بازدید 4353

بخش بزرگی از جنگل‌های شیلی تبدیل به خاکستر شد

حداقل یکصد هکتار از جنگل‌های غنی و پردرخت شهر تیلتیل در شیلی بر اثر آتش سوزی گسترده به خاکستر تبدیل شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 01 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، حداقل یکصد هکتار از جنگل‌های غنی و پر درخت شهر «تیلتیل» در شیلی بر اثر آتش سوزی گسترده به خاکستر تبدیل شد.

گفته شده آتش سوزی یاد شده همچنین موجب ویران شدن ۱۲ خانه در محل حادثه شده است.

در عین حال همزمان با پیشروی آتش، دفتر حوادث اضطراری ملی شیلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که که مردم مناطق اطراف این محدوده باید سکونتگاه‌های خود را تخلیه کنند و به مناطق امن‌تر بروند.

طبق اظهارات تیم‌های امداد و نجات که برای تخلیه افراد به این منطقه اعزام شده اند، سرعت پیشروی آتش بسیار زیاد است و مناطق جنگلی زیادی درگیر آتش سوزی شده اند.

همزمان با پیشروی و گسترش سریع آتش، شهردار منطقه تیلتیل، وضعیت را تأسف بار و وحشت آور توصیف کرده و خواستار تخلیه فوری مناطق مستعد آتش سوزی شده است.

در سال جاری آتش سوزی‌های غیرمعمول بزرگی در نقاط مختلف جهان گزارش شده که به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار گرم و خشک است و به گفته کارشناسان نشانه تغییرات اقلیمی است.

بخش قابل توجهی از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی در کشورهای مختلف جهان طی چند ماه گذشته در محاصره شعله‌های بزرگ آتش قرار گرفته اند. پیش از این نیز آتش سوزی بزرگ کالیفرنیای آمریکا و همچنین آنش سوزی در اسپانیا موجب از بین رفتن صدها هکتار از جنگل‌های این مناطق شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل