بازدید 3107
۲

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک گزارش داد: بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت‌های تاثیرگذار در تعیین نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده پیشی گرفته است.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 22 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از هفته نامه آمریکایی نیوزویک، تعدادی از نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت‌هایی که نقش زیادی در نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دارند، نشان داده‌اند که محبوبیت ترامپ در این ایالت‌ها با وجود درگیر بودن وی در چند پرونده قضایی از بایدن بیشتر است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت افکارسنجی اشلون اینسایتس با شرکت بیش از یک هزار رأی‌دهنده احتمالی از ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۴ بهمن) انجام شده است، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند به ترامپ رأی خواهند داد در حالی که تنها ۳۹ درصد از آنها بایدن را به رئیس جمهور سابق آمریکا ترجیح دادند.

نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شرکت افکارسنجی مورنینگ کانسالت در بازه زمانی ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۹ تا ۳۰ بهمن) انجام شده است نیز نشان از آن دارد که ترامپ با کسب ۴۵ درصد آرا از بایدن که فقط ۴۱ درصد به وی رأی داده بودند، پیش افتاده است. در این نظرسنجی ۶ هزار و ۳۲۱ نفر شرکت کرده‌ بودند.

در سایر نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت‌های با اهمیت بالا در تعیین برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیز ترامپ گوی سبقت را از بایدن ربود، به این ترتیب که رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت میشیگان با ۴۵ درصد به ۴۱ درصد رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را شکست داد و در ایالت مهم جورجیا نیز ترامپ با نتیجه ۴۸ درصد به ۴۲ درصد از بایدن پیشی گرفت.

لازم به ذکر است که در یکی از این نظرسنجی‌ها که از سوی اکونومیست انجام شده است، بایدن توانست تنها با یک درصد اختلاف، ترامپ را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه دولت آمریکا به تازگی آمارهای مثبتی در زمینه رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در رسانه‌های عمومی منتشر کرده است ولی نظرسنجی‌ها برای حزب حاکم چندان رضایت بخش نیست.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بایدن در سطح کشور و مهم‌تر از آن در ایالت‌های کلیدی میدان نبرد را به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور واگذار کرده است.

موضوع جنجال‌های خانواده بایدن، درخواست کمک بیشتر برای اوکراین و رژیم صهیونیستی و چالش‌های مرز مکزیک همه به ابزارهایی برای تبلیغات جمهوری خواهان تبدیل شده است و حتی اعضای جمهوری‌خواه کنگره نیز هفته گذشته موضوع استیضاح بایدن را مطرح کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
سگ زرد برادر شغال است و بایدن و ترامپ دو جانی جنایتکارند که برای همه دنیا توطئه و دسیسه داشته و شر میرسانند.
ترامپ می اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست