بازدید 2106

طرح اضطراری تأمین آب سیستان درحال اجراست

وزیر نیرو گفت: به منظور تأمین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان، طرح‌های مختلفی از جمله خطوط انتقال آب از تهلاب، تأمین آب از دریا و حفر ۱۲۰ حلقه چاه در حال اجراست.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 14 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه بازدید از پروژه‌های مهم آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان پهناور برای توسعه نیاز به تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت دارد، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم تأمین آب برای نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان است که تاکنون طرح‌های متعددی به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست و برای قسمت‌های مختلف این استان برنامه‌های متعدد آب‌رسانی وجود دارد. 

وی افزود: چندی پیش با افتتاح سد کهیر علاوه بر تأمین آب منطقه کنارک، هم اکنون تمام روستا‌های این منطقه از این سد آبگیری می‌شوند.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد شهری کور در سفر رئیس جمهور به مرحله آبگیری و بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: سد ماشکید علیا هم‌اکنون آبرسانی به منطقه مرکزی بلوچستان را بر عهده دارد و سد ماشکید سفلی نیز با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

محرابیان گفت: مهم‌ترین مشکل تأمین آب منطقه زاهدان و منطقه سیستان شامل پنج شهرستان و تعداد قابل توجهی روستا، محدودیت‌های تأمین آب از بخش هیرمند است که براساس پروتکل‌های بین‌المللی حق ایران است و ما پیگیر تأمین آب از این بخش هستیم.

وی با اشاره به اجرای سه طرح عظیم در این منطقه گفت: تأمین آب در منطقه سیستان و زاهدان، خطوط انتقال آب از تهلاب یا آبخوان شرقی به سمت زاهدان و تأمین آب از دریا به سمت زاهدان و منطقه سیستان و در ادامه برای استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی از جمله طرح‌های در حال اجراست.

وزیر نیرو ادامه داد: هم اکنون طرح انتقال آب دریا با سرعت نسبتا خوبی در حال اجراست و در یک سال گذشته بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین بخش قابل توجهی از طرح انتقال آبخوان شرقی اجرا شده و به زودی آب را به زاهدان می‌رساند.

محرابیان تصریح کرد: حفر ۱۲۰ حلقه چاه در نقاط مختلف سیستان از مهم‌ترین طرح‌های تأمین آب برای منطقه سیستان است که در حال اجراست.

وزیر نیرو با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین آب شیرین کن خشکی جهان گفت: از شروع به کار این طرح حدود ۵ ماه می‌گذرد و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها استان سیستان و بلوچستان به طور کامل تأمین آب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست