بازدید 3856

چرا مردم درحال پس دادن هدست «ویژن پرو» هستند؟

هدست ویژن پرو اپل دو هفته پیش، در روز دوم فوریه، برای خریداران عرضه شد. اکنون، بسیاری از کاربران اولیه برای بازگرداندن هدست عجله دارند، زیرا به بسته شدن پنجره مرجوع ۱۴ روزه اپل نزدیک می‌شویم.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 18 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از زد دی‌نت، مشخص نیست که چند درصد از کاربران ویژن پرو این هدست را پس می‌دهند و انتظار نمی‌رود اپل این رقم را منتشر کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت ۲۰۰ هزار واحد ویژن پرو فروخته است، اما بررسی‌ها تاکنون متفاوت بوده است. زد ‌دی ‌نت از طریق ردیت بررسی کرده تا رایج‌ترین شکایات کاربران ویژن پرو را پیدا کند و در ادامه به آنها می‌پردازیم.

۱.نحوه قرارگیری ویژن پرو روی صورت دردسرساز شده است

بسیاری از کاربران از مشکل ورود نور به ویژن پرو شکایت دارند. شکایت‌هایی در مورد سردرد گرفتن وجود دارد و کاربران احساس می‌کنند در حال تماشای فیلم با دوربین شکاری هستند. نوری که از بخش بینی به داخل نفوذ می‌کند نیز تجربه استفاده از این هدست را خراب می‌کند.

این مشکلات اغلب می‌تواند برای وادار کردن کاربران به بازگرداندن دستگاه کافی باشد، حتی اگر رفع آن تنها نیاز به تعویض ساده یک بخش برای جلوگیری از ورود نور داشته باشد.


قطعه‌ای که باید تعویض شود به رنگ خاکستری دیده می‌شود

اپل دارای قطعاتی با اندازه‌های مختلف برای جلوگیری از نفوذ نور است و اگر می‌خواهید ویژن پرو خود را برگردانید زیرا روی صورتتان احساس ناراحتی می‌کنید یا نور از لبه‌ها به داخل نفوذ می‌کند، ممکن است از بردن دستگاه به فروشگاه اپل و آزمایش اندازه‌های مختلف این قطعه مفید باشد.

۲. فشار چشم واقعی است و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد

ممکن است کسی فکر کند که استفاده از چشم‌ها و انگشتان برای حرکت در دنیای دیجیتال، بصری و راحت باشد، اما همیشه اینطور نیست.

ردیابی چشم در ویژن پرو می‌تواند خسته کننده باشد و باعث درد و خستگی چشم شود. خستگی چشم می‌تواند مشکلی باشد که با عادت کردن بدن کاربر به دستگاه بهبود یابد، اما دلیل بزرگی است که برخی از کاربران به فکر مرجوع کردن دستگاه هستند.

۳. ویژن پرو برای استفاده طولانی مدت بسیار سنگین است

ویژن پرو بین ۲۱.۲ تا ۲۲.۹ اونس(۶۰۱ تا ۶۰۹ گرم) وزن دارد. این وزن زیادی برای قرار دادن روی صورت است. برای درک بهتر باید گفت که یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۴ اونس(۶۸۰ گرم) و سه آیفون ۱۵ پرو مکس که روی هم چیده شده‌اند، ۲۳.۴ اونس(۶۶۳ گرم) وزن دارند و یک خوشه پنج ‌عددی موز ۱۷.۳ اونس(۴۹۰ گرم) وزن دارند.

برخی از کاربران برای توزیع بهتر وزن، تغییراتی با دستگاه‌های چاپ سه بعدی روی آن اعمال می‌کنند. دیگران گزارش می‌دهند که نمی‌توانند آن را در طول تماشای یک فیلم بپوشند.

۴. فناوری هنوز وجود ندارد

اپل ویژن پرو بدون شک یک دستگاه انقلابی است. اولین رایانه‌ها هم همینطور بودند اما یک اتاق کامل یا حتی بیشتر را اشغال می‌کردند. اکنون با توجه به لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و فناوری‌های پوشیدنی امروزی، با آن روزها فاصله زیادی داریم.

خوشبختانه برای اپل، ویژن پرو مسیر طولانی به اندازه رایانه پیش رو ندارد، اما بسیاری از شکایات کاربران این دستگاه مربوط به این است که این فناوری هنوز به اندازه کافی خوب نیست که بتواند نگه داشتن دستگاه و عدم مرجوع آن را توجیه کند.

شکایات در مورد ارائه ضعیف متن برای متن‌های کوچکتر، و لگ در حین انجام وظایف محاسباتی استاندارد در آن رایج هستند که برای دستگاهی که برای بهره‌وری و کار به بازار عرضه می‌شود، مشکل‌ساز است.

۵. دنیای رایانش فضایی بیش از حد تنها است

من می‌توانم تصور کنم که ویژن پرو را برای تماشای یک فیلم سه بعدی یا ویدیوی فضایی روی صورتم قرار دهم و برای لحظاتی وجود این فناوری غافل شوم و به سمت کسی که آن را روی صورت ندارد بگویم: این را می بینی؟ و فقط با یک نگاه گیج مواجه شوم.

استفاده از ویژن پرو می‌تواند تجربه زیبایی برای کاربر باشد اما می‌تواند تجربه‌ای در تنهایی باشد.

استفاده از این هدست مانند قرار دادن یک جفت هدفون است. وقتی روشن شد، منزوی و تنها می‌شوید. اگر بخواهیم در مورد آن خوشبین باشیم باید گفت که این فقط یک پدیده کوتاه مدت خواهد بود، زیرا با گذشت زمان، هدست‌های واقعیت مجازی در نهایت به عنوان یک بخش از پوشاک پذیرفته می‌شوند و در محیط‌های اجتماعی افراد یاد می‌گیرید که چگونه از نظر فیزیکی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند حتی زمانی که مانعی روی صورت قرار دارد راه‌های معنادارتری برای ارتباط با افراد در واقعیت مجازی وجود خواهد داشت. ورود فیس‌تایم (FaceTime) به ویژن پرو یکی از راه‌های آغاز آن است.

۶. ویژن پرو خیلی گران است

ما می‌دانیم که ویژن پرو برای آمریکایی‌هایی که در تلاش برای تهیه مواد غذایی روزانه خود هستند به بازار نیامده است. این هدست همیشه برای آن دسته از کاربران اولیه که مایل به خرج کردن پول برای یک محصول فناوری بزرگ مانند این بودند و توسعه دهندگانی که به دنبال سرمایه گذاری در این پلتفرم بودند، در نظر گرفته شده بود.

اما ۳۵۰۰ دلار برای یک هدست واقعیت مجازی بدون احتساب لوازم جانبی پول زیادی است حتی برای کاربران اولیه مشتاق. همانطور که هیاهو برای ویژن پرو از بین می‌رود، بسیاری از کسانی که بیش از ۴۰۰۰ دلار برای آن هزینه کردند  با احتساب لوازم جانبی و مالیات در تلاش برای توجیه هزینه آن هستند.

۷. «فقط می‌خواستم آن را امتحان کنم»

برخی از دارندگان هدست اپل این دستگاه را خریداری کرده‌اند تا بعد آن را پس دهند، فقط برای اینکه فرصتی برای آزمایش آن داشته باشند و شاید یک یا دو سلفی در رسانه‌های اجتماعی با آن منتشرکنند.

سیاست بازپرداخت سخاوتمندانه اپل این امکان را فراهم می‌کند. این شرکت به شما این امکان را می‌دهد هر دستگاهی را ظرف ۱۴ روز پس از خرید مرجوع کنید البته تا زمانی که در شرایط اولیه خود باشد و بسته‌بندی آن سالم باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی