بازدید 1832

واکنش یونیفل به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در سخنانی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را «نگران کننده» و ناقض قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 15 February 2024


به گزارش تابناک از شبکه الجزیره، «آندره تنتی» سخنگوی یونیفل در این باره اعلام کرد: در چند روز گذشته، شاهد تغییر نگران کننده‌ای در تبادل آتش از جمله هدف قرار دادن مناطق دور از خط آبی بوده‌ایم.

وی گفت: تشدید درگیری جان بسیاری از جمله جان کودکان را گرفته است، همچنین خسارات زیادی به خانه‌ها و زیرساخت‌های عمومی وارد کرده و معیشت هزاران غیرنظامی را در معرض خطر قرار داده است.

سخنگوی یونیفل ادامه داد: حملاتی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، نقض قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی است.

وی همچنین تاکید کرد: تخریب‌ها، تلفات جانی و صدماتی که شاهد آن بوده‌ایم مایه نگرانی عمیق است و ما از همه طرف‌های ذینفع می‌خواهیم که فوراً خصومت‌ها را متوقف کنند تا از تشدید بیشتر درگیری‌ها جلوگیری شود.

سخنگوی یونیفل ادامه داد: تلاش‌های دیپلماتیک باید برای بازگرداندن ثبات و حفظ امنیت غیرنظامیان ساکن در نزدیکی خط آبی تشدید شود. یونیفل به نوبه خود به همکاری کامل با همه طرف‌ها برای کاهش تنش ادامه می‌دهد و نیروهای حافظ صلح علی‌رغم چالش‌هایی که با آن روبرو هستند، به عملیات خود در زمین ادامه می‌دهند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رژیم صهیونیستی بامداد امروز «النبطیه» در جنوب لبنان را هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار داد.

طبق آخرین آمار اعلامی این حملات منجر به شهادت ۱۱ شهروند لبنانی شده است.

عصر چهارشنبه نیز یک خانواده لبنانی متشکل از یک مادر و ۲ فرزند در نتیجه بمباران منطقه «الصوانه» توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

همچنین هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مناطق جنوبی لبنان شامل روستاهای «عدشیت»، «الشهابیه»، «الصوانه»، ارتفاعات «الجبور» و منطقه اقلیم «التفاح» را بمباران کردند.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این حملات پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات خود قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی