بازدید 35937
صد و نهمین روز جنگ غزه

انفجار و فروریختن وحشتناک ساختمان های غزه روی سربازان اسرائیلی+ فیلم/ بیش از 30 کشته در یک روز/نبرد سنگین مقاومت با ارتش اسرائیل در خان یونس

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 23 January 2024

انفجار و فروریختن وحشتناک ساختمان های غزه روی سربازان اسرائیلی/ بیش از 30 کشته در یک روز

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

گوترش: وضعیت کمک های بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۱

- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در سخنرانی خود در شورای امنیت با موضوع غزه اعلام کرد که  وضعیت کمک های بشردوستانه در غزه بسیار وخیم است.

به گزارش "الجزیره انگلیسی" وی گفت: شرایطی  که بر فلسطینیان در غزه تحمیل شده است، هیچ عملیاتی برای ارائه کمک های بشردوستانه نمی تواند موفق شود.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: این یک رویا است که فکر کنیم ۲.۲ میلیون نفر از جمعیت غزه فقط با کمک می توانند زنده بمانند.

گوترش با اشاره به مخالفت صریح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ایجاد یک کشور فلسطینی گفت: مخالفت مکرر با راه کار دو کشوری توسط اسرائیل و انکار حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور، جنگ را طولانی می کند.

وی با انتقاد از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: هیچ توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین وجود ندارد. ما درخواست برای آتش بس فوری در غزه را تکرار می کنیم.

رسانه صهیونیست: اسرائیل قادر به دستآورد راهبردی در منطقه نیست
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۳:۵۹

روزنامه جروزلم پست چاپ سرزمین‌های اشغالی سه‌شنبه شب نوشت: دیگر اسرائیل توانایی کسب اهداف و دستاورد راهبردی در منطقه نیست.

جروزلم پست اذعان کرد: کشته شدن ۲۱ نظامی ، بیم و هراس از افزایش بیشتر شمار کشته‌ها در این مرحله را تقویت می‌کند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز کشته شدن نظامیان را " دوشنبه سیاه " برای ارتش رژیم صهیونیستی دانست و گفت: حادثه‌ای که دیروز رخ داد بسیار خطرناک بود و درخصوص آن تحقیق کرده و نتایج آن را منتشر خواهیم کرد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای با تایید هلاکت ۵۰ نظامی این رژیم در روز گذشته (دوشنبه) در نوار غزه اعتراف کرد که این رژیم با یک فاجعه بزرگ مواجه شده است.

شبکه العربیه نیز در خبری به نقل از منابع خود از هلاکت ۲۲ نظامی صهیونیست بر اثر انفجار دو ساختمان و هدف قرار گرفتن یک تانک اسراییل و انفجار یک تونل در خان یونس (در نوار غزه) خبر داد که این خبر هم نشان داد تله رزمندگان برای صهیونیست های متجاوز بسیار کارساز بوده و راه فراری برای انها باقی نگذاشته است.

در همین رابطه کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی هم با اعتراف به هلاکت نظامیان صهیونیست گزارش داد که «دیروز اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده باشد، قطعا یکی از سخت‌ترین روزها بوده است».

این شبکه همچنین گزارش داده که، دو حادثه بسیار خطرناک در جنوب نوار غزه اتفاق افتاده که اجازه انتشار جزئیات آن داده نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: نیروهای حماس، نظامیان ما را غافلگیر می‌کنند
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۱:۵۹

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب اعتراف کرد: بسیاری از اعضای حماس در مناطق حساس مخفی شده‌اند و نظامیان ما را غافلگیر می‌کنند.

 هاگاری افزود: بهای جنگ بسیار سنگین است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حمله حزب الله به پایگاه میرون اذعان کرد: موشکی از جنوب لبنان شلیک و به پایگاه میرون اصابت کرد و زیان‌هایی به بار آورد که ظرف مدت ۲ ساعت آن را تعمیر کردیم.

هاگاری با تکرار سخنان خود گفت: آمادگی ما در شمال [سرزمین‌های اشغالی] بسیار بالاست و هر لحظه این آمادگی را تقویت می‌کنیم.

وی همچنین گفت: همچنان گروهی از حماس در غزه هستند که هنوز امکانات رزمی برای جنگیدن دارند.

هاگاری به دوشنبه سیاه ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حادثه‌ای که دیروز رخ داد بسیار خطرناک بود و درخصوص آن تحقیق کرده و نتایج آن را منتشر خواهیم کرد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای با تایید هلاکت ۵۰ نظامی این رژیم در روز گذشته (دوشنبه) در نوار غزه اعتراف کرد که این رژیم با یک فاجعه بزرگ مواجه شده است.

هزینه‌های اسرائیل در جنگ غزه به ۶۷.۶ میلیارد دلار خواهد رسید
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۱:۱۳

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که هزینه‌های تجاوز این رژیم به نوار غزه به ۶۷.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

 «امیر یارون» رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در نشست کمیسیون اقتصادی کنست(پارلمان این رژیم) اظهار داشت: هزینه های مستقیم جنگ در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ از جمله خسارت ها و هزینه های غیر نظامی دیگر مرتبط با جنگ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود که رژیم اسرائیل از ۱۰.۶ میلیارد دلار از درآمدهای مالیاتی محروم خواهد بود و پیش بینی ها برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی است.

پیش بینی های بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که اقتصاد این رژیم در سال ۲۰۲۳ فقط ۱.۵ درصد رشد داشته است.

۱۸ دی‌ماه گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی از ترس فروپاشی سیستم اقتصادی و بازرگانی در بخش غیرنظامی مجبور به پرداخت ده ها میلیارد شِکِل (واحد پول این رژیم) خسارت شده است که خسارت های سنگین به ساختمان‌ها و زیرساخت ها به ویژه در مناطق همجوار نوار غزه و شهرک های همجوار با مرزهای لبنان را نیز باید به این مبالغ افزود.

به نوشته این روزنامه، آخرین ارزیابی ها از خسارت ۵ تا ۷ میلیارد شِکِلی در مناطق هم مرز با لبنان و خسارت ۱۵ تا ۲۰ میلیارد شِکِلی در مناطق و شهرک های صهیونیست نشین همجوار نوار غزه حکایت دارد.

حدود ۱۲۵ هزار شهرک نشین صهیونست نیز پس از ترک خانه های خود از مناطق همجوار نوار غزه و لبنان، آواره شده اند و اسکان آنها در هتل ها و دیگر مناطق در خارج از مناطق اصلی سکونت خود، هزینه های این جنگ را میلیاردها شکل افزایش داده است.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، اقتصاد رژیم صهیونیستی براثر جنگ در نوار غزه با خسارت های بسیار خطرناک و کسری بودجه ۱۱۱ میلیارد شکل روبرو شده است که برای جبران آن باید با کاهش بودجه دیگر بخش ها و افزایش ۶۷ میلیارد شِکِلی مالیات ها اقدام کرد که این موضوع نیز بر وضعیت معیشتی صهیونیست ها تاثیر می گذارد.

مقام ارشد حماس: از ابتدا جنگ گفتیم غزه گورستان دشمن می‌شود
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۰:۵۶

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به هلاکت رسیدن ۲۴ نظامی رژیم اشغالگر قدس گفت که از همان ابتدای جنگ گفتیم که غزه گورستان مهاجمان خواهد شد و امروز شاهد غرق شدن ارتش دشمن در باتلاق منطقه هستیم.

به گزارش شبکه خبری «قدس»، الرشق افزود: نتیجه این نبرد از روز اول نوشته شده بود و هر طرفی که باید پیروز شود، پیروز خواهد شد و آنکه باید ببازد، خواهد باخت.

توصیه لاوروف به بایدن : جنگ غزه را متوقف کنید
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۰:۱۰

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن برای پایان بحران در خاورمیانه، جنگ در غزه را متوقف کند و از " وتو" قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس بشردوستانه دست بردارد.

به گزارش "خبرگزاری تاس", لاوروف در مصاحبه با شبکه سی بی‌اس آمریکا در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به بایدن در مورد خاورمیانه دارد, گفت: جنگ را متوقف کنید. زمانی که قطعنامه‌ای برای آتش بس بشردوستانه پیشنهاد می‌شود آمریکا نباید آن را وتو کند. واشنگتن در این زمینه, دو بار از وتو استفاده کرد. هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت در رابطه با درخواست آتش بس وجود ندارد و البته این دولت نیز مانند دولت‌های گذشته آمریکا تشکیل کشور فلسطینی را طولانی نکند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: درباره کشته شدن ۲۴ نظامی تحقیق می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۹:۲۱

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تحقیقاتی درباره کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی در غزه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز از محل هلاکت ۲۴ نظامی این رژیم در عملیات منحصر بفرد مقاومت در اردوگاه «المغازی» بازدید کرد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: درباره کشته شدن ۲۴ نظامی تحقیق می‌کنیم

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: درباره کشته شدن ۲۴ نظامی تحقیق می‌کنیم

هالوی در محل عملیات گفت: ما همچنان در حال جنگ هستیم، نبرد طولانی خواهد بود و پس از استراحت دوباره به نیروهای ذخیره نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: ما در حال گسترش عملیات خود در خان یونس و دستیابی به دستاوردهای بیشتری هستیم.

هالوی تصریح کرد: ما در غم از دست دادن این نیروها که بیشتر آنها نیروهای ذخیره هستند، عزادار هستیم.

تشدید حملات در خان‌یونس
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۷:۲۴

بنابر گزارش‌ها، در حالی که رژیم صهیونیستی فعالیت نظامی خود را داخل و اطراف شهر خان‌یونس در جنوب غزه تشدید می‌کند، صدها نفر از افراد حاضر در بیمارستان‌ها از جمله مردم آواره پناه برده به محوطه‌های بیمارستانی این شهر در تلاش برای فرار هستند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین گفت که مردم در مقرهای این سازمان و همچنین در بیمارستان العمل در حالت وحشت هستند و سعی می‌کند از بمباران های مداوم فرار کنند.

یکی از ساکنان محله العمل در خان‌یونس به نام احمد ناسم امروز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت: ما برای خروج آماده می‌شویم، اما درگیری‌های شدید اطرافمان وجود دارد. مردم خانه‌های خود را ترک می‌کنند و بعد بازمی‌گردند. منطقه بسیار خطرناک است. 

وزارت جنگ تل‌آویو: روزانه 60 نظامی اسرائیلی زخمی می‌شوند
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۶:۲۴

رئیس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم اسرائیل طی گزارشی به کنست اعلام کرد «بیش از ۴۵۰۰ سرباز و نیروهای امنیتی اسرائیل در حال حاضر تحت درمان هستند و به طور میانگین حدود ۶۰ نظامی در روز به این افراد افزوده می‌شوند که اغلب آنها نیروهای ذخیره زیر ۳۰ سال هستند».

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی وی تصریح کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، دو برابر تعداد بیمارانی که در طول سال ۲۰۲۲ به بخش توانبخشی وزارت جنگ مراجعه کرده‌اند، به این بخش ارجاع داده شده‌اند. بر اساس داده‌های این بخش، پیش بینی می‌شود که شمار معلولان ارتش اشغالگر تا سال ۲۰۳۰، به ۱۰۰ هزار نفر برسد. 

حزب‌الله پایگاه هوایی مرون را موشک‌باران کرد
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۵:۱۱

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دومین بار پایگاه کنترل هوایی مرون در جبل الجرمق واقع در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک مناسب هدف قرار داده و موشک‌ها به اهداف اصابت کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حمله امروز در واکنش به ترورهای اخیر اسرائیل در لبنان و سوریه، حملات مکرر این رژیم به غیرنظامیان و منازل مسکونی در روستاهای جنوب لبنان، برای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و مقاومت دلیرانه آن‌ها صورت گرفت.

حزب‌الله ششم ژانویه در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی جنبش حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید و ترس از «جنگ تمام‌عیار با لبنان» را به محور اصلی گزارش رسانه‌های اسرائیلی تبدیل کرد.

نبرد سنگین مقاومت با ارتش اسرائیل در خان یونس
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۷

منابع خبری از نبرد سنگین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در محورهای شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و به صدا در آمدن آژیر خطر در تعدادی از شهرک های صهیونیست نشین در منطقه «الجلیل الاعلی» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 شبکه المیادین از هدف قرارگرفتن نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی توسط سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر داد و به نقل از رزمندگان سرایا القدس گفت که محل تجمع نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و خودروهای آنها در غرب شهر خان یونس را با خمپاره هدف قرار داده اند.

خبرنگار شبکه المیادین در غزه نیز از انجام سه عملیات جداگانه علیه نیروهای نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل در شب گذشته خبر داد.

وی افزود که عملیات علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حومه اردوگاه المغازی انجام شد و نشان داد که مقاومت قادر است به هر نقطه علیه نظامیان رژیم اسرائیل ضربه بزند.

گردان های مقاومت ملی فلسطین نیز از نبرد شدید با متجاوزان در محور قیزان ابو رشوان در جنوب خان یونس خبر داد.

این گردان ها اعلام کردند که یک بمب را در مسیر خودروی ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کردند که در جریان آن شماری از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شدند.

رسانه های صهیونیستی امروز گزارش دادند که آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در منطقه «الجلیل الاعلی» از جمله «عرب العرامشه» در شمال فلسطین اشغالی اشغالی به صدا در آمد.

تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس طی ۲۴ ساعت گذشته به حدی است که محافل امنیتی و سیاسی این رژیم را به شوک فرو برده است .

«اسرائیل کاتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با اشاره به تلفات نظامیان این رژیم در غزه اذعان کرد: صبح بسیار سختی داریم. کشته شدن ۲۱ نظامی در غزه تاوان سنگینی است.

از سوی دیگر، شورای شهرک صهیونیست نشین «افرات» در نزدیکی بیت لحم به کشته شدن دو نظامی صهیونیست از این شهرک در نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه اذعان کرد.

همزمان «موشه یعلون» مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما تاوان سنگینی برای غلبه بر حماس می‌پردازیم.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی است.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: صبح امروز سخت و غیر قابل تحمل است. نبردهای شدید در منطقه ای بسیار دشوار در جریان است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: این صبح سخت و دردناک است. این جنگی است که آینده "اسرائیل" را برای دهه های آینده ترسیم خواهد کرد.

سخنگوی کابینه نتانیاهو: تشکیل دولت فلسطین تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۵

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی، تشکیل دولت فلسطین را زمینه‌ساز فروپاشی این رژیم و تهدیدی برای موجودیت آن اعلام کرد.

«ایلون لوی» در گفت‌وگو با مجله «ریدیوتایمز»، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل درباره لزوم جلوگیری از تشکیل دولت فلسطین را تکرار کرد.

وی درباره دلیل مخالفت با تشکیل دولت فلسطین گفت: اسرائیل نگران است که تشکیل دولت فلسطین، زمینه حملات جدی تر، (مشابه عملیات طوفان الاقصی علیه این رژیم) را فراهم کند.

این مقام صهیونیست به ارکان محور مقاومت از جمله ایران و حزب الله لبنان اشاره و اضافه کرد: آیا تشکیل دولت فلسطین منجر به امضای توافق نظامی( این دولت ) با ایران یا برگزاری رزمایش مشترک با حزب الله لبنان نخواهد شد.

لوی، حمایت اکثر مردم کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی را یادآور شد و گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که فلسطینی های ساکن کرانه باختری، اقدامات حماس علیه اسرائیل را در ۷ اکتبر تایید می کنند.

وی افزود: تا زمانی که ایدئولوژی تشکیل دولتی فلسطینی «از دریای مدیترانه تا رود اردن» در ذهن فلسطینی ها وجود دارد، تشکیل یک حکومت کاملا مستقل فلسطینی، تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد: در شرایط امروز، تشکیل دولت مستقل فلسطین به معنای ریختن نفت در آتش جنگ خواهد بود.

آنروا: 570 هزار نفر در غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۴

سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که «570 هزار نفر در غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجه هستند».

سازمان آنروا از افزایش خطر قحطی در نوار غزه خبر داده و خواستار افزایش قابل توجه کمکهای انسان دوستانه برای مقابله با آن شده است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، سیندی مک‌کین، هفته گذشته گفت که مردم غزه در فاصله تنها  چند مایلی  با کامیون‌های پر از مواد غذایی(در رفح) در خطر مرگ از گرسنگی هستند در حالی که در صورت تامین منابع کافی و دسترسی ایمن به همه نیازمندان، می‌توان از قحطی جلوگیری کرد.

 

جاسوسی کوآدکوپتر اسرائیلی بر فراز غزه کار دست تل‌آویو داد
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۳

«عملیات توپخانه‌ای علیه مقرهای تجمع نظامیان و خودروهای اسرائیلی در خط مقدم پیشروی در مرکز خان‌یونس را با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از یک کوآدکوپتر ارتش اشغالگر انجام دادیم». این جدیدترین موضوع در ویدئوی منتشر شده توسط شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس بود.

 

شاخه نظامی جهاد اسلامی با انتشار صحنه‌هایی از عملیات توپخانه‌ای جدید خود، اعلام کرد اطلاعات مهمی را  از کوآدکوپتر EVO Max ۴T که در حال جاسوسی بر فراز غزه بود به دست آورده و با تکیه بر آن، این عملیات توپخانه‌ای ویژه را انجام داده است. 

سرایا القدس یکشنبه پیش با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک فروند کوآدکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع EVO Max ۴T خبر داد. در این کوآدکوپتر سیستم های دید دوچشمی سنتی ترکیب شده و به یک دوربین تصویربرداری حرارتی با وضوح بالا و نیز یک لیزریاب برای تعیین مختصات با دقت بالا GPS مجهز شده است. فناوری رادار موج میلیمتری نیز موجب می‌شود تا وضوح تصویر بالایی از اجسام حتی در شرایط کم نور یا بارانی ارائه کند. 

سرتیپ فایز الدویری تحلیلگر نظامی و راهبردی شبکه الجزیره در تحلیل ویدئوی جدید سرایا القدس گفت: کوآدکوپتری که سرایا القدس به غنیمت گرفته حاوی اطلاعات مهمی بوده و این نشان می‌دهد که این کوآدکوپتر سقوط نکرده بلکه برای تخلیه اطلاعاتی، فرود آورده شده است.

انفجار و فروریختن وحشتناک ساختمان های غزه روی سربازان اسرائیلی/ بیش از 30 کشته در یک روز

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته‌شدن بیش از ۳۰ نظامی خود طی ساعات گذشته در غزه اعتراف کرد و آن را روزی وحشتناک خواند.

 «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد ۲۴ افسر و سرباز از نیروهای ذخیره در اردوگاه «المغازی» در مرکز غزه کشته شدند.

تعداد بازدید : 4549

او گفت رزمندگان فلسطینی ساختمان‌هایی را که سربازان در آن مستقر بودند با راکت بمباران کردند که منجر به فروریختن آن‌ها شد و ۲۴ نظامی اشغالگر در نتیجه ریزش ۲ ساختمان در مرکز غزه کشته شدند.

هاگاری درباره جزئیات کشته شدن نظامیان صهیونیست گفت: سربازان ذخیره درحال بمب‌گذاری دو ساختمان در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه بودند که یک فرد مسلح با یک خمپاره یک تانک مستقر در نزدیکی آنها را هدف قرار داد و همین اقدام منجر به فرو ریختن این دو ساختمان بر روی سربازان ما منجر شد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در شرح ماجرایی که روز گذشته اتفاق افتاد، نوشت: اگرچه فعالیت یگان مهندسی تنها ۶۰۰ متر در داخل غزه نفوذ کرده بود، اما یک فرد مسلح بدون شناسایی از دهانه تونل بیرون آمد و با آرپی جی باعث این فاجعه شد.

این رسانه گزارش داد: سرنشینان تانک مرکاوا که در نزدیکی ۲ ساختمان در وسط نوار غزه هدف خمپاره ضدزره قرار گرفتند، ۲ نفر از آن‌ها بلافاصله کشته و ۲ نفر به شدت مجروح شدند.

رسانه ها این عملیات را بزرگترین ضربه مقاومت فلسطین به اشغالگران پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتیر توصیف کرده‌اند.

هاگاری همچنین اعلام کرد که ۱۳ نظامی دیگر این رژیم طی ۱۲ ساعت گذشته در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شدند.

وی درباره این درگیری‌ها گفت: نبردها در خان یونس بسیار سخت و دشوار است و جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد.

در همین راستا، سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در شهر اشغالی «بئر السبع» در جنوب سرزمین‌های اشغالی از انتقال ۳۳ نظامی مجروح به این بیمارستان خبر داد و اعلام کرد که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.

وی اعلام کرد که از ابتدای آغاز درگیری‌ها ۲ هزار و ۶۴۲ نظامی مجروح در بیمارستان پذیرش و بستری شده‌اند.

سخنگوی ارتش اشغالگر در این باره افزود: روز وحشتناکی است، ما در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از نیروهای ذخیره خود را از دست داده‌ایم.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند: بهایی که اسرائیل می‌پردازد ظاهرا برای روزها، ماه‌ها و یا حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های عبری زبان افزودند: یک فاجعه بزرگ رخ داده و تعداد سربازان کشته شده غیر قابل تحمل است.

این رسانه‌ها همچنین امروز را به دلیل کشته‌شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در غزه یک روز «دشوار» توصیف کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین در این باره نوشتند: آنچه امروز در غزه رخ داد یک تراژدی وحشتناک بود و ما را به یاد فاجعه «صور» در لبنان انداخت.

تلفات سنگین امروز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به حدی بوده است که صدای مقامات صهیونیست از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم را هم درآورده است.

هرتزوگ در واکنش به این تلفات گفت: این یک صبح بسیار دشوار و غیر قابل تحمل است؛ درگیری‌های شدیدی در یک منطقه بسیار دشوار در جریان است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: دیروز یکی از سخت‌ترین روزها از زمان آغاز جنگ را پشت سر گذاشتیم.

نتانیاهو در اظهاراتی مدعیانه افزود: ما تمام تلاش خود را برای حفظ جان سربازانمان انجام می‌دهیم و تا پیروزی مطلق دست از جنگ برنخواهیم داشت.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره اذعان کرد: صبح سخت و دردناکی است. قلب ما با خانواده قربانیان در سخت‌ترین روزهایشان است. این جنگی است که آینده «اسرائیل» را برای دهه‌های آینده تعیین خواهد کرد.

وی ادعا کرد: کشته شدن سربازان ما گواهی بر دستیابی به اهداف جنگ است.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل هم گفت: خبر غم انگیز است و ما متعهد می‌شویم که از دست دادن فرزندان ما در غزه بیهوده نخواهد بود.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این صبحی سخت و دردناک بود، قلبمان شکسته است.

«الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تلفات اظهار کرد: صبح بسیار سختی بود و کشته شدن بیش از ۲۰ سرباز در نوار غزه بهای بسیار سنگینی است.

«یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: صبحی سخت و غیرقابل تحمل را با خبر تلخ کشته شدن ۲۱ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل تجربه کردیم.

«یوآو کیش» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و اظهار کرد: این یک درد بسیار شدید است، یافتن کلماتی برای توصیف غم بزرگی که با انتشار خبر فاجعه وحشتناک در خان یونس احساس می‌کنم، دشوار است.

تلاش وزیر فرانسوی در تل‌آویو برای جلوگیری از جنگ با حزب‌الله

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه که به فلسطین اشغالی سفر کرده، شامگاه دوشنبه با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، بامداد سه‌شنبه گفت که لکورنو به مقامات صهیونیست از تلاش پاریس برای جلوگیری از وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله خبر داده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وزیر دفاع فرانسه این اظهارات را در دیدارها با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «تساحی هانقبی» مشاور امنیت داخلی و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بیان کرد.

این مقام فرانسوی به این وبگاه صهیونیستی توضیح داد: ««با ۷۰۰ سرباز فرانسوی مستقر در یونیفل، فرانسه به طور فعال در میدان مشارکت دارد و به تعامل برای راه حل دیپلماتیک در امتداد مرز شمالی اسرائیل ادامه خواهد داد. اساس چنین راه حلی در اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط هر دو طرف نهفته است».

بر این اساس، وزیر دفاع فرانسه ضمن تاکید بر تداوم کمک‌های پاریس به مردم نوار غزه، گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور از وزارت دفاع خواسته تا ایجاد بیمارستان صحرایی در مصر برای مداوای مجروحان فلسطینی را بررسی کند.

شهادت 11 هزار کودک فلسطینی در غزه

رژیم صهیونیستی در حالی بر مواضعش در باب تداوم حملات وحشیانه خود در نوار غزه پافشاری می‌کند که طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی تحت تاثیر این حملات در غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در جریان جنگ ۱۰۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه حماس، جدا از شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زن نیز به شهادت رسیده‌اند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی این دفتر، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی هنوز زیر آوار هستند و از این میزان ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی هستند که در جریان حملات این رژیم مفقود شده‌ و هنوز زیر آوارهای سنگینی از خانه‌های ویران شده هستند.

در حال حاضر شمار جان باختگان حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی از ۲۵ هزار و۵۰۰ نفر هم فراتر رفته است و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند.

جدا از خسارات جانی گسترده از سوی اسرائیل، خسارات مالی سنگینی هم در نوار غره به بار آمده است، به گونه ای که طبق بررسی های انجام گرفته شده تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار خانه ساکنان فلسطینی در جریان جنگ به طور کامل ویران شده و بیش از ۲۹۰ هزار خانه دیگر هم تحت تاثیر شرایطی جنگی گسترده کاملا غیرقابل سکونت هستند.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در مورد حملات اسرائیل به بخش های مراقبت‌های بهداشتی هم اشاره شده است. بر این اساس گفته می شود تاکنون نزدیک به ۳۳۷ تن از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، ۴۵ نفر از مقامات غیرنظامی در غزه و ۱۱۹ روزنامه نگاری که حملات رژیم صهیونیستی در غزه را به سراسر جهان مخابره می‌کردند هم به شهادت رسیده‌اند.

پیشتر سازمان ملل در بیانیه ای غزه را خطرناک ترین جای ممکن برای کودکان عنوان کرده بود و از شکل‌گیری وضعیت بغرنجی خبر داده بود که به موجب آن جان بیش از 1 میلیون کودک فلسطینی در خطر است. 

پیشنهاد اسرائیل درباره «آتش بس مرزی» برای خروج رهبران حماس از غزه

شبکه سی ان ان به نقل از دو مقام نزدیک به مذاکرات اسرائیل و فلسطین گزارش داد که اسرائیل به حماس پیشنهاد داده با برقراری یک «توافق آتش بس مرزی» به رهبران حماس اجازه دهد غزه را ترک کنند.

سی ان ان در تحلیل این پیشنهاد اسرائیل نوشته، اگر چه این توافق به رهبران حماس که در سازماندهی حمله 7 اکتبر اجازه خروج امن از غزه را می‌دهد اما تخلیه غزه از رهبران آن می‌تواند تسلط حماس را بر نوار غزه کم کند و به اسرائیل اجازه دهد به دنبال اهداف باارزش در خارج از مرزها برود.

پیش از این پایگاه خبری «آکسیوس» جزئیاتی از پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس موقت در نوار غزه را به نقل از مقام‌های تل‌آویو منتشر کرده بود.

آکسیوس در گزارشی به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت که تل‌آویو پیشنهادی مبنی بر توقف دو ماهه جنگ غزه در ازای آزادی تمام اسرای صهیونیست را داده است.

این مقام‌ها که نامشان فاش نشد، به آکسیوس گفتند که تل‌آویو منتظر پاسخ حماس است و خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به پیشبرد این توافق در روزهای آتی دارد.

در این گزارش آمده است: «پیشنهاد اسرائیل بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای است که شامل توقف دو ماهه جنگ و آزادی همه گروگان‌ها می‌شود».

آکسیوس این پیشنهاد را از آن جهت مهم می‌داند که با وجود مشمول نشدن شرطی برای پایان جنگ در آن، اما طولانی‌ترین بازه زمانی وقفه درگیری‌ها را که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه پیشنهاد کرده، در خود دارد.

پیشنهاد اسرائیل به حماس درحالی منتشر شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو گفته بود که به هیچ وجه حاضر به توقف جنگ در ازای آزادی اسرای اسرائیلی نیستند. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۵
بیش از ۲۵ هزار نفر جدا از افراد زیر آوار کشته شدن غرب براش مهم نیست اما دوتا کشتی اسرائیلی هدف قرار گرفت اجماع جهانی کردن اونم با چه سرعتی!!! هیچ راهی نیست نظم نوین جهانی حتما باید شکل بگیره به هر قیمتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
چشم ، الان شکل میگیره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
دلار ۵۴۷۰۰
سکه ۳۲.۷۰۰ میلیون
خسته نباشید پهلوون فرزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
کشته شدن بیشتر از ۸ هزار بچه چه ربطی به قیمت سکه در ایران داره که میخواهی جنایت اسرائیل رو سفید شویی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
قرار است مدیریت این نظم جهانی به عهده معجزه هزاره سوم باشد یا کسی دیگر را برای این مقام زیر سر دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
فقط کشتی اسرائیلی نبوده هر هدفی ک از اونجا رد میشه میزنن یه بار اشتباها ی کشتی روسی رو زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
۱۴:۰۵
میدونم دوست داری دلار قیمتش مثل پیشبینی اون **** 200 تومن باشه ولی به کوری چشم بعضیا هنوز حدود 50 مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
ناشناس 14:43
زدن کشتی روسی اشتباهی نبود...گوشمالی کسی بود که در شورای امنیت حرکت مثلا رندانه ای کرد
جنگ جز نابودی و مرگ چیزی در پی ندارد
امید وارم یک روز همه در کنار هم در صلح زندگی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
آیا می دانستید تقریبا همه جنگها و تجاوزها را کسانی بوجود می آورند که به آخرت خود امید ندارند در نتیجه می خواهند در این دنیا به آرزوهای خود برسند و به این خاطر تضاد منافع و جنگ بوجود می اید
مغز براندازان هم اکنون
ما که تخریب ساختمون و کشته شدن ۳۰ نظامی اسرائیلی ندیدیم. یه دیوار ریخته چند نفر آسیب مغزی خفیف دیدن.

تشخیص
واشر سر سیلندر مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
بخواب بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
۱۴:۱۴
ما مثل شما زیر پتو نمیخابیم
امنیتش زیاد نیست
هنیه تو غزه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
خواهر علی کریمی اما ایرانه زندونه طلب کارهای علی کریمی هم در به در دنبال پولشونن
اسمش روشه جنگ . از جنگ توقعی غیر از خرابی و کشتار نیست
این جنگ جنگ بقاست .برای هر دو طرف و خسارات آن سهمگین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
درسته تقاص خون حتي يك كودك فلسطيني نمي شود ولي بازم شكر الهي تلفاتشان بيشتر بيشتر شود آمين
من دلم حتی برای سربازان اسرائیلی سوخت که زیر آوار موندن این علی کریمی چه نونی خورده که پیکرهای متلاشی شده هم نوع خودش میتونه اون لفظ زشت و زننده رو بکار ببره؟ تا چه حد انسان میتونه به درجه پستی برسه
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
خب برو غزه بجنگ بزدل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
دلت برای خونخاران کودک کش سوخته؟
زمزم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
هرکه هوس خارج کنه اونجا زیر پرچم و پنجه صهیونیزمه باید مثل علی کریمی خودش و مملکتش را فراموش و این اعمال زشت را برای بقا انجام بده
با اینکه یک جنگ تمام عیار علیه اسرائیل شکل نگرفته ولی تا به اینجای کار با کمک غربی ها خوب دوام آوردن.
تابناک و سایت های همسو آن قدر برای اسرائیلی ها تلفات سازی کرده اند که کسی حرفشان را باور نمی کند ولی این بار خبرشان استثنائاً درست است. بیست و یک نظامی اسرائیل در فرو ریختن این ساختمان کشته شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
به کوری چشم دوستداران جنایتکاران کودک کش آمارش بیشتر شده
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
عین اخبار ساعت 11 رادیو که همه اش در رابطه با پیشرفت صحبت می کرد. نتیجه اش را امروز به عینه مردم می بینند.
بکشید سربازان صهیونیست را و یک لحظه هم عقب نشینی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
نیروهای حماس: شرمنده، داداش. می تونستیم می کشتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
ناشناس پاسخت عالی بود? بیست و پنج کا تموم شد بریم به امید صد کا
این جنگ‌ پایانی ندارد طولی نمی کشد که پای ان در کشور ما باز می شود چون در این چند سال جنگ بیشر است تا صلح و امریکا هم در پی گسترش جنگ می باشد و متا سفانه برای کشور ما بحران مانند یک سم کوشنده است هوشیاری مسولین عزیز کشور مان را می طلبد
دیدید ما می گفتیم اسرائیلی ها مرد جنگ نیستند؟ بیست تا تلفات داده اند، چه ماتمی گرفته اند.
خدایا خداوندا این صبح های سخت را برای اشغالگران بیشتر بفرما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
آمین
بر مبنای تحلیل تکنیکال هدف بعدی دلار 70000 است
یک نظامی اسرائیلی وقتی در ارتش ثبت نام می کند در واقع بلیط جهنم را برای خود خریده است دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره و وقتی یک مجاهد پای خود را به نیت جهاد از خانه بیرون می گذارد قدم دوم را در بهشت می گذارد و شکی در آن نیست
کشته شدن ۱۱ هزار کودک خوشحالی داشت که شما شیرینی پخش می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
الان یعنی تو ناراحت بچه های مظلوم فلسطینی هستی؟؟!! جیره خور اسراییل
آخه اسرائیلی ها جان مردم شان براشون مهم هست حتی یک نفر تلفات خیلی مهم و دردناک هست عادت ندارند مثل فلسطینی ها همینطوری بی فکر یک جنگی راه بیاندازند و ۲۵ هزار نفر زن و بچه را به کشتن بدن و براشون هیچ اهمیتی نداشته باشه.
آیا می دانید هرگاه یک کودک موحد کلمه بسم الله را به زبان می آورد ارزشش در نزد کائنات بیش از هزار صهیونیست است که دشمن خدا باشند. این را گفتم که صهیونیست‌ها خیلی از کشته شدن ۲۳ نظامی خود ناراحت نباشند در واقع این اتفاق در نظر کائنات برابر هیچ است
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
بعد چطوری به این رمز و روموز کاینات پی بردید شما ؟
شرط میبندم خودم اسرائیل اشتباهی زده راکت های حماس انقدر قوی نیست شبیه بمب های اسرائیله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
انفجار ثانویه باعث این کشتار شده
خان یونس خان هفتم است و خان نابودی همه چیز رژیم اسرائیل است انشاالله
کشتار سربازان ادامه حملات را توجیه پذیر میکندو به نفع نتانیاهو است
انشالله و به دعای کودکان و آزادگان عالم رکوردهای جدیدی از کشته های اسرائیلی را شاهد خواهیم بود هر روز که می گذرد به پایان مهلت اسرائیل نزدیک و نزدیکتر می شویم

اسرائیلی ها از همین الان گورستان های خودشان را آماده کنند

کشته پشت کشته
غزه ویران شد اما ارتش اسرائیل هم ویران خواهد شد
هنیه کجاس؟؟؟
الان یه بی مغزی میگه علی کریمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی