بازدید 12164

توضیح سخنگوی فرودگاه مشهد درباره حضور حجاب‌بان‌ها

چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حضور افراد موسوم به حجاب‌بان در فرودگاه مشهد منتشر شد. با توجه به اینکه تا پیش از این چنین گروه‌هایی در فرودگاه حضور نداشتند، اکنون چگونگی فعالیت آنان سوال‌برانگیز است. 
کد خبر: ۱۲۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ 04 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، همچنین گاه افرادی که در حوزه عفاف و حجاب فعال اند، در مترو مشهد نیز حضور دارند و تذکراتی را به بانوان می‌دهند‌. البته که این اقدامات در مشهد اصلا به شدت و حدت تهران نیست. 

حسن جعفری، سخنگوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در گفت‌وگو با «انتخاب» در خصوص فعالیت حجاب‌بان‌ها در این فرودگاه اظهار کرد: در فرودگاه نیز مانند سایر مبادی، مسافرین باید قوانین کشور را رعایت کنند. از سمت ستاد امر به معروف و قرارگاه عفاف و حجاب استان دو گروه در حال فعالیت در فرودگاه مشهدند؛ یک گروه همین افراد موسوم به حجاب‌بان هستند و دسته دیگر گروه تبیین‌اند که با مردم در مورد حجاب صحبت می‌کنند. 

وی افزود: ما از ارائه خدمات به افرادی که حجاب ندارند معذوریم. لذا ابتدا اعضای گروه تبیین مشغول به فعالیت شدند و در قدم بعدی حجاب‌بان‌ها آمدند و اکنون در فرودگاه مشهد مستقرند. این گروه‌ها کاملا مردم‌نهادند و مجوز قرارگاه عفاف و حجاب را دارند.  

جعفری همچنین در پاسخ به اینکه آیا این افراد مجوزی از سمت مدیریت فرودگاه هم کسب کرده‌اند، گفت: هر فعالیتی در فرودگاه مشهد باید با اخذ مجوز از مدیریت و انجام هماهنگی صورت گیرد. 

در مترو مشهد عده‌ای کار فرهنگی انجام می‌دهند، اما حجاب‌بان نیستند 

همچنین مرتضی مهاجر، مدیر روابط‌ عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز در گفت‌وگو با «انتخاب» با بیان اینکه ما در مترو مشهد حجاب‌بان نداریم، اظهار کرد: اما به هر حال بر اساس دستورالعمل‌های موجود، در گیت‌های ورودی به مترو به افراد بی‌حجاب توسط کارکنان قطارشهری تذکر داده می‌شود، وگرنه در مترو مشهد نیروی دائمی خارج از مجموعه قطارشهری برای تذکر در مورد حجاب حضور ندارد.

وی ادامه داد: البته یک سری اقدامات فرهنگی مانند حجاب‌آرایی و تبیین مسائل اعتقادی در مترو مشهد انجام می‌شود. در این چهارچوب، هر از چند گاهی و در حد مثلا هفته‌ای یک بار، برخی افراد از قرارگاه‌های جهادی فعال در حوزه عفاف و حجاب با حضور در ایستگاه‌های مترو مشهد، به ترویج فرهنگ حجاب می‌پردازند. 

مدیر روابط‌ عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد اضافه کرد: این افراد مجوزهای ستاد امر به معروف را دارند، اما ما با آنان کار مستقیم سلبی انجام نمی‌دهیم‌. یعنی فعالیت این‌ افراد در مترو مشهد بدین شکل نیست که جلوی مردم را بگیرند و برای رعایت حجاب به آنان تذکر دهند و فعالیت‌هایشان در همین حد اقدامات فرهنگی است. 

در ادامه برای اطلاع یافتن در مورد چگونگی سازماندهی اقدامات این چنینی در حوزه ترویج حجاب -چه در قالب حضور حجاب‌بان‌ها و چه در قالب سایر طرح‌ها- و اخذ مجوز از نهادهای بالادستی، با مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی تماس گرفتیم، اما وی اعلام کرد در رابطه با این موضوع حاضر به گفت‌وگو با «انتخاب» نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست