بازدید 2713
۳

سلاجقه: انجام تحقیقات درباره بهره‌برداری از آب‌های ژرف

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی دارد، گفت: اکنون تحقیقات درباره بهره‌برداری از آب‌های ژرف توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 20 February 2024

به گزارش «تابناک»، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار دولت ایرنا با اشاره به اینکه در دولت مردمی و انقلابی توجه ویژه‌ای به این سازمان شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ شاهد بیشترین میزان افزایش بودجه بودیم اما شرایط به گونه‌ای است که حتی افزایش بودجه ۵۰۰ درصدی نیز پاسخگو نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است و نباید بیش از حد انتظار داشت، تاکید کرد: از زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی شکل گرفته است، هم در بُعد نیروی انسانی و هم در بُعد بودجه با کمبودهایی مواجه بوده است و این بودجه با وظایفی که برای این دستگاه تعریف شده، همخوانی ندارد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: منابع دولت محدود است و نباید بیش از حد انتظار داشت اما باید رشد منطقی بودجه را نیز درنظر گرفت.

سلاجقه، همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بهره‌برداری از آب‌های ژرف، گفت: این طرح در مرحله آزمایشی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال کار بر روی این طرح تحقیقاتی است.

وی بیان داشت: این طرح در منطقه زابل استان سیستان و بلوچستان در حال بررسی است و باید داده‌های آن استخراج و در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم اظهار نظر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
برداشت آب فسیلی ، فاتحه مع الصلوات...
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی دارد


فقط یه دونه از این توجهات که منجر به نتیجه شده را بفرمائید . فقط یه دونه

اینها اگر بارون از آسمون بیاد میگن کار دولته و کردیتش را به خودشون نسبت میدن
جناب سلاجقه با تشکر از حساسیت جناب عالی و همکاران در خصوص حفاظت از محیط ریست که امانت نسلهای آینده است، التماس می کنم از آبهای ژرفی که پروژه اریابی آن از سالهای پیش آغاز شده است با حساسیت جدی حفاظت کنید. البته اگر آب قابل استحصال و قابل استفاده ای وجود داشته باشد!!!!. داده های موجود گویای آب با کیفیت اندک در عمق حدود 700 متری (چاه اکتشافی) ست ولی در اعماق بیشتر کیفیت آب به شدت پائین است و غیر قابل استفاده. با فرض قابل استفاده بودن هم، حد اقل این سرمایه را برای نسلهای آینده حفظ کنید. زیرا اگر قابل استفاده باشد، مرور زمان در کیفیت آن تاثیری ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار