بازدید 1876

درخواست در اروپا برای تحریم مقام‌های قضایی روسیه

هشت کشور اتحادیه اروپا چهارشنبه در نامه‌ای به جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار تحریم مقام‌های قضایی روسیه شدند.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲ 29 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این نامه توسط وزاری خارجه جمهوری چک، استونی، فنلاند، لیتوانی، لتونی، لهستان، سوئد و رومانی امضا شده است و هلند، فرانسه، ایرلند و دانمارک نیز از آن حمایت کرده‌اند.

در این نامه آمده است: مرگ آلکسی ناوالنی نشانه سرکوب سیستماتیک و شتابان در روسیه است. این موضوع اقدام جمعی را می‌طلبد. ما معتقدیم با توجه به این وضعیت، توجیهی قوی برای اعمال تحریم‌های جداگانه علیه روسیه وجود دارد.

وزاری خارجه هشت کشور اتحادیه اروپا در نامه خود تاکید کردند: این اقدام جدید زمینه حقوقی مستحکمی ایجاد می‌کند تا مقام‌های دستگاه سرکوبگر دولت روسیه از جمله کسانی که احکامی با انگیزه‌های سیاسی علیه اعضای جامعه مدنی و اپوزیسیون دموکرات صادر می‌کنند، و همچنین مسئولان قضایی (دادستان‌ها، دادگاه ها و زندان‌ها) که در بازداشت آنها نقش دارند، تحت تحریم قرار بگیرند.

آلکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، چندی پیش جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که او بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. بر اساس این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند. در نهایت، پزشکان اورژانس، مرگ او را تأیید کردند. منابع قضایی اعلام کردند که دلایل مرگ ناوالنی در حال بررسی است.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود. وی که در دهه اخیر سرسخت‌ ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست