بازدید 28013
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

سردرگمی یارانه بگیران با مکانیزم جدید پرداخت یارانه/ پرونده توهین دیجی کالا به کجا رسید؟/ VAR در بازی ایران و قطر دستکاری شد؟/ حواشی سریالی محمود احمدی نژاد؛ این قسمت تغییر چهره

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخباری و عناوینی مانند بازی ایران قطر، امیر قلعه نویی، یارانه بهمن ماه، یارانه تشویقی، تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن، ماگ دیجی کالا، دهک بندی یارانه، تصویر جدید محمود احمدی نژاد و ... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 13 February 2024

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

بازی ایران قطر

ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه هفته گذشته به مصاف یکدیگر رفتند.

با اینکه پیش بینی می‌شد ایران با پیروزی مقابل قطر به مرحله فینال مسابقات راه پیدا کند، در برابر قطر شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

 بازی ایران و قطر و حواشی آن مثل صحنه‌های داوری و غیره در روزهای گذشته بسیار پرحاشیه بوده در فضای مجازی کاربران پیرامون آن بحث و بررسی فراوانی کردند.

همین موضوع سبب شد تا بازی ایران و قطر در روزهای گذشته به یکی از موضوعات مهم مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار بگیرد.

از جمله موضوعات بسیار جنجالی همین بازی گل سوم قطر به ایران و پذیرش آن توسط VAR بود. برخی کاربران در فضای مجازی عقیده داشتند، VAR در این صحنه دستکاری شده است.

محمد حسین میثاقی مجری فوتبال در این رابطه مدعی شد که کارشناسان فراوانی با او تماس گرفته و بیان کرده اند، اساساً چنین امکانی رخ دادنی نیست و خنده دار است.

این ویدئو را در لینک زیر ببینید:

قطری‌ها VAR را مقابل ایران دستکاری کردند؟!

امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا یکی از عناوین پربحث و پرحاشیه و مورد توجه کاربران در فضای مجازی بوده است.

در روزهای گذشته، شکست تیم ملی ایران برابر قطر موضوع میزان تقصیر سرمربی و کادر فنی در این شکست و احتمال جایگزینی قلعه نویی به یکی از موضوعات پرحاشیه در فضای مجازی تبدیل شد و از دیگر موضوعات مهمی بود که در روزهای گذشته در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

یارانه بهمن ماه

دولت سیزدهم در تصمیمی غیر منتظره تصمیم گرفت تا مکانیزم پرداخت یارانه‌ها را در بهمن ماه سال جاری تغییر داده و شیوه جدیدی برای پرداخت یارانه‌ها انتخاب کند.

بر اساس مکانیزم جدید دیگر قرار نیست که یارانه همه قشرهای درآمدی در یک نوبت مشخص پرداخت شود و بازه‌های زمانی متفاوتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

همچنین برای دهک‌های پایین‌تر یارانه تشویقی مازاد بر یارانه ثابت در نظر گرفته شده که آنها می‌توانند هنگام خرید از آن استفاده کنند.

این موارد و وابستگی بسیار اقتصاد کسر قابل توجهی از جامعه به یارانه سبب شد تا در روزهای گذشته موضوع یارانه به یکی از موضوعات پرحاشیه و مورد توجه در فضای مجازی قرار بگیرد.

یارانه تشویقی

دولت سیزدهم در راستای اصلاح فرایند پرداخت یارانه‌ها به شهروندان یارانه ای تحت عنوان یارانه تشویقی را معرفی کرده که مکانیزم پرداخت این یارانه به این صورت است که شهروندان در صورت اینکه در دهک‌های ۱ تا ۷ قرار گرفته باشند، می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید طرف قرارداد و خرید از این مراکز علاوه بر یارانه نقدی میزان بیشتری یارانه تحت عنوان یارانه تشویقی را در خریدهای خود دریافت کنند.

بر اساس این خبر در طرح جدید دولت، چنانچه مردم ۵۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را برای خرید ۱۱ کالای اساسی در این طرح اختصاص دهند، ماهانه به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی به حساب آنها واریز می شود.

قیمت طلا و قیمت دلار

در روزهای گذشته، قیمت طلا و دلار از نوسان قابل توجهی روبه رو بوده و در روزهای مختلف فراز و نشیب متفاوتی را تجربه کرده است.

همین موضوع سبب شده تا در روزها و هفته‌های گذشته، مرتب کاربران زیادی در فضای مجازی قیمت طلا و دلار را جستجو کنند.

بر اساس اخبار منتشره در روز گذشته قیمت طلا ۱۸ عیار روز دوشنبه ۲۳ بهمن همزمان با آغاز معاملات بازار تفاوتی با خریدوفروش‌های عصر شنبه نداشت و همچنان روی جایگاه دو میلیون و ۷۵۳ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت دلار خدماتی روز دوشنبه ۲۳ بهمن براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان است. قیمت دلار خدماتی به‌ این ترتیب، تفاوتی با اولین روز معاملاتی هفته ندارد، اما همزمان قیمت یورو خدماتی امروز با افت ۱۵ تومانی تا ۴۶ هزار و ۲۶۰ تومان پایین آمد.

تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن

از دیگر موضوعات مورد توجه در روزهای گذشته، موضوع تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن ماه بود.

ماجرا از این قرار بود که خبری غیر رسمی در ارتباط با احتمال حضور ایران در فینال مسابقات جام ملت‌ها و تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی روز شنبه در فضای مجازی منتشر شد.

با وجود اینکه ایران به فینال مسابقات راه پیدا نکرد، به این دلیل که روز شنبه بین دو روز تعطیل قرار داشت، بسیاری از کاربران در فضای مجازی عبارت آیا روز شنبه تعطیل است یا خیر را جستجو می‌کردند.

موضوع اهانت به مقدسات توسط فروشگاه اینترنت دیجی کالا، یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که در روزهای گذشته به شدت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

ماگ دیجی کالا

ماجرای توهین دیجی کالا از این قرار بود که در یکی از بخش های فروشگاهی این فروشگاه اینترنتی که مربوط به فروش ماگ‌ها بود، عبارتی شامل ظن توهین به مقدسات وجود داشت.

همین موضوع سبب شد تا عبارت دیجی کالا و موضوع توهین به مقدسات توسط این سایت، مورد توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار بگیرد و دادستانی نیز به این موضوع ورود جدی کند.

در بخشی از بیانیه دیجی کالا در این خصوص آمده است: دیجی‌کالا ضمن تاسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالا‌های یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالا‌ها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.

همچنین در همین رابطه ۲۲ بهمن خبر رسید در پی تشکیل پرونده قضایی برای دیجی‌کالا مدیرعامل این مجموعه امروز برای ساعاتی بازداشت شد و اکنون با تعیین قرار تامین متناسب آزاد است.

دهک بندی یارانه

طی هفته‌های اخیر سازمان هدفمندی یارانه‌ها اقدام به روز رسانی دهک‌بندی یارانه‌ها کرد و در به روز رسانی جدید دهک بسیاری از کاربران تغییر کرده است.

این ماجرا نیز به شدت از سوی کاربران در فضای مجازی جستجو می‌شود و با بسیاری به دنبال این هستند که بدانند اساساً در چه دهک یارانه‌ای قرار دارند.

فوت همسر علیرضا قربانی

فوت همسر علیرضا قربانی در هفته گذشته که پس از تحمل یک دوره بیماری رخ داد، یکی از موضوعات مورد توجه کاربران در فضای مجازی بود. کاربران بسیاری در ارتباط با چرایی درگذشت همسر علیرضا قربانی و واکنش او در روز تشییع جنازه را در فضای مجازی جستجو می‌کردند.

مراسم ترحیم«منیر سادات غیاثی» همسر علیرضا قربانی، ظهر روز یکشنبه ( ۲۲ بهمن ۱۴۰۲) در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

تصویر جدید محمود احمدی نژاد

به تازگی تصویری از محمود احمدی نژاد در فضای مجازی منتشر شده است که مرتبط با حضور او در مرقد امام خمینی (ره) در دهه فجر بود.

احمدی نژاد در این تصویر چهره کاملاً متفاوتی دارد که نشان می‌دهد، او در روزهایی که خبری از او نبود اقدام به تغییراتی روی صورت خود کرده است.

حالا چهره محمود احمدی نژاد و  چهره جدید او نیز یکی از موضوعات مورد توجه کاربران در فضای مجازی در روزهای اخیر بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
آقای احمدی نژاد مثل کتک خورده ها به نظر می رسند! پر از کبودی اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این حرف را نزن. دارد با عمل جراحی کمی به قیافه اش می رسد تا برای مدیریت جهان آمادگی کامل پیدا کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
ظاهرا ایشت افتاده‌ی پلک را عمل کرده اند
هرچند قیافه بقول و بعد از عمل فرقی نکرده همانی هست که بود
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
... و نیز، به جای کاپشن زیپدار، کت چرمی پوشیده‌است!
مکانیزم جدیدی برای یارانه وجود نداره

فقط دولت گفته چند هفته یارانه ها رو دیر میدم ببینم چی میشه !
این ستون به اون ستون فرجه !

وگرنه هیچ دلیل منطقی و عقلی برای این کار وجود نداره ...
احمدی نژاد هفتاد سال را رد کرده می خواهد جراحی زیبای انجام بده ؟ ولی کاپشن جدیدش دوسایز بزرگتره
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کاپشن اندازه اندازه است خودش کوچیکه
خیلی هارو میشناسم ک به خاطر همین تاخیر یارانه ها هیچ خرجی ای توی خونه ندارن ، حتی پول ندارن نان تهیه کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مهم نیست مهم اون دنیا و رعایت حجاب است
نعمت ابادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کارخیلی بدی کردن ما بایارانه میزاریم روش کرایه میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
احمدی نژاد بی بصیرت جلوی حکم حجاب خداوند ایستاد
چه جیگری شده این محمود جون. با اون کت چرمیش و موهای جو گندمیش! گوجه اون طرفها قیمتش چنده؟
یارب مباد که گدا معتبر شود !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
من منظوزت را فهمیدم
دولت با تاخیر در پرداخت که به مرور رخ خواهد داد ، در صورتی که جمع تاخیرها به یکماه برسد ، عملا از پرداخت یارانه یکماه خودداری کرده است. این کار قبلا صورت گرفته است و سابقه قبلی دارد .
در کنار پیگیری پروند دیجی کالا لطفا پروند چای دبش رو هم یه سوال بفرمائید
کاش یارانه را می انداختن جلو . چرا اکثرا ما دوست داریم کارها را بندازیم عقب؟
مرد بزرگ ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خودش که کوچک است حتما منظورت قلبشه
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
فقط سایه بلندی داشت.
مردم دیگه آگاه شدند
احمدی نژاد سال قبل تو کدوم سوراخ قایم شده بود.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
نمک نشناس یعنی این ناشناس، یارانه را و به یارانه دهند توهین میکند
کسی که 50 میلیون هوادار (یارانه بگیر) دارد توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
با یارانشون پشت پرده نهار میل میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
تنها هواداران احمدی نژاد
همان براندازان رسوا هستند
سالهاست که رانت خواران و اختلاصگران با سردرگم کردن مردم و ایجاد پیپیدگی و ابهام در بیت المال مسلمین بخوربخور می کنند. با دسته بندی کردن و طبقه سازی در بین مردم به چند هدف می رسند که یکی از آنها از بین بردن دقت آمار و شفافیت است. با آمار دوگانه است که می شود پول و بودجه بیشتری دریافت کرد و مبلغ کمتری هزینه کرد.............
با درود بر روح طیبه ائمه اطهار. دوستان دیجی کالا یک پلت‌فورم عرضه محصول هستش یعنی یک فروشنده فرصت دارد که کالایی را در این فرم ارائه کند. اگر خدایی نکرده کالای ناباب و غیر شایسته ارائه شد باید مکانیزم نظارت بر فروشندگان فعال باشد و حساسیت های جامعه هم در نظر گرفته شد اما اگر مثلا در شهر تهران کسی دزدی کرد چون در تهران بوده باید استاندار تهران را به دادگاه برد یا اون دزد را ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به نظرم برای رفع این مشکل بهتر است دولت انتخاب اسم ائمه اطهار برای فرزندان را ممنوع کند. چون ممکن است یکی اسم پسرش را علی یا اسم دخترش را فاطمه زهرا بگذارد ولی بعد بخواهد با او شوخی کند. طبق این تفسیر، هر گونه شوخی یا فحش و ... به این بچه مصداق توهین به ائمه اطهار خواهد بود!!!
حالا وقت سرگرم کردن مردم با دیجی کالا شده
حالا اگه وآر رو هم دستکاری کردن عوض اون پنالتی الکی که داور گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قطر مستعمره امریکای کودک کش
افزایش حضور ۸۰ درصدی مردم در ۲۲ بهمن سوزش هولناکی رو به دشمنان ایران تحمل کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
راجع به درصدش یک کمی بیشتر فکر کن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
محاسبات افزایش 82 درصدی را نشان می دهد. البته گرد شده والا 82.5 درصد هست.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عه ۸۰ درصد ؟ من فک کردم همه مردم شرکت کردند . یعنی ۸۵ میلیون و خورده ای
اگر دستکاری واقعیت دارد دیگر چیزی به نام قانون وجود ندادرد و سیاست و پول حرف اول را میزند و این یعنی حرج و مرج در آینده دنیا بیشتر خواهد شد....جالبه قهرمانی تصنعی چه افتخاری دارده غیر از تمسخر و نفرت....
با فرض پذیرش تصمیم VAR، منتها انصافا مقدار آفسایدش اینقدر که در تصویر نشان داده، نبود.
یه زمانی روزی هزار تا پروژه رو استارت میزد دکتر اگه منافقین بزارن
دکتر احمدی نژاد کارش درسته
خیلی ساده کارش درسته
خیلی روشن کارش درسته
میگن طرف اسم پسرش رو گذاشت رستم، بعد می ترسید صداش کنه! حالا اگر یکی اسم بچش رو بذاره فاطمه زهرا، دیگه نمی تونه دعواش کنه؟ یا نمی تونه باهاش شوخی کنه؟ چرا بعضیها دینداریشون به این چیزها بنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به خاطر اون نیست بابا تخلفات یکی دو مورد نبوده مشخصه عمدیه مخصوصا اینکه با لخت شدن و عکس دسته جمعی ثابت کردن یاغی شدن
من که توهین به مقدسات رو متوجه نشدم
بازی از روی غرور ایران بخاطر برد شانسی مقابل ژاپن عامل شکست تیم ایران بود مقابل قطر
پرونده چای دبش شد ؟؟؟
یک قلم:
آقای احمدی نژاد باید پاسخ دهد: چرا مقدار استخراج قطر 5 برابر بیشتر از ما می باشد؟

چه کسی جواب میلیاردها دلار مابه التفاوت را میدهد. مقدار از بین رفته ده ها میلیارد دلار می باشد.

فقط یک، ده میلیارد دلار برابر می شود با پانصد هزار میلیارد تومان. خذودا ده میلیون تومان به ازای هر یک ایرانی.

شش میلیون تومان....
اول روشن کنید که مالکی اصلی دیجی کالا کیه ،بعد بیائید دست به این نمایشها بزنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی