بازدید 3123
آیت الله علیرضا اعرافی در گفتگو با «تابناک» تشریح کرد:

انقلاب اسلامی در رشد و تعالی زنان چه نقشی ایفا کرد؟

متاسفانه در اسلام هم برخی از افراد و گروه‌ها قرائت‌های ناروایی از موضوع زنان دارند که هیچ نقش فرهنگی و اجتماعی و علمی برای زنان قائل نیستند و قرائت‌های داعش مسلکی و مشابه آن داشته ایم. امام به عنوان یک مرجع و یک شخصیت عالی دینی بسیاری از این معادلات نظری و تئوری را در حوزه زن تغییر داد.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 23 February 2024

انقلاب اسلامی در رشد و تعالی زنان چه نقشی ایفا کرد؟

تابناک _ عضو فقیه شورای نگهبان گفت: انقلاب اسلامی در شاخص‌های متعدد یک نقطه عطف به شمار می‌آید که یکی از مهمترین آن‌ها موضوع زنان است.


آیت الله علیرضا اعرافی و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «تابناک» در مورد نقش انقلاب اسلامی در رشد و تعالی زنان اظهار داشت: علیرغم تبلیغاتی که در دنیا می‌شود واقعا انقلاب اسلامی یک پیشرانی بود که نقش زن را در مردم سالاری در انتخابات در حرکت‌های اجتماعی در ارتقا علمی افزایش داد و در آموزش و پرورش و دانشگاه و عرصه‌های مختلف این امر رخ داد.


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطر نشان کرد: البته نمی‌گویم که این مهم به حد کافی انجام شده است، اما فی الواقع یک انقلاب بود که با ملاحظه آمار و ارقام‌هایی که وجود دارد می‌توان به آن پی برد که ناشی از یک نگاه متعادل اسلامی در حوزه زن است.


وی ادامه داد: متاسفانه در اسلام هم برخی از افراد و گروه‌ها قرائت‌های ناروایی از موضوع زنان دارند که هیچ نقش فرهنگی و اجتماعی و علمی برای زنان قائل نیستند و قرائت‌های داعش مسلکی و مشابه آن داشته ایم. امام به عنوان یک مرجع و یک شخصیت عالی دینی بسیاری از این معادلات نظری و تئوری را در حوزه زن تغییر داد.

آیت الله اعرافی افزود: اسلام متهم به این بود که برای زن حق رای و حق کار قائل نیست و نقش اجتماعی قائل نیست تمام این‌ها را انقلاب اسلامی به رسمیت شناخت .از آنطرف هم آن الگویی که در غرب زن را تنزل می‌دهد به سطح نازلی و آن جایگاه روحی و معنوی کاملی برای زن را نادیده می‌گیرد انقلاب اسلامی نمی‌پذیرد و ما از یک منطق درستی که هم برای زن آزادی قائل است و و سعادت معنوی را برای زن در نظر می‌گیرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: در اسلام برای حقوق زن، زن و مرد و فرزندان و جامعه و دنیا و آخرت همگی دیده می‌شوند و چارچوب‌هایی برای زن و مرد دیده می‌شود. البته باید بپذیریم که در مقوله زنان باید همچنان کار کنیم و عرصه‌های جدیدی را بگشاییم و الگوی خودمان را عمق ببخشیم و این الگو می‌تواند برای دنیا هم مفید باشد و خود زنان هم در این زمینه باید پیشقراول باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۴
جناب آقای اعرافی غیرازجنابعالی هم دههابزرگوار دیگر نظرات شخصی خودرا به عنوان نظر اسلام مطرح کرده اند نظر کدامتان را قبول کنیم؟
انقلاب اسلامی نه تنها باعث رشد زنان ایران بلکه باعث رشد همه زنان جهان شد من چند سال پیش به بوسنی رقته بودم در آنجا زنی را دیدم که با الهام از انقلاب اسلامی مسلمان شده بود و همه پیشرفتهایش را از انقلاب اسلامی الهام گرفته بود ما در گام دوم انقلاب باید صادرات اندیشه های اسلامی مان را با حجم بیشتری انجام دهیم و به کشورهای جهان الگوی پیشرفت و توسعه را آموزش دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
فعلا داریم با حجم بسیار بسیار زیاد اندیشه هایمان را به کانادا صادر می کنیم!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
جدی می فرمایید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
جدی می فرمایید قربان؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
بعله در تایید فرمایشات شما اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی اندیشه های انقلاب نه تنها باعث پیشرفت زنان بلکه باعث پیشرفت همه آحاد جامعه شد و بسیاری از سران کشورها دنبال الگوهای مدیریت و حکمرانی ایران هستند تا با استفاده از آنها قطار پیشرفت را به سمت قله ها ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
چقدر داستان قشنگی حالا بگو ببینم هر خط که مینویسی چقدر پول میگیری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
یک زن در بوسنی را تعمیم دادی به زنان جهان
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
دو کلمه هم از جهان موازی ارزشی ها بشنویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
داداش گلم بوسنی اکثرا مسلمان هستند ربطش به انقلاب ما چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
زنان و مردان مملکت خودمون رو از دست ندیم بقیه دنیا پیشکش. ادعای صدور اسلام و تشیع داریم در حالیکه بی دینی در کشور خودمون روز به روز بیشتر میشه
زنو مرد رو قاطی کردید تو محیط ادارات گند زدید به خانوده ها و کانون خانواده تو ادارات پست رو مامور مخفی بذارید چه فحشایی راه افتاده
علیرضا اعرافی هم ایت نیست مثل بقیه
فعلا فکر غالب محدود کردن زنان و فرزند آوری و کنار گذاشتن از صحنه اجتماع است خیلی راحت برزبان می آورند و عمل هم می کنند واقعیت این است که انتخابات در پیش است هنوز یک خانم نمی تواند ریس جمهور شود یا قاضی شود یا به خبرگان برود در هرصورت بعمل کار برآید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار