باعث شده است تل‌آویو منزوی و منفور جهان شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روزها به دلیل جنایات در غزه با فشارهای شدید داخلی و خارجی مواجه است.

سناتور سندرز: نتانیاهو نمی‌تواند اسرائیل را اداره کند
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۳۸

سناتور برنی سندرز ضمن آنکه جنگ غزه را «بحرانی بی‌سابقه» خواند، مجددا درخواست خود را از کاخ سفید برای توقف ارسال تجهیزات نظامی بی‌قید و شرط به تل‌آویو مطرح کرد و گفت که «بنیامین نتانیاهو دیگر نمی‌تواند اسرائیل را اداره کند.»

مردم نوار غزه امروز در یکصد و پنجاه و هفتمین روز جنگ، با تشدید گرسنگی که در سراسر نوار غزه به ویژه در مناطق شمالی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده، به استقبال رمضان رفتند. درحالیکه رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی با حضور در برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس عنوان کرد: موضوع فقط ۳۰ هزار نفر نیست. دو سوم آنها زنان و کودکان هستند و کشته شده‌اند. ما مرگ صدها هزار کودک را به دلیل گرسنگی احتمال می‌دهیم.

او در ادامه با تکرار اظهارات پیشین خود گفت: ایالات متحده آمریکا نباید شریک‌جرم کشتار کودکان شود. دولت آمریکا نباید به نتانیاهو التماس کند. دولت آمریکا باید به آنها بگوید اگر پول می‌خواهید، باید سیاست خود را تغییر دهید و به کامیون‌های امدادی اجازه ورود بدهید تا به کودکان غذا برسد.

این سناتور مستقل آمریکایی تصریح کرد: اسرائیل حقوق را نقض می‌کند. توقف کمک‌های بشردوستانه آمریکا ناقض حقوق بشر است. این مسئله باید روشن شود که هیچ پولی نباید برای ماشین جنگی نتانیاهو جهت کشتن فلسطینی‌ها ارسال شود.

به‌رغم آنکه سناتور سندرز به دولت بایدن فشار زیادی می‌آورد اما از حامیانش خواست تا «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور حمایت کنند و در ادامه ضمن مقایسه او با رقیبش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «تفاوت میان بایدن و ترامپ مثل روز و شب است. انتخاب ترامپ به نظرم فاجعه‌ای برای کشور و جهان خواهد بود.»

این سناتور آمریکایی هم‌چنین با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: سال به سال ما میلیاردها دلار کمک به اسرائیل فرستاده‌ایم. اکنون اسرائیل با یک کابینه راست و افراطی تحت ریاست نتانیاهو مواجه است. تازه علاوه بر این، برنامه‌هایی هم درخصوص ارسال ۱۰ میلیارد دلار دیگر کمک نظامی بی‌قید و شرط به اسرائیل وجود دارد. چیزی که می‌توان به نتانیاهو گفت این است که نسل‌کشی و قتل عام را متوقف کن و لطفا، لطفا، لطفا به تمامی کمک‌ها اجازه ورود بده. فکر می‌کنم کابینه نتانیاهو دیگر نمی‌تواند اسرائیل را اداره کند.

واکنش تند اسرائیل به حمایت سازمان ملل از ملت غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۳۷

 رژیم صهیونیستی بار دیگر با حمله به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست تا با توجه به اظهاراتش در محکومیت جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین در نوار غزه، از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش رادیوی رژیم صهیونیستی، «گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با حمله به این سازمان و طرح ادعاهای واهی علیه مسلمانان در سرزمین های اشغالی مدعی شد: سازمان ملل کاری جز حرف های توخالی و فشار بر ما برای توقف جنگ انجام نمی دهد و مسلمانان (در سرزمین های اشغالی) از ماه رمضان به عنوان بهانه ای برای خشونت و تروریسم بیشتر استفاده می کنند!

دیلی بیست: جنگ غزه به تقویت ایران و شکست آمریکا منجر شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۳۴

 یک رسانه‌ آمریکایی در تحلیلی، جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و غزه را فصل دیگری از جنگ سایه تهران علیه واشنگتن و تل آویو دانست که به تقویت موقعیت ژئوپولتیک ایران و شکست راهبردی واشنگتن منجر شده است.

به گزارش مقاله تارنمای خبری – تحلیلی دیلی بیست، جنگ اسرائیل و حماس به طور اساسی جهت گیری امور سیاسی در خاورمیانه را تغییر داده و تحولات را دچار سطحی از نوسانات کرده که در دهه‌ های اخیر سابقه نداشته است. این درگیری، فصلی دیگر از جنگ سایه ۴۵ ساله ایران علیه آمریکا، اسرائیل و متحدان آنان در منطقه است.

در طول این جنگ سایه طولانی، اهداف تهران و راهبرد آن برای دستیابی به این اهداف به نحو قابل توجهی ثابت و منسجم بوده است. اهداف اصلی سیاست خارجی تهران از زمان تشکیل جمهوری اسلامی، خروج آمریکا از منطقه و جلوگیری از عادی سازی روابط اسرائیل با همسایگانش بوده است.

تهران برای دستیابی به این اهداف از یک راهبرد منحصر به فرد جنگ دراز مدت بهره برداری کرده که بسیج سیاسی، دیپلماسی قهری، جنگ اطلاعاتی به همراه عملیات نظامی تهاجمی نیروهای نیابتی آن را شکل می دهند.

بیش از ۱۲ گروه مسلح در سوریه، یمن، عراق و لبنان یک شبکه متشکل از بیش از ۱۵۰ هزار جنگجو را تشکیل می دهند که در کنار منافع خود تعهد مشترکی در به چالش کشیدن سلطه آمریکا در منطقه دارند.

تهران از لحاظ راهبردی بسیار ماهرتر از واشنگتن است

راهبرد تهران به ویژه از سال ۲۰۰۱ و آغاز جنگ آمریکا علیه تروریسم به نحو قابل توجهی موثر بوده است. تهران نشان داده که از نظر راهبردی بسیار ماهرتر از واشنگتن است و این موفقیت در هیچ نقطه ای به اندازه عراق ملموس نبوده است.

با تلاش شبه نظامیان، آمریکا تا سال ۲۰۱۱ تقریباً تمام نیروهای خود را از عراق خارج کرد. امروزه، سپهر سیاسی این کشور به شدت تحت تأثیر جناح های سیاسی طرفدار ایران بوده و بی تردید تهران بزرگترین ذی نفع راهبردی جنگ آمریکا علیه عراق بوده است.

تنها نتیجه جنگ اسرائیل و حماس تقویت موقعیت ژئوپلیتیک ایران بوده، زیرا این درگیری فشار بین ‌المللی گسترده‌ ای را بر اسرائیل وارد کرده تا یک کشور غیرنظامی فلسطین را به عنوان تنها راه ‌حل مناسب برای مشکلات کنونی بپذیرد. شعله ور شدن این جنگ به تلاش های تحت رهبری آمریکا برای دستیابی به یک اتحاد رسمی درازمدت بین اسرائیل و عربستان سعودی پایان داد.

جنگ غزه همچنین یک شکست راهبردی برای واشنگتن است، زیرا آمریکا اکنون باید منابع نظامی و دیپلماتیک لازم برای مقابله با گسترش چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را صرف خاورمیانه کند.

در حقیقت، راهبرد ایران در برابر منافع آمریکا شباهت زیادی به راهبرد جنگ درازمدت مورد استفاده ویت کنگ های ویتنام و طالبان افغانستان دارد که بر اساس آن نواخت عملیات ها پایین نگه داشته می شود، جنگ سیاسی گسترده و تمام عیار برای شکل دادن به روایت این درگیری به کار گرفته شده و درگیری به صورت همزمان، در چندین نقطه و با شدت کم ادامه می یابد.

چنین موضوعی در مورد تصمیم گیرندگان برجسته سیاست خارجی آمریکا در حوزه خاورمیانه صادق نیست. در واقع، اتکای بیش از حد واشنگتن به نیروی نظامی و ناتوانی در ادغام عملیات نظامی با اهداف و راهبرد سیاسی ماندگار، مشکلات دیرپای واشنگتن در منطقه را تشکیل داده است.

تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر افزایش یافت
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۶:۲۶

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز دوشنبه از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش در این مدت ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر از ساکنان غزه نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در پی ۹ حمله رژیم اسرائیل ۶۷ نفر از ساکنان این منطقه شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه ادامه داد: تاکنون بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی ۲۵ فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند.

درگیری شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در غزه و خان یونس

امروز دوشنبه، منابع خبری، از تداوم بمباران شدید مناطق مختلف غزه و شهادت دست‌کم ۱۹ شهروند فلسطینی خبر دادند.

همچنین امروز درگیری های شدیدی بین رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در منطقه الزیتون در شهر غزه رخ داده است.

رزمندگان مقاومت امروز با اشغالگران در منطقه بنی سهیلا در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه به شدت درگیر شدند.

در همین حال، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند و در جریان حمله هوایی به یک منزل در این منطقه، چندین تن شهید و مجروح شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جنوب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار دادند.

در جریان این حملات هوایی رژیم صهیونیستی، منزلی متعلق به خانواده برکات در منطقه الجنینه در شرق رفح هدف قرار گرفت و سه عضو این خانواده به شهادت رسیدند.

شانزده شهروند فلسطینی نیز امروز در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در نزدیک مسجد الفاروق در منطقه الزیتون شهید شدند.

جنگنده‌های صهیونیستی همچنین مناطق جنوبی شهر خان‌یونس را بمباران کردند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲هزار تن دیگر مجروح شدند.

سفر سری رئیس سیا به مصر برای آتش بس در غزه

روزنامه قطری العربی الجدید به نقل از منابعی گزارش داد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی سفر مخفیانه‌ای به مصر داشته و درباره برقراری آتش‌بس موقت در غزه مذاکره کرده است.

به گزارش العربی الجدید، یک منبع مصری به این رسانه گفته که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جمعه گذشته سفر مخفیانه‌ای به مصر داشته است.

بر اساس این گزارش، طی این سفر امکان دستیابی به آتش بس انسانی کوتاه مدت دو تا چهار روزه با آغاز ماه مبارک رمضان بررسی شده است.

این منبع با اشاره به اینکه فشارهای آمریکا برای برقراری آتش بس سریع بشر دوستانه با آغاز ماه رمضان وجود دارد، گفت: این موضوع در چارچوب تمایل واشنگتن برای تحریک نکردن احساسات مسلمانان سراسر جهان در ماه مبارک رمضان است، به ویژه با توجه به اینکه آنها دولت آمریکا را مشترک با تل آویو مسئول قتل عام و قحطی در غزه می‌دانند.

یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که ویلیام برنز، رئیس سیا برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیستی نیز مدعی شد که رئیس سیا گفت وگوهایی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در مورد توافق آتش‌بس در غزه انجام داده است.

شهادت ۳ فرمانده گروه جماعت اسلامی لبنان

گروه جماعت اسلامی در لبنان از شهادت سه تن از فرماندهانش در جنوب لبنان خبر دادند.

نیروهای الفجر، شاخه نظامی جماعت اسلامی در لبنان اعلام کرد، سه تن از فرماندهانش در راه قدس در درگیری با ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در شهر العرقوب در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

به نقل از المیادین، نیروهای الفجر اعلام کردند این شهدا «محمد ریاض محی‌الدین» از شهر بیروت، «حسین هلال درویش» از شهرک شحیم و «محمد جمال ابراهیم» از شهر الهباریه هستند.

طی استقبال مردمی از پیکر این شهدا در شهر صیدا در جنوب لبنان، گروه جماعت اسلامی بر ادامه مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد.

بسام حمود، معاون رئیس دفتر سیاسی جماعت اسلامی لبنان در گفت‌وگو با المیادین بر ادامه مقابله با اشغالگران تأکید کرد و گفت: تا زمانی که این دشمن سرزمین ما را اشغال و به روستاهای ما حمله می‌کند ما نیز با این دشمن مقابله می‌کنیم.

«الفجر»، شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان از زمان شروع جنگ علیه غزه، چندین حمله راکتی و موشکی به شمال اراضی اشغالی انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۷
عجب! پس جنگ غزه در واقع «جنگ سایه تهران علیه واشنگتن و تل آویو» بوده است که تازه به «تقویت موقعیت ژئوپولتیک ایران و شکست راهبردی واشنگتن» هم منجر شده است.

چند روزی بود که «پیروزی» خونم کم شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر منظور مقاله تثبیت طرح دو دولتی است باید گفت پیروز این جنگ محمود عباس بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مقابل آمریکا یا باید تسلیم شد یا مقاومت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر روز تیتر میزنید نبرد سنگین
به آمار که میرسه فلسطینی‌ها کشته میشن
اسم این و میذارین نبرد سنگین؟
با نگاهی به نقشه اسرائیل و غزه به راحتی می توان نتیجه گرفت که این جنگ حتی اگر ۴۰۰ سال پیش هم واقع میشد باز هم اسرائیل به سادگی پیروز میشد. یک باریکه ساحلی در برابر یک سرزمین وسیع و کوهستانی چکار می تواند بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اسرائیل غزه را در جنگ شش روزه در سال 1967 از مصر گرفت و بعد از تقریباً سی سال آن را در پیمان اسلو 2 به تشکیلات خود گردان واگذار کرد.

بعد از تسلط حماس بر غزه و شروع جنگ هم اسرائیل یکی دو بار نوار غزه را به تصرف درآورد و بعد از مدتی تخلیه کرد. اشتباه حماس این بود که تصور می کرد این بار هم حداکثر چنین اتفاقی خواهد افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خداوند به کسانی که جهادکرده و ایستادگی کنند وعده پیروزی داده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حسین شریعتمداری میگه اسراییل از حماس شکست خورده
بعد از اینکه فرزندان مسوولین از جیب خودشون به مردم غزه کمک کردند من هم کمک میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فرزندان مسئولین الگوی من نیستند،اونا عاشق اینن که برن غرب،اونجا هم تبلیغ کنند،!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جناب امیرخان از فیلم ها خیلی دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
طفلک ، پسر شمخانی که آه نداره با ناله سودا بکنه وگرنه حاضر بود میلیاردها دلار به آسیب دیدگان غزه بده
چراهمش مغلطه میکنین بایدکارحماس تمام بشه چه نتانیاهوچه هرکسی،بعدازهفت اکتبرهمه چیز تمام شدواسراییل تحمل نخواهدکردحتی اگرسی هزارنفردیگه هم کشته بشن,تازه بعددنبال حزب الله خواهندرفت واگراصرارکندجنوب لبنان هم مثل غزه ویران خواهدشد.
اسرائیل در بحران اقتصادی است به خاطر همین جان اسرای فلسطینی هم در خطر است
باید اسیر شده باشی تا بفهمی گرسنگی و تشنگی و دوری یعنی چی
سازمان صلیب سرخ جهانی باید نسبت به این موضوع اقدام کند
همانطور که بارها گفته شده، این جنگ باید تا رفع فتنه و نابودی حداقل یک طرف درگیری ادامه پیدا کند. ناگفته پیداست که نابودی هر دو طرف حالت بهینه است ولی احتمال آن بسیار ناچیز است.
تعداد شهدای غزه از مرز ۳۱۰۰۰ نفر هم گذشت ،، پس پناهیان کی رگ غیرتش به جوش میاد و برای دفاع از فلسطینی ها به غزه میره؟
پویش رقیب منم به کجا رسید کسی نرفت غزه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست