بازدید 4160

هشدار؛ به تهران مهاجرت نکنید

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به منابع محدود آبی در گستره استان تهران هر گونه بارگذاری جدید جمعیت در تهران امکان پذیر نیست و دیگر ظرفیت جدیدی برای تأمین آب آن وجود ندارد که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 12 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر تهران با توجه محدودیت منابع آبی، ظرفیت هیچ گونه بارگذاری جدید جمعیتی را ندارد.

محسن اردکانی گفت: با توجه به منابع محدود آبی در گستره استان تهران هر گونه بارگذاری جدید جمعیت در تهران امکان پذیر نیست و دیگر ظرفیت جدیدی برای تأمین آب آن وجود ندارد که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

 وی ادامه داد: در موضوع بارگذاری جمعیت در هر اقلیمی نخستین چیزی که باید رعایت شود، آمایش سرزمینی است که موضوع اصلی آمایش سرزمین هم آب است.

مدیرعامل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: در گذشته‌ها تمدن‌ها در کنار آب شکل می‌گرفته و هر جا آب بود، آبادی هم وجود داشت.

اردکانی گفت: باید با توجه به آمایش سرزمین بررسی کرد که ظرفیت تأمین آب برای جمعیت جدید وجود دارد یا ندارد و اگر وجود دارد، اجرا شود و در غیر این صورت باید تجدیدنظر کرد.

وی در باره طرح‌های تأمین آب برای تهران ادامه داد: الان چند طرح مطرح است که دو طرح در دست اجرا و یکی هم در دست مطالعه است.

این مقام مسئول افزود: یکی از این طرح‌ها علاج بخشی سد لار است که ۱۶۲ میلیون مترمکعب در سال آب را منتقل می‌کند.

مدیرعامل آبفا استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین طرح دوم جایگزین انتقال آب از سد طالقان که در حال اجرا است.

اردکانی گفت: یک طرح مطالعاتی داریم که طرح انتقال آب از ارتفاعات ۲ هزار و ۳ هزار است.

وی بیان کرد: در فصل‌هایی که حق آبه بران سمت مازندران آب را نیاز دارند، از آن استفاده خواهند کرد، اما در زمانی که نیازی به آب ندارند و این آب به سمت دریا سرازیر می‌شود و در بقیه فصول، به دریاچه سد امیرکبیر منتقل و ذخیره شود تا در دسترس قرار گیرد.

در فصل‌هایی که حق آبه بران سمت مازندران آب را نیاز ندارند و این آب به سمت دریا سرازیر می‌شود که حق آبه بران در فصولی که نیاز دارند آب را ببرند و در بقیه فصول این آب به دریاچه سد امیرکبیر منتقل شده و ذخیره شود و در دسترس قرار گیرد.

مدیرعامل ابفای استان تهران ادامه داد: البته طرح‌های دیگری هم وجود دارد که در دست مطالعه است.

اردکانی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها همه اگر اجرا شود باز هم با توجه به محدودیت منابع آبی، تهران ظرفیت بارگذاری جدید جمعیتی ندارد و باید مراقب بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
از طرح افزایش جمعیت و تشویق به بچه داری چه خبر !!!
مهاجرت نکیند افزایش زاد و ولد و جمعیت بکنید
تشویق به فرزند اوری که مصیبت بیشتری از مهاجرین با توجه به درصد انجام دارد چرا مسئولان عاقلانه تدبیر و راهکار نمیدهند
چندین میلیون افغانی را چرا بیرون نمی کنید
دلت بیاد درمورد سکونت افراد در هر استانی شرط نیاز به کسب مجوز از استانداری را بگنجاند تا سکونت افراد در استانهای مختلف قابل مدیریت شدن باشد .
از فردا کارت ملی صادره شهرستان از تاریخ سال ۱۴۰۰ هرگونه نقل و انتقال مسکن و اجاره را به شهرستانی ممنوع کنید آخه مگه این کاری برای شما دارد ؟؟؟ چرا عملی نمی کنید . مجوز استخدام هر کسی به محل تولدش بدید
تازه قرار است چینی ها هم به ساخت و ساز بیشتر و افزایش جمعیت تهران کمک کنند!!!!!!
مگر نمی دونی که آقایون می گن بزاین، بچه بیارین، چی می گی
بلاخره تكليف ما را روشن كنيد ؟

بچه بياريم يا نياريم ؟
افاغنه بندازین بیرون
دروازه تهران بسازید
بخشنامه بزنید هر کی شهرستانی استخدام کنه سه برابر باید مالیاته بده
خلاص
نگران نباش همه دارن مهاجرت میکنن
همه کاراتون میلنگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست