بازدید 2954

اتحادیه اروپا و ایتالیا سفرای روسیه را احضار کردند

اتحادیه اروپا و ایتالیا روز سه‌شنبه سفرای روسیه در بروکسل و رم را در ارتباط با درگذشت آلکسی ناوالنی رهبر اپوزیسیون روسیه احضار کردند.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳ 21 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، «میشائیل زیبرت» مدیرکل اداره شرق اروپا، روسیه و آسیای مرکزی در سرویس دیپلماتیک اروپا در دیدار با سفیر روسیه «خشم» این اتحادیه را نسبت به درگذشت ناوالنی اعلام کرد و خواستار «تحقیقات مستقل و شفاف بین‌المللی» در این باره شد.

وی افزود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و مقام‌های دیگر روسیه مسئول نهایی درگذشت ناوالنی هستند.

زیبرت همچنین خواستار بازگرداندن جنازه ناوالنی به خانواده‌اش شد.

در همین حال، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که ایتالیا هم سفیر روسیه در رم را در پی درگذشت ناوالنی احضار کرد.

پیش از این برخی کشورهای اروپایی از جمله، انگلیس، سوئد، فنلاند، نروژ، بلژیک، فرانسه، آلمان و لهستان سفرای روسیه در پایتخت‌های خود را احضار کرده بودند.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از منابع قضایی روسیه اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی