بازدید 1643

۱۶۵ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳  تاکنون حداقل ۱۶۵ بار، نیروهای آمریکایی درعراق و سوریه  مورد حمله قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 30 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد این شامل حمله روز جمعه به برج ۲۲ در اردن نیز می شود که در آن ۳ سرباز آمریکایی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیروهای آمریکایی زخمی شده را ابتدا ۲۵ نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آنها به مراکز درمانی آمریکا در کشورهای دیگر شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست