بازدید 1688

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

دولت انگلیس در پی درگذشت آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه، سفیر مسکو در لندن را احضار کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 17 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از، وزارت خارجه انگلیس جمعه شب با اعلام این خبر در بیانیه‌ای گفت که درگذشت ناوالنی «باید بطور کامل و شفاف مورد بررسی قرار بگیرد.»

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس جمعه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره مرگ ناوالنی پاسخ بدهد و «ما باید پوتین را پاسخگو کنیم.»

وی درباره ناوالنی اظهار کرد: تردیدی ندارد که این مرد یک مبارز شجاع علیه فساد و مبارز عدالت و دموکراسی بود.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز ناوالنی را «سرسخت‌ترین حامی دموکراسی در روسیه» نامید.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از منابع قضایی این کشور اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست