بازدید 2783

شکایت یک میلیارد دلاری ۶۷ شاکی اسرائیلی علیه ایران

گروهی از آسیب‌دیدگان یا بستگان قربانیان حمله حماس به اسرائیل از جمهوری اسلامی به اتهام "تأمین مالی و آموزش" شبه‌نظامیان حماس به دو دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 02 February 2024

به گزارش «تاباک»، دویچه وله به نقل از شبکه خبری "ان‌بی‌سی" گزارش داده، ۶۷ شاکی این پرونده کیفرخواستی از جمله به دادگاه فدرال واشنگتن ارائه کرده‌اند. در میان شاکیان، افراد مجروح یا گروگان سابق حماس و همچنین اعضای خانواده کشته‌شدگان وجود دارند.

در کیفرخواست این شاکیان از جمهوری اسلامی به عنوان "دشمن قسم‌خورده اسرائیل و آمریکا" یاد شده که "از حماس برای خرابکاری در روند صلح منطقه استفاده می‌کند".
 
در این کیفرخواست همچنین ادعا شده است که سران و مقامات جمهوری اسلامی "از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ با رهبران حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌‌های شبه‌نظامی در سوریه و در ایران دیدار کرده تا آن‌ها را به اقدام‌های تروریستی بیشتر علیه اسرائیل تشویق کنند".
 
این ۶۷ شاکی در کیفرخواست خود مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی "در نهایت در روز دوم اکتبر ۲۰۲۳ به حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های تحت حمایت خود چراغ سبز نشان دادند تا با به‌کارگیری اطلاعات، آموزش و تجهیزات نظامی ایران حمله به اسرائیل را انجام دهد"؛ حمله‌ای که پنج روز بعد در ۷ اکتبر صورت گرفت.
 
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی در این باره میزان غرامت درخواستی را یک میلیارد دلار ذکر کرده است. 
 
اگر چه جمهوری اسلامی دارایی شناخته‌شده‌ای در آمریکا ندارد، اما وکیلان این پرونده به احکام قبلی دادگاه‌های آمریکا و خارج از این کشور اشاره کرده‌اند. به گفته آنان می‌توان از صندوق‌های دیگر مرتبط با ایران مبالغ لازم را برای جبران خسارت خانواده‌ها تأمین کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست