بازدید 1327

مرگ دست‌کم ۴۶ نفر در آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی

مقامات دولت شیلی اعلام کردند که تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در این کشور افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 04 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، «گابریل بوریک» رئیس‌جمهور شیلی امروز یکشنبه اعلام کرد که تعداد افراد جان‌باخته در آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در مناطق مرکزی این کشور به ۴۶ نفر افزایش یافته و احتمالاً این آمار باز هم افزایش یابد.

به نوشته رویترز، درحالی‌که آتش‌نشان‌ها در حال تلاش برای خاموش‌کردن آتش هستند، دود سیاه در بسیاری از بخش‌های منطقه والپارایسو که نزدیک به یک میلیون نفر در مرکز شیلی زندگی می‌کنند، به آسمان کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه نیز روز شنبه اعلام کرد که آتش‌نشانان شیلی از جمعه در حال فرونشاندن شعله‌های حریق جنگلی هستند که به سرعت در حال گسترش است و به گفته مقامات احتمالاً تاکنون جان ۱۰ نفر را گرفته است.

به گفته مقامات، کانون این آتش‌سوزی در مناطق توریستی «وینا دل‌مار» و «والپارایسو» است؛ جایی که شعله‌های آتش هزاران هکتار از جنگل‌ها را درنوردیده، شهرهای ساحلی را میان دود و پنهان کرده و مردم را از خانه‌شان فراری داده است.

سوفیا گونزالس کورتس، نماینده منطقه والپارایسو درباره این حریق گفت: براساس اطلاعات اولیه، حدود ۱۰ نفر قربانی داریم.

همچنین گزارش‌ها از سوختن تقریباً ۳۰ منزل مسکونی در شهرهای استرِلا و ناویداد در جنوب غربی پایتخت شیلی حکایت دارد. گابریل بوریک، رئیس جمهور شیلی دیروز به دلیل این فاجعه و با هدف متمرکز کردن تمام منابع موجود به منظور مقابله با حریق، «وضعیت اضطراری» اعلام کرد.

براساس اعلام سازمان جنگل‌های ملی شیلی (کوناف) که این آتش‌سوزی را «شدید» توصیف کرده، حدود ۷ هزار هکتار از جنگل‌ها تنها در والپارایسو طعمه حریق و تصاویر رانندگان گرفتار در حریق در فضای مجازی خبرساز شده است. شعله‌های آتش راه‌های منتهی به «جاده ۶۸» که هزاران گردشگر از آن برای رسیدن به سواحل پاسیفیک استفاده می‌کنند را نیز مسدود کرد.

این آتش‌سوزی‌ها تحت تأثیر موج گرمای تابستانی و خشکسالی ناشی از پدیده اقلیمی «ال‌نینو» درگرفته و بخش‌های جنوبی آمریکای لاتین را تحت‌الشعاع قرار داده است. دانشمندان هشدار داده‌اند که گرم شدن روزافزون سیاره زمین خطر بلایای طبیعی از جمله گرمای شددی و حریق را تشدید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست