بازدید 1775

بارش برف و باران در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی نقاط کشورو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 04 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز (۱۵ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود. بعد از ظهر در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 

 وی ادامه داد: طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد. طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۱۸و ۱۹ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد لذا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز سه شنبه مواج خواهد بود.

وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶بهمن‌ماه) قسمتی ابری، از بعدازظهر نیمه ابری و افزایش باد، گاهی بارش پراکنده حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۱۷بهمن‌ماه) نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری و وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده باران و در شب کاهش ابر با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بیرجند با کمینه دمای ۸- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی