بازدید 1689

هشدار جدی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایران

مینو محرز گفت: مسافرت‌های سال نوی میلادی موجب افزایش انتشار زیرسویه جدید کرونا در دنیا شده و به نظر می‌رسد این ویروس در کشور ما هم باشد چراکه مجددا با اوج‌گیری کرونا در کشور مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 23 January 2024

 

به گزارش تابناک، یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه مراجعه به مراکز درمانی و موارد ابتلا به کووید افزایش پیدا کرده است، گفت: واکسن‌های جدید نتوانستند مانع از اومیکرون شوند.

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی درباره شیوع سویه جدید اومیکرون در کشور ترکیه و احتمال ورود آن به کشور ما گفت: مسافرت‌های سال نوی میلادی موجب افزایش انتشار زیرسویه جدید کرونا در دنیا شده و به نظر می‌رسد این ویروس در کشور ما هم باشد چراکه مجددا با اوج‌گیری کرونا در کشور مواجه هستیم و مراجعه به مراکز درمانی و موارد ابتلا به کووید بیشتر شده است. این سویه جدید یکی از زیر سویه‌های اومیکرون است و قدرت سرایت بالایی دارد و در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند موجب درگیری ریوی و بستری می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با بیماری آنفلوآنزا و انواع ویروس‌های سرما خوردگی نیز مواجه هستیم، ادامه داد: کودکان در مدرسه از یکدیگر بیماری‌های عفونی را می‌گیرند و به خانواده‌هایشان انتقال می‌دهند و از این رو با افزایش موارد ابتلا به کووید، آنفلوانزا، آدونو ویروس، رینو ویروس و انواع سرماخوردگی مواجه هستیم.

این پزشک متخصص با بیان اینکه طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ها استفاده از ماسک، شست‌وشو دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی مناسب است، افزود: توصیه ما نیز به مردم این است که حتما دوباره استفاده از ماسک را در مکان‌های عمومی و فضا‌های بسته از جمله مترو و اتوبوس آغاز کنند و اگر خود و یا فرزندشان دچار علایم سرماخوردگی شدند، حتما چند روز در خانه استراحت کنند تا بیماری‌شان به کسی منتقل نشود و انتشار ویروس کاهش یابد؛ افرادی که دچار کووید می‌شوند، لازم است پنج روز در خانه بمانند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در حال حاضر تزریق هیچ واکسنی برای مقابله با سویه جدید کرونا توصیه نمی‌شود، بیان کرد: واکسن‌های موجود در کشور ما بروزرسانی نشدند و کشور‌هایی هم که واکسن کرونا را بروزرسانی کردند بیشتر با هدف کسب درآمد بوده و تاثیر چندانی بر این سویه ندارند، ثابت شده که واکسن‌های جدید نمی‌توانند مانع اومیکرون شوند و سازمان جهانی نیز تزریق واکسن را در حال حاضر توصیه نمی‌کند و به سه اصل استفاده از ماسک، شست‌وشو دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی مناسب تاکید دارد.

محرز در ادامه توضیح داد: البته واکسن‌های آنفلوآنزا در کشور موجود هستند و تاثیرگذارند و لازم است هر سال با آغاز فصل سرما تزریق شود، البته بسیاری از مردم  امسال به دلیل گران شدن این واکسن و تبلیعات ضدواکسن آن را تزریق نکردند و به همین دلیل شیوع آنفلوآنزا زیاد شده است.

منبع: میزان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی