بازدید 11005
با تحولات منطقه و جهان

عقب افتادن بایدن از ترامپ در ۷ ایالت کلیدی/ غرق شدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ/ حمله هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها/ آمادگی ارمنستان برای امضا توافق صلح با جمهوری آذربایجان

عقب افتادن بایدن از ترامپ در هفت ایالت کلیدی، غرق شدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ، حمله هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، آمادگی ارمنستان برای امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان و رایزنی سفیران ایران و عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 03 March 2024

الهام قرهی ـ بین الملل تابناک: عقب افتادن بایدن از ترامپ در هفت ایالت کلیدی، غرق شدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ، حمله هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، آمادگی ارمنستان برای امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان و رایزنی سفیران ایران و عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عقب افتادن بایدن از ترامپ در هفت ایالت کلیدی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد رییس‌جمهور سابق آمریکا اقبال بیشتری برای رفتن دوباره به کاخ سفید در مقابل رقیب دموکراتش دارد.

به گزارش راشاتودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در نظرسنجی‌های عمومی از «جو بایدن» جانشین خود در کاخ سفید پیش است.

نتایج نظرسنجی جدید «مورنینگ کنسالت و بلومبرگ نیوز» نشان داد، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در هفت ایالت کلیدی از جو بایدن پیش است.

نتایج این نظرسنجی حاکی است، ۴۸ درصد از رأی دهندگان گفته اند اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، از ترامپ حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۳ درصد از بایدن ۸۱ ساله حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در هر هفت ایالت کلیدی، از جمله آریزونا (۶%)، جورجیا (۶%)، میشیگان (۲%)، نوادا (۶%)، کارولینای شمالی (۹%)، پنسیلوانیا (۶%) و ویسکانسین (۴ درصد) چند امتیاز از رقیب دموکرات خود جلوتر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۲ درصد پاسخ دهندگان، بایدن ۸۱ ساله را برای ریاست جمهوری «بسیار مسن» می‌دانند، در حالی که ۴۷ درصد معتقدند، این موضوع در مورد ترامپ ۷۷ ساله هم صدق می‌کند. نزدیک به ۳۸ درصد رأی دهندگان اعلام کردند که ترامپ و بایدن هر دو برای خدمت به عنوان رئیس جمهور آمریکا مسن هستند.

بنا به نتایج این نظرسنجی ۵۹ درصد آمریکا ترامپ را فردی خطرناک توصیف کردند. این رقم برای بایدن ۴۸ درصد اعلام شد. ۱۴ درصد هم ترامپ و هم بایدن را افراد خطرناک دانستند.

غرق شدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ

ارتش آمریکا امروز -یکشنبه- تایید کرد که کشتی «روبیمار» متعلق به یک شرکت انگلیسی پس از حمله موشک بالستیک ضد کشتی توسط ارتش یمن در ۱۸ فوریه، غرق شده‌ است.

 فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در پلتفرم «ایکس» با تایید این خبر نوشت: «تقریباً ۲۱ هزار تن کود سولفات آمونیوم فسفات که کشتی حمل می‌کرد، یک خطر زیست محیطی در دریای سرخ محسوب می‌شود.»

روز شنبه، دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد که کشتی انگلیسی «به دلیل عوامل جوی و بادهای شدید» در دریای سرخ غرق شد.

در بیانیه‌ «گروه بحران برای رسیدگی به وضعیت کشتی روبیمار» که توسط دولت مستعفی یمن تشکیل شده، آمده‌ بود: «ما غرق شدن کشتی (MV Rubimar) را در عصر جمعه همزمان با شرایط جوی و وزش باد شدید در دریا اعلام می‌کنیم.»

در ۱۸ فوریه، ارتش یمن اعلام کرد، در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، کشتی باری «روبیمار» را در دریای سرخ با چند موشک نیروی دریایی هدف قرار داده‌ که منجر به آسیب شدید شده که خطر غرق شدن آن وجود دارد.

نیروهای مسلح یمن در آن زمان تاکید کردند، در حین عملیات مراقب بودند تا خدمه کشتی سالم از آن خارج شوند.

به گفته دولت مستعفی یمن، این کشتی «هزاران تن کود و سوخت» حمل می‌کرد و در حدود ۱۶ مایلی از سرزمین اصلی یمن قرار دارد. این در حالی است که انصارالله روز شنبه بر انتقال کمک‌های امدادی به نوار غزه به عنوان شرط اجازه خروج کشتی انگلیسی تاکید کرد.

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی این گروه، در پلتفرم ایکس گفت: ما مجددا تاکید می‌کنیم که پیشنهاد برای یدک کشی (پس گرفتن) کشتی (روبیمار) در ازای ورود کامیون‌های امدادی به غزه محقق می‌شود.

او بدون جزئیات بیشتر افزود که انصارالله «بریتانیا را مسئول تمام عواقب (سرنوشت کشتی) می‌داند.»

حمله هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها

جنگنده‌های سوریه و روسیه در یک عملیات مشترک مواضع گروه‌های تروریستی در ادلب و لاذقیه را بمباران کردند.

یک منبع میدانی در سوریه اعلام کرد، این حملات هوایی چهار موضع تروریست‌های «هیئت تحریر الشام» و «حزب الترکستانی» را در غرب استان ادلب و شمال شرق لاذقیه آماج قرار داد.

همچنین این منبع به انهدام کارگاه تولید پهپاد و موشک‌های تروریست‌ها اشاره کرد و گفت در این حملات بیش از ۹ تن کشته شدند که بیشتر آنها از کشورهای شرق آسیا بودند.

در روزهای اخیر، مواضع گروه‌های تروریستی در محورهای سهل الغاب در شمال غرب استان حماه مورد حمله ارتش سوریه قرار گرفت و طی آن سه تروریست کشته و چند تن هم زخمی شدند.

در عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه، مواضع تروریست‌های «هیات تحریر الشام» و «حزب الترکستانی» در شمال و شمال غرب سوریه، چندین بار هدف حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه قرار گرفت.

وزارت دفاع سوریه به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد، با همکاری نیروی هوایی روسیه، حملاتی را علیه تروریست‌ها در ادلب انجام داده است.

این حملات در پاسخ به حملات روزهای گذشته تروریست‌های «هیئت تحریر الشام» به حماه و لاذقیه بوده است.

آمادگی ارمنستان برای امضا توافق صلح با جمهوری آذربایجان

یک مقام ارشد ارمنستان روز (شنبه) اعلام کرد، این کشور در صورتی که باکو از اراده سیاسی لازم برخوردار باشد، آماده امضای توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واهان کاستانیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای در جریان مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه به خبرگزاری «رویترز» گفت: ایروان اراده سیاسی برای عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر اساس اصولی که پیشتر میان طرفین توافق شده بود را دارد.

این مقام ارشد ارمنستان با بیان اینکه «مساله نشان دادن اراده سیاسی و رهبری است» اعلام کرد، ایروان اراده سیاسی مورد نیاز را از جمله در گفت‌وگوهای روز گذشته (جمعه) بین وزرای خارجه ارمنستان و ترکیه نشان داده است.

کاستانیان افزود: اکنون اگر طرف آذربایجانی براستی تمایل به [برقراری] صلح دارد، فقط مستلزم آن است که بپذیریم اصول توافق شده از سوی رهبران را روی کاغذ بیاوریم و امضا کنیم.

معاون وزیر امور خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد که طرفین باید تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر را به رسمیت بشناسند و تمرکز را باید بر طرح «چهارراه صلح» ایروان با هدف اصلی توسعه ارتباطات در منطقه، برای کمک به ثبات منطقه‌ای قرار دارد.

ایروان و باکو در ماه دسامبر (آذر/دی) اعلام کردند که پس از دهه‌ها اختلاف می‌خواهند به توافق صلحی دست یابند، اما هنوز توافقی امضا نشده است.

کاستانیان همچنین گفت که ارمنستان خواهان عادی‌سازی کامل روابط با ترکیه از جمله باز کردن مرز مشترک و برقراری روابط دیپلماتیک است.

وی با بیان اینکه «برقراری روابط دیپلماتیک به‌طور اساسی ارتباط بین دو کشور است»، اظهار داشت: ایروان اقدامات مورد نیاز برای باز کردن مرزهای مشترک با ترکیه از جمله اصلاح زیرساخت‌ها را انجام داده و منتظر پاسخ آنکارا است.

رایزنی سفیران ایران و عربستان

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان و عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

 این دیدار که در دفتر سفیر عربستان در ایران انجام شد، عبدالله بن سعود العنزی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «خوشحالم که میزبان جناب آقای دکتر علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عربستان سعودی در دفتر خود بودم.

در این دیدار بسیاری از موضوعات مورد توجه روابط دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۶
انشا الله ،
اگر بدخواهان بگذارند مردم دو کشور آذربایجان روی صلح و آرامش را خواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
یکی از نزدیک ترین دوستان سربازی من ارمنی بود ارمنی ها و اذربایجانی ها در طول تاریخ نزدیک ترین اقوام به هم بودن این دشمنی ها متاسفانه در 200 سال گذشته با اخراج ارمنی ها از اناتولی و تحریک روسها ایجاد شد ارمنی ها و اذربایجانی ها باید دوباره به گذشته برگردند و با صلح و انسانیت در کنار هم زندگی کنن
مغز براندازان هم اکنون
یمنی ها محیط زیست دریای سرخ رو نابود کردن

مغز براندازان همچنین
کشتار ۳۰ هزار نفر. در غزه از جمله زنان و کودکان مشروع است چون حماس...

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
چی میگی تو 40 درصدی ؟ :-)
البته با احتساب آرای باطله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
متخصص مغز دیگه چیه این کارها چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
پوکی و خوشحال !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
جناب متخصص با این حرفا می ری رو اعصاب عوام و ساده لوح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کاش صداوسیما ما اینقدر خوابالو نبود.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خلاصه اینها همینه. سر موضوعات کوچک مثل غرق شدن چند تن کودک یا مثلا کشته شدن یک سگ یا قاطر الم شنگه به پا می کنند و. هزاران برنامه حقوق بشری و. بیانیه میدن بعد. برای بزرگترین جنایت های بشری که اربابشون مرتکب میشه یا کف و سوت می کشند یا هم که خاموش میشن تا آبها از آسیاب بیفته تا زمانی که یکی از اون اتفاقات نوع اول بیفته تا اینها دوباره فرصتی برای اظهار فضل پیدا کنند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
دوستان لطفا این بنده خدا رو مسخره نکنید
عنوان متخصص مغز در واقع کد کارگزینی ایشون هست و جملات براشون تهیه میشه
نگران کارمند کد جنبش فواحش هم نباشید بخاطر انتخابات مرخصی بودن و تشریف آوردن و به زودی مشغول میشن
علی
| United States of America |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ناشناس ۱۳:۱۵ گل گفتی. ایول
کجای دنیا فقط ۴۰ درصد مردمش رای میدن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
قطب شمال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خوبه دیگه

همین چهل درصد ها با کیفیت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
نوار غزه ۴۳ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تازه اون چهل درصد سی درصدشون بخاطر شغل وکار و استخدام و جایگاه شغلی و تحصیلیشون میرن رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
هنوز معلوم نشد چطور بایدن ترامپ را شکست داد شد رییس جمهور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
باید میزان مشارکت رو بیشتر اعلام میکردن .
۴۰ هم شد عدد ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ای پیامبر مومنان رابه جنگ بادشمن تشویق کن ،اگرازمیان شما بیست تن باشد بر۲۰۰ تن غلبه میکند واگر صدتن باایمان وشکیبا باشند بر۱۰۰۰نفرازکافران غلبه میکند چرا که آنهاقومی هستندکه نمیفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
درستش 24 درصد است
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
برو انتخابات ریاست جمهوری قبلی فرلنسه رو ببین!!!!صرفا جهت اطلاع.در ضمن انتخابات پایین رو اصلا تایید نمیکنم .که نتیجه خیلی کاستی های داخلی وخارجی بوده
۴۰ < ۶۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
یکی مرد جنگی به از صد هزار
سیاهی لشگر نیاید به کار
فکر کنم در بلاد کفر آمریکا حداقل ۸۵ درصد شرکت بکنن در انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
در. آمریکا به استثنای انتخابات قبلی که به دلیل قطبی شدن شصت و خورده ای درصد. در. انتخابات شرکت کردند در بقیه موارد از. سال ۱۹۳۲ تا ۲۰۱۶ به طور متوسط زیر ۴۰ درصد. رای دادن.
ما که هر حوزه ای رفتیم سوت و کور بود .
۴۰ از کجا اومد ; نمیدونم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
واقعا این امارو جدی گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
24 درصد درسته
مجلس سوپر انقلابی حداقلی
ترامپ داره میاد سلام به دلار ۱۰۰ هزارتومانی و بی برنامگی‌مسوولان و‌پشیمانی رای دهندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ر روحانی بای بای و دلار 15 بومن سر اومدن بایدن ذوق مرگ شده بودن
آرای باطلله را به تفکیک هر استان مشخص کنید
از ۴۰ کم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
مجلس ضعیف بدون پشتوانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
باقیمانده ۷ ٪
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تو فقط بسوز ولی به دنبال آب خنک باش
حمله هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها

این کشور سوریه با سردمداری بشار اسد یعنی احساس میکنه که مستقله. هی از زمین و هوا و دریا باید یکی باشه زیر چلش را بگیره.
یه قسمت از سوریه در دست کردهاست. یه قسمت از اون در دست بنیادگرهاست. بلندی های جولان هم که سند خورده به اسم اسرائیل. اونوقت طرف نشسته تو دمشق و فاز استقلال هم گرفته. پس این همه خرابی و آوار و کشتن هزارن نفر واسه چی بود؟ یاد شاه سلطان حسن خودمون افتادم
پدر هفتاد ساله ما طبق عادت رفته رأی بده میگم خوب به کی رای دادی میشناختیش درموردش مطالعه کردی پر سو جو کردی میگه رفتم اونجا یکی برام یکنفر نوشت گفت این خوبه دلسوز مردم است رای دادم اومدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
پدر ۷۰ ساله ات از ترس یارانه اش رفته
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تک و توکی که من دیدم میامدن تو شعب رای گیری سن بالا بودن که فک میکنم از ترس یارانه بود چون قبلش غیر رسمی خیلی تبلیغات بود که یارانه قطع میکنن
علی
| United States of America |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
دیدم جمع صهیونیست‌ها جمعه زیر این نظر گفتم بد نیست بیام و خیالپردازی‌تون رو به هم بزنم. بد جور سوختین نه!!!! بوش خیلی بلنده. آخی بمیرم
این اصطلاح «دولت مستعفی یمن» هم برای ترجمه دولت قانونی یا دولت رسمی اصطلاح جالبی است. قدرت ابتکار مترجمان ایرانی را دست کم نگیرید.

حالا این که قضیه کمی مضحک به نظر می آید که چرا این دولت «مستعفی» در شصت درصد از خاک یمن مشغول اداره امور است، چیزی از ارزش های این مترجمان کم نمی کند.
زندگی جهنم بود با حضور ترامپ انتظار روزهای بدتر باید داشت.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
آق مهدی، زندگی برای اونایی جهنم بود و هست که همش انتظار دارن یک کشور خارجی به مملکتشون حمله کنه فقط برای هر چی شد شد و به بعد از اون فکر نمیکنن. با اومدن ترامپ هیچی هم عوض نمیشه.شاید هم برای ایران بهتر باشه. یادت نرفته تشکرش از ایران به خاطر نزدن اون هواپیمایجاسوسی‌شون که در کنار اون پهپاد ۲۰۰میلیون دلاریشون پرواز می‌کرد که ایران با سیستم پدافند باور ۳۷۳ کشیدن پایین. یک کم فکر کن. یک کم تاریخ بخون.
لعنت به بایدن. خرفت و حزب دمکرات کثیف.....چقدر این شخص مزخرفه که شده مضحکه ترامپ....ترامپ مرتب ایشون. رو. دست میندازه و مسخره می‌کنه...
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تو چرا خون خودتو کثیف میکنی؟
بدبختای 5 درصدی که از اومدن بایدن ذوق میکردن دلار 20 هزارتون زیبا نیست خخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی