بازدید 1669
۳

درآمد سلبریتی ها از فضای مجازی مشمول مالیات میشود

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات از سلبریتی ها و افراد مشهوری که دنبال کننده زیادی دارند و در فضای مجازی درآمد بسیاری کسب می کنند قطعا اخذ خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 21 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران، سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با چگونگی دریافت مالیات از سلبریتی ها گفت: در خصوص اخذ مالیات از سلبریتی و افراد مشهوری که دنبال کننده زیادی دارند و در این فضا درآمد بسیاری کسب می‌کنند طبق قانون مشمول مالیات می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به این موضوع عمل کند، البته در برخی از موارد حساسیت‌هایی نسبت به برخی از اقشار به وجود می‌آید، که این حساسیت‌ها معمولاً حساسیت‌های به جایی است. چرا الان حساسیت اجتماعی وجود داشت که به دنبال آن مجلس شورای اسلامی در قوانین بودجه احکامی را درج کرد که افرادی که بالاتر از یک تعداد دنبال کننده دارند باید نظام مالیاتی کشور آنها را رسیدگی کند و از آنها مالیات دریافت کند.

وی ادامه داد: کسانی که درآمدهای بسیار بالایی دارند و ما امروز به عنوان متولی نظام مالیاتی تمرکزمان بر این افراد است و ما این افراد هستند

این مقام مسؤول ادامه داد: برای مالیات ستانی اقشاری در نظر گرفته شده‌اند که درآمدهای بسیار بالایی برخوردارند و کسانی که دنبال کننده‌های فراوانی دارند اگر از این محل فعالیت انجام دهند و درآمدی داشته باشند مشمول مالیات می‌شوند ضمن آنکه به جایگاه اجتماعی آنها و تمامی مودیان احترام می‌گذاریم و تکریم ارباب رجوع را وظیفه خود می‌دانیم اما دلیل بر این نمی‌شود که مالیاتی طبق قانون باید پرداخت شود پرداخت نکنند

سبحانیان خاطر نشان کرد: زیرا از طریق پیج خود و تبلیغاتی که انجام می‌دهند درآمدزایی می‌کنند و کسی که در سال بیش از ۱۰ میلیارد تومان واریزی حساب دارند اگر مستنداتی بیاورد و محل درآمد مشخص شود چه بسا مشمول مالیات نمی‌شوند در صورتی که به موجب قانون مشمول مالیات نشود.

وی اضافه کرد: اراده ما این است که مالیات ستانی را از دانه درشت‌ها دریافت کنیم و آنها را در اولویت قرار دهیم و نباید مالیات ستانی را با تولید کننده، کار آفرینان و فعالین اقتصادی که فعالیت‌های شفافی دارند مورد نظر قرار گیرند.

سبحانیان اضافه کرد: چتر مالیات ستانی را گسترده می‌کنیم و افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در همین مسیر برانداز می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول بحث خانه‌های لوکسو خانه‌های خالی جز مطالبات جدی مردم است و ما به عنوان دستگاه مالیات ستان ذاتمان دریافت مالیات است

وی در خاتمه اضافه کرد: بنابراین اگر اطلاعاتی مبنی بر خالی بودن یک خانه به دست ما برسد به سرعت برای اخذ مالیات اقدام می‌کنیم هرچند فرایند وصول مالیات ممکن است کمی زمان بر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
بابا شما یه مالیات از پزشک ها که کسب و کارشون معلومه نمیتونید بگیرید.
قطعا قطع نکن جان مادرت
مرد حسابی الان تمام پزشک ها روی در و دیوار مطبشون شماره کارت زدن و میگن فقط کارت به کارت
بعد تو میخوای از دولبریتی بابت تبلیغات مالیات بگیری؟؟؟؟
بسه دیگه انقدر خالی بندی
درامد دولت از فضایی که فیلترش کردئه مشروع و حلاله؟!!!!
شما که ورود به فضای مجازی را(فیلتر شده-استفاده از فیلترشکن) جرم انگاشته اید حالا می خواهید از درآمد مجرم ها مالیات بگیرید؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی