بازدید 5351

اصرار اسنپ بر کارکرد گزینه «عجله دارم»!

اسنپ با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری در دفاع از گزینه «عجله دارم»، بنابر دستور مقامات ذی‌صلاح، این خدمت را از اپلیکیشن خود حذف کرد؛ این گزینه موجب می‌شود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 09 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اسنپ درباره چرایی حذف گزینه «عجله دارم» توضیحاتی ارائه داد که در ادامه آمده است: "گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواست‌های سفر در یک محدوده‌ موجب طولانی شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود.

گزینه‌ «عجله دارم» راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن می‌توانند شانس پذیرفته شدن درخواستشان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده است.

درخواست سفرهایی که با گزینه‌ «عجله دارم» در اپلیکیشن ثبت می‌شوند، بدون هیچ مشخصه‌ متمایزی برای کاربران راننده ارسال می‌شود. تنها ویژگی این درخواست‌ها قیمت بالاتر سفر است که انگیزه‌ بیشتری برای کاربران راننده ایجاد می‌کند و موجب می‌شود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود.

گفتنی است که پس از محاسبه قیمت جدید، کاربر مسافر امکان انتخاب تأیید جست‌وجو بر اساس قیمت جدید یا ادامه جست‌وجو با همان قیمت قبل را دارد.

گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد.

باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود.

از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند؛ علی‌رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
در زمانهای ترافیک تا این گزینه رو انتخا نکنی سفر پذیرفته نمیشه! ضمن اینکه اسنپ عملا بدون این گزینه هم نسبت به سایر موسسات هزینه سفر را افزایش نجومی میدهد!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
دقیقا - همیشه 40 50 تومن بالاتر از تپسی هست تو زمان اوج ترفیک
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
وقتی سفری توسط راننده پذیرفته میشود که درآغازسفرزمان آن 45دقیقه است ولی عملا پرترافیک صبح به 3ساعت میرسدآیا مسافرمبلغی اضافه به راننده میدهد چرا فقط باید به راننده فشارواردشود اسنپ بایدگزینه ای بگذاردکه اگرسفر45دقیقه شد2ساعت مبلغی به راننده اضافه کنددرضمن کولر وتعدادنفرات هم کرایه اضافه خواهدداشت
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
این هم عیدی و افزایش حقوق سال جدید رانندگان بدبخت...ما اگر طماع و فرصت طلب بودیم با نصف کرایه تاکسی ها که مسافرکشی نمی کردیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
وقتی مسافر خیلی زیاده...عجله دارم و بالا بودن کرایه باعث می شود که تعداد زیادی از راننده ها در آن ساعت ها و آن مکان ها حاضر شوند...اگر قرار باشه کرایه معمولی باشد ...فقط یک درصد مسافرها ،اسنپ گیرشان می آید
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
شغلی خوبه که هزینه آن ریالی باشد و درآمدت
هزینه آن دلاری و درآمدت ریالی... دلاری...راننده اسنپ برعکسه
بهتر است بجای عجله دارم
گزینه ای اضافه شود تحت عنوان قیمت توافقی
که این قیمت توافقی می تواند کمتر یا بیشتر از قیمت پیشنهادی اسنپ باشد
بعضی وقتا قیمت پیشنهادی زیاد است و من بعنوان مسافر میخواهم قیمت کمتر بپردازم و با توجه به مسیر خودم میدانم که راننده هایی هستند که حاضرند با قیمت کمتر من را به مقصد برسانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
مثلا بجای 40 تومن با 15 تومن حاضرن ببرنت اون سره شهر؟
پول مفت مزه میدهد خب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
راننده اسنپ دهنش سرویس میشه...پول مفت کجا بود؟
عباس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سفر مفت خیلی بیشتر مزه می دهد برای شما
بیشتر مواقع تا این گزینه رو نزنی اسنپ قبول نمیکنه
چرت و پرت محض !!! گزینه "عجله دارم" قیمت رو بالا میبره و باعث میشه راننده ها به درخواست جواب ندن تا زمانی که مسافر مجور به انتخاب این گزینه بشه ... برای خودم بارها این داستان پیش آمده ، با اینکه تعداد زیادی راننده در اطراف حضور داشتن ، اما هیچکدوم درخواست من قبول نمیکردن ، به محض اینکه گزینه عجله رو میزدم ، فوری صد تا راننده میریخت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خب این نشون میده که قیمت به صرفه نبوده! بازار اسنپ بازار عرضه وتقاضاست! قیمته کم تقاضا نداره و قیمته خوب راننده رو جذب میکنه...خیلی سادست!
یه "بیشتر بدانید" هم میذاره کنارش که یه وقت خدای نکرده فکر نکنی پول زیاد داره ازت میگیره
بسیار امکان خوبی هست ، من مسافر وقتی مسیری میخوام برم که هیچ راننده ای با اون مبلغ قبول نمیکنه افزایش قیمت که داده میشه مصروف هست و راننده پیدا میشه .... بهتر از این هست که تو سرما گرما زیر پام علف سبز بشه بخاطر دوزار بیشتر که میخوام به راننده پرداخت کنم ....
متاسفانه ما ایرانی ها حاضریم ۴ میلیون پول کراتینه مو بدیم ولی دوزار بیشتر به راننده اسنپ به همه ابعادمون فشار میاره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
من موهامو کراتینه نکردم
ولی اسنت بخشی از زندگی روزمره م هست

فهم این تفاوت ها خیلی سخت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
دقیقاااااا، ی سفر 29هزارتومن باشه خودتون کلاهتونو قاضی کنید میصرفه راننده قبول کنه، گزینه عجله دارم باعث میشه مثلا این سفر 35هزارتومن بشه، با این همه گرونی شما مسافرا فکر می کنید فقط خودتون آدم هستید و ما راننده ها گرونی رو نداریم، کمی انصاف هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
از چرت و پرتات معلومه که خودت راننده اسنپی
یک راننده اسنپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
انصاف داشته باشید گه گاهی از نا جا اباد برام پیام مسافر می اد و یا مقصد به ناکجا اباد هست و باید خالی برگردم با این همه هزینه ماشین ایا شما جای من بودید قبول می کردید
قفل هوشمند ضد دیلم گاردمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
شما نوشتید 4 میلیون پول کراتینه میدن ولی نمیخوان کرایه بیشتری برای اسنپ بدن که تو سرما و گرما علاف نشن ولی من به شما میگم مردم ما حاضرن چندین میلیارد پول برای ماشینهای بی کیفیت بدن ولی برای درب خونه که زن و بچه هاشون زندگی میکنند پنجاه میلیون ندن یک قفل هوشمند ضد دیلم گاردمن بذارن که ورود سارقین خشن را غیر ممکن کنه و نذاره سارقین بی رحم شب برن تو خونه و روی تختشون شریکی بخوابن. کجای کارید؟؟ شما هنوز این مردم را نشناختید؟؟؟
اگر این گزینه کارکرد نداره مشتری از دست میده آخه به بقیه چه مربوطه که تو برنامه ریزیهای ساده شرکتهای خصوصی هم مداخله میکنن.
گزینه عجله رو حذف کردن ولی از دیروز قیمتها یه دفه افزایش پیدا کرد
پاسخ ها
عباس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اکثر راننده های اسنپ شغل دومشان هست.و فقط کرایه بالا قبول می کنند...اگر عجله دارم نباشه کار نمی کنند در نتیجه تعداد راننده کم می شود و خودبخود کرایه بالا می رود و گیر خیلی ها هم اسنپ نمی اید
اسنپ دروغ میگه مثل چی
بارها امتحان کردم به محض اینکه گزینه عجله دارم رو میزنی ماشین پیدا میشه. بعد آقایون به دروغ میگن راننده گزینه عجله دارم رو نمیبینه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
راننده نه عجله دارم رو میبینه نه اینکه مشخصات فرد چیه!
اون فقط مبلغ نهایی و مبدا مقصد رو میبینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
من راننده ام هیچ چیزی به من نشون نمیده ، به خاطر قیمت معقول تر راننده ها قبول می کنن نه برای علامت
دولت چرا از جیب بقیه مایه می گذارد
اگر دولت در دفاع از حقوق مردم مصمم است چرا اتومبیل را ۳ برایر کشورهای دیگر به مردمش می فروشد
انهم در حالی که درامد ای ایرانی ها یک دهم متوسط دیگر کشورها است
اسنپ در همه موارد از ماشین و موتور گرفته تا بقیه خدماتش پول مفت به دهنش مزه کرده . واقعا با این هزینه سرسام آور هییییییییییییییچ خدمات ارزنده ای ارایه نمیده
سکو های اینتر نتی مثل اسنپ از توسعه نیافتگی دستگاهها و ناتوان بودن دولت از ایجاد سازکار های موازی برای رقابت در قیمت و کاستن از سود مورد انتظار این سکو ها به نفع مردم سوء استفاده می کنند . اگرچه که افراد ذی نفوذ در هموار کردن این را به ضرر مردم نقش آفرینی موثر دارند.
حرف اسنپ درست است ولی چرا نباید یک سکو که 20 درصد پورسانت می گیرد یک خودرو داشته باشد . این شرکت حداقل به ازای هر 100 کاربر شریک بایستی حداقل 5 خودرو وابسته با مالکیت خود در مجموعه بیزینس مدل خود داشته باشد . و از خون مردم ارتزاق نکند .
درصد خیلی کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود. !!!!!

وقتی دروغ اپیدمی شده
با سلام
به نظر من آژانس ها جمع شد و اين حرفه ام انحصاري گرديد
در كل خود اسنپ بايد همانند رزروشن آژانس راننده را براي شخص گيرنده رزرو كند در لوكيشن 4 راننده نشان ميدهد ولي هيچ كدام تا زماني كه افزايش ندهي تاييد نميكنند
واقعا شرم اوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خب چون تا اون گزینه عجله رو نزنی قیمت به صرفه نیست طرف کارمند خیریه نیست استهلاک موتور و ماشین بده تو گرما و سرما نوکری مردم رو بکنه تومن هم نمونه براش
هر برنامه،قانون و طرحی ریخته میشه ابتدا هدف خالی کردن جیب مردمه، بعد راه انداختن کارمردم. البته با لطایف الحیل وخیلی ریز و زیرپوستی.
گزینه عجله دارم فقط برای افزایش مبلغ دریافتی بود و رانندگان با سوء استفاده از این مساله در حالت عادی پاسخ نمی دادند و منتظر گزینه عجله دارم بودند. سرعت جابجایی آنها هیچ تفاوتی با حالت عادی نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
برو تاکسی زرد یا دربستی بگیر تا ببینی کی سو استفاده می کنه بی انصاف
اول با قیمت پایین رقبا رو نابود کرد و حالا با هر بهانه ای قیمت را بالا می برد... باید دوره دامپینگ را تدریس کنن

شما با یه الگوریتمی یه کرایه حساب می کنی... دیگه عجله دارم یعنی چی...؟ فردا خیلی عجله دارم و خیلی خیلی عجله دارم هم اضافه میشه و دلیل میارن که چرا این گزینه های جدید خوب هستند....

دقیقا مصداق گرانفروشی است و حرام اندر حرام است
گزینه "قیمت پیشنهادی توسط مسافر" را به جای عجله دارم اضافه کنید.
پاسخ ها
قاسم راننده اسنپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
احسن برای ناکجا اباد خوبه
راست میگید مسولین ن از درصد اسنپ کم کنید تا هم مصرف کنند ه هم خدمات دهند سود ببرند
مسافر می‌تواند گزینه عجله دارم رو نزنه بجاش تاکسی دربست بگیره
احتمالٱ به‌صرفه تره
اسنپ راننده ها را استثمار میکنه
************************ توجه توجه ***********************

انصاف داشته باشید گه گاهی از نا جا اباد برام پیام مسافر می اد و یا مقصد به ناکجا اباد هست و باید خالی برگردم با این همه هزینه ماشین ایا شما جای من بودید قبول می کردید !!!!
مثال کرایه ساری به تهران از داخل ترمینال برای سه نفر 900 هزار تومن تا تهران پارس هست اما با اسنپ از دم در خونتون تو ساری تا جنت اباد هست 600 هزار تومن بعد چهار نفر هم سوار میشم


ایا ین انصافه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
جذف این گزینه کار درستی است.چون در اکثر مواقع باید این گزینه را انتخا کنی تا اسنپ پاسخ دهد و این ظلم فاحش به مشتری است.
من همیشه تو زمان خلوتی اسنپ میگرفتم،همیشه معطل میشدم و تا گزینه عجله دارم را میزدم با قیمت بالاتر اسنپ می آمد، الان خیلی خوب شد!! تا در خواست میدم اسنپ قبول می کنه؟! البته قیمت با احتساب همون عجله دارم افزایش یافته؟!؟!؟!؟!
بهترین راه دادن مجوز به شرکتهای جدید و منطقه ای کردن خدمات این شرکتهاست تا از دامپینگ جلوگبری شود.
حالامسافرا انقدرپیاده گزکنید تا ایستگاه‌های تاکسی تا چربیاتون بسوزه،وقدر ماشینی که میادجلودرخونتون وچنددقه هم آلاف میکنیدش وتادرخونه هم میبرنتون رو شاید فرقشوبدونید،اسنپ یه نعمته دست سازندش درد نکنه
ببینید مشکل این جاست که اگر خود اسنپ یا تپسی بعد از مثلاً حدود ۳۰ ثانیه درخواست را به نزدیکترین راننده ارجاع دهد دیگه چنین مشکلی نخواهیم داشت.یکی از تاکسی اینترنتی ها این کار را کرده بود ولی به لطف مافیای این بخش کلا حذف شد.
قیمت دستوری و دخالت دولت توی قیمت هیچوقت تجربه خوبی به جا نداشته بهتره گزینه عجله دارم با اسم دیگه ای باشه وگرنه برای راننده و خود اینو نمیصرفه
عجله دارم کلک گران فروشان / با صداقت با مردم برخورد کنید بهتره /راست وحسینی بگید صرف نمی کنه /خودتون رو هم گول نزنید استقبالی که اول کارتان شد بخاطر ارزانی نرخ هایتان بود /حالا فکرکردید.بره کشونه... اشتباه کردید فروش بالا با سود کم بهتر جواب میده / فقط بفکر 4تا پولدار نباشید توده مردم عمده مشتریان را تشکیل میدهند
آقا جون خیلی عجله نداری پای پیاده برو،بخدا قیمت‌های اسنپ و تپسی مفته،من خودم راننده هستم، آنقدر لوازم یدکی گرون شده که با این قيمت های عجله دارم هم جواب گو نیست،
گزینه مفت ببر را در ساعات شلوغی اضافه کنید ،همراه با نگاه طولانی به افق.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست