بازدید 1623

مترو مشهد در طلیعه فجر انقلاب رایگان است

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: سرویس دهی این ناوگان امروز و به مناسبت آغاز یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به مدت چهار ساعت رایگان است.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 01 February 2024

به گزارش «تابناک»، بهرام نکاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و درراستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران برای حضور در مراسم بزرگداشت ورود امام خمینی(ره) در ١٢ بهمن‌ماه به میهن انجام شد.

وی اضافه کرد: در این راستا سرویس‌دهی خطوط مترو در خطوط یک و ٢ از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

نکاحی ادامه داد: ماهانه بین پنج تا هفت میلیون سفر توسط ناوگان قطار شهری مشهد انجام می شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم