بازدید 164882

میزان افزایش حقوق سال آینده کارگران از زبان وزیر کار

وزیرکار با اشاره به اینکه میانگین افزایش حقوق‌ کارگران برای سال آینده بیشتر از ۲۰ درصد است گفت:همه تلاش دولت این است که دهک‌های کم درآمد جامعه که به هر نحوی درآمد آنها از نرخ فقر پایین‌تر است، به حداکثر دریافتی برساند؛ که نرخ فقر را پوشش بدهد.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 03 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در حالی که بسیاری از نمایندگان کارگران معتقد هستند دستمزد فعلی جوابگوی تنها ۳۰ درصد هزینه‌های زندگی است و بخش زیادی از هزینه‌های زندگی با درآمد کارگران از شغل دوم و سوم تأمین می‌شود که بهمن ماه نیمه دوم خود را سپری می‌کند و هنوز جلسات شورای عالی کار و کمیته مزد به بحث هزینه سبد معیشت ورود نکرده است.

سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: کارگران صدقه‌بگیر نیستند و از دسترنج خود گذران زندگی می‌کنند بنابراین خواسته ما که حفظ قدرت خرید مردم است باید مورد توجه قرار گیرد و مزد بدون لحاظ تورم واقعی و سبد معیشت تعیین نشود.

دولت در سال جاری پیشنهاد اجرای مزد منطقه‌ای را ارائه کرد که با مخالف شدید مواجه شد  و محسن باقری، عضو کارگری شورایعالی کار گفت: در متن صورتجلسه‌ی دوشنبه هفته گذشته کمیته‌ی مزد آمده که اعضا با تصویب مزد ملی، به همان روال سابق، موافقت کردند و قرار شد تحقیقات در خصوص مزد منطقه‌ای ادامه داشته باشد.

حالا با توجه به اینکه دستمزد دغدغه این روز‌های جامعه کارگری است صولت مرتضوی، وزیرکار در آخرین اظهارات خود در گفت‌وگویی میانگین افزایش حقوق‌ها برای سال آینده را بیش از ۲۰ درصد اعلام کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در واکنش به اظهارنظر‌ها در خصوص اختلاف نرخ تورم و میزان افزایش حقوق برای سال آینده، گفته است: افزایش حقوق برای سال آینده ۲۰ درصد نیست و علاوه بر ۲۰ درصد، امتیازات ردیف اول و دوم را هم اضافه کرده‌اند و میانگین افزایش حقوق‌ها بیشتر از این رقم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه میانگین افزایش حقوق‌ها برای سال آینده بیشتر از ۲۰ درصد است، گفت: تمام تلاش دولت این است که تعادلی در دریافتی‌ها به وجود بیاورد و بتواند حداقل‌بگیر‌ها را به حداقل دریافتی نرخ فقر برساند تا به سفره آن‌ها آسیب وارد نشود.

سید صولت مرتضوی، در واکنش به نظر کارشناسان که معتقدند با توجه به اختلاف نرخ تورم و میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده ۳۰ درصد سفره کارگران کوچک‌تر خواهد شد، گفت: اولاً افزایش حقوق برای سال آینده ۲۰ درصد نیست و علاوه بر ۲۰ درصد، امتیازات ردیف اول و دوم را هم اضافه کرده‌اند و میانگین افزایش حقوق‌ها بیشتر از این رقم است. تورم هم طبق آخرین آمار، ۴۴ درصد است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت برای افزایش توان اقشار کم‌درآمد برنامه‌های حمایتی هم دارد، تصریح کرد: ما باید به مقوله «خط فقر» توجه داشته باشیم. بالأخره یک کسی در شرکتی ۲۰ یا ۳۰ درصد حقوقش اضافه می‌شود و امکان دارد مجموعه دریافتی مستمر و غیرمستمر او بالا باشد و آن ۲۰ درصد خیلی بالاتر از مباحثی خواهد بود که مطرح می‌شود.

وی افزود: اساساً اگر می‌خواهیم به مقوله سفره مردم توجه کنیم، باید تعریف واضح و جامعی از نرخ فقر داشته باشیم. بحث نرخ فقر و تکافل اجتماعی در دستور کار وزارت تعاون قرار گرفته و آمارش هم در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. همه تلاش دولت این است که دهک‌های کم درآمد جامعه که به هر نحوی درآمد آن‌ها از نرخ فقر پایین‌تر است، به حداکثر دریافتی برساند؛ که نرخ فقر را پوشش بدهد. یعنی تعادلی در دریافتی‌ها به وجود بیاورد و بتواند حداقل‌بگیر‌ها را به حداقل دریافتی نرخ فقر برساند تا به سفره آن‌ها آسیب وارد نشود.

مرتضوی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه طرح‌های متنوعی دارد، ادامه داد: از جمله آن‌ها کالابرگ الکترونیکی، طرح یک میلیون مسکن در سال و ایجاد اشتغال است. بعضاً فکر می‌کنند که کمک‌های دولت صرفا در قالب افزایش حقوق است. کمک‌های دولت برای اینکه سفره مردم آسیب نبیند، در چند سرفصل تعریف می‌شود. از جمله آن‌ها افزایش حقوق و ایجاد اشتغال است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته و امسال دولت به تعهد یک میلیون فرصت شغلی جامه عمل پوشاند و عملیاتی شد و اطلاع‌رسانی هم شده است. این یک میلیون فرصت شغلی قابل تعریف به حد الرسم هست؛ با شماره ملی و کد، به روش‌های مختلف صحت‌سنجی شده است. اولاً از طریق سامانه پایش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه مرحله پایش شده و ثانیاً گزارش مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مؤید این موضوع است و ثالثاً از طریق بیمه‌های اجباری که در تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد، می‌توان این موضوع را پیگیری کرد. ظرف دو سال گذشته بالغ بر دو میلیون بیمه جدید و نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه اجباری ایجاد شده است. همه این‌ها مؤید ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نکته بعد بحث مسکن است. اساساً نرخ تسهیلات مسکن متفاوت از سایر تسهیلات است و دولت در این زمینه یارانه پرداخت می‌کند. نرخ تسهیلات مسکن به دهک‌ه‌ای پایین جامعه، از جمله تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (س) و بهزیستی پایین‌تر از سایر اقشار است. به آحاد مختلف تحت پوشش بهزیستی، علاوه بر تسهیلات، کمک‌های موردی هم برای مسکن‌دار شدن آن‌ها صورت می‌گیرد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۲۰
دولت خودش کارفرمای بزرگه
و راضی نیست حقوق افزایش بده
حقوق باید منطقی باشه
کمتر از 100 درصد افزایش حقوق واقعا مرگ کارگری و تولیده
یه کارفرمای خورد از چند جهت تحت فشار باشه؟ مالیات؟بیمه:؟ شهرداری؟ حقوق ؟؟ بخدا مجبور به تعدیل نیرو و سپس تعطیلی میشویم !
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کارفرمایی که توان پرداخت حقوق نداره بهتره تعطیل باشه قرار نیست مثل مصر باستان باشه پول غذا بدی جیبتو پر کنی شرکت ما ۱۰۰ درصد خودش افزایش داده امثال چون کسی با پنج تومن کار نمیکنه
قولومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
،کاملا مخالفم شما هروز روی تولیداتون میگذارید وبه کارگر چیزی نمی دهید.آقا من اشتباهی مثبت زدم
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مشکلات کارفرمای خرد را قبول داریم اما واقعاً کارگر بیچاره چه تقصیری داره؟ مشکل دولت بوجود میاره که شرایط کار را هرروز بدتر و‌خرابترش می‌کنه و از اون طرف سعی می‌کنه بار را بندازه رو دوش مردم و بخصوص حقوق بگیر! میگه ما پول چاپ کنیم برای کسر بودجه و افزایش بودجه چند برابری بعضی سازمانها و تورم ۵۹ درصدی بوجود بیاوریم در عوض شما کمتر افزایش بگیرید و به ما کمک کنید که بقیه بیشتر بهشون برسه!! چیزی که وجود ندارد شرم و حیاست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
تعطیل کن داداش،کی گفته کارگر بدبخت مفت کارکنه برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کارفرما سودمی کنی وافزایش قیمت سود حاصل از فروش آیا با کارگر تقسیم می شود این همه منابع داریم چرا کارگر وبازنشسته بدبخت باید ریالی دریافت کند ودلاری خرج کند کجاست عدالت حضرت علی علیه السلام امان ازمدیران بی کفایت
ناصر
| France |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کارفرمای ما ۶ تا ماشین داره و برای بچه های ۲۰ سالشم هم ماشین خریده ولی ناله هایی که شما میکنید را میکنه. این حرفا ننه من غریبم بازیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مردهای بیکار هنوزمجردوسن بالا،وزیربیکاران هم تشکیل بدید تابفهمید
نرخ تورم در جامعه حدود 50 درصد
افزایش بودجه صدا و سیما بیش از 50 درصد
افزایش قیمت دلار و سکه

اونوقت افزایش حقوق کارگر فقط 20 درصد ؟؟!!!
پاسخ ها
مختار رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
بابا بسدیگه این همه ظلم چه باید مفت کار کنیم..
دولت چکار به فکر قشر ظیعف نیست
وزیری که با ماهی بیش 50 میلیون داره زندگی میکنه،

از کارگری که با زیر 10 میلیون خرج زندگی و اجاره و قسط رو میده خبر نداره...
پاسخ ها
یوزار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
دادا بچه شدی ماهی پنجاه مدیر ی کارخونه برجی شصت هفتاد میگیره اونوقت وزیر پنجاه برو بالاتر
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
افزایش حقوق برای کارگر تورم میاره برای حقوق بگیران نجومی نه خدا بدادکار گر برسه
بازنشسته تامین اشتباهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
دوست عزیز پنجاه میلیون پول تو جیبی بچشون بیشتره کجای کاری
افزايش پلكاني حقوق ها جفا به متخصص و عدم ارج نهادن به تجربه و تخصص است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
چرا فکر میکنید که حقوق وزرا ۵۰ میلیونه؟
در فیش حقوقی شاید کمتر هم باشه ولی یک وزیر به کمتر از ماهی سیصد میلیون یا بالاتر هم راضی نمیشه.درغیر اینصورت به راحتی مدیر یک شرکت خصوصی میشد.مدیران فولاد یا پتروشیمی الان بالای صد صدو پنجاه میگیرن
باسلام کارگرانی که در فروشگاه‌ها زنجیری از جمله اتکا که از نیروهای مسلح است از حد اقل حقوق بر خوردارند واداره کار هم جواب گو نسیت کجار کار است وزیر کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
داداش این بیچاره دستور بگیر سوادش کجا بود بره مدیر شرکت بشه
اخی عزیزم یه وقت خسته نشن ایشون
یه‌چیزی‌میگم‌درد‌تمام‌کارگران‌شرکتی‌‌خلاص‌ما‌جز‌برده‌هیچی‌نیستیم
چرا دولت برای همه چیز بودجه دارد ولی به همسانسازی حقوق بازنشستگان که میرسد بودجه ندارد
آقای وزیر، شما سال قبل گفته بودید که عدالت حقوق باید بین کارگران و کارمندان وجود داشته باشد و تبعیض نباید بوجود بیاد، افزایش حقوق تمام کارمندان براسال ۱۴۰۳ حدود ۴۲ درصد میباشد، بنابراین افزایش حقوق کارگران سایرسطوح مزدی و حداقل بگیران، براسال ۱۴۰۳ باید ۴۵ تا ۵۰درصد باشد، درغیر اینصورت ما کارگران سایرسطوح مزدی قطعا بهره وری کارخانجات صنعتی و کارگاهها رو نابود میکنیم.
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
براشون اصلا مهم نیست اتفاقا
اگرواقعا وزیر توانست باحقوق یک کارگر چهار روز مخارج زندگی روبده حق با اوناست
جناب صولت خان.. دولت باشعارایجاد اشتغال کارخانه های بزرگ دولتی را بصورت موروثی پر کرده است از کارگران اضافه که اکثرا فرزندان کارگران قدیمی هستند.. وازآنجایی که دستمزد این کارگران بعضا تاچهار برابر کارگران بخش خصوصیست وپرداختن حقوق اینها بسیار برای دولت گران تمام میشود لذا ما کارگران خصوصی را فدای آنها میکند چراکه بیست درصد حقوق کارگران خودش معادل یک پایه حقوق میشود.. انتظار داریم اولا ساختار کمیته دستمزد اصلاح شود دوما سازوکار تعیین دستمزد بخش خصوصی جدا شود
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
با سلام من بازنشسته مس سرچشمه هستم آنجا فقط خودمونی سازی اجرا میشودمن که نتونستم حتی با گریه التماس وباج یک بچه ام را سر کار بگذارم
زیر چهل میلیون تومن نمی شه یک زندگی معمولی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
والا من چهل پنج میگیرم به والله توی خرج خانواده موندم نمیدونم بقیه چه جوری زندگی میکنند
خیلی دارن زحمت میکشند واقعا خسته نباشن بنده خدا وقتی تو داری حقوق افزایش میدی 100برابر هزینه ها بالاتر می‌ره بشینن سرجاشون ما راحت تریم
والا دیگه کار از کوچیک کردن سفره کارگر ها گذشته ،رسما سفره رو از جلومون جمع کردن انقدری هم بهمون حقوق میدن که اول مالیات خود دولت رو ازش کم کنن
مایی که تو بانک سپه شرکتی هستیم و هیچ مزایایی نداریم چی ؟‌‌امسال که جمع دریافتیمون هفت و سیصد بود .سال بعد هم خیلی زیاد بشه سی درصد .حقوق ما هم خیلی بشه .میشه نه ملیون. با پنج ملیون اجاره خونه‌ و کلی قصد و دو تا بچه
آقای وزیر ! شما خودتان کاملا" واقفید کاملا" مطلعید که هزینه یک وعده نهار با چند تا از دوستان بیش از یکصدو بیست میلیون تومان تمام شده . حالا از آن زمان حداقل 50 درصد هم تورم بهش خورده ، شده یکصدو هشتاد میلیون تومان ، 11 درصد هم که مالیات ارزش افزوده بهش اضافه میشود ، سر جمع میشود دویست میلیون تومان . یعنی یک وعده نهار شکا و دوستانتان ، که یکصد وبیست میلیون تومانی بوده حالا شده دویست میلیون تومان ! خوب حالا میخواهید 20 درصد افزایش حقوق بدید ؟ بابا شما دیگه کی هستید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
سلام داداش اشتباه گرفتی اون وزیر دولت روحانی بود که هزینه غذای بیرونش میلیونی بود ضمنا کارمندها هم حقوق ده میلیونی نمیگرن ،جوابدوست دیگمون نوشته بود با ماهی ۴۵ میلیون هم نمیشه زندگی کرد باید پرسید کجا زندگی می کنی به ما ماهی بیست میلیون هم بدهند راضی هستیم
نمایندگان محترم کارگران از آقای صولتی سوال بفرمائید آیا حقوق خودش با وزير خارجه مساوی هستش یا نه ؟
چون وزیر خارجه کارش هزاران بار سخت تر از وزیر کار هست.
واقعا این افزایش حقوق کارگران بازنشستگان فرمول فوق محرمانه است که هرکدام که اطلاع رسانی می کنن خودشان مطمن نیستدوفقطگفتاردرمانی می کننده دولتی که عوضمیشودبه این نتیجه متاسفانه مرسی که خدابدردولت ووزیرقبلی رارحمت کندیامیگویم هرچه ایدسالنو نوگویم دریغ ازبارسال همه اش وعدوحرف بی عمل آن ازسال 402 واین هم ازامسال خوداقای وزیرباحقوق وزارت که مشگلی ندارد زندگی رابرای کارگرکارمندبازنشسته زهرکردهاندهرروزباافکاروایدههای مسخره فقطتورم باافزایش حق بازنشسته وکارگراضافه میشودچرا راین چندسال که سفرکارگروبازنشستهراخالی کردهایدنتوانسته ای تورم راحداقل سابت نگهداریدوهروزنرخ دلار به تبع آن تورم افزایش می یابد آخرسال که افزایشی می خواهیدبدهیدهمه اش رویا گفتار درمانی است فقطمشگل شما عدم رواداری ست وبس مسل این است کهمی خواهیدصدقه بدهیدافزایش حق بیمه رادقیقاازفروردین ماه بحساب ازمردم می گیرید
قرار بود براساس وعده اول سال 1402 در سی ام دیماه جلسه ای برای ترمیم حقوق کارگران اتفاق بیفته که وزیر با عدم حضور خودش جلسه رو از رسمیت انداخت ... الان هم که این جریان بیست درصد رو داره برای سال آتی القا می کنه ... اگر به آیات قران توجه کنید میفهمید منافق پایان خوبی نداره ... منافق توسط خدای مهربان تنبیه میشه ... منافق رسوا و مجازات میشه .. ای کاش حرف واقعی رو به سادگی بیان کنه اینطوری برای قشر کارگر قابل قبولتره
در یک کلام خدا لعنتت کنه آقای مرتضوی کارگران را بیچاره کردی
آخرسال بدون حضور نماینده کارگر ۲۰درصد بدون توجه به تورم .تمام.....گور پدر کارگر...مگه آقیان وزیر گفتن کسی کارگر بشه...الان سیگار فروش ۵برابر کارگر درآمد داره
آقای وزیر کار ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیر و ۶ روز زندگی کن اما چه فایده‌ای دارد چون سواد نداری منطق هم نداری که با شما بحث کنیم
بخدا دروغ میگن ۲۰درصدم اضافه نمیکنن فقط افتادن تو دست و پا واسه انتخابات
واقعا از جناب وزیر که سابقه کار مفیدی در حوزه تامین اجتماعی دارد حرفهایی بزند که خلاف نظرات علمی خودش است ، تامین اجتماعی سالهاست قدرت برابری دستمزد غیرحداقل بگیرها را به سمت فقیرشدن برده ، بنده بنا به تحصیلات و شغلم تمام دوران خدمتم حداکثر حق بیمه را پرداخت کرده ام وبا ۷ برابر حداقل دستمزد بازنشسته شدم ولی الان حقوق من کمتر از ۴ برابر حداقل دستمزد است و با این سیاست حقوق بازنشستگان بامدرک دکترا و پرداخت ۳۰ سال حداکثر بیمه کمتر از ۵ سال دیگه حداقل بگیر خواهم شد؟ کجای اینکار عادلانه است جناب دکتر صولتی
آخه با این همه تورم افزایش ۵۰ درصد هم برای کارگر کمه .اون مسولی که ۲۰ درصد یا مثلا ۳۰ درصد به حقوق کارگر اضافه میکنه از خدا بی خبره .چه میدونن کارگر بدبخت با چه خون دلی زنگی میکنه همین ۸ ملیون حقوق امسال بدن خودشون ببینم یه روز دارنش اونوقت کارگر چجوری یک ماه باهاش سر بکنه .بیشتر شرکت ها خصوصی هستند وحداقل حقوق به کارگر میدن وحق اولاد وسنوات و...هم هیچ .هزار تا منت هم م

یزارن که بیمتون کردیم .بیاید فضاوت کنید بعد حقوق مشخص کنید.
مصداق کامل و آیینه تمام تمای یک خود بزرگ بین و ضد کارگر و بازنشسته ، پس از چهل و جهار سال از انقلاب بزرگ اسلامی ایشان بدون توجه به قانون ، بدون در نظر کرفتن نظرات شورای عالی کار ، یک تنه بریده دوخته و حالا میخواهذ اجرا کند ! بعد هم حتما" میخواهند بگویند تصمیمی بوده که هر سه طرف نمایندگان کارگری - کارفرمایی و دولتی گرفته اند و من فقط یک رای دارم !
سایت محترم تابناک ، شما را به قرآن قسم منتشر کنید !
یک کاری بکنید تا حقوق چهارتا کارگر ماهر و متخصصی ، غیر حداقلی بگیری را هم که داریم را ضایع بکنید تا دیگر آنها هم بی تفاوت بشوند و دیگر هیچ .
نمایندگان محترم کارگران سال گذشته بخاطر امضا شما ها در صورت جلسه تعیین حقوق کلی بما کارگران ضرر زدید امسال چشم و گوش تان خوب باز نگاه دارید و ببنید چی امضا میکنید هر وزیری یا معاونی قول یا وعده یی داد تا داخل صورت جلسه قید نشده قبول نکنید .
جان من جان تو نداره فقط مطالب قید شده در صورت جلسه قابل اجراست وگرنه وعده باد هواست همان طور تعیین حقوق سال گذشته برای ما کارگران پیش اومد
میشه این آقا فیش حقوقی خودشم نشون بده!!
ما که ۷میلیون فقط اجاره خونه میدیم، با این حقوق چیکار کنیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بابا کدام حقوق بهتر این که بریم دنبال کار آزاد دولت با این کار خانه های تولیدی دستشون تو یک کاسه هست کار نکنین تا کارخانتعطیل بشه های
کارگران وبارنشستگان عزیز توجه داشته باشند این آدم وزیر ازش درنمیاد چون بقول خودش کارگربوده ولی کارگران را درک نمیکنه چرا چون مقام وزارت وقدرت ونفوذ دیگه اجازه ورود به مشکلات کارگر را بهش نمیده ایشان اگر راست میگه حقوقش ۵۰ میلیون فیش حقوقش را رسانه آی کنه پس ایشان هم بفکر کارگر وبازنشسته نیست فکر پست بالاتر است و ........
متاسفانه وزیر و کارفرمایی که در رفاه زندگی میکنند هیچ گاه کارگر را درک نخواهد کرد همیشه به فکر جیب و منفعت خودش است .اگه راست میگید چند درصد کارگر را هم در کاخها شریک کنید .
مناطق مرزی فقط برای کارمندان هست چرا برای کارگران نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
مناطق مرزی با رای دیوان برای کارمندان کنسل شد
گدا صفتی خود را مستحق دریافت حداقل ۵۰ میلیون می داند برای چه باید به کارگر پولی درحد زندگی به دهد؟.
سلام تنها راهی ک واسه اعتراَض میدونم اینه رای ندهیم وااسلام
وزیر بی لیاقت اول حقوق کارکنان پرسنل اداره کار استان ها و شهرستان هاتو درست کن بعد کارگر
. خودتون حاضرید با این حقوق اداره کاری فرزندانتان کار کنند؟
وزیر کار یا وزیر بیکاری
اصلا" به فکر کارگر نیستند.
وقتی اقتصاد فلج باشه نه کارگر راضی است نه کارفرما نه مردم
بسمه تعالی باسلام خدمت وزیر محترم کار رفاه اجتماعی جناب آقای مرتضوی موضوع درخواست تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تأخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا از شما وزیر انقلابی خواهشمندیم در این خصوص برای تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت بشویم باتشکر فراوان جمعی از نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان 1402/11/14
چرا هیچ کس به فکر مردم نیست ????
واقعا دیگه یه خرده سم موش جوابگوی زندگی کارگران هست چرا باید کارگر به شغل دوم رو بیاورد و بقیه مشاغل هم خراب شود
ما از شما حقوق نمیخایم از خدایی بالا سریمون میخایم این ۲۰ و ۳۰ درصد حقوق هم مال خودتون فقط از خدا میخایم
باز نزدیک انتخابات شده همین وزیر کار خودش گفت که بازنشسته ها قناعت کنند اگه انتخابات نبود همین وزیر کار می‌گفت حقوق کارگرها آخر اسفند معلوم میشه چطور الان صحبت از بیش از 20 درصد می‌کنه بابا باشعور مردم بازی نکنید خودتی
بخدا ما به همون ۲۰ درصد راضی هستیم بیشترش نکنید
آقایون وزیر کار گیر ندید فشار کار زیادی داره بخدا
20درصد که اضافه کنه خیلی زحمت کشیده
سالی دیگه تخم مرغ میشه آرزو
من کارخونه مواد غذایی کار میکم چند بار تا حالا افزایش قیمت داشته هر سری ۴۰ درصد اما حقوق کارگر سالی ۲۰ درصد ناراحتند
برو بابا دلت خوشه،تو یه سرمایه داری که از گرسنه خبر نداری
چهل ساله کارگر را بدبخت کردید...دیگه آرزوی کارگر از خرید خانه و ماشین عبور کرده و فقط توقع دارد حقوقش به اجاره خانه و سیب زمینی و تخم مرغ برسه...m
امتیازات ردیف ۱و۲ شما مانند کاهش تورم امساله. شما نباید بدون کارشناسی ومطالعه وضعیت تورم کشور حقوق کارگر راباسلیقه خودتان اندکی افزایش بدید
بخدا به فکر کشور باشید مردم دیگه از دست مسئولان کلافه شدند. چقدر شماها بیسوادید که حقوق کارگر رابا تورم کشور ومنطقه نمی تونید تطبیق بدید. فقط بلدید جلسات بی ثمر تشکیل بدید پولشو بگیرید
یه جور برنامه ریزی میکنن که یک کارگر خودش و هفت پشتش کارگر باشن..... واقعا خسته نباشین با این افزایش حقوق
کارگر برای هیچ کدام ازمسولین دولت کارفرما پیمانکار ارزش واعتبار نداره هیچ کس به فکر کارگر نیست نبوده ونخواهد
شما که میگن چند هزار بیمه اجباری پس پول دارید چرا سن بازنشستگی را بالا می‌برید دروغ نگویید مرگ ندارید
صولت مرتضوی بخاطر این آمده که کارگر وبازنشستش اش رو سرکوب کند وبه نام تامین اجتماعی نگذارد که حق قانونی کارگر وبازنشستش تامین شود ورسای کانونهای کارگران و بازنشستگان هم خود را درنظر می‌گیرند ومزایای خود را وله این دلیل عرضه گفتن بیش ازاین راندارن وباعث اصلی حق کشی اونها هستند چون اونها باید پافشاری کنند وکاررو به جلو ببرند ولی به همان علت خیانت میکنند واینه که دراین روزگاریم بیمه ریختیم ولی حقوقش رو درست نمیدند
حرف ک کنتور نمیندازه.
اگه وزیر راست میگه و درک صحیحی از قشر کارگر داره، خودش مدتی کارگری کنه و با حقوق کارگری و همه ی مزایایی ک فرمودند گذران زندگی کنه تا ببینیم می تونه این زندگی رو تحمل کنه!!!
فقر و بی عدالتی بیداد می کنه و مسولان در رفاه ما، درک درستی از مشکلات جامعه ندارند و صرفا ب اعداد و ارقام روی کاغذ اکتفا می کنند
من یک کارخونه کوچیک دارم که آبیموهتولید میکنم با حدود 50 تا نیروی مستقیم
امسال به دلیل مالیات، هزینه عوارض شهرداری وکوچک شدن سب مردم و فروش کم و بازگشت زدن اجناس تاریخ گذشته ورشکت کردم و توان پرداخت حقوق کارگران ندارم
شما کارگرا چرا نیمه دوم لیوان رو نمی بینید ما کارخونه دارها نبودیم شما باید چکار می‌کردید اخه
هیچ موقع سواره از پیاده خبر نداره سرکاریم کجای کارید
نماینده ی کارگران حق ندارد ذیل نامه ی بیست درصد افزایش حقوق رو امضا کند.
ایشان وزیر کارفرمایان هستند و هیچ تلاشی برای حقوق کارگران انجام نمی دهند
جامعه کارگری به شدت از دست ایشان عصبانی است
افزایش حقوق یعنی تورم تورم تورم
حقوق ودستپزد را با نرخ دلار چند حساب میکنید
این شخص دقیقا از کدوم شغل صحبت میکنه ؟! همون وام‌هایی که به مشاغل خانگی و تبصره های ۱۶ و کوفت دادن ؟! ۹۰ درصد این پولها برای خرید خودرو و پیش کرایه منزل و خرید لوازم منزل استفاده شد و هیچ نظارتی روش انجام نشد . جز توم و پول پراکنی چیزی در بر نداشت . به جای افزایش حقوق درست از اهرمهای احمقانه استفاده کردند . و سر پوکشان را زیر برف کردند .
اقای وزیر لطفا بیدار بشید ... درک کنید کارگران را ، نمیتونید برید کنار خیانت نکنید .
هرسال مواد خوراکی ضروری مثل لبنیات ۲بار ومجموعا میانگین۸۰درصد وموادشوینده هم هرسال دوبار حداقل ۷۵درصد گرون میشه خدمات دولتی وشهرداری درسال گذشته بیش از۴۵درصد گران شد بعد به حقوق کارگر میرسه هزار بهانه پیدامیشه هنوز نفهمیده اند تا درآمد مردم کافی نباشد خرج وهزینه ها کم است ولذا رکود افزایش مییابد
ما حاضریم 20 درصد بهمون بدن ولی تورم کنترل بشه حقوقها وقتی بره بالا تورم به وجود میاد حقوقو دست نزنید قیمتهارو درست کنید ما کارگران به ولاهه راضی هستیم
جسارتا در حیطه اختیارات شما نیست این تصمیم گیری ، اتحادیه کارگری مطابق سبد معیشت (ماده قانونی خود اداره کار) تعیین خواهد نمود واسه پارسال 20 میلیون بود ، زورش کردین غیرقانونی و وعده و وعید دروغ ...
لطفا قیامت خود را بیشتر از این نسوزاند...
بعضیا که از کارفرما دفاع میکنن دستشون تو خرج هست یا از شکم سیری حرف مفت میزنن؟ اجاره خونه کمتر ازپنج ۶ تومن جایی نیس سال دیگه کفش ۷ تومنه اون هم مناطق محروم، اگه کف حقوق ده تومن هم باشه ۳ تومن رو فقط میتونه کرایه راه بده و نون خالی که از گرسنگی نمیره، این کارگر مجرد باشه بدون پس انداز، گوشت حبوبات مواد ضروری زندگی میوه و ... اصلا برای چی باید زنده بمونه دیگه حساب کن هیچوقت تو زندگیش نمیتونه پیشرفت کنه چه برسه به ازدواج، بدبخت کارگری که متاهله و
چند تا بچه داره
باسلام یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم خدا شاهد ۸۱۰۰میلیون وصد
میگرم ۶میلیون کرایه میدم شما قضاوت کنین من چه جوری زندگی
کنم بابا فکر حقوق ومسکن کارگران وبازنشستگان باشید ما هم حق
زندگی داریم یانه
اول باید همه چیز روشنگرانه قیمت بگذارند بعد مثلا شیرنی چقدر برای قناد درمیاد که قیمتش ۲۵۰ هزار تومن هست مگر دستمزد کارگران و مواد اولیه چقدره
والا
حقوق کارگر هر چقدر زیاد بشه جنس هم گران خواهد شد
یه پرس زرشک پلو خوب رو قیمت گفت بازرس اتاق اصناف با ۴۰ درصد سود میشه ۱۵۰ درحالی که اکثرا رستورانها بزرگ ۳۰۰ به بالا میفروشن
متاسفانه مسولی که با پر رویی میگه پول نداریم حقوق اضافه کنیم چه توقعی ازشون دارید و خودتون رو خسته میکنید نظر میدید
آنهم درکشوری که اینهمه منابع دارد...
هرکسی نظری میده برای خودش،ولی تصمیم نهایی رو خودشون میگیرند و آن هم برضد و برعلیه قشر زحمتکش کارگر. دراین کشور وقتی که یک کارگر نتونه برای خودش سرپناهی ( خانه) داشته باشه، کدوم تعادل دستمزد.. دراین کشور اگه به هر کارگری که خونه ندارد یه زمین رایگان میتونند بهشون تعلق پیداکنه ولی حیف که هیچ کسی از مسئولین کشور عین خیالش نیست و این قشر زحمتکش وبی ادعا انگار در این کشور زندگی نمیکنند و اهمیتی برای دولتمردان و حاکمیت ندارند. به امید روزی که همه کارگران و همه افراد بدون سر پناه ، صاحب مسکن شوند..
آقای وزیر هم مثل آقای محجوب نماینده به ظاهر کارگری هیچ سودی برای کارگر ندارید. فقط نمایشی هستید
خداشاهده اگه با درآمدی که قشر کارگر داریم بهشون بگن یک ماه بجای یکی از ما کارگرها زندگی کنن و همه ویژگیهای(خرجی خانواده،رهن وکرایه خونه،هزینه آب و برق وگاز،قسط بانکی،بدهکاری معوقه دوست و غریبه و.... که برای ماها پیش اومده براشون بزارن و قرار باشه همه را ساپورت کنن به همون خداقسم هرروزصبح تاشب زار زار فقط گریه میکنن
جناب وزیر شما تلاش نکن،فقط دست جیب کسی نکن!دزدی و دروغ گفتن
گناه کبیره است!متوجه هستید؟!
نخیر راست میگی فی حقوقت رانشون بده مبلغ خالص دریافت چقدر است بعد بیا درمورد کارگران تصمیم گیری کن
این آقا فقط اوردنش برای شکنجه دادن کارگر
نه سواد و نه منطق
سلام هیچ کاری برای مزد کارگران تا قبل انتخابات انجام نمیدن
داداش این آقای مثلا وزیر منظورش از بالای ۲۰درصد ۲۱الی ۲۲درصده ایشون میخوان همون کلاه سال قبلی رو که به بهانه افزایش مجدد در طول سال سر نمایندهای کارگری گذاشته گشاد ترش و برای امسال آماده کرده
کدوم دولتی رو بیاددارین که به فکر کارگر باشه اونهایی که در سال دو بار به افزایش حقوق دارن کارمندان دولت هستند و بس این بردگی میشه نه کارگری
تازمانی که دست دولت توجیب تامین اجتماع هست همینه دولت بدهکارتامین اجتمایی و اونم بهانه طلبکاری ..این وسط آویزون
خداازسرتقصیرات اینانگذره انشالله خداخیرشون نده که به فکرمانیستن
با سلام پاکبان شهردارییم دریکی ازشهرهای شمالی حقوقم با اضافه کاری وبدون عیدی که میگنماهانه پرداخت میشه.دوازده میلیون تومان کمترین اجاره بها دراین شهرپانزده میلیون تومان هنوزازکارخدمات تعطیل نشدم باخسته گیه فراوان میرم سرکار دیگه بادوتا بچه بزرگ نمیدونم تا کی میتونم تحمل کنم به خدا بریدم دیگه توخانه ای زندگی میکنم که از سقفش خاک میریزه خانه کلنگی باماهی هشت میلیون توان خرید یا رهن ندارم شمارا به خدا اقای وزیر فکری به حال مردم کنید
اقای صولتی فقط بفرمائیدباطرح مسکن یک میلیونی کدام کارگرحداقل حقوق خانه دارشده ممنون
مگر قراره ‌آقای وزیر خودش به تنهای تصمیم بگیرد همانند سال ۱۴۰۲ خیر این نمی‌شود تورم قریب ۵۰ درصد البته درست آن بیش از صد درصد بعد بگویند داریم تورم را مهار میکنیم نه تنها مهار نکردید بلکه رهاش هم کردید به امان خدا آقای وزیری که حقوق چند صد میلیونی می‌گیرد خبر از گشنه نداره
مرتضوی وزیر کارنیست،وزیرکارفرماست،
تعیین حقوق دستوری برای کارگران خلاف قانونه،واین شخص باید استیضاح میشد،که متاسفانه وکلای ملت هم علیه کارگران قانون تصویب کردن،افزایش سن بازنشستگی،
فقط افزایش حقوق کارمندای مظلوم تورم زا هست؟باید عدالت برای همه یکسان باشه.حقوق کارگرا هم فقط باید ۲۰ درصد باشه.الان خود کارگرا میدونن که هیچ کدومشون کمتر از ۱۱،۱۲ میلیون نمیگیرن
تا قبل از انتخابات سعی کنید تصمیم بگیرین
ایشون وزیر کارفرما هستند نه وزیر کار چون نمایندگان کارگران در جلسه وزیر کار نیستند و ما ایشان را بعنوان وزیر کار نمی‌دانیم سلام.....
جالب که خود وزرا و نماینده ها و سایرین خودشون پست پرده همه کارخانه ها هستند وقتی که پای پرداخت حقوق کارگر میشه همه عزم خود را برای دور زدن پرداخت واقعی حقوق کارگر به کار می برند و اگر کارگر بیچاره شکایت کنه تعدیل نیرو می کنند دوباره نزدیک انتخاباته !!!!
سلام وزیر و امثال آنها از سطح زندگی مردم باخبر نیستند اگر خودشان مثل مردم بروند برای خرید البته با حقوق یک ماه بازنشسته ها زندگی کنند آنوقت معنی خجالت و شرمندگی را لمس کرده و خواهد فهمید حقوق واقعی چقدر باید باشد. گوشت کلیویی 700تومان یعنی حذف آن از سفره مردم...
چرا حقوق بازنشسته گان رو بر حسب کار کرد سالانه اضافه نمی‌کنید که هیچ کس ناراضی نشه مثلا بازنشسته با۳۵ سال سابقه میگیره ۱۱ تومان بعد بازنشسته با ۱۵ سال سابقه میگیره ۸ونیم هر دو ناراحتن تکلیف چیه اون پانزده سال سابقه به هدفش میرسه ولی اون سیوپنچ سال سابقه همچنان ناراضی این عدالته به نظرتون؟؟؟
تمام کارگران اعتصاب کنند و منتظر نشینند تا رقمی ناچیز توسط مسول بی کفایت ما اعلام بشه..کمتر از 20ملیون ماهانه کار نکنند..
کارفرما هر طوری که دوست روی تولیداتش قیمت میزاره وکسی هم جلودارش نیست ،اما موقع اضافه حقوق کارگر که میشه داد همه درمیاد
خدا به داد جامعه کارگری و قشر فقیر جامعه برسد که آدم‌های ناکارآمد مثل حاج صولت با رشته اصلاح نباتات بعنوان معاون کار و رفاه اجتماعی تعیین شده است
تمام این قانونابه نفع سرمایه داروبه ن ضررکارگرهستش وزیرکارهمون وزیرظلم هستش
فقط آقای عبدالملکی فقر قشر با نشسته تامیم رو درک کرد خدا خیرش بوده ولی همین نمایندگان نگذاشتند بمونه حالا رای هم میخان ?
بابا این چه وضعی درست کردین کارگری که از صبح تا شب کار می‌کنه با ۸تومن یا ۱۰ تومان تا آخر ماه با این همه گروهی وبدبختی دوام نمیاره +اجاره خونه هم روش ما کجا بریم شکایت کنیم کی جواب کو هست
بخدا به والهه ۲۰درصد کمه با خون دل خوردن داریم شکممون رو سیر میکنیم ۱۵ساله هی میگم امسال دیگه درست میشه ولی هرسال ازسال قبل بدتر?
دولت ها مسئول اصلی خیانت به معیشت کارگران هستند کارگران باید به کمیته امدادبرای تامین امرارمعاش معرفی شوند
آقا من با سی سال و شش ماه بازنشست شدم دارم۶/۵۰۰ میگیرم چون همسرم فوت کرده حق زن بهم نمیدن شما بگین من چه طور میتونم زندگی کنم با دوتا بچه دانشجو
باعرض سلام.توایران همیشه بایدکارگرجماعت زیرحدفقرباشه وزیرگرانی و هزاران بدبختی دیگه له میشه..آخه تواین ایران تابه حال شده که مسولین به حالشون رسیدگی بکنن؟مگه خداروخوش میادکه ۲۰درصدحقوق کارگرجماعت را اضافه کنن؟درایران به ریال حقوق میگیریم به دلارخرج میکنیم.
دوستان بخدا من کار ندارم همه شما درست میگین اما خدا شاهد یکم فکر کنید هر چه افزایش حقوق درصدش بره بالا بهمراه خودش تورم میاره چرا که یه کارفرما بخش بزرگی از هزینهاش بخش نیروی انسانی مثلا شما یه شرکت تولید شوینده یا مواد غذایی در نظر بگیر وقتی درصد حقوق بره بالا اونم مجبور میشه که قیمته کالاشو ببره بالا و دوباره همان اش همان کاسه به نظر من درصد حقوق نباید بره بالا لازم به ذکر است که کارفرمایان ما هم خدا نشناسن و خیلی از ایتمهای حقوقی پرداخت نمیکنن که دوستان اگر دولت این طرح ساماندهی رو تصویب کنه متمعانا خیلی به حق واقعی خودشون میرسن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی