بازدید 9232

وکیل بابک زنجانی خواستار عفو و آزادی او شد

کوهپایه‌زاده با تاکید بر این مسئله که موکلش، بابک زنجانی از ابتدا هم تمایل داشته که بدهی خود را به دولت پرداخت کند، درباره وضعیت حقوقی زنجانی تاکید کرد که مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور موکلش امکان استفاده از ماده 114 قانون مجازات اسلامی و درخواست عفوف و بخشش را دارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 19 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از اعتمادآنلاین، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی بلافاصله بعد از اعلام خبر پرداخت دیون موکلش با ارسال فایل صوتی برای خبرنگاران ضمن تشکر از قوه قضاییه و ریاست دستگاه قوا خواستار بخشش و آزادی بابک زنجانی شد.

کوهپایه‌زاده با تاکید بر این مسئله که موکلش، بابک زنجانی از ابتدا هم تمایل داشته که بدهی خود را به دولت پرداخت کند، درباره وضعیت حقوقی زنجانی تاکید کرد که مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور موکلش امکان استفاده از ماده 114 قانون مجازات اسلامی و درخواست عفوف و بخشش را دارد.

او افزود: در دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور ذکر شده چنانچه که ایشان بتواند بدهی خود را پرداخت کند استحقاق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی را دارا خواهد بود.

کوهپایه‌زاده در ادامه درباره ماده 114 گفت: ماده 114 ق م به تخصیص عفو و بخشش اشاره می‌کند. با توجه به اینکه موکل از سال 1392 تا امروز به مدت 10 سال در بازداشت به سر می‌برده است امیدوار هستیم طبق قوانین و مقررات این مهم مد نظر قرار گیرد و حقوق شرعی و قانونی موکل نیز احقاق شود. 

ماجرای بازداشت و بدهی بابک زنجانی چه بود؟
گفتنی است که بابک زنجانی 9 دی ماه سال 1392 به اتهام اختلاس و کلاهبرداری از دولت و وزارت نفت بازداشت شد. 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آن زمان  ۱۹ شهریور 1392 ، (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳) گفت بابک زنجانی، تاجر ایرانی بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت ایران را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مسئله هستند. اگرچه بعد از آن اعلام شد که این مبلغ چیزی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلار است.

محسنی اژه‌ای که آن زمان سخنگوی وقت قوه قضائیه بود روز یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ اعلام کرد که دادگاه بدوی بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده را به اعدام محکوم کرده‌است. همچنین این سه متهم به رد مال مربوط به شاکی (شرکت ملی نفت ایران ) و جزای نقدی معادل یک چهارم پول‌شویی نیز محکوم شده‌اند.

پس از اینکه بعد از مدتی امکان پرداخت ردمال فراهم نشد روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شد.

اما به دلیل تلاش‌ها برای ردمال و پرداخت بدهی او به شرکت ملی نفت که وکیل او هم بارها به آن تاکید کرده بود تا به امروز که رئیس قوه قضاییه خبر پرداخت بدهی را اعلام کرد، اجرای حکم متوقف شده بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۳
انشاءالله آزادی و عاقبت به خیری
ایشون باید اعدام شود
الان دیگه نمیشه گفت بابک زنجانی مفسد فی الارض و ....... هست !!!!!!!!!!
عفو، لازم نیست اعدامش کنید .
فردا کاندید نمایندگی میشه
....
اصلا نگران نباشید آقای وکیل اینقدر نگهش،داشتن تا آب ها از آسیاب بیوفته و مردم فراموش،کنن ،الان بهترین زمان برای آزادیه مردم اینقدر بدبختی دارن که به بابک زنجانی فکر هم نمی کنن ،بابک خان هم با پول هایی که به جیب زده بقیه عمر کثیفش حال کنه
در حکم آقای زنجانی آمده بود بعد از اینکه بدهیهایشان را دادند اعدام میشوند ، حالا صحبت از عفو میکنن؟
آخی طفل معصوم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اين بيچاره را آزاد كنيد

چون در برابر رقم دزدي ها و اختلاس هايي كه الان داره انجام ميشه ، اختلاس اون چيزي نبوده !
خدارو شکر 10 سال پول دستشون بود باهاش کلی تجارت کردن و سود کردن الان همون مبلغ رو میخوان برگردونن چه جالب
چقدر بی شرمی. عفو و آزادی!!!
ارزش بدهی 2 میلیارد و 800 میلیون دلار سال 1392 او با قیمت دلار آن روز با قیمت دلار امروز یکی است ؟ قرض الحسنه ائی حساب میشود یا با نرخ روز باید محاسبه گردد؟
خوبه دیگه پول بالا بکشی ده سال کاسبی کنی چند برابرشو در بیاری بعد از سودش خورد خورد اصلشو بدی و بعد ادعای جایزه هم داشته باشی یادتان نرود بانک جعلی مالزی و بانکداری که کشته شد و فجایع دیگر این برایش یک بار اعدام کم است
یک رای اضافه شد!!!!
بعله دیگه هرچی باشه دستپرورده ی دولت اصولگرای پاکدستان احمدی نژاده. بایدم توی دولت اصولگرای فعلی درخواست عفو بده
باز گرداندن اصل پول کافی نیست باید تفاوت نرخ ارز آن زمان با امروز را هم بپردازد باضافه سود پول
گناه داره، پولها رو بگیرید و ببخشیدش بنده خدا رو حبسش را هم که داره میکشه، این همه خوردن و در رفتن این هم روش
ایا بابک خان تا حالا بابت بدهی با این اموالش در کشورهای خارجی وایران چیزی هم پرداخت کرده که میخواید مورد عفو وبخشش قرار دهیدش خدا کنه اینط‌ور که میگویید بشه وبیت المال را بالا نکشند
امیدواریم به زندان خدا منتقل بشه. پر رو. پر روووو
یارانه کمک معیشتی بهمن ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.
الااقل یه عکس جدید ازش نشون میدادید برا بقیشون درس عبرت بشه
هیچوقت نمی تونه بدهیش را به مردم ایران پرداخت کنه می دانید این پول در اثر تورم این سالها باید چند برابر برگردانده شود نه خود اون پول ،اونهایی که می گویند بدهیش را تسویه کرده مسلما از خودش بدترند این ها باید اعدام بشوند تا ریشه فساد خشکانده شود
ایشون فعلا که آزاد هستن، روز شنبه در دادگستری دیده شدن، ظاهرا پیگیر پرونده ایران زمین بودند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی