بازدید 54592
با انتخابات آمریکا

صدای پای ترامپ می‌آید/ پیروزی‌های بزرگ ترامپ و بایدن در «سه شنبه بزرگ» / نیکی هیلی کناره گیری کرد

فضای انتخابات در آمریکا در حال گرم شدن است و با نتایجی که در سه شنبه بزرگ حاصل شد، بیش از پیش، صدای پای ترامپ شنیده شد و به نظر می‌رسد، او در حزب جمهوری خواه بی رقیب است و باید ترامپ را گزینه نهایی جمهوری خواهان برای رقابت نهایی در نظر گرفت. در مقابل، نیز بایدن به رغم پیروز‌هایی که به دست آورد، در شرایط متزلزلی به لحاظ سیاسی قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 06 March 2024

صدای پای ترامپ می‌آید/ پیروزی‌های بزرگ ترامپ و بایدن در «سه شنبه بزرگ» / نیکی هیلی کناره گیری کرد

بین الملل تابناک: فضای انتخابات در آمریکا در حال گرم شدن است و با نتایجی که در سه شنبه بزرگ حاصل شد، بیش از پیش صدای پای ترامپ شنیده شد و به نظر می رسد، او در حزب جمهوری خواه بی رقیب است و باید ترامپ را گزینه نهایی جمهوری خواهان برای رقابت نهایی در نظر گرفت. در مقابل، نیز بایدن به رغم پیروزهایی که به دست آورد، در شرایط متزلزلی به لحاظ سیاسی قرار دارد.

جو بایدن و دونالد ترامپ توانستند با کسب پیروزی‌های فراوان در سه‌شنبه بزرگ، گامی بزرگ در راستای کسب نامزدی احزاب خود برای انتخابات ریاست جمهوری بردارند.

سه‌شنبه بزرگ امسال آن چنان که باید هیجان‌انگیز نبود، چون بسیاری از نتیجه‌ها را می‌شد از قبل پیش‌بینی کرد، با این حال هم شاهد چند شگفتی بودیم و هم نشانه‌های هشدارآمیز برای دونالد ترامپ و جو بایدن که به نظر می‌رسد باید برای بازی برگشت در ماه نوامبر آماده شوند.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای بایدن و ترامپ است که به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

ترامپ به سرعت می تازد

دونالد ترامپ توانست در مجموع ۱۵ ایالتی که انتخابات در آنها برگزار می‌شد، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد و به جز ایالت ورمونت ـ که نیکی هیلی در آنجا پیروز شده  ـ در تمام ایالات‌ دیگر از جمله کالیفرنیا و تگزاس این ترامپ بوده که موفق شده تنها رقیب باقی‌مانده در انتخابات درون‌حزبی را کنار بزند. 

با وجود پرونده‌های کیفری متعدد، حالا ترامپ در آستانه کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین دوره پیاپی قرار دارد. رئيس جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی پیروزی خود در فلوریدا با تاکید بر سیاست‌های مهاجرتی بایدن، او را بدترین رئيس جمهور تاریخ آمریکا نامید. ترامپ همچنین در ادامه افزود: «شهرهای ما مملو از جرایم مهاجران است و ما باید آنها را از کشورمان اخراج کنیم.» 

در مقابل، جو بایدن در بیانیه‌ای بار دیگر دونالد ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا نامید و گفت: «نتایج امشب مردم آمریکا را با یک انتخاب روشن می‌گذارد: آیا به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهیم یا به دونالد ترامپ اجازه می‌دهیم ما را به سمت هرج و مرج، تفرقه و تاریکی که دوره ریاست‌جمهوری در کشور مشاهده شد بازگرداند؟»

جو بایدن هم مطابق انتظار توانست در ایالات‌ مختلف به پیروزی دست یابد؛ هرچند رای اعتراضی در ایالت مینه‌سوتا زنگ خطری جدی برای کمپین انتخاباتی او به شمار می‌رود. با شمارش بیش از نیمی از آرا، حدود ۲۰ درصد رای‌دهندگان در این ایالت در رای اعتراضی نسبت به سیاست‌های دولت بایدن در جنگ اسرائيل در نوار غزه و حمایت‌های کاخ سفید از اسرائيل نارضایتی خود را ابراز داشتند؛ این میزان حتی بیشتر از ۱۳ درصدی است که پیشتر در ایالت میشیگان توسط آمریکایی‌های عرب تبار بود که به گزینه «عدم تعهد» رای داده بودند. 
 
تکرار رقابت روسای جمهور پیر
 
انتخابات دیگر و تکراری بین دونالد ترامپ ۷۷ ساله و جو بایدن ۸۱ ساله، نخستین انتخابات تکراری در تاریخ ایالات متحده از سال ۱۹۵۶ به بعد است و به نظر می‌رسد تعداد کمی از آمریکایی‌ها خواهان مشاهده آن هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آقایان بایدن و ترامپ از محبوبیت پایینی در میان رای‌دهندگان برخوردارند. 
 
نظرسنجی‌های موسسه ادیسون در کالیفرنیا، کارولینای شمالی و ویرجینیا نشان داد که مهاجرت و اقتصاد از نگرانی های اصلی رای دهندگان جمهوری خواه بوده است.
 
اکثریت رای دهندگان جمهوری خواه در این ایالات‌ گفتند که از اخراج مهاجران غیرقانونی حمایت می کنند. آقای ترامپ که اغلب مهاجران را تحقیر می‌کند، وعده داده که در صورت انتخاب شدن، بزرگترین اخراج در تاریخ ایالات متحده را انجام خواهد داد.
 

حدود یک سوم از رای‌دهدندگان در کارولینای شمالی گفتند که آقای ترامپ در صورت محکوم شدن در پرونده های کیفری خود، شایسته حضور در کاخ سفید نخواهد بود، در حالی که در ویرجینا ۵۳ درصد مردم گفتند که حتی اگر ترامپ مجرم شناخته شود نیز شایسته این سمت خواهد بود. این تفاوت دیدگاه‌ها دو قطبی شدن در فضای سیاسی آمریکا را نشان می‌دهد و نگرانی‌ها نسبت به افزایش دیدگاه‌های کاملا متضاد را افزایش می‌دهد. 

ترامپ قرار است ۲۵ مارس در نیویورک در اولین محاکمه کیفری خود حضور یابد؛ جایی که او به جعل سوابق تجاری برای مخفی کردن پرداخت پول‌های پنهان به یک بازیگر فیلم‌های پورن در طول دوران ریاست جمهوری خود متهم شده است. 

علاوه بر پرونده نیویورک، ترامپ با اتهامات مجزای فدرال و ایالت جورجیا به دلیل دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ مواجه است؛ هرچند مشخص نیست، آیا هر دو پرونده قبل از انتخابات ۵ نوامبر به مرحله برگزاری دادگاه خواهند رسید یا خیر؟! او همچنین با اتهامات دیگری در خصوص نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک سمت خود مواجه است. 

ترامپ در هر چهار پرونده کیفری خود را بی‌گناه دانسته و تلاش می‌کند که برگزاری دادگاه‌های آنها را به تعویق بیندازد. کمپین انتخاباتی او با استناد به اینکه برگزاری دادگاه‌ها به تلاش‌های او برای پیروزی در انتخابات لطمه می‌زند، خواهان اعطای مصونیت سیاسی به او شده و از دیوان عالی ایالات متحده خواسته‌اند دادگاه‌های مربوط به اتهامات دونالد ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود. 

از سوی دیگر، جو بایدن هم با نگرانی‌های گسترده‌ای در خصوص سن بالایش رو به روست. حواس پرتی‌های او و اشتباهاتی که او در سخنرانی‌های خود داشته، باعث شده تا بسیاری او را دیگر برای حضور در این سمت مناسب ندانند. بایدن در حال حاضر مسن‌ترین رئيس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا است و در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، رکورد خود را ارتقا خواهد بخشید.

کناره گیری نیکی هیلی از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

 «نیکی هیلی» آخرین رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ، در حالی که گفته بود تا ماه ژوئیه در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواهد ماند، کناره گیری کرد.

 نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در کارولینای جنوبی اعلام کرد: زمان پایان کارزار انتخاباتی من فرا رسیده است.

او گفت: «اکنون زمان تعلیق کارزار من فرا رسیده است. من اعلام کرده بودم که هدفم شنیده شدن صدای آمریکایی هاست . من این کار را کردم، پشیمان نیستم.»

این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکا با تبریک به دونالد ترامپ به عنوان نامزد منتخب جمهوری خواهان ادامه داد:« هرچند دیگر نامزد نخواهم بود، از صدایم برای اهداف دیگر که به آنها اعتقاد دارم، استفاده خواهم کرد.»

نیکی هیلی در جریان اعلام پایان کارزار انتخاباتی خود، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور تبریک گفت، اما حمایتی از او نکرد.

هیلی گفت: «به احتمال زیاد، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در زمان برگزاری کنوانسیون حزب ما در ژوئیه خواهد بود. من به او تبریک می گویم و برای او آرزوی موفقیت می کنم. برای هر کسی که رئیس جمهور آمریکا می شود آرزوی موفقیت دارم.»

این سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی ادامه داد: ««من همیشه یک جمهوری خواه محافظه کار بودم، و همیشه کاندیدای جمهوری خواه را حمایت کرده‌ام، ولی در پاسخ به پرسش امروز، سخنی از مارگارت تاچر را می‌آورم: «هیچ‌وقت کورکورانه توده را دنبال نکن، همیشه خودت تصمیم‌گیر باش.»

هیلی افزود: «اکنون دونالد ترامپ وظیفه دارد آرای کسانی که در حزب ما و خارج از حزب که از او حمایت نکردند را به دست آورد و امیدورم او این کار را انجام دهد.»

او تصریح کرد: «بهترین سیاست این است که مردم را به هدفت نزدیک کنی، نه این‌که آنها را پراکنده کنی. حالا نوبت اوست که انتخاب کند.»

نیکی هیلی به عنوان تنها رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان پنجم مارس ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ اسفند ماه موسوم به «سوپر سه شنبه» یا «سه شنبه بزرگ» حضور یافته بود.

ترامپ در ۱۴ ایالت از ۱۵ ایالت مورد رقابت حزب جمهوری خواه در روز سه‌شنبه بزرگ را پیروز شد اما نیکی هیلی تنها با غلبه در رقابت ایالت ورمونت توانست پیروز شود.

هیلی حتی در ایالت خود یعنی کارولینای جنوبی ـ که دو بار به عنوان فرماندار آن انتخاب شده بود ـ با بیش از ۲۰ درصد اختلاف با ترامپ، شکست خورد. تیم ترامپ فشار زیادی بر هیلی آورده بود تا از بازی خارج شود و یک پیروزی بزرگ دیگر می تواند یک امتیاز مهم به نفع آنها باشد.

هیلی مقدار حمایت مالی قابل توجهی برای کارزار انتخاباتی خود به دست آورده و گفته بود تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه در رقابت خواهد ماند، تا شاید نمایندگان با توجه به مشکلات قانونی ترامپ، نامزد دیگری را انتخاب کنند.

سایه سنگین مشارکت پایین و رای‌دهندگان غیرمتعهد بر «سه‌شنبه بزرگ»

نشریه گاردین گزارش داد، رویداد به اصطلاح «سه‌شنبه بزرگ» رقابت مقدماتی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا که روز گذشته برگزار شد با اقبال کم رای‌دهندگان روبه رو شد.

 رسانه انگلیسی نوشت: به دلیل سطح پایین رقابت و مسجل بودن پیروزی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در رقابت‌های درون حزبی برگزار شده در سه‌شنبه بزرگ، عدم اشتیاق رای‌دهندگان برای شرکت در رای‌گیری‌های هر ۲ حزب در بالغ بر ۱۵ ایالت و حضور کم آن‌ها در پای صندوق های رای برجسته شد.

روزنامه گاردین نوشت: سطح مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات‌های دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کمتر از دورهای قبلی بود؛ هر چند در برخی ایالات کارزارهای معترضان به حمایت های بایدن از رژیم صهیونیستی مشهور به «رای‌دهندگان غیرمتعهد» در حمایت از دادن رای غیرمتعهد، بخش‌هایی از رای‌دهندگان را آمدن به پای صندوق‌های رای تشویق کردند.

«استیو سایمون» دبیرکل دولت ایالتی مینه‌سوتا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «چند عامل بر میزان شرکت رای‌دهندگان در انتخابات تاثیرگذار بوده‌اند. عامل نخست وجود کاندیداهای الهام‌بخش و مورد بعدی  تلقی از وجود رقابت است.»

این مقام ایالتی تاکید کرد که در رقابت‌های درون حزبی از جمله در ایالت تحت امر او رقابت‌پذیری چندانی به چشم نمی خورد.

به نوشته گاردین، در ایالت کالیفرنیا شمار کمی از رای‌دهندگان به اینکه رای آن‌ها در رقابت مقدماتی امسال تاثیرگذار است، باور داشتند و حضور کم رای‌دهندگان در پای صندوق های رای باعث نگرانی آن‌ها شده است.

نشریه آمریکایی پالتیکو نیز نوشت: تنها حدود هشت درصد از ۲۲ میلیون رای‌دهنده کالیفرنیایی یک هفته قبل از روز رای‌گیری آرای پستی خود را بازگرداندند. این درصد در میان رای‌دهندگان جوان‌تر در رده سنی ۱۸ و ۳۴ سال که معمولا حامی کاندیداها و اولویت‌های مترقی است از این هم کمتر بود. تنها ۲ درصد از رای‌دهندگان این رده سنی آرای پستی خود را در همین بازه زمانی بازگرداندند.

نشریه گاردین در بخشی دیگر از این ارزیابی از رقابت‌های روز سه‌شنبه بزرگ نوشت: «شاید بزرگ ترین تهدید علیه بایدن در رقابت مقدماتی دموکرات‌ها کسی نیست، جز دموکرات‌های ضد جنگ غزه که در اعتراض به او از رای دهندگان خواسته‌اند در رای خود گزینه غیرمتعهد یا بدون ترجیح را انتخاب کنند.»

این نشریه اشاره کرد که در ایالت میشیگان همراه با وجود جمعیت بزرگی از رای‌دهندگان عرب مسلمان، کارزار اعتراض به بایدن با رای ندادن به او توانست رقم ۱۰۰ هزار رای غیرمتعهد را در رقابت مقدماتی این ایالت ثبت کند و این هشداری به بایدن درباره به خطر افتادن قدرت پایگاه رای‌دهندگان حامی او در این ایالت تعیین کننده است.

پس از این اتفاق «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار یک آتش‌بس فوری موقت در غزه شد که نشان از تاثیرگذار بودن تاکتیک این کارزار اعتراضی دارد؛ اما سازمان‌دهندگان این اعتراض انتخاباتی تاکید کردند، بایدن باید خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شود.

«خالد عمر» یکی از رای دهندگان معترض به بایدن در مینه‌سوتا که به سازماندهی این جنبش اعتراضی کمک کرد، گفت: «آن‌ها دارند فشار ما را احساس می‌کنند و ما می‌خواهیم آن‌ها این فشار را حس کنند. ما می‌خواهیم آن‌ها بدانند این وضعیت پذیرفته نیست.»

گاردین نوشت که در چند ایالت، رقم آرای اعتراض «غیرمتعهد» در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها قابل توجه بوده؛ از جمله آنکه در مینه‌سوتا ۲۰ درصد رای ‌دهندگان، در ماساچوست حدود ۹ درصد رای‌دهندگان و در کارولینای شمالی حدود ۱۲ درصد رای‌دهندگان گزینه‌های «غیرمتعهد» یا «بدون ترجیح» را انتخاب کردند.

این نشریه انگلیسی نوشت: «جنبش ضدجنگ قرار نیست کنار بکشد. ضرب‌آهنگ غیرمتعهدها همچنان که جنبش آن‌ها رشد و نمو می‌کند، درخواست برای آتش‌بس را در سرتیترها نگه داشته و بایدن را مجبور به دست و پنجه نرم کردن با بزرگ ترین معضل خود در میان دموکرات‌ها می‌کند.»

گاردین همچنین پیش‌بینی کرد، در صورتی که یک اتفاق غیرانتخاباتی خاص همچون یک بحران برای سلامت کاندیداها یا صدور حکم مجازات حبس برای آن‌ها نیفتد، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بار دیگر شاهد تکرار رقابت بین بایدن و ترامپ همچون انتخابات ۲۰۲۰ خواهد بود.

این نشریه نوشت: «کمپین طغیان برای پاسخگو کردن بایدن در قبال غزه، تنها مانع باقی‌مانده برای رئیس جمهور آمریکا در این فصل انتخابات است. کاندیداهای رقابت کننده با بایدن نتوانسته‌اند در رقابت درون حزبی، آرای کافی برای آن‌که به شکلی معتبر در رقابت بمانند کسب کنند. ترامپ و بایدن ماه‌هاست جوری رفتار کرده‌اند که انگار همین الان انتخابات بین آن‌ها دارد برگزار می‌شود و تمرکز کارزارهای هر دوی آن‌ها به مبارزه با یکدیگر بوده تا به مبارزه با دیگر رقبای درون‌حزبی. بین این ۲ تن، تمایزی بسیار مشابه با رقابت سال ۲۰۲۰ وجود دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۰
باج به بایدن برای عقب راندن ترامپ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ترامپ که ترس نداره و نهایتش یه نرمش قهرمانانه
ناشناس
| Canada |
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اماده دلار ۱۰۰ هزارتومانی وبالاتر بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اونی که باید حواسش جمع باشه شما هستید برگشت ترامپ محتمل تراست .
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ما متخصص و استاد نابود کردن فرصت های طلایی به ضرر مردم و کشور هستیم

آن از فرصتی که اوباما داد و با احمدی نژاد و یارانش در جبهه پایداری ها و لجبازی خرابش کردیم

اینهم از فرصت مجدد حضور بایدن در کاخ سفید

و حالا وقتی ترامپ برگشت و تحریم های فلج کننده تر را به ضرر مردم و کشور اعمال کرد

دوباره باید آه و افسوس و حسرت بخوریم

البته کاسبان تحریم و آغازاده های ساکن کانادا و امریکا

و اروپا بسیار شادمان خواهند شد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این هم از کشور مدعی اول قانون مداری!!!! طرف با چندین پرونده قضایی و محکومیت دوباره داره میشه رییس جمهور. این نشون میده که ما تو اینجور امور تو دنیا تنها نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
در حال حاضر دنیا به شخصی مثل ترامپ نیاز داره که با مشت آهنی جنگهای به وجود اومده رو تموم کنه
و چنین خواهد شد
این مرتیکه ترامپ اگر نزده بود زیر برجام الان داشتیم مثل ادمیزاد زندگی میکردیم با دلار 3 هزار تومنی، نه تو مشکل بمب اتم داشتی و نه ما مشکل دلار داشتیم. 5 سال نشستن توافق کردن که توی احمق بیای توافق رو یه روز نابود کنی. یاد باد آن بنده خدا که گفت امضای کری تضمین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مردانی که در ایران از برجام انتقاد می کردند آخرش اعلام کردند فقط در چارچوب برجام حاضرند مذاکره کنند!!
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اونی که برجام رو آتیش زد هم اومد توبه کرد.!
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
زدن زیربرجام بهانه بود که دولت دست از فشار بروی فنر تورم برداره آدم ساده!!!قبل از ترامپ هم تمام کارشناسان هشدار داده بودند که یک تورم عظیم پشت سد نقدینگی قرار داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خودمان برجام را نمی خواستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
تو مجلس برجام رو آتیش می‌زدند
ترامپ کاری نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آتش زدن برجام در مجلس بازی در زمین ترامپ بود و باکمال تاسف حضرات دست برتر را در مجلس بعدی بدست آوردند البته بد هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دوست عزیز هر حرکتی یه سری هزینه فایده داره
در اوج توافق برجام یه روز صبح یه سری موشک خوشگل رونمایی و شلیک شد که روی همه اش یه سری شعار نوشته شده بود.
همون شعارها پایه اصلی آتش زدن برجام شد. ترامپ یه تاجر هست. هزینه فایده رو سنجید دید به نفعش نیست زد زیرش
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
وقتی اصل برجام با آمریکاست و فردای امضای اون گفتن آمریکا حق ورود به ایران نداره برای چی باید بهش پایبند میموند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
دقیقا اولین کشوری که زیر پایه های برجام را خالی کرد ایران بود که هر نوع ارتباط با آمریکا و مبادله تجاری با آمریکا را ممنوع کرد و طبق خواسته روسیه کشور و مردم را به این روز انداخت
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سه خط نوشته ات یک دنیا تناقض داره دو دونیا بی اطلاعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
یعنی همه مشکلات ما با برجام حل میشد!؟
هر بهانه ای برای ایجاد تورم بیشتر وبیشتر .....
پاسخ ها
تن تن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ترامپ بیاد دلار گرون میشه نیاد گرون میشه.روسیه جنگ بشه دلار گرون میشه صلح بشه باز گرون میشه
بیاد ترامپ یه دوتا پایگاه دیگه آمریکا رو بزنیم رنگش مثل کج سفید بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
قربون دستت داغ اولین انتقامتون هنوز تو دلمونه . بیخیال شید
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
از همین الان که قراره ترامپ بیاد دلار سیر صعودی را تسریع خواهد کرد و باید بطور جدی بفکر نرمش قهرمانانه و شاید هم جام زهر باشیم!
اگه ترامپ رای بیاره، آخرین رئیس جمهور آمریکا میشه. بعدش فروپاشیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خدایا کلا چرا؟
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سیمپسون ها دیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فروپاشی چی دقیقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آخ اخ یک نوستر آداموس دیگه پیدا شد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اولین جک ۱۴۰۳ مرسی باحال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مثل زمستان سخت اروپا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ما سال هاست این رویارو داریم و میدونیم که رویای محالی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
این پیش بینی هم مثل باقی پیش بینی هاتون دقیق دقیقه. مو لا درزش نمیره
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
پیشبینی زمستان سخت و تموم شدن نفت آمریکا در 2021 رو هنوز یادمون نرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دکتر خوب سراغ دارم میتونم معرفی کنم بری پیشش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
جدی فرمایش می کنید ؟
یا جدی جدی می فرمایید
شاید باورتون نشود اما روزی خواهد رسید که داستان معکوس شده و جهان آمریکا را تحریم خواهد کرد
چنانچه ۴۰ سال پیش هیچ کسی باور نمی کرد که آمریکا از پهپادها و موشک های ایران بترسد و از دانشمندان ایرانی هراس داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اینده واما واگر را رها کن برادر فعلا وضعیت حال را ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
روزی خواهد رسید که آمریکا دست گدایی جلوی ما دراز خواهد کرد و خواهد گفت آیا این ده آمریکایی را به کارگری
میگیرید یا نمیگیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آنچه مهم است شرایط فعلی است با خواب و رویا و پیشگویی نمی شود کار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به خدا همین توهمات شماها کار مارو به اینجا کشوند
من با 36 سال سن خیری از جوونیم ندیدم
دست بردارید از این توهمات
مثل همه کشورهای عادی دنیا رفتار کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اگه یکی 40 سال پیش بهت میگفت ایرانی ها برای کارگری میرن ترکیه و دبی باورت میشد؟؟؟40 سال آیندمون رو حالا پیش بینی کن ، آمریکا پیش کش
احمد
| Norway |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
۱۳:۴۲
هزار رحمت به شرفت.گل گفتی و بجا و بموقع.ایول عالی بود.
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مثل اون مقام طالبان که می‌گفت آه که دارم میبینم که مردم آمریکا دست گدایی به سمت ملت افغانستان دراز میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
توهم نیست کاملا واقعی است
تن تن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
ترسناک کی بودی تو
ترامپ عشقه
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عمو ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
چقدر ساده هستند برخی دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ترامپ نسبت به سایر سیاستمداران دنیا انسانی سالم تر و صادق تر هست
زمانی خواهد رسید که اسراییل تحت فرمان فلسطینی ها در خواهند آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به امید خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
از رو دست هم کپی نکنید هنیه هم می خواست سرزمینهای اشغالی را آزاد کند غزه را هم از دست داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مگه قرار نبود اسراییل نابود بشه از روی زمین محو بشه و ... حالا رسیدین به تحت فرمان بودن فلسطینیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
چرا آرزو هاتون رو میاید تو کامنتا مینویسید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باشه بهش میگم.
احمد
| Norway |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شهردر خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
همیشه بوده و هست

البته اکثرا فلسطینی های یهودی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نمیری غزه؟
یک افرادی هستند
که ادعا می کنند.
ما کشورمستقلی هستیم و انتخابات آمریکا اصلا هیچ ربط
و تاثیری بر ما ندارد
فقط نمی دونم چرا هر سایت خبری باز می کنی
از هر 10 تا خبر 5 تا
مربوط به ترامپ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کل کشورهای دنیا از انتخابات آمریکا با درجات مختلف تاثیر میگیرند مخصوصا کشور ما
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
من شب انتخابابت آمریکا تا صبح نخوابیدم. وقتی ترامپ رای نیاورد و بایدن اومد از خوشحالی نمیدونستم چیکار کنم
فکر میکردم دوباره برجام برمیگرده و اوضاع درست میشه
ولی حیففففففففففف
فرصت ها سوخت و رفت. مجلس انقلابی دست دولت قبل رو بست و دولت رئیسی هم ک کلا بهش امیدی نیست
عجب مردم سالاری آمریکا داره!
بعنی در این 8 سال و در اون آمریکای 400 میلیونی هیچ کس به جز ترامپ 77 ساله و بایدن 81 ساله که با ارواح حرف می زنه کسی نبود نامزد بشه؟!
والا دارم بی طرفانه میگم این ها یه پرده نمایش دموکراسی جلو صحنه واسه مردم بازی می کنن ولی پشت پرده حاکمان کارتل ها و بانکدارها هستن
آمربکا هم کم فقیر و بی خانمان نداره
پاسخ ها
مجید
| United States of America |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ما خوبیم
ناشناس
| Germany |
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دوره پیش خیلیا بودن مثلا یک رپر امریکایی هم بود اما مردم رای ندادن . مهم رای مردمه
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بله کاملا درست میگی به خاطر همین مساله یک صف طولانی جلوی سفارت خونه های ایران تو اروپا و آمریکا تشکلی شده که میخوان ویزا ایران رو بگیرن مهاجرت کنن به ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
حرف شما به صورت کلی درست است. در کل دمکراسی کامل و ایدئال گرایانه هیچ جایی وجود ندارد. در آمریکا هم این رئیس جمهوران آنچنان کاره ای نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ترامپ کلاه بردار متجاوز به عنف خاک بر سر هفتاد میلیون امریکایی طرفدارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نه که سیاستمداران ما همه هیجده سالشونه!!!
لطفا قبل از آمدن ترامپ محموله توقیفی را نقد کنید تا بین آسیب دیدگان توزیع شود و الا از دست می رود
صدای پای ترامپ می آید
خدا خیرش کنه این بیاد دلار میره بالای صد هزار تومان
خبر خوبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
منتظر حضور ترامپ هستیم
چرا هنوز نیامده دلار شاخ وشانه می کشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بنده خدا ترامپ دلش برای من و تو نمیسوزه دنبال نفت مفت و منافع آمیکا است و مثل همیه اش دودش تو چشم ما میره واقع بین باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
الان هم چیزی از نقت و منابع ایران عاید مردم نمیشه...
بیشترین ترس برا ایرانه با اون تحریماش
کاش هشت سالش بود میرفت ولی اینجوری با چهارسال قبلیش میتونه دوازده سال باشع چه شود . مگه دادگاهای امربکا بداد ایران برسه منعش کنن خخخخ
همیشه فکر می کردم مردم آمریکا خیلی فرهیخته و با شعورن ، بعد از رای آوردن ترامپ خیلی خوشحال شدم که آمریکا هم مثل کشور ماست . اگر احمدی نژاد اینجا رای میاره تو کشور آمریکا هم ترامپ رای میاره ! پس خیلی فکر نکنید که آمریکا کشور خاصی هست ، شعور و فرهنگ اکثر آمریکایی ها مثل ترامپ هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
الان کیو تحقیر کردی و از کی تعریف کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آمریکائیها تازه متوجه تصمیم درست شدند
ظریف رفته ماهیگیری در کیش ولی نه در خارج. چون راش نمی دن مگر نه همین چند روز پیش مانند ان برنامه مزاح مهران مدیری در مورد برنامه های ماهواره ای گفته بود که هرگز کاندید نمی شود و هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کند ولی اگر از او بخواهند دوباره وزیر خارجه بشود و دور دنیا بگردد در مورد ان حتما فکر می کند. ظریف هم از اینجا مانده و هم از انجا رانده. دنیا همه را خوب می شناسند. می دانندکه ظریف هر چه می کند فقط و فقط برای منافع شخصی خود و خانواده هست و اخرش هم میگه مردم خودشون انتخاب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
گران ترين نان، نان به نرخ روز خوردن است چون بهاي آن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اول برو نظر آمریکایی ها رو درباره دکتر ظریف بخون بعد بگو جایی راش نمیدن .کاش جدا از سیاست زدگی قدر دان زحمت کشان واقعی بودیم
اشتباه نکن. احمدی نژاد هیچوقت رای نیاورد. رای برایش آوردند و بعد هم که خودش زد زیر میز. فقط بنده خدا اون بنده خدا هایی که به اون هاله نور دخیل بستند.
قدر بایدن را برای توافق ندانستیم ترامپ روی سرمون خراب خواهد شد!!!!
با امدن ترامپ، غزه کامل به اسرائیل الحاق میشود و حماس برای همیشه حذف خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
برا کشور خودمون حرف بزن مردم غزه وکیل و وصی نمیخوان
ترامپ برنده انتخاباته حالا میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
از کرامات شیخ ما نه عجب
پنجه را باز کرد و گفت وجب
بایدن دیوونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دیوانه نیست توان کار ندارد احتمالا رای نیاورد ما باید سر خودمان را بگیریم
اينبار جهان و مردم جهان ترامپ ميخوان
از ديت جنگ همه خسته ن
هيچ كس جنگ افروز نمي خواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یعنی ترامپ صلح طلبه؟ اینقدر ساده نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اگر ترامپ بود نه پوتین جراتشو داشت نه حماس
تو سادگیت بزار کنار
متاسفانه اگر اوضاع به همین روال پیش برود ترامپ دیوانه به کاخ سفید باز خواهد گشت
بی صبرانه منتظر پیروزی ترامپ هستیم. بایدن ابله با تقلب بالا آمد. پیش بینی سمسون ها داره تک به تک اتفاق می افته ترامپ ریس جمهور میشه اما در دور چهار سال بعدی ترور شده و نیکی ریس جمهور میشه و انقراض بشر رقم میخوره.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بدبختی مال ملت ایران هست اتفاقی که بیوفته
الان انباشته شدن افغان در ایران پولش میره جیب
دولت اما خوردو خوارک رو به یارانه و بیمه درمان
و اشغال کار گرانی وتسخیر خانه اجاره ای
به ملت بیچاره شریک هستن
ترامپ خیلی بهتر از بایدن است
ترامپ خواهد مرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اونو ول کن ماست و پنیر کالابرگی رو تونستی بگیری یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
۱۳:۴۴
عالی بود.
ترامپ نیامده قیمت دلار بالا رفت
ترامپ آدم قاطع و بهترین است
تا ترامپ نیومده نفتکش مصادره کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خخخخخ
شما را به عمر قسم بفکر قیمت ریال باشید که زندگی برامون نذاشته.
ترامپ صلح طلب
وحشت چند ده میلیون مهاجر آمریکایی از حضور ترامپ.. ترامپ و بایدن کمر بر جمع بندی آمریکا تا ۲۰۳۰ نموده اند فروپاشی ایالات متحده نزدیک است .دومین قطب همانند شوروی سابق در حال افول می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مهاجر مکزیکی
همون حس ما به افاغنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
چهل ساله دارید میگید اسرائیل نابود میشه چهل ساله دارید میگید آمریکا نابود میشه چند ساله دارید میگید عربستان نابود میشه ولی اینی که داره نابود میشه مردم ایران هستند
با مجلس دوازدهم صدای پای احمدی نژاد می آید چه شود
خدا آخر و عاقبت این ملت رو به خیر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فقط احمدی نژاد حریق ترامپه
وقتشه گلوبالیستها کاسه کوزه رو جمع کنن.
رونالد ترانپ افسانه ای داره میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رونالد؟؟؟سلطان دونالد
ترامپ که به زباله دان تاریخ پیوسته بود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اشتباه منفی دادید. دوستان ارزشی میگفتند که ترامپ به زباله دان تاریخ پیوست. وقتی که ترامپ برگرده معلوم میشه مثل همیشه حرفها و نظراتشون دور از واقعیت هست.
ترامپ حتما خوب عمل کرده دوباره رای میاره،همانطور که احمدی نژاد با رانت بازیش به تاراج گذاشتن ثروت ملی مردم دوباره بیاد بهش رای میدن
این ترامپ بی پدر اگه برگرده دلار تا 80 تومن میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بیشتر
امریکاییهابه هیچ وجه امریکای ضعیف راتحمل نخوهندکردهرچندکه باامدن ترامپ همه میدانندکه بایدهزینه های بیشتری بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
درسته ترامپ بیشتر هزینه میزاره رو دست کشورش
ولی عزت و اقتدار آمریکا برمیگرده.
این بایدن آبرو آمریکا رو داره میبره
بی صبرانه منتظر ترامپ هستیم ما که اینهمه از دست مسئولین زیر فشار هستیم شاید با امدن ترامپ کمی مسئولین ما هم سختی بکشند و فقط ما در سختی نباسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فقط ما مردم میریم زیر فشار بیشتر آقازاده ها در هرصورت درآمد چند چند صد هزار دلاری خودشونو دارن.لازم هم بشه نفت قاچاق میکنن.
فشار فقط روی مردمه
ناشناس
| Bulgaria |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بهترین کامنت ایول دمت گرم
حضور ترامپ قطعا به نفع اقتصاد چين ، وضعيت روسيه در جنگ هست .
ترامپ قطعا رییس جمهور بعدی آمریکاست و اینقدر فشار به ایران بیاره تا له بشه
بهتر دیگه تکلیف معلوم میشه ایندفعه تا دیگه تا روز آخر معطل مذاکره نمیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
تکلیف معلوم میشه از زمان جرج بوش همین حرف رو میزدی تکلیفت شد دلار شصت تومنی
نعلت بر ترامپ بی پدر بازم داره میاد آشغال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
نعلت؟؟؟
هرچه زودتر این ترامپ قمارباز ابله بیاد تا حساب شو کف درستش بگذاریم، ما از خون حاج قاسم نمیگذریم، تک تک ناوهای هواپیمابر تون رو میفرستیم قعر دریا، آمریکا و اسرائیل به پایان خودشان سلام بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
فیلم هندی زیاد نبین
خاک بر سر همتون که از این دیوانه میترسید.
ما دست های خالی در سن نوجوانی هشت سال دفاع مقدس نگذاشتیم
یک وجب از خاک ایران عزیز رو تصرف کنند.
اگر آن موقع بودید چه غلطی می‌کردید ؟به خدا قسم الان هم پیر مریض
ومستاجر با مستمری بهزیستی گذران زندگی میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
علی آقا اون ۸ سال ملت بودن که جلوی ۴۰ تا کشور ایستادن اما ما باید از خودمون بپرسیم چیکار کردیم که ملت به همه چیز پشت کرده؟نمیشه فقط طلبکار بود.
نصف مردم آمریکا مهاجرانی هستند که با روی کار آمدن ترامپ از کشور آمریکا بیرون شان خواهند کرد همانطور که حکومت آمریکا برای دیگر کشورها تاثیر گذار است متقابلا حکومت‌ها بر تعیین انتخابات آمریکا تاثیر گزار خواهد بود واین حالت وحشی گری وبی انضباطی که آقای ترامپ در ءذشته از خود نشان داد شانس بر نده شدنش بسیار کم ل است
بیاد بلکه کارو یکسره کنه. خسته شدیم از این زندگی
اوخ اوخ اوخ ترامپ داره میاد که !!!!!!
ترامپ دادگاهی داشت به خاطر کارهای خلافش چطور کاندیدای رئیس جمهوری شد
به امید خدا ترامپ پیروز میشه و دستور حمله به ایران میده و اونموقع هست که برادران سپاهی و ارتشی بهش نشون میدن یه من ماست چقدر کره داره و این یکبار برای همیشه این رجز خوانی دوطرف تموم میشه و می‌فهمیم کی کارش درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
انشالله و به حق آن روز عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
تمام امید ما برای تحمل این سختی ها رسیدن همان روز است تا عیار حضرات عیان شود
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امریکا حدودا ۹۰۰۰ عدد بمب اتم داره و ما به گفته خودمان هیچی را باید ماست ما کره اش بیشتر باشه؟؟؟؟؟
همه میگن ترامپ ترامپ می خوادبیادبیچاره شدیم...ترامپ که خدانیست ایمان مابه خداضعیفه...
مگه قرار نبود کاخ سفید حسینیه بشه چی شد پس
بیا که خوش اومدی اقا ترامپ.بیا قربونت
تمام ریس جمهور ها منافع کشور خودشونو با هیچ چی عوض نمیکنن .متاسفانه این ما هستم که خودمونو بدبخت کردیم تا کشورهای دیگه آباد بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
اگه آباد هم کرده بودن دردی نبود که فقط به آتیش کشیدن زندگی های مردمی رو که داشتن به خوبی زندگیشون رو میکردن
سلام‌همه‌اش‌ازترامپ‌‌گفتید‌‌هیچ‌‌عددی‌نیست‌
لامپ‌چراغ‌‌قوه‌‌هم‌نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
همیشه حق با شماست.خودت فقط کمی توجه کن
تبریک به اقای ترامپ
ترامپ قطعا ریس جمهور خواهد شد و بدبختی و فلاکتش دامنگیر امثال ما مردم عادی میشه و به کام طبقه مرفه که دوباره ملک و املاک و دارایی هاشون سر به فلک بکشه و ما مردم به ظاهر زنده چشم براه یارانه ۴۰ تومنی و صدقه ۲۰۰ تومن دولت برا یه دبه ماست وذوق زده از امار انتخابات در صورتی که عمر و جوانی مون در حسرت حداقل ها تمام شد و کو گوش شنوا
به جون هرچی مرده
ترامپ بر می گرده
دلار۰۰۰ ۱۰۰گوشت ۱۰۰۰۰۰۰مرغ ۲۰۰۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳اماده باشید که سکته نزنید
دیشب باریدن آمد در کنگره سخنرانی کرد چه سخنرانی حسابی کیف کردم چقدر قدم های مثبت برای کشورش برداشت رئیس جمهور یعنی این که سواد کافی دارد هم تبحر در کارش
پیشبینی من این است که ترامپ احمق رای می آورد و آمریکا را نابود خواهد کرد و اگر هم نابود نکند به یک کشور ضعیف تبدیل می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ما که از قماش شما یه پیش بینی درست ندیدم. بیش تر آرزوتون هست
چرا جو الکی می دید چرا باید بخاطر ترامپ دلار صد تومان شود مگه دیگه تحریمی باقی مانده که نکرده باشند
اگر دلار بالا بره به خاطر ترامپ و امثال ترامپ نیست به خاطر بی تدبیری و رشد نقدینگی در داخل است
آلان خود آمریکایی ها بر ضد سیاست های حاکم بر آمریکا فیلم می سازند و سازمان های مخوف را به جهان معرفی می کنند
آنوقت یک عده ساده دل دلشان را به دموکراسی آمریکایی خوش کرده اند

فرار از زندان
عمو ترامپ درود
اگر ترامپ رئیس جمهور بشه، دولت برنامه ای برای دلار 100 تومن و بالاتر داره؟ یا باید دیگه از گرسنگی بمیریم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست