بازدید 3821

دادگاه عالی آمریکا غائله مربوط به ترامپ را ختم کرد

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ می‌تواند در تمامی ایالات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند و ایالت‌ها حق ندارند جلوی نامزدی او در انتخابات را بگیرند.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 04 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه گاردین در این‌باره نوشت: رای متفق‌القول دادگاه عالی آمریکا که در آن تصمیم دادگاه ارشد کلرادو برای ممنوعیت حضور نام ترامپ در برگه‌های رای این ایالت لغو شد، مسئله امکان نامزدی ترامپ در انتخابات در سرتاسر آمریکا را حل خواهد کرد.

دونالد ترامپ چندین پرونده جنایی در دادگاه دارد که ممکن است برای هر یک از آن‌ها به حبس محکوم شود، اما هر محکومیتی نمی‌تواند مانع نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شود. با این‌وجود، بخش کوتاهی از قانون اساسی آمریکا به مواردی پرداخته که رد صلاحیت نامزدها را در پی خواهد داشت. در بخشی از متن متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا آمده است: «شخصی که به‌عنوان یکی از مقامات ایالات متحده برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده قبلاً سوگند ادا کرده باشد، ولی بعداً علیه ایالت خود شورش کند یا به دشمنان وابسته آن یاری دهد، نمی‌تواند هرگونه سمت کشوری و لشکری را در ایالات متحده یا در هر یک از ایالات آن تصدی کند.»

این دستاویز حقوقی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ برای جلوگیری از نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بود؛ چرا که او به این متهم شده است که در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تلاش کرد تا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را باطل کرده و هوادارانش را به ساختمان کنگره فرستاد.

با این‌حال، دادگاه عالی آمریکا امروز اعلام کرد، متمم ۱۴ قانون اساسی این کشور بدین معنا نیست که ترامپ حق شرکت در انتخابات را نخواهد داشت. بدین ترتیب، بحث‌های حقوقی بر سر امکان حضور ترامپ در انتخابات به پایان رسیده و او می‌تواند مانند دیگر نامزدها به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی