بازدید 1611

ویژگی انواع تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی با توجه به نیاز شما دارای ویژگی ها و انواع مختلفی ست که می توانید از آن ها باتوجه به شرایط بیمارتان استفاده کنید، تخت های بیمارستانی یا تخت بستری، تخت بیمار، تخت بیمار خانگی یا بیمارستانی، تخت بستری بیمارستانی، تخت بستری خانگی، تخت بیمارستانی برای منزل نیز می گویند دارای انواع مختلفی هستند .
کد خبر: ۱۲۲۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 20 February 2024

ویژگی انواع تخت بیمارستانی

در بیمارستان ها و یا منازل اگر از بیماری مراقبت می کنید یکی از نکات و تجهیزات مهم پزشکی در نگهداری بهتر و آرامش بیشتر بیمار استفاده از تخت بیمار با ساخت اصولی است. در این مطلب تلاش می کنیم تا با ویژگی انواع تخت بیمارستانی شما را بیشتر آشنا کنیم که در صورت نیاز به اجاره تخت بیمارستانی و یا حتی خرید آن به نسبت نیاز خود خرید را انجام دهید.

انواع تخت های بیمارستانی

همانطور که گفتیم تخت های بیمارستانی با توجه به نیاز شما دارای ویژگی ها و انواع مختلفی ست که می توانید از آن ها باتوجه به شرایط بیمارتان استفاده کنید، تخت های بیمارستانی یا تخت بستری، تخت بیمار، تخت بیمار خانگی یا بیمارستانی، تخت بستری بیمارستانی، تخت بستری خانگی، تخت بیمارستانی برای منزل نیز می گویند دارای انواع مختلفی ست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

انواع تخت های بیمار بر اساس تعداد شکن:

تخت بیمارستانی یک شکن

این تخت ها جزء ساده ترین تخت های بیمارستانی در انواع مختلفی که دارند به شمار می رود. این تخت ها را که به آن تخت یک شکن هم می گویند قابلیت این را دارد که در قسمت زیر سر یعنی بالای تخت تغیر زاویه اتفاق بیفتد و با توجه به راحتی بیمار شما می توانید از آن بهره ببرید.

تخت بیمارستانی دو شکن

تخت بیمارستانی دو شکن یا تخت دو شکن که در منزل یا بیمارستان و مراکز درمانی استفاده می شود، قابلیت تغییر زاویه در دو قسمت را دارد، قسمت زیر سر بیمار یعنی بالای تخت و قسمت پای مریض یعنی پایین تخت را دارد. به طور معمول این تخت برای بیمارانی که شکستگی پا را دارند مناسب تر است.

تخت بیمارستانی سه شکن

همانطور که از نام این تخت مشخص است، مهمترین ویژگی این تخت این است که از سه قسمت قابلیت تنظیم زاویه برای راحتی بیمار را دارد، زیر سر یا بالای تخت، پایین تخت یا قسمت پا ها و مرکز تخت یا پایین کمر. این نوع تخت با این ویژگی برای بیمارانی که مدت طولانی نیاز به استراحت و دراز کشیدن دارد مناسب است.

اجاره تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمار مکانیکی یا تخت دستی، تخت پزشکی مکانیکی و یا تخت بیمارستانی ساده مهمترین ویژگی این تخت این است که ارتفاع تخت با دستگیره هایی که دارد قابل تنظیم شدن است، هم چنین امکان اینکه تجهیزات پزشکی به این تخت متصل شود نیز ممکن است. این تخت بیمارستانی قابلیت شستشو دارد و به دلیل کیفیت بالایی که در ساخت آن وجود دارد از مقاومت خوبی برخورداراست.

تخت بیمارستانی نیمه برقی

تخت های نیمه برقی یا نیمه اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست، طوری ساخته شده اند که به کمک یک موتور بر روی تخت تعبیه شده است و یا انرژی برق قابلیت تنظیم زاویه بالای تخت یا زیر سر و پایین تخت یا زیر پا را دارد برای تنظیم ارتفاع نیز می توانید از اهرم دستی استفاده نمایید.

تخت بیمارستانی برقی

تخت برقی یا تخت تمام الکترونیکی یک تخت بستری تمام اتوماتیک است. برای تنظیم ارتفاع و زاویه تخت برای بیمار به کمک یک کنترل که در دست بیمار یا همراه ایشان است و با توجه به دستوری که داده می شود توسط کنترل تغییرات انجام می شود. این مدل تخت ها معمولا دارای حداقل 1 و حداکثر 4 موتور هستند که به کمک این موتور ها تغییرات انجام می شود.

انواع تخت بیمارستانی بر اساس کاربرد های آن:

تخت بیمارستانی اطفال

تخت بیمارستانی اطفال که به آن تخت بیمار اطفال یا تخت اطفال هم می گویند، معمولا در بخش کودکان در بیمارستان ها و یا منازلی که کودکان بیمار دارد قرار دارد مهمترین ویژگی این تخت ها این است که؛ نرده هایی دارد تا از کودک در برابر افتادن از روی تخت مراقبت کند و هم چنین چرخ هایی که حرکت دادن تخت را راحت تر کند، تخت های کودک بیمارستانی در شکن ها مختلف تولید می شوند.

تخت بیمارستانی زایمان

تخت بیمار زایمان یا تخت های بیمارستانی ژنیکولوژی، که به 2 شکل مکانیکی و الکترونیکی کار می کنند، در محیط هایی مثل اتاق لیبر(زایشگاه)، عمل زایمان طبیعی، بستری های پس زایمان معاینات زنان، استاده می شود، طراحی این تخت ها به صورتی است که در زایمان طبیعی به زنان کمک بسیاری می کند هم چنین به راحتی و کمتر شدن درد زنان در این برهه کمک زیادی میکند. این تخت ها دارای تکیه گاه، جایگاه نشتسن و دراز کشیدن و هم چنین محلی برای گذاشتن پاها است.

تخت بیمار ارتوپدی

تخت بیمارستانی ارتوپدی یا تخت های ارتوپدی، به دو شکل برقی و دستی قابلیت کنترل شدن دارند. و  دارای قابلیت تصویر برداری با اشعه ایکس را نیز دارا هستند، در برخی از این مدل تخت ها قسمت بالای تخت کشویی مانند جا به جا می شود و با این ویژگی امکان فلوروسکوپی ایجاد می شود. ای تخت های برای عمل های مربوط به حوزه ارتوپدی و هم چنین تصویر برداری از اعضی بدن  استفاده می شود.

تخت برقی بیمارستانی

اجاره تخت بیمارستانی؛ از مرکز سلامت به توان

تجهیزات پزشکی به طورکل یکی از لوازم مهم و ضروری در روند بهبود و سلامتی بیماران است. گاهی نیز شما باید از بیمار خود در منزل ولی با امکانات یک مرکز درمانی مراقبت نمایید، مرکز سلامت به توان با ارائه خدماتی هم چون اجاره انواع تجهیزات و لوازم پزشکی مثل کرایه تخت بیمار ، دستگاه بای پپ، ونتیلاتور، دستگاه زردی نوزاد و... در این دوران سخت بیماری در کنار شماست. برای اطلاع از نحوه اجاره و قیمت ها سری به وبسایت به توان بزنید.

سخن پایانی

تخت های بیمار دارای انواع و اسامی مختلفی ست مانند؛ تخت بستری، تخت بیمارستانی خانگی، تخت بیمار خانگی، تخت بستری بیمارستانی و.. هم چنین دارای کاربرد ها و هم چنین از جهت تعداد شکن های هر تخت و قابلیت های متفاوتی که دارد متنوع است و مناسب با شرایط هر بیمار انتخاب میشود.

سوالات متداول ویژگی انواع تخت بیمارستانی

  1. جنس تخت بیمارستانی چیست و چه تفاوتی با تخت معمولی دارد؟
    تخت‌ های بیمارستانی عمدتاً از جنس فلزی یا آلومینیوم ساخته شده ‌اند و با قابلیت تنظیم ارتفاع، سر و پای ها، بهبود حرکت بیمارها و راحتی آنها در طول درمان را فراهم می‌کنند.
  2. آیا تخت بیمارستانی دارای چرخ‌ است؟
    بله، اکثر تخت‌ های بیمارستانی دارای چرخ‌ های قفل‌شونده هستند که امکان جابجایی راحت در داخل اتاق بیمارستان یا بین اتاق ‌ها را فراهم می ‌کنند.
  3. تخت بیمارستانی دارای تخته ‌های مخصوص مناسب برای حمل و نقل بیماران است؟
    بله، بسیاری از تخت ‌های بیمارستانی دارای تخته ‌های قابل جابجایی و قفل ‌شونده هستند که انتقال بیماران به دیگر اتاق‌ ها یا اماکن دیگر را آسان‌ تر می ‌کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست