بازدید 1749

حکم جدید حبس برای عمران خان و همسرش

قاضی حکم دادگاه را در پرونده مربوط به دادخواست از سوی « خاور مانه‌کا»، همسر سابق بشری بی‌بی، صادر کرد؛ همسر سابق بشری ازدواج عمران خان و او را « غیر اسلامی» و غیرقانونی دانسته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 03 February 2024

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دادگاهی در پاکستان عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم به «نکاح غیر اسلامی» هر کدام به ۷ سال حبس محکوم کرده است.
«قدرت الله»، قاضی ارشد دادگاه مدنی امروز (شنبه) در حکم خود عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان و همسرش بشری بی بی را هر کدام به ۷ سال حبس محکوم کرده است.
 
به نقل از تلویزیون جئو، قاضی حکم دادگاه را در پرونده مربوط به دادخواست از سوی « خاور مانه‌کا»، همسر سابق بشری بی‌بی، صادر کرد؛ همسر سابق بشری ازدواج عمران خان و او را « غیر اسلامی» و غیرقانونی دانسته است.
 
همسر سابق بشری بی بی در دادخواست خود گفته که همسرش سه ماه بعد از طلاق با عمران خان ازدواج کرده و عده را نگه نداشته و این ازدواج، باطل است و شرعی نیست. همسر بشری می گوید در نوامبر ۲۰۱۷ از همسرش جدا شده اما بشری گفته که طلاق در اوت ۲۰۱۷ صورت گرفته است. عمران خان در سال ۲۰۱۸ با بشری ازدواج کرد. بر اساس قانون، یک زن مطلقه باید چهار ماه پیش از ازدواج مجدد، عده نگهدارد.
 
عمران خان این اتهام را رد کرده و  وکیل وی گفته این یکی از چندین پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان است که با انگیزه سیاسی و ممانعت از شرکت در انتخابات پارلمانی ماه آتی باز شده است..
 
عمران خان و همسرش هر دو اتهام نقض عده را رد کرده‌اند. عده یک الزام بر اساس قوانین اسلامی است که بر اساس قانون پاکستان رعایت می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست