بازدید 291942

داستان یک پدر و مادر دهه شصتی با ۹ فرزند

در روزهایی که داشتن حتی یک فرزند برای بسیاری از زوج‌های جوان دغدغه بزرگی است، با خانم یزدان‌پناه مادر ۹ فرزند گفت و گویی خودمانی داشتیم.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 25 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ـ استان کهگیلویه و بویراحمد، «اعظم یزدان‌پناه»، متولد ۱۳۶۴ است که در منطقه «مادوان» شهرستان بویراحمد در حومه شهر یاسوج زندگی می کند وی دارای مدرک دیپلم هست که پسر عمویش به خواستگاری اش آمد، عقد کرده و سال ۱۳۸۴ عروسی می کنند و به خانه خودشان می‌روند تا مانند تمام زوج‌های خوشبخت، زندگی شیرین‌شان را آغاز کنند.

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ بود متوجه می‌شوند که اولین ثمره زندگی‌شان در راه است و دی ماه همین سال اولین فرزندش متولد شد.

اعظم یزدان‌پناه، این مادر دهه شصتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: مردم و برخی اقوام به من می گویند این تعداد بچه چرا خواستی، در پاسخ به آنها می گفتم؛ توکل به خدا کردم و «هر کس دندان دهد نان دهد» اما واقعا هم اکنون با مشکل جدی مالی مواجهیم.

وی افزود: شوهرم بیکار و کارگر ساختمانی است که بیشتر مواقع دست خالی از سر دکه کارگران به خانه بر می گردد و در اداره کردن زندگی مان مانده است.

خانم یزدان‌پناه اظهارکرد: برای شستن لباس فرزندانم ماشین لباسشویی نداریم، فاقد جارو برقی هستیم و خانه‌مان کاببینت ندارد که از مسئولان استانی و کشوری انتظار کمک و حمایت داریم البته در صورتی که مسئولان حمایت‌مان کنند تا چهار فرزند دیگر نیز می خواهیم.

مادر این خانواده خاطرنشان کرد: خودرویی را در قالب طرح فرزند آوری برنده شدیم که توان خرید آن را نداشتیم، مجبور شدیم امتیازش را بفروشیم و خرج خوردو و خوراک فرزندانمان کنیم.

یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه دارای دفترچه بیمه روستایی هستیم اما کفاف ‌درمان‌مان را نمی دهد و برای کار درمان خود و فرزندانمان به جهت بالا بودن هزینه ها با مشکل جدی مواجهیم.

همچنین «سجاد یزدان‌پناه»، یک پدر دهه شصتی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: متولد سال ۱۳۶۲ با شغل کارگر ساختمان امروز با ۹ فرزند با سن‌های ۱۷، ۱۵، ۱۴، ۱۲، ۱۰، ۷، ۶، ۳ سال و ۹ ماه به عنوان یکی از خوشحال‌ترین آدم‌های روی زمینم و هر شب قبل از خوابم خدا را شکر می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که همسرم را دارم و فرزندانی سالم و صالح خدا به من عطا کرده است اما واقعا با مشکلاتی هم مواجه هستم که انتظار دارم مسئولان در راستای طرح افزایش جمعیت و فرزندآوری حمایت و کمکم کنند.

وی با بیان اینکه ۷ فرزندم هم اکنون دانش آموز و در حال تحصیل بوده و با استعداد هستند، افزود: یک فرزندم در حوزه علمیه در حال تحصیل می باشد و فرزند دیگرم نیز در مدرسه نمونه مشغول به تحصیل است.

یزدان‌پناه اظهارکرد: در یک باب منزل مسکونی ۸۰ متری در منطقه «مادوان» شهر یاسوج  زندگی می کنیم و با مشکلات و فشارهای اقتصادی زیادی مواجهم و زندگی ام به سختی می گذرد و با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنم.

این پدر دهه شصتی که حافظ چند جزء قرآن نیز است، خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی با این تعداد عائله باید از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار باشید اما متاسفانه بیکار هستم و تنها با توکل به خدا زندگی ام می چرخد، خودرو ندارم و برای دو وعده غذای فرزندانم مبلغ ۵۰ هزار تومان نان خرید می کنم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در نظر داریم تعداد فرزندانمان را افزایش دهیم اما با مشکل مالی مواجهیم، تصریح کرد: هم اکنون آبگرم کن، ماشین لباسشویی و یخچال نداریم و برای اینکه فرزندانم را در مهدکودک ثبت‌نام کنم، توان مالی ندارم. با توجه به اینکه خودرو ندارم و تعداد فرزندانم زیاد هستند نمی توانیم به تفریح برویم و تنها در خانه سرگرم و بازی می کنند و حتی اسباب بازی هم ندارند.

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار دارم این وضعیت و شرایط من را درک کنند و تا جایی که امکان دارد این خانواده ۱۱ نفره را حمایت و کمک کنند چراکه تامین صبحانه ۹ فرزند برای یک کارگر و بهتر است بگویم بیکار هزینه بالایی دارد.

این پدر دهه شصتی تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، برخی دستگاه‌ها و مسئولان استان از محل زندگی ما بازدید کرده و عکس هایی هم گرفتند اما تاکنون خبری از کمک‌ها و حمایت های آنها نشد.

«علی محمد روستا»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با اشاره به اینکه پدر خانواده کارگر و مستاجر است، گفت: این خانواده جوان فرزند ۷ ماهه تا طلبه دارد که در برنامه ملاقات‌ عمومی‌ مشکلات خود را بیان کرد و  با حضور مدیرکل کمیته امداد و مدیرعامل شرکت گاز جلسه‌ای برای رفع مشکلات این خانواده برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت ذیل دستور مقام معظم رهبری جوانی جمعیت است و وظیفه ذاتی ما تشویق به فرزندآوری است، افزود: دو فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به این پدر و مادر خانواده پرداخت می‌کنیم که زیربنای خانه را افزایش دهند و در محیط بزرگتری فرزندان خود را بزرگ کنند.

روستا اظهارکرد: در کنار این خانواده و سایر موارد در نظر داریم تا مشکلات آنها را در حد توان رفع کنیم تا بدون دغدغه فرزندانی سالم تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقرر شد شرکت گاز استان با تایید کمیته امداد هزینه انشعابات و لوله کشی گاز این خانواده را به صورت رایگان انجام دهد. همچنین آبگرمکن که یکی از نیازهای این خانواده بود و سایر مایحتاج این خانواده توسط کمیته امداد تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

روستا بیان کرد: برای انشعابات آب و برق منزل این خانواده نیاز به کمک و همراهی آبفا و شرکت توزیع نیروی برق هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۹۶
اینا که 8 نفرند پس نهمی کو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
به امیدی که دختر بزاید هی زاییده تا 9 تا بعدش دیده دیگه دختر نمیاد بیخیال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
بچه نهمین رو حامله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
دوست عزیزاگه خوب حساب کنی میبینی۹نفرند.حالاچیزی نیست ۴تادیگه هم توراهه
دکتر حاج حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
ماشاالله ماشاالله خدا حفظشون کنه ?? درود بر مادر این چنینی ان شاءالله بچه ها هر کدام آینده سازان کشور جمهوری اسلامی ایران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
واي از همه چیش بگذریم خانمه تمام عمرش باردار بوده ماشالا به این همه توان?
خانم یزدان پناه بدان که کسی حمایتت نمیکند و باید خودت و شوهرت عاقل می‌بودید در هر صورت از خدا میخواهم که مشکلات مالیت حل بشه انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
واقعا
دقت فرمودید:
خانم یزدان‌پناه اظهارکرد: برای شستن لباس فرزندانم ماشین لباسشویی نداریم، فاقد جارو برقی هستیم و خانه‌مان کاببینت ندارد که از مسئولان استانی و کشوری انتظار کمک و حمایت داریم البته در صورتی که مسئولان حمایت‌مان کنند تا چهار فرزند دیگر نیز می خواهیم.
خدایا ما را از نعمت عقل بهره مند فرما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
مجبور نیستی این همه بچه بعد میخوای یکی کمک تون کنه
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
واقعاً خدا عقل رو داده برای چی؟
.آدم نون نداشته باشه بخوره،اونوقت سنبه یکشنبه بچه بیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
تازه هیچ امکانات رفاهی برای بچه ها ندارن حتی توان خرید یک اسباب بازی رو ندارن اونوقت به چهارتای دیگه هم فکر میکنن واقعا بعضی ها کرکره رو کشیدن پایین یه قفل بزرگ هم زدن فقط طفلک اون بچه ها که یه عمر با بدبختی و حسرت زندگی می کنن و بخاطر مشکلات مالی تو ازدواجشون هم نمی تونن انتخاب درستی بکنن
عقل که نباشد جان در عذاب است
واقعا این آلان تبلیغ فرزند آوری بود یا روایت فلاکت خانواده ای که به حرف آقایان گوش داده و فرزند آوری کرده؟
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
بنده خدا فقط میخواست یارانه اش اضافه بشه و فکر مشکلات نبود الانم درخواست کرده از بیت المال بش کمک کنن ۴تا دیگه هم بیاره
شرم‌اوره......اینطور گدایی و گدا پروری .
منطق بچه دارشدن شده این: هر آنکس که دندان دهد نان دهد. آقا دیگه بچه دار شده هم حدی داره. شما که نباید کل بار کاهش جمعیت رو به دوش بکشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
هر آن کس که دندان داده عقل هم داده . البته الان این حرفها فایده نداره وخدا حفظشون کنه ولی درس عبرت برای بقیه واینکه کارگران ما بخاطر افغانی ها بیکارن
ترویج توسعه فقر
خانواده نمونه! همه مردم ایران مانند این خانواده مجاهد بودند مشکل شما حل می‌شد!؟
این پدر بچه هابش را مفت خور بار آورده حداقل این پسر ها که سن شون بزرگ تر هستند که میتوانند به عنوان منشی یا آبدارچی در یک شرکت کار کنند و کم خرج خانواده باشند
این مرد به جرم کودک آزاری باید مجاکمه شود
تو بیجا میکنی باز هم بچه بیاری
تو بیجا کردی وقتی نداری اینهمه بچه آوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
اگه داشت هم اشتباهه چون پول داشتن که نیست الان کشور با مشکل نداشتن بارندگی وکم آبی مواجه است وجمعیت زیاد باعث مصرف بیشتر
یا ابوالفضل من یه دختر دارم یازده سالشه هر میگن یه بچه دیگه بیار میگم نمیخوام این دیگه کیه
با این اوصاف به نظر نمیرسد خوشبخت باشن
اینها چی دارند؟ همسایه ها یاری کنند تا اینها فرزندآوری کنن؟؟؟؟؟!!!!!!
کمی عقل همه چیز رو درست می کنه
خدابهتون یه عقل سلیم بده که البته نداده بزرک شدن بچه باحسرت چه ارزشی داره آخه؟ بچه ایی که درحسرت یه اسباب بازی ساده هست
توکل به خدا کرده و ۹تا زاییده. و گفته هر کس که نان دهد دندان دهد? ولی الان تو مایحتاج اولیه زندگی مونده...خانم یزدان پناه شما دندان داری ،ولی نه نان داری نه عقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
آره واقعا
یعنی انسان اینقدر بی عقل میشه که تعداد زیادی فرزند بیاورد بدون اینکه در فکر آینده آنها باشد اگر یک فرزند را خوب بزرگ کند و به جایی برساند بدون گدایی بهتر از اینگونه گرفتاریها می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
یارانه میگیره کلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
اقرین گل گفتی
سلام تواین مملکت به این گرونی چقدرجرات داشته به خدا شیرزن بوده مازیر دوتاش بریدیم
خدا بهتون عقل داده خرج بچه روندارید بیخود بیچاره ها رو بدبخت کردید دنیا اوردید
ما دوتا داریم تو خرجش موندیم پسر ا۴ سالم هر روز قهره با این ک تو رفاه نسبی هستن عجب جرأتی دارن........
بی جا کردی ۹ تا بچه آوردی که حالا مسئولین بیان کمکتون کنتد ملت تو اداره یه زندگی با یه بچه موندن اونقت شنا ۹ تا اوردی کمک هم میخوای؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
اتفاقا الان مسئولین که تشویق کردن باید کمک کن پس زمین وخانه که وعده دادن چرا به اینا نمیدن وکسانی که صاحب کارند ببینند چقدر ایرانی نیاز به کار داره وآنها غیر ایرانی را بخاطر منافع خودشون کار میدن
خیلی جالبه یه استانداری با اون همه دبدبه و ریخت پاش های بدون حساب کتاب در تامین و حل مشکل یه خانوده عاجز شده و دست به دامن کمیته امداد و شرکت های خدمات رسان شده
واقعاً که!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
این عجیب نیست همیشه مردم بودن که همه جا کمک‌کردن نه اینها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
لندن هواش خوبه؟ ایرانی! کل مملکت فلک زده هست یه خانواده نیست
بنده خدا از کی کمک می خوای!دولت خودش تو کار خودش مونده دستش تو جیب مردمه!
قطعاً این بچه ها در حسرت خیلی چیزها هستند ، و خاطره تلخ این محرومیت ها را تا آخر عمرشان فراموش نخواهند کرد ، هرانکس که دندان داده عقل هم داده ، آیا این ذوج از سختی کشیدن این بچه های بیگنا ه وجدان درد نمی گیرند ؟
ماهی پونزده شونزده میلیون تومن یارانه میگیره
ای کاش ای زوج یک جو احساس مسؤلیت درقبال این بچه هاداشتن
منهم همسن اين خانم هستم اتفاقا سال ١٣٨٤ازدواج كردم البته بادوفرزند پسر بزرگم ۱۷ودخترم ۱۲ خدارو شكر بزرگشون کردم الان فقط میخام به خودم برسم به ادامه تحصیلم الان لینسانس حقوق دارم زندگی یعنی ارامش نه اینکه هی بچه بیاری خواب راحت نداری کمرت شکسته باور کن بچه هرچقد بیاری بزرگ بشن میخان برات چکار کنن به فکر سلامتی خودت باش خواهرررر
خواهش می کنم بی خیال شو ....
بذار بقیه بار سنگین جبران کاهش جمعیت رو به دوش بکشند.
شما یه ذره برو استراحت کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
فعلا که افغانی ها با کمال پر رویی مرتب زایمان دارن انگار اینجا اومدن برای جوجه کشی وطلبکار ما ایرانی ها ولی فرق آنها با ایرانی ها اینه که بچه هامون را میریزن تو خیابان گدایی وجمع آوری بازیافت وبا مفت خوری بزرگ میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
من خودم دهه شصتیم پسرم میره دانشگاه لب تاپ خریده ۵۰ میلیون اون یکی میگه باید مقابل لب تاب برام خرید کنین اون ۹ تا را چگونه به ارزوشون میرسونید
واقعا که بچه هاروبخط کرده که چی روچه حسابی این طفلکیهارو مسخره خودت کردی که کمکم کنید بخدا که عقلم خوب چیزیه جالبه بازم بچه میخواد بیاره خدایا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
احسنت
به نظر من بی فکری کردن همون دوتا بس بود درسته هرکه دندان بده نان میده کسی که نان میده فکر تحریم با خرج دلاری نکرده که الان زندگی خیلی سخت شده
سعی کنید از تختخواب برای استراحت و خواب استفاده کنید.
تورو خدا برو مرکز بهداشت راه قطع فرزنداوری رو یاد بگیری
اون یه دونه بچه ام که شما میگین درست نیست، حداقل ۲یا۳تا فرزند باید داشته باشین که از لحاظ روحی روانی سالمترند
سلام شما دونفر دهه شصتی فقط خودتون زجر نمیکشید ان بچه هاتون هم خدا بدادشون برسه اخ مگر شما عقل نداشتید چرا این همه بچه را که چند سال دیگه هزاران مشکل برخورد میکنند وهمشون فوشتون میدن بعدش شما باعث شدید این بچه هاتون تا عمر دارن شما پدر ومادر را نفرین کنند
خانم یزدان پنا ه تازه اول مشکلاتته از زندگی هیچی نمیفهمی
خدا یه عقلی بهتون بده
دندان ساز هم دندان‌های سفید و قشنگی درست می کنه برو بهش بگو به بچه هات نون بده کجای کاری اینها آرزوی همه چی تو دلشون می مونه گناه دارن خدا به آدمها یک عقل سالم بده که فکر خوب کنن اینقدر به بچه ها شون نا خواسته ظلم کنند
واقعا چه فکری کردی ۹تا بچه اوردی من هرچه فکر میکنم فازتا نمیفهمم چرا این خوشگه مذهبا اینتوریید بخدا با این کار به خدا توهیین میکننید.این یعنی چه هرکه دندان دهد نان دهد اگه این ذهنیتا از خدا داری ویقین به این داری خیلی بیجا میکنی از دولت طلب یاری میخوای بزار خدا نون بهت بده دیگه
به نظر من اگه به جای این مردم و مسئولان به خدا ایمان قلبی داشت روزیش میرسید خدایی که به یه بچه قبل ازاینکه بدنیابیاد پستان مادرش رو پر شیر میکنه بعد نمیتونه شکم اینهارو سیر کنه واقعا فک میکنیم خودمون شکممون رو سیر میکنیم اینقد به زور وبازومون ننازیم چون اون بخواد یه لحظه همه رو میگیره
یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
اتفاقا اگه ایمان بخدا داشتند می فهمیدن که در این دوره نباید اینقدر بچه بیارن چون بچه تربیت میخاد هزینه زندگی کردن میخاد نیاز به آب وهوا داره که الان کو آب وهوای سالم
چرا زیاد بچه میاری نمیتونی خواسته های اونارو برآورده کنی مدیون خودت میکنی گناه دارن اینا امکانات میخوان اتاق میخوام ای بابا من سر دوتا بچه موندم ۹تا دیگه چیه من دیوونه میشم با این اوضاع گرونی
تورو خدا میخای تا مدال بت بدیم
والا منم دهه شصتی هستم ، دقیقا همسن این خانم ، دو تا بچه دارم ، همسرم هم درآمدش بد نیست ، اما بازم می مونیم ، این خانم واقعا با کدوم عقلش همچین کاری کرده ، این نهایت بی عقلیه بخدا با اقتصاد الان
والا چه رویی دارین محتاج هستین ولی دوباره میخواین ۴ تا دیگه بیارین چی بگم دیگه
والا این نهایت بی عقلیه ، این همه بچه میخواستی چکار وقتی همسرت هم بیکار، ماهم دهه شصتی هستیم ، والا بچه ی دوم رو هم به زور بخاطر بچه ی اول که تنها بود آوردیم ، با اینکه در آمد همسرم بد نیست و دستمون به دهنمون میرسه به قول معروف ، اما بازم سخته
چرا اینا شبیه به هم نیستن؟!! هر کدام شبیه خودشو جلو خودش گرفته. دو به دو مثل همن ولی دو به نه اصلا ??
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
دق دل. پسرن همش
التماس دعا برای عقل که بعضی ها معلوم الحال هستند نه تا بچه باچه پشتیبانی نه شغلی نه خانه‌ای هرآن کس که دندان دهد نان دهد پس چرا دست به سوی خدا بلند نکردی به سوی خلق خدا دست نیاز دراز کردی اول ادم چاله رو میکنه بعد منار رو میدزده به امید مردم ودر وهمسایه این این هارا بدنیا آوردی ماشالله یه روزشون هم هدر نرفته تازه۴تا دیگه میخواد عقل هم خوب چیزیه خدایا التماس تفکر
آفرین کار خوبی کردن کسی که عقل نداره نباید هیچ راهنمایی و کمکی بهش بکنی
باید هی بهش بگی کارت درسته تا خودش خودشو نابود کنه

واقعا دست و پا داشتن نشان آدمیت نیست
سلام بنده خدا. خدا کمکت کنه. این همه بچه. میخواستی چه کارکنی؟ سالی چندتا؟؟
خانومه فکر کرده باید مردم کشور از طریق مسولان هزینه زاد و ولد او را بدهند.نخیییر خانوم،بیت المال دست مسولان است و ما راضی نیستیم،شما هم از آب گل آلود تبلیغات فرزندپروری برای خودت ماهی نگیر.
خب که چی؟هرکی یه نظرمنفی میده!
یه اشتباهی کرده،کمک نکنید،ولی اینقدر حرف مخالف هم نزنید.فقط اوناییکه دوست دارند اینقدر زیاد بچه داشته باشند،از بدی اوضاع باخبر باشند،درضمن خانم یزدان پناه بدولت چه ربطی داره توخواستی به هر روشی اسم ورسمت ماندگار باشه،حالا خودت و همسرت و فرزاندانت کمک کنند،عزت وشرف رو بهشون یاد بدین ،نه درخواست کمک
با سلام خدمت همه شما عزیزان

یه سوال:

با عرض پوزش فراوان واقعاً نظراتی که دادین تحقیر آمیز نیست؟!

یعنی من و شما عیب و ایراد نداریم؟
ی دقه بچه نیار بذار ی فکری بکنند مسولیین
ای بابا چیکارش داری خودتون تنبل و بی عرضه ببین خواهر تا اونجایی که میتونی بچه بیار بچه ثمره ی زندگیه جوری هم تربیت کن که انشاءالله یار امام زمان بشن نه بارش به امید خدا زندگیت هم روبراه میشه توکل بخدا
متاسفم که به خودتون اجازه میدید اینطور و با این لحن در مورد یک انسان صحبت کنید این خبر واقعاً تاسف باره ،البته با لحنی که داخل گزارش هست راه توهین برای عموم باز شده. الان متوجه بحران جمعیت نیستید چندسال دیگه که شد میفهمید کجا چه خبره فعلا همه به خواب غفلت ادامه بدید
این خانواده از مسئولین کمک میخوان نه مردم
هر موقع از شما کمک خواستند اونوقت توهین کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
اصلا بحران جمعیتی تو کار نیست تا 10 و15 سال دیگه تمام کارها رو رباتها وهوش مصنوعی انجام میده همین جمعیت الان هم اکثرا بیکار میشن.
خدذ ازتون نگذره...
مگه گدایی افتخاره؟؟!!!!متاسفانه بچه های شما نه آینده دارن نه حتی تربیت درست...
با توکل بر خدا یک مشت عقده ای تحویل اجتماع میدین
دمت گرم بعد هر سختی آسانی هم هست
بخدا۲فرزنددارم.که.سرخونه.ژندگی.خودشان.هستند.من.باخانمم.باغ.دارم.کشاورزی.دارم.دامداری.هم.میکنم..ولی.بخدا.هر.روزمیگم.خدایاسال.دیگه.چه.میخادبشه.میتونیم.گلیم.مان.ازآب.ّکشیم.بیرون.این.بابا.تخته.گازرفته.فکرهیچی.رونکرده.اینجادیگه.یاتاقان.زده.دستبه.دامن.کی.شده
خانم یزدان پنا خیرش تو یازدهمیه
تو میتونی
مادر شوهرم یازده تا بچه داره یک دوسه تاش هم فوت کرده ک میشه بگی اگه زنده بودن یک چهارده نفری میشدن الان ک مادرشوهرش ب سن هشتاد سالگی رسیده از نوک پنجه پاش پوکی داره تا گردنش حالا داره مریضیشو میکشه یک جای سالم تو بدنش نمونده با اینکه همه چیز هم تو زندگیش داره حالا این خانم بعد از چندسال میفمه ک اشتباه کره این همه فرزند آورده البته دوران قدیم فرق می‌کرده همش روغن خوب بوده غذا های شیمیایی نبوده باز ب مریضی مبتلا میشن
ماشاالله پسرها که بزرگ هستن برن سر کار حداقل خرج خودشون در میارن با نه تا بچه بازم خوب ماندی
کلی خندیدم، دستتون درد نکنه خیلی وقت بود که نخندیده بودم، ، خدارو شکر آب گرم و ... ندارین ولی شرکت بچه سازی هنوز پلمپ نکردین فقط ساعت کاریشو کم کردین، خوش باشین اینم خوبه
آسمان بار امانت نتوانست کشید قرئه کار به نام توی دیوانه زدند...
فقط بگم متاسفم برات با این طرز فکرت بیچاره اون بچه ها ،افتخارم میکنی اینهمه بچه آوردی جالبه تو این وضیعیت اقتصادی برو بمیر
از قضاوت و فضولی و سرک کشیدن در کار مردم بپرهیزید به کسی ربطی ندارد این خانم کاری را که دوست داره می‌کنه
مثل آدم خاله زنک
چهارتای دیگه رو هم بیارین تامامطمئن بشیم بیشترنمیخواین شایدکمکتون کردیم با همفکری تمام مسئولین وزیرمسکن وکارو رفاه و........
حیف مدرک دیپلم که به ت دادن
باباشماروی افغانی ها را هم کم کردیدبه خدا...
با ای گزارشی تهیه کردی و افتخار میکنی .
باز تبلیغ بچه گشنه در اورین .
بابا . آقاجان آهای هوشیار
گذشتها سفره ها خالی اما دلی پاک داشتن
امروز خرج خودشون روزمره در نمیاد
آقا نمیتونی تربیت کنی بچه نیار .
اما برا سرگرمی و فعالیت اگر توانایی داری یکی
سلام کلهای تو خونه
از اندیشه تهران فاز ۳پیام میدم اینجا اکثرا پولدار هستن و پرمدعا اکثرا دوتا فرزند دارند و به نسبت خوب براشون هزینه کردن محبت زیادی و هزینه مالی و آموزش ولی جای تأسف هست کمتر بچهاشون موفق هستن به نسبت انتظار که دارید کمتر سالم زندگی کردن گاهی بچه مودب و موفقی هم دیده میشه ولی درکل ربطی به پول خرج کردن زیاد و تعداد فرزند کمو...نداره یزدانشهر اصفهان یه خانم دکتر جعفری. بود بسیار باسواد و خیر خواه فریده جعفری بودیازده تا خواهر برادربودن همشون پزشک همه....پدرشون کشاورز بود درآمدی ک به اون صورت نداشت
سلام.رزق و روزی دست خداست.این بچه پسر ها اگه تو هر کاری مشغول باشند حداقل ماهی 10تومان بهشون میدند. کمک حال خانواده شون می‌ شند. آیه یاس و نام امیدی نخوانید.کسی از گرسنگی نمرده.سخت هست اما شیرینی خودشا داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
مسئله اینه که این بچه ها با ده تومن تا پنجاه سال دیگه هم صاحب خونه نمیشن.و باید تو جو شلوغ خونه زندگی کنن.
خدایا چی بگم! خود کرده رو تدبیر نیست.
خودش باید سختی ها رو تا عمر داره تحمل کنه دیگه.
ایشان به نظرم روش های قطع فرزند اوری را بلد نیست پدر بیکار و بی عار فقط تواتسته بچه بیاورد این که ذوق ندارو
وقتی میدونی ضروری ترین وسایل را برای زندگی نداری، نه تا بچه که تو پول نونشون موندی..... چطوری یکی از خوشحال ترین آدمای زمینی؟؟ عذاب وجدان نداری اینهمه محرومیت و فلاکت برای بچه هات ؟؟؟خدا عقل بده
خسته نباشی یکی دیگه بیار روندش کن نترس
غیرت و مردونگی مرد به سیر کردن شکم زن و بچشه
اول با غیرت باش بعد جوجه کشی کن
منم ۶۴ هستم هنوز مجردم داخل معدن کار میکنم داخل خرج خودم موندم نمیتونم ازدواج کنم چه برسه به بچه دار شدن
با سلام شما که نظرمیدهی فکر این هم کرده‌ایی که احتمالا این بچه‌ها نظرات شما را می‌بینند
ای بدبخت ،ای بیچاره،ای دربدر نه تا نسل فقیر تحویل جامعه داده
خدا که نمیاد بگه جیبتو بگیر تاپرش کنم کمک از خلق خدا هم باتوکل باخداست این همه سرزنشش میکنید شماره کارت بگیرید کمکش کنید شما که ایقدروزانه پول حرام میکنید
اگه مسئولین به فکر فرزند آوری بودند هزینه های دوران بارداری رو رایگان میزاشتند
مثل سونوگرافی ،آزمایشها وخیلی چیزهای دیگه...بعد می خواستی
مارو حمایت کنه در بزرگ کردن بچه هامون
خدا قوت.
سلام من ۲تابچه دارم ۰خانه دارم۰ ماشین دارم
اماکاروکاسبی خراب بعصی وقتا نمیتونم گوشت ومرغ ولباس برای بچه هام بخرم
وقتی که از رختخواب بجای استراحت توقعه خوشگذرونی دارید همین میشه دیگه الان باید با التماس و گریه درخواست کمک کنید خانم برید راههای جلوگیری رو یاد بگیرید
همه ی کامنت ها را خواندم بیشترین بیهوده گویی بود جز یکی که گفته بود در نظام و مملکت مرتب به فرزندآوری توصیه میشود ولی قرار نیست شما یک خانواده ظرفیت تمام خانواده ها را پر کنید کار این خانواده اشتاه بوده بدون درآمد و سرمایه ای پایدار برلی جمعیت فعلا 11 که بزودی تا بیست میره و خود فرزندان هم خانواده جدید تشکیل میدن در کل کاری شده خدا حفظشان کنه ولی ماشاءالله بسیاری از فرزندان برومند هست باید پای خرج ندگی بیان و نزارن فشار روی دوش پدر باشه و درخواست کمک از این و آن تن پروری بلای جان ه
چه بچه های خوب ومظلومی هستن آخه چراهمه نظربدنوشتید.....این بچه ها اگه توکشورخلیجی بدنیامیامدن روسرمیبردن......
بچه یکی کافیه چون شعارهای دولت برای فرزند آوری خیلی وقته دیگه بی ارزشه چون با حقوق چندرغاز اداری و کارگری جور در نمیاد
به نظرم‌بجای اینکه اینهمه بچه تولید کنی که نتونی از پس مخارج و خواسته هاشون بر بیایین دو تا بچه می‌آورد ی مثل من و اکثر خانمها خودتم یه کاری انجام میدادی عزیزم که منتظر کمک مسئولین و این و اون نباشی
به خدا قسم همین ها با معرفت هستند من با دوبچه مستاجرم جالب اینجاست پدر خانم من دوتا خانه خالی داشت خانمم هم سرطان گرفت ولی حاضر نشد یک ماه یکی از خانه هایش را به ما بدهد
همسن این خانمم هنوز جرات نکردم ازدواج کنم
خدا حفظ شون کنه براتون???اولاد سالم و صالح بهترین نعمته?
نگران آینده شون نباشید،بچه هاتون اکثرا پسر هستن،خودشون می تونن گلیم شون رو از آب بکشن بیرون.
ما دهه شصتی ها رو کی حمایت کرد؟خودمون به خدا توکل کردیم و با اراده و تلاش زیاد موفق شدیم یه زندگی نسبتا خوب برای خودمون و بچه هامون فراهم کنیم،ان شاالله بچه های شما هم با تلاش و پشتکار به بهترین ها میرسن?❤
اقا وخانم یزدانپناه و امثال اینها فقط گناه کارید بس تو این مملکت که حق حقوقی برای هیچکس نیست
خانم یزدا پناه خداقوت جانانه
به نظر من هم داری به خودت ظلم می کنی
چاره ای بیندیش خواهر عزیزم این مسئولین هرگز جواب تورو نمیدن چرا میگی مسئولین اگه کمک کنن 4تا دیگه میارم مگه از جونت سیر شدی مادرم ده تا زایید هم خودشو داغون کرد هم مارو اسیر
خیالت راحت هیچ کس نگاهتم نمیکنه؟
حالا دیگه کار از کارگذاشته بلند شو بچه ها رو بفرست سر کار برا مایحتاج زندگی انشالله بگرد دنبال یه دختر پولدار برا بچه ها
حتما باید برن پیش روانپزشک
نگرانی نداره دوسال دیکه خانم یزدان پناه سه تاشونا میفرسته سوریه شهید میشن
دمش گرم واقعا .این زن و مزد رو باید نمونه قرار بدن .کسی تو این شرایط باشه میگن مرد .نه امثال بعضی دوستان که ایراد میگیرن .امیدواریم مسولین درک کنن موضوع رو .و امتیازات خوبی بهتون بدن .امیدوارم تنتون سالم و تمام مشکلاتتون حل بشه
این فیلم سینمایی نیست کوتابیاین زن کارگردانش کیه
پدر من ده سال فرزند داره شش برادر یم چهار خواهر که دوتا از بردار ها شهید شدن و من جانباز خدا رحمت کنه پدر فوت کرد مادر فوت کرد از این پدر سینفر نوه ونتیجه مونده بله ادامه داره
واقعا چ فکری کردید اصلا یکیش هم سخته 9تا فقط ذوق کردی بچهآوردی الان همین که شرمندشون هستی میخای چیکار کنی چقدر خوشحال هستن و میگن 4تا دیگه میخایم پاشید خودتونو جمع کنید ا
واقعا عقل خوبه که ندارن
وقتی نه لباسشویی حتی کابینت نداری بعد میگه هر که دندان دهد نان دهد
وقتی میگی تو مخارج موندیم
خدا شفا بهش بده
بالاخره بالاخره شده تالان هم اینارو به دندون کشید هنر کرد دیگه مونده ماهم انسانیم درسته کارش اشتباه بود ولیکن چکارکنه،خدا رحمی به حالشون کنه اگه واقعا میخواد دوباره فرزند بیاره دیگه چی بگم
ماشاالله ماشاالله خدا حفظشون کنه ?? درود بر همچنین مادری که جنایت نکرده قرص جلوگیری نخورده گذاشته هر چی خدا بخواد گیرش بیا ان شاءالله آینده خوبی دارند خصوصا بچه ها
باید دست همچین پدر و مادری را بوسید قابل توجه مسولان مملکت باید حمایت واقعی ازاین خانواده داشته باشند
سلام.خدا روزی رسانه غصه نخور برادر!!!
حالا دیدید ضرب المثل هر آن کس که دندان دهد نان دهد درست نیست
هی زاییده حالا توقع کمک داری؟
فقرفرهنگی تنهاعامل این گونه زادوولداست ونتیجه اش تربیت انسانهایی کوتاه فکرخواهدبودقصدتوهین ندارم ولی خودم بزرگ شده همین طورخانواده ای هستم خیلی تلخ است
واقعا که خجالت آوره دلتون واسه خودتون نسوخت حداقل واسه این بچه های طفل معصوم هم نسوخت فقط باید نون خالی بخورن پدر هم بیکار بی عار
فرزند خوب است
ولی منتظر کمک مسئولین و التماس کردن خوب نیست
خدایا بچه ها چه گناهی کردن.
یه نکته مگه قبلا اعلام نشده صد درصد کشور آب و برق و گاز دارن چرا اینا تازه باید بکشن براشون ?
امثال همینا مملکت رو به بدبختی کشیدن،شب جز بچه درست کردن بیش تر نمیفهمیدن،که امروز آرزو خونه وماشین به دلشون مونده
هی هی چی بگیم چو عقل نباشد جان در عذاب است
بیچاره این بچه هایی که ناخواسته گرفتار حماقت این پدرو مادر و در نتیجه فقر و محرومیت و زندگی نکبتبار شدن
از قدیم گفتن عقل و دولت با هم هست.فقط دلم به حال آن بچه های معصوم میسوزه که گرفتار این دو هستن
مهم اینه که اولادت سالم و سعادتمند بشه چه یکی باشه چه صد تا.
انشاءالله که خدا همه بچه ها رو از تمامی بلاها دور نگه داره
خیلی از دکترها و دانشمند های بزرگ از همین خانواده ها بودند
قبلاً ها که بچه بویدم به پدر مادرهامون می‌گفتند بچه نیارید. بچه کمتر زندگی بهتر . الانم میگن بچه بیشتر زندگی بهتر ?کسی هم گوش نمیده
ماشالله خواهر وبرادر عزیزم فرزند صالح گلی از گل های بهشت است
غذاشون خوب بوده ،،همشون تپلن
وای خوش به حالش همیشه خونش شلوغه همیشه خونش عروسیه هیچ موقع تنها نیستی من خودم هفت خواهر و برادر دارم در طول هفته هر شب یکی مون خانه پدرم هستیم روز جمعه همه مون میریم هیچ وقت پدرو مادر تنها نیستن دراخر خدا حافظ بچه هات باشه خواهر گلم
با سلام
اینا که میگن بچه ها مون بااستعداد هستن می تونن به دوستشون درس بدهن مبلغی بگیرند یا پدر خانواده میگن حافظ چند جزقران هستن می تونن ایشان هم تدریس کنه
شانس بیارید سال آینده دولت محرومان روی بچه مازاد مالیات نبنده!!!
اقتصاد معیوب ایران واین همه بچه من دوتا دارم از عهده خرجشان بر نمیام خودم دکتر نمیتونم برم باچه عقلی این چند تا بچه را دنیا آوردید بزرگ که شدن خودشان از شما میپرسن میگن آهای ننه چرا زایید منه
سلام من ی دهه شصتی هستم هنوز مجردم جرات زن گرفتن ندارم
خدایا عقل عجب چیز ارزنده ای هست که به همه ندادی. خانم یزدان پناه این بچه ها گناه دارن اینا کار . مسکن . شغل . آینده . زندگی . می‌خوان . الان دیگه غیر از قدیمه که بچه تنها بتونه بره سراغ زندگیش . نکن آبجی اینطوری حداقل به شوهرت بگو نکن . شما از دولت و مسئولان کمک می‌خوابید ولی نمیدونی که اونا ی عمره دستشون تو جیب مردمه
واقعا متاسفم این بچه ها چه گناهی کردن که باید تو این شرایط بزرگ شن ،رسما به گدایی افتادی
ای خدا میگه خدا رو شکر میکنم فرزندان سالم وصالح دارم بیچاره حالا مو نده بفهمی قتی تو کار از دوام مسکن وتحصیلشون موندی بازم خدا رو شکر میکنی روزی هزار بار میگی گه خوردم
ما میتوانیم صنم های صنم
به‌به د دس مریزاد من سه تا دارم زنم دیگ نمیخاالبته زنم بهترین زن دنیاست ولی کاش یه خواهر داشته باشه بیام خاستگاری
بااین حرفامعظل این خانواده حل نمیشه دولت محترم که میگه حمایت میکنه ازخانواده حداقل بچه های این خانواده روبزااره سرکارهمچنین پدرشون که کارگرهست
غلط کردیم به روایت تصویر...با وجود این هموطنان غیور هیچ امیدی به بهبود اوضاع نیست
،،????????
عزیزان این بنده خدا فکر کرده علی آباد هم دهی هست .حالا اگه تونستید از آقایان تشویق کن و وعده بده آبگرمکن گرفتی که لا اقل حمام کنید اونوقت درسته .کاش دیگه نمی گفت هنوزم بچه می خواهیم .یا بروید پیش روان شناس ویا بروید مرکزبهداشت راهنماییتون کنند که دیگه هوس بچه نکنید .
به شما. چی؟چرا دخالت می کنید یعنی حالا شما همتون زندگی عالی دارید وخوشبختید که دارید نسخه برای دیگران می پیچید
بهترین کاری که میشه برای این خونه واده کرد اینه براشون کار فراهم کنن مشکل حل میشه اینو دولت باید انجام بده نه مردم .کار ومسکن از طرف دولت بقیه ش حله
اینهمه بچه سرنوشتشون چی میشه آینده شغلی شون چیه چرا قبل از بچه دار شدن اول رفاه خودتون تامین نمی کنید بعد بچه دار شوید
خداوند مشکل همه رو بر طرف کنه
سلام دوست عزیز
وقتی ما توان این که شکم خودمان را سیر کنیم نداریم
ودر خانه مستأجری زندگی می کنیم
چرا کودکان فقیر بدنیا بیاریم فردا سرنوشت اینها چه میشود
کمی فکر کنیم دولت خدا رو شکر به اندازه توانش به ما کمک کرده
ولی برای
ما نمی تواند خونه و ماشین بخرد
بیا در زاهدان ودرد دل مردم را با 10تا20 فرزند به بالا رو ببین
کمی هم ما به فکر خودمان باشیم
هرکه دندان دهد نان دهد؟ اومدیمو داد.فقط نان کافیه؟
سلام ،کسی کمک نمیکنه،لطفا دندانهای بچه ها رو بکشید
این بچه ها به جای اسباب بازی همدیگه رو دارن خوش به حالشون
بیشتر اونایی که میگن بچه نمیاریم و نمیخایم و...
بچه دا نمیشن
ینی تونایی ش رو ندارن
خانم یزدان پناه دختر گلم درسته که فرزند آوری توی این برهه زمانی هنره ولی عزیز من با توجه به شغل همسرت که بنا به گفته خود شما اکثرا بیکارن اون طفل های معصوم چه گناهی کردن که آرزوی حد اقل یک زندگی متوسط داشته باشن براتون آرزوی زندگی در آرامش و رفاه را دارم
سلام
من میتونم یه جاروبرقی که در توانم هست اهدا کنم
اگه سواد داشتی ۰۰
من نه عقل و نه آبروی کسی رو زیر سوال می برم . آقایان دولت مرد وعده و عمل یا علی . حداقل رواین یکی وعده های پوچ و عملی کنید
کار از کارگذشته خدا کمکشان کند
من دوتا دارم یکیش معتاد ولگرد شد هر روز میگم کاش به دنیا نمی‌آمد نکن با خودت اینجور
عزیزم چه مادرفداکاری .نمونه کامل مادربودن.امیدوارم خداوند مرد ایشون راخجالت زده زن وبچه هاش نکند .کاش راهی بوددرحدتوان ماهم بهش کمک میکردیم..این زن می‌تونست فقط فکرخودش وپیشرفتش باشه .مرحبا به این صبوری وعشق به خانواده.
۹ تا بچه داره خوب کرده ازتو که کمک نخواسته هرچی ازدهنت درمیاد
میگی چون تو می‌ترسی بچه بیاری بقیه هم بترسن شماها خرج کاشت
نازنین وآرا بیراتون اندازه ۱۰ تا بچه اس کاربرای عقده ای گزافه گو هرکی
می‌ترسه بچه بیاره سرشو بذاره زمین بمیره
ماشاالاه خواهر من ما خودمون یازده‌تا‌خواهر برا دریم.
واقعا.لذت.میبریم‌توی هیچ کاری احساس.تنهایی‌نمیکنیم.خیلی خوبه خواهر کمی‌بزرگ‌بشن دیگه لذت میبری بیار دوسه تادیگه کیف کن خواهر..
خدا بزرگه عزیزم.پدر ما با کارگری اونم درسال شاید چهار ماه بود چه جور ما بزرگ شدیم.همه بهترین‌ شغلها رو داریم ...
با همین ادمها متاسفانه شدیم ۸۰میلیون .مملکت به روز افتاده .....شما که توان تهیه امکانات اولیه را نداری انگیزه فررند اوریت چی بوده
بابا از بس زیادن یکیشون تو عکس نیست..بچه ها هشتاهستن.
نگران هیچ چیز نباشد خدا رحیم هس همه چیز به موقعش حل می‌شود
عقل هم خوب چیزیه!؟؟
علی برکت الله...
خداکمکت کنه عزیزم ولی دیگه بچه نیارید. ازخدابخوای کسایی که آرزوش رودارن بچه بده
بنطر من دولت هر کشور که تبلیغ فرزنداوری میکند وظیفه دارند هم برای مسکن و هم برای مخارجشان فکری بکند در غیر اینصورت ازدواج هم صحیح نیست چه برسد بچه اوری کرد در کل یک خانواده خرج دارند
توروخدا هیچکس به اینا کمک نکنه،اگر۲متر بخونشون‌ اضافه شه‌ ۲تابچه دیگه درست میکنن.جنون‌ که شاخ ودم نداره
.بالای 100 اظهار نظر خوندم ولی هیچکسی اشاره نکرده خب یک نکته ظریف هستش این اقا یدونه از بچه رو گذاشته طلبه بشه داداشم سوراخ دعا رو پیدا کردی از این به بعد دیگه تو رفاه کاملی
خواستن معروف بشن مدرسه نمیخوان کم کم داری یک کلاس مدرسه میسازی خودتم معلم هنرمند
واقعا با خودت چی فکر کردی بزرگوار؟
خداروشکرمردم به این اندازه اندرکاران. وفهم رسیدند بیشترازدوتابچه نداشته باشند سخنان مسولین آب دراون کوبیدنه دومامسولین که لالایی بلدن چراخودشون خوابشون نمیبره همین مسولین هیچکدوم بیشترازدوتابچه ندارن مگه اونایی که بالاترازهفتادسال سن دارندبااینکه ازنظرمالی حقوق آنچنانی میگیرندامابچه کم دارند
اینا رو ببرید یک جای دورافتاده زمین بهشون بدین هم بسازن و کشاورزی کنند و هم فرزند آوری به حول و قوه الهی چند سال دیگه یک روستا تحویل میدان .چرا انتظار همه چیز حاضر و آماده دارند!!
نمونه های تکرار نشدنی خلقت!!!!
پولدارها نمیدارن ،بچه به دنیا بیاد، فقرا بچه می زایند ، که به پولدارها خدمت کنند.
سلام وخدا قوت به این پدر ومادر،،،، عزیزم مگه مجبوری وقتی که نداری خرجشون رو بدی اونم تو این اوضاع که ادم از پس خرج خودش بر نمیاد درسته انکه دندان دهد نان دهد ولی برای اون زمانا بود نه الان که داری از مسولین ومردم تقا ضای کمک می کنی فکر کردی چقدر می خوان کمک کنن همش حرفه دیگه گول این وعده ووعیدها رو نخور
با این وضعیت بی آبی و فرونشست زمین، حداقل شصت میلیون جمعیت اضافه داریم
کشور امارات فقط ده میلیون جمعیت داره و اکثرشون در رفاه کامل هستن
جمعیت زیاد به چه دردی میخوره؟
تمام تلاشتونوبکنیدبچه ها تون یک حرفه یادبگیرند برای آینده خودشون.مطمئن باشید گلیم خودشون روازآب بیرون می کشند.فقط به فکر آینده باشید.گذشته هاگذشته ولی خواهشها به هیچ وجه به فکر بچه جدیدنباشید.
من یک دهه شصتی هستم که پدر و مادرم هفت تا بچه به دنیا آوردن
ولی همیشه دستشون جلوی دیگران دراز بود
وقتی کسی گونی برنج در خونمون می آورد، خدا میدونه من چقدر خجالت میکشیدم
یا مردم بهمون لباس دست دوم میدادن، خدا میدونه که من چقدر خجالت میکشیدم
یا تو مدرسه میگفتن این فقیره و نداره
این یه جنایت در حق فرزندان
شما رو بخدا مردم رو تشویق به حماقت نکنین
آفرین به این مادر و پدر فداکار
ما هم 6 تا بچه هستیم همه مون هم موفق استاد دانشگاه و دبیر و معلم و...
شک نکن مادر فداکار که همه چیز به لطف خدا درست می شه ببین کی گفتم

اونایی هم که عرضه ی بچه آوردن ندارند لطفاً دهان مبارکشون را ببندن
با خواندن این خبر کلی حال دلم خوب شد
خدایا شکرت به خاطر سلامتی بچه های این پدر و مادر زحمتکش
چکارشون دارید اتفاقا تواین خانواده‌ها که در سختی بزرگ میشوند آینده‌ای بهتر دارند قدر زندگی را بهتر میدونید چون ناز پرورده نیستند مثل اون آقایی که چندی پیش نشان داد از روستا آمد تهران دنبال کار جای خواب نداشت پول هم نداشت که غذایی بخورد دم یک مغازه تعمیر کار رفت سر کار همانجا هم تو مغازه می‌خوابید کم کم که را افتاد رفت یک جای دیگه به این نشان که الان کارخونه داره وهزار نفر را سر کار گذاشته پس همیشه هم بچه زیاد بد نیست باید به خدا توکل کرد
لباس بزرگه رو دادن به کوچیکه و همین جور تا آخر.. طفلکا بچهاش..
خودتان فکرنیستید،حداقل فکر ی به آینده این بندگان خدامیکردید،ولی الحمدالله یکی شون واردحوزه شده،،،،
خانم لطفا فقر ب دنیا نیار خواهش میکنم
خدا حفظتون
انشاالله اون پسرش که تو حوزه هست زودتر فارغ‌التحصیل بشه همه مشکلات حل میشه اون چهار تای دیگه رو هم تولید میکنند
کسانی که بچه به دنیا بیاورند ونتوانند هز ینه انها را در حد معقول بر اورنده کنند پیش خدای بزدگ مسولند
این تبلیغ الکی گول نخورید
باسلام خواهر گلم شما رو به خدا چهار تای دیگر رو به دنیا نیار به خدا مدیون بچه‌ها تون میشید این طرز زندگی درست نیست بدون هیچ امکاناتی داری در حق خودتون و فرزندان ظلم میکنید والا ما دوتا داریم تو ناز و نعمت همیشه طلبکارند شما میگید بدون یخچال بدون آب گرمکن بدون لباسشویی بدون جاروبرقی آخه چرا به آینده این جمعیت فکر نمیکنید
ه
چرا دروغ می‌گویند اینها اصلأ دهه شصت نیستند از روی لباس ها شون پیداست این عکس جدید هست یه تبلیغاتی بیش نیست.دروغ گویی دیگه شده رسم همه جا
سلام این بچها فردا دکتر ومعلم ویلیس وخدمتگزار ایران می شن برای جا معه انسانهای مفیدی مشون.ما در آینده کمبود نیروهای متخصص داریم.دولت بایداز این خانواده فداکار حمایت کنه.تا متحمل رنج ومشقت نشون.این وظیفه همه مردم که آنها رو کمک کنن .
واقعا درست نیست بعضیا کامنتهای مسخره کردن این خانوادرو گذاشتن ،شماها طبیبین فکری بحال خود کنید ،اگر کاری نمیکنید لطفا زخم زبونم نزنید ،شما چطور هموطنایی هستید ،خداوند به این خانواده عمر با عزت بده و انشاءالله مشکلاتشون حل بشه ،درسته وضعیت اقتصادی وحشت ناکی هستیم ولی ادمای با ایمانیم نیستیم متاسفانه ،اللهم عجل لولیک فرج
کی بچه بیاره اگر بچه خوب باشه چرا آقای رییس‌جمهور فقط دوتا بچه داره این همه پول دارن
اگر شما نمیتوانید کمک کنید لطفا سرزنش نکنید.
جرم نکرده بچه درست کرده از مسئولین درخواست کرده
شما مالتان مبارکتان باشه
خداقوت قهرمان، نان پدروشیر مادرحلالت
اگه مسئولین فکر مردم بودن اوضاع این نبود،، فکرجیب خودشونن. ماشاا.... به این همه همت
دولت محترم اگر خواست حمایت خودرویی کند حتما باتوجه به اشتیاق فرزند آوری مجدد یک اتوبوس باید به این خانواده تقدیم کند خوروی ملی کمر خم می‌کند ,,،???
چه دلیلی داره چهار تا هم بیارن ک چی بشه
ماشالا
اینکه خانواده پر جمعیتی نیست من دهه پنجاهی هستم جمعیت خونه ما ۱۸ نفر بود ان موقع نان خالی گیرمون نمیامد بخوریم بحمدالا الان همه زندگی خوبی داریم اما دیگه یکی ۲بچه داریم در کل خدا قوت دلاور خسته نباشی قهرمان
سلام واقعا بعضیا خیلی بی ادب هستن بی تربیت چرا توهین میکنید به خدا مردم شهر ما واقعا اینجور خانواده کمک مبکنن توهین نکنید من حاضرم بیاد یزد هم آبگرمکن هم ماشین لباسشویی مغازم ببره کاش میشد تلفنم بدمش یا شمارش داشته باشم
واقعامتاسفم واسه همچین اادمهایی
وای خدایا چی فکر کردن
بی فرهنگ وبی سواد
استاندار استان باید تمام امکانات مورد نیاز این خانواده پرجمعیت را فراهم کند.
مادر وپدر خانواده را بیمه تکمیلی کند.سازمان‌های
مربوطه باید به نوبه خود کمک کنند.

خانه ۴ اتاقی برایشان فراهم کنند.
زیرا این خانواده به اندازه ۵ خانواده ایرانی عادی
زاده ولد ک. باید تشویق و یاری کنند.
ماشاءالله.
وقتی نتونی برای بچه ات غذای خوب و یا امکان تحصیل وحتی اسباب بازی و لباس مناسب بگیری وقتی بچه ها مجبورن توی خونه کوچیک زندگی کنن وقتی امکانات اولیه رندگی رو نداری چرا باید در حقشون ظلم کرد ایا این کودک ازاری نیست
خواهرم. ماشاءالله
تا می توانی زادو ولد کنید. خدا بزرگ بامحبت بزرگ می شوند
آدم اختیار خودش دارد.
دولت مؤظف به شما خانه وحقوق وامکانات بدهد پیگیری کنید.
خانه با یک ون بزرگ وخرج روزانه بدهد.
خدا حفظشون کند.
اتفاقاً بچه های این چنینی چون درسختی بزرگ میشن قدرهرچی که دارن رو بهترمیدونن وصالح تر و سالم تر ازبچه های تک فرزند باکلی امکانات بارمیان فقراقتصادی بچه رو خراب نمیکنه فقرفرهنگی هست که بچه هاروخراب میکنه طرف یک یادو بچه داره ولی چون فقر فرهنگی دارن بذهکار میشن مهم آرین چیز اینه که یه خونواده به بچه هاش یادبده میشه کم خورد ولی سربلند زندگی کرد نه اینکه همه چیز داشت وهمش هم طلبکاربود نسل الان اتفاقا چون دررفاه بیش ازحدهستن دارن بدبارمیان مهم فقر فرهنگیه نه اقتصادی
پدر مادر که به حال و اینده بچه ها فکر نمیکنن و به فکر حسرتهای این بچه ها نیستن امیدوارم بچه های عاقل و خوبی باشن و پرتلاش بتونن اینده خوبی برای خودشون و مملکت درست کنن
راستش من خودم داشتن بچه زیادرودوس دارم اما تواین دوره زمونه بااین همه گرونی سخته البته تربیت اون ها ازهمه چیز مهمتره . خدای نکرده اگراین خانواده مواظب نباشندبرای جامعه معظل خواهدبود.
حالا اتفاقیه که افتاده بیاین به جای سرکوفت زدن اگه می تونیم کمک حالشون باشیم . هم وطن
این صدرصد میخواد رکورد بزنه و زنش رو در یونسکو به ثبت برسونه
دلت به خودت نمی سوزه دلت به بچه های بیگناه بسوزه باگدایی نمیشه بچه هاتو به اهدافشان برسانی
خدا حفظتون کنه انشاءالله . خوش به سعادتتون ، آینده تون را ساختید ،لذت خواهروبرادری و عمو و عمه داستن را به فرزندان و نوه هاتون هدیه دادید، مرحبا به شما که انقدر باگذشت و صبورید ، هرکس تا حالاکمکتون کرده بعدازاین هم کمک میکنه . حرف v زیاده توجه نکنید ، شرف دارید به اونها که شبتاصبح کار میکنن برای نون و اب سگشون .
فقط طفلکی بچه ها چقدر حسرت کشیدن
به خودت رحم نمی کنی به بچه هات رحم کن باگدایی نمیشه فرزند موفق داشته باشی
شما در قیامت مسئول هستید در مقابل این بچه ها
دست از نادانی بکشید
بچه گرسنه و پر از عقده و حسرت داشتن هنره؟
دولت گفته فرزند آوری کنید مزایا و تشویقاتش رو هم صریح گفته
اما جایی نگفته مثل مرغ جوجه کشی کنید خرجش با ما
خدا رحم کرده وضع مالی خوبی نداشته این شدن اگه وضع مالی خوب داشت حالا حالا ها جوجه کشی ادامه داشت
تو رو خدا دیگه بچه نیار
با سلام.من خیلی از نظرات رو خوندم.متااسفانه اکثرا، این خانواده عزیز رو مورد تحقیر و تمسخر قرار دادند و این بسیار باعث تاسف است.کاش یاد بگیریم آنقدر راحت دیگران را مورد فضاوت قرار ندهیم.و در قرآن می فرماید :مسخره کردن تفریح آدم های بی خرد و کار جاهلان است.
آبجی،هرکس دندان داد،عقلم داد،
خدا قوت یه حقوق ماهیانه دولت به مادرخانواده بدهد چه اشکالی دارد حقوق مادرانه .......
خدا حفظشون کنه ولی سه تاش بالغند می تونن هم کار کنن وهم تحصیل .به هر حال دولت اسلامی اینهمه تشویق به فرزند آوری میکنه وظیفه داره حمایت کنه
ازاین اتفاقات درده ی پنجاه زیاد اتفاق افتاده
واقعا عقل انسان کجا رفته این چه ظلمیه که به خودتون وبچه هاتون میکنید من ۳ تا بچه دارم پسرم بزرگ هم هست وتحصیل کرده گاهی میگه پول بده اعتراض که میکنم میگه برای چی بدنیا آوردی؟این پدر مادر واقعا سرخوش هستن
خدا حفظشون کنه ان شااِلله،درسته تو این وضع بد اقتصادی اداره کردن زندگی سخته ولی امیدتون بخدا باشه ان شاالله بچه ها بزرگ که شدن و هر کدام شغل مناسب پیدا کردن به خودتون و بچه هاتون افتخار میکنید به امید اون روز ،یاحق
فک کنم باآفغانها. لج کل کل کرده میخاد روکم کنه
همیشه گفتن پولدارعقلش کارمیکنه فقیر کمرش
خداحفظشون کنه اما بیخودبه وعده های پوچ مسئولین دل خوش کردین،تومملکتی که مردم از تامین شیرخشک وپوشک بچه وهزارخرج دیگه، عاجزشدن بچه دارشدن دل وجرأت میخواد اما این خانم چندسال بعدکه پابه سن گذاشت وکلکسیونی ازبیماریهاشد به عوارض اینهمه زایمان بی وقفه پی میبره که دیگه دیره
باسلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان.
الان دیگه وقت قضاوت نمودن نیست. امیدوارم واقعا مسئولین کشور صدای این خانواده را بشنوند و بهشون کمکی بکنند ....... تادر این اوضاع دشوار زندگی ، یه نفسی کودکان بی گناه بکشند.
شما که نسخه می پیچد خودتان در رفاه کامل بی دقدقه هستید خدا یه عقلی به بعضی ها بده که هرچی میخواهند می نویسند یه مالی به این خانواده
أحسنتم.
. ماشاءالله..تا کور شود هر آنکه نتواند دید ... خیلی عالی میشه زندگیتون....که دیگران حسرت یک لحظش روبخورن،چیه یکی دوتا بچه میارن ،اینقد بهش میرسن ،آخرشم یاچلن یا دیوونه..
شما کار خدا پسندانه انجام دادی ،خدا یارت باشه،،خودش کفایت میکنه اصلا نگران نباش بسپر به خودش
کاش اسمهاشونو هم گفته بود
الانم که با اون وام بدبخت ترت میکنن.کسی شغل ندارع چه جوری قسط بده مسعول.نندازین اینو دردسر گناه داره
افغانها بد آموزی دارند یکی همین در این شرایط تعدد بچه.
سلام بابا شما چه میگین من یه خانه وعدهی. میشناسم که یک زن پانزده تا بچه اورده
پازده تا بچه ۹ پسر ۶ تا دختر فقط یک دختر فوت شد همشونم سالم درسته که زباد ده ناز نعمت بزرگ نشده ولی خیلی بچه های باهوش و زرنگ هست درس خوانده کوچکهاشو درحالدرس خواندن هست پدر خانواده کارگره بنای مادر بچه ها خیلی هم جوان و سرحاله اوالیش سختی زیاد کشیده الان کلی خانواده یه درباری داره که بیبنی کیف میکنی اونا هم که یه دونه داره با کلی نازو نعمت بزرگش کرده ده بلایشو مانده
خدابزرگه خانم کسی که خلق کرده فکربچه هارا کرده نگران نباش
شما شرمنده بچه هایتان هستید وپیش خدا گناه کار هستید چون نمی توانی نیازهای اولیه آنها را تهیه کنید واقعا متاسفم ‌‌‌
هرکه دندان دهد نان دهد
با توکل به خدا بچه آوردی
دیگه کمک برا چته از مردم و مسئولین؟
واقعا داشتن عقل نعمت بزرگی هست
نیت کرده تیم فوتبال راه بندازه
با این وضعیت بی آبی و فرونشست زمین، حداقل شصت میلیون جمعیت اضافه داریم.
کشور امارات فقط ده میلیون جمعیت داره و اکثرشون در رفاه کامل هستن.
پاکستان با ۲۴۵ میلیون جمعیت، اکثرا فقیر.
جمعیت زیاد به چه دردی میخوره؟
تمام این داستان چه اصل خبر چه پیامها تبلیغ بر علیه فرزند آوری بود.
آینده جمعیتی در ایران فاجعه ست بدبختی اینه که خیلی ها هنوز متوجه نیستند.
سلام خدا براتون حفظشون کنه دلی منطقی فکرکنیدشمابقول خودتون خرج اینها رانداریدبازفکر۳تا دیگه هستید آن شالله اینها خوب تحویل جامعه بدیدکارخدا شکرش به من بچه نمیده به شما۹تاداده اگه دوست داریداونی که توراه با من بدید
بچه بیارن که گشنگی و حسرت یه زندگی بی دردسر به دل بچه‌ها بمونه متاسفم از این طرز فکر
با سلام.ان خانم دیپلمه.میتونه کار کنه.یکجایی کارپیدا کنه.باتوکل بخدا همه چیز درست میشه.ان پسرش که طلبه هست باخداست،خدا بهش کمک میکنه
ایشون الان هجده ساله که حامله هستن??????
خداییش خوب فکری کردناگر مسئولین حمایت کنند تیم ملی فوتبال جدید درست کردن
چقدر افراد زیادی بودن که در سن جوانی فوت کردن
و بچه هاشون سرگردان و آواره تو جامعه رها شدن
آدم باید همیشه به این فکر بکنه که اگه فردا من مردم، تکلیف این بچه چی میشه
ماشاالله خدا بیشتر بده این ها آینده سازان ایران هستند
در ضمن این مقاله فقط تبلیغ فرزند نیاوردن هست نه تبلیغ فرزند آوری
از آدم فقط همین فرزند باقی میمونه نه مال و ثروت
آقای محترم جات گرم بوده مثل فنچ جوجه کشی کردی فکر مخارج این بچه ها نبودی.فازت چی بوده خدا داند خدا بهت صبر بده
خداحفط شون کنه همین بچه ها فردا ادمهای بزرگی میشن دل نشکونین ای کسانی که کامنت میزارید. خداروشکر بچه ها سالم وعاقل زیباهستند خدابزرگ عزیزم نگران نباش....
هر آنکس که خدا عقل داد نان هم داد.
دوتابچه معلول بدنیا آوردم که فوت کردن الان یه پسرسالم دارم ۱۷سالشه تک فرزندت جرات ندارم یکی دیگه بیارم خوشبحالت خدا برات ۹تافرزندسالم داده
خداحفظشون کنه بجای این همه نظرات بدنیست اگه درحدتوان باشه کمکشون کنیم خداخواسته تودنیاباشن که بدنیا اومدن چرابانظرات توهین آمیزدلی بشکنیم ب امیدموفقیت تک تک این بچه ها
رفتم توی فکر خودم. که منم متولد ۶۸ هستم و هنوز مجردم، هم سن من ۹ تا بچه داره. ای دادی بی داد. آنکه دندان داد نان داد به ما هنوز نداده.
همین مسعولین بفهمند شما نمیتونی از لحاط خوردو خوراک و پوشاک ومدرسه بهشون رسیدگی کنید میاند میبرندشون بهزیستی بچه های داداش منم بردن
خانم یزدان پناه شما که تااینجارو بدون فکر رفتی بقیه اشم توکل به خدا ادامه بده
بنده خدا آنقدر بچه رو میخواستی چکار این بچه چه گناهی داره باید به فکرشان بود تو رو خدا نیارید بچه مسؤل مگه پول میده خودتون باید فکری کنید خودت وشوهرت تفریح نمیخواستید پیر شدی فقط بچه زاییدی بچه‌های بیگناه خواهشا دیگه نیار از زایمان زیاد خودت تو معرض خطر هستی مراقب باش
واقعا اینا چی فکر کردن که این همه هم بچه اوردن
دهه شستیا همینجوری دهه سوخته حساب میشن انقد که سختی کشیدن عقلتون کجا رفته این همه بچه آوردی وقتی نمیتونی راحتی بچه رو فراهم کنی درقبال زندگی اونا مسئولی
این بنده خدا حتمادباید به یک روانپزشک مراجعه کنه دو گانگی شخصیت تو وجودش،موج میزنه، از یک طرف از سختی های وحشتناک و گرسنگی و بیکاری می‌نالند از اونطرف میگه خوشحالم و افتخار میکنم, از یکطرف میگه هر آنکس که دندان دهد نان دهد بعدش عاجزانه از مسئولین تقاضای کمک میکنه تازه با این وضعیت اسفناکی میخواد ۴ تا هم آضافه
دمت گرم داداش، رزومه تو بفرست شرکت های نفتی رو هوا استخدامی میکنن
من به عنوان کسی که توی یه خونواده پرجمعیت بدنیا اومده به خاطره تمام کمبودهایی که به دلیل مشکلات مالی از بچگی داشتم از تمام پدران و مادران بی وجدان که تنها هنرشون زاییدنه نمیگذرم....
به نظر من کمه ، میخواین بازم ادامه بدین بهتره!
عجب شهروندان نمونه ای به خاطرجوانی جمعیت این همه فداکاری
باباا به خاطر رضای خدا بچه دیگه به دنیا نیاورید بچه ها هم گناه دارن بابا شما ها قناعت میکنید اونا تاوانش رو میدن..منتظر کمک کی هستی این همه فرزند اوردی که هنر نیستش
فکر کنم ی 400، 500 سال از جامعه عقبه، میگه هنوز 4 تا راه داره
خدایا از عمر اینجور آدما کم کن به عقلشون اضافه کن،اخه گناه اون بچه های بدبخت چیه که باید تاوان بی فکری همچین پدر و مادری رو بدن، جهان سوم یعنی همین ?
سلام نسل سوخته همینه به فکراینده نیست دهه شصتی ها اخرخط هستند مرده متحرک اند
با سلام.اگر که والدین این خانواده هر فرزند را یک انسان با خواسته ها و آرزوهای خودش میدند این تعداد بچه نمیاوردند و حرف بی ربط چهار تا دیگه میخواهیم نمی زدند.چند سال بعد میفهمید چه ظلمی کردید به حق بچه هاتون.
بنظرم کاش یه شماره کارت گذاشته بودندتامردم بهشون کمک میکردند
خداحفظ کنه بچه هاتونا
سختیشا اونا میکشن حرصشا شمامیخورین
خدابزرکه
اینها دارند با ما شوخی می‌کنند
من فکر نمیکنم توی ایران اینجور خانواده بی عقل پیدا بشه
شما تو خونه هشتاد متری و بی پولی چطوری نه تا بچه بدنیا آوردید ....بازم قراره ادامه بدید...واقعا که....
سلام به همه ی اونایی که دم ازناامیدی زدن، اینم بدونبن که آینده مال این فرزندان هست وکسایی که یکی یا دوتا دارن سهمی ازآینده ندارند بدرود یاعلی
فکر میکنین کسانی که تو رفاه هستن همشون آدمای مثبت وآینده دارین؟ اتفاقا کسی که سختی کشیده تو آیندش موفقه
اگر ی ذره عقل داشتید نه خودتون الان به گدایی از دولت میافتادین نه اون بچه های طفل معصوم رو با فلاکت بزرگ می‌کردید بقول معروف عقل که نباشد جان در عذاب است
آفرین مرد. یک تنه خودت و خانومت دارید کشور را از خطر سالخوردگی نجات میدید. با قدرت پیش برو بقیه هم برات دعا میکنن بتونی حداقل لباسشویی را بخری
سلام افرین به همت و توکلشون کاش یک شکاره حسابی چیزی بود که بشه کمکشون کرد
مصلحت کار خویش خسروان دانند
من به بقیه مسائلش کار ندارم ولی یک پسر ١۶ ساله دارم که الانم اوج غرور نوجوانی هستش.. چجوری اون سه تا پسر بزرگت رو راضی کردی تو عکس وایسن که در خواست کمک کنید. کاش برای شخصیتشون حرمت میزاشتی.فقط به خاطر دل شما قبول کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست