بازدید 8922

عیدی فجرانه دولت به مردم

در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 01 February 2024

به گزارش تابناک  مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش دولت، در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد،

بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نمایند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌گردد.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند نمود. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نمایند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر می‌باشد. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
عیدی یارانه نگیرها چیه
پولشو بده خودمون اقتصاد زندگیمون رو بهتر از شما اداره میکنیم
حالا این اقلام معلوم نیست کدوم آقا زاده واردکنندش هست رانتی جدید
انشالله سال بعد این هدیه دولت به تعدادخیلی بیشتری از مردم گرسنه پرداخت شود.... به کجا رسیدیم .........
فجرانه یا انتخاباتانه؟
اقتصاد صدقه ای تا کجا پیش میره
خخخخخخخ
این کارها واسه داهاتها خوبه
شهری ها را نمی توانید گول بزنید
سیب زمینی مجانی احمدی نژادی نمیدین؟؟؟؟
این یک فریب است من خرید کرده ام و فقط یارانه ام قطع شد و هیچ مبلغی هم اضافه نشد که نشد.
خجالت بکشید. مردم غنی ایران را فقیر کردید و الان دارید بهشون اعانه می دید و منت سرشون می زارید
این عید عیدیشم درحدخودشه خخخخخ
خدایی خودتون خجالت نمی کشید این طرح ها را می دهید؟
بسته می دهید که باید قیمت سال ۱۴۰۱ را بدهند و شما آنچه را گران کردید ۴۰ درصدی که باعث و بانی گرانیش بودید را منت می گذارید که نخواهید گرفت؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی