بازدید 1958

گازگرفتگی جان یک زوج را در ربط سردشت گرفت

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: یک زوج میانسال سردشتی بر اثر گازگرفتگی در شهرک صنعتی شهر ربط جان خود را ازدست دادند.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 01 February 2024

 به گزارش تابناک، سیامند محمدی روز پنجشنبه اظهار کرد: طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت با گاز در قسمت نگهبانی تصفیه خانه شهرک صنعتی ربط، بلافاصله همکاران پایگاه فوریت‌های پزشکی ربط عازم محل شدند.

وی اضافه کرد: با بررسی محل حادثه مشخص شد که در این حادثه زن و شوهر حدود ۵۰ ساله با مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده و پس از حضور عوامل اورژانس ۱۱۵ ربط و اقدامات درمانی، امکان احیای آن‌ها وجود نداشت.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: کارکنان فوریت‌های پزشکی پایگاه ربط بعد از حضور نیرو‌های انتظامی، جهت ادامه مراحل قانونی فوتی‌ها به سردخانه بیمارستان منتقل شدند.

وی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند در شروع فصل سرما، از افراد متخصص برای سرویس، تنظیم و راه اندازی وسایل و تجهیزات گازسوز استفاده کرده و ایمنی محل نصب وسایل گازسوز ازجمله دودکش ها، شیلنگ گاز، اتصالات و بست‌ها و دریچه تامین هوا را بررسی کنند.

گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از جمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

ربط در جنوب آذربایجان‌غربی و در نزدیکی شهر سردشت واقع شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست