بازدید 4589

کاندیدای ریاست جمهوری: ورزش حرفه‌ای آخر و عاقبت ندارد!

دکتر حبیبی در این گفت‌وگو با دو روزنامه معروف وقت، می‌گوید: ورزش حرفه‌ای آخر و عاقبت ندارد! و نباید حتی یک ورزشکار حرفه‌ای داشته باشیم!!
کد خبر: ۱۲۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 21 January 2024

 

دکتر حسن حبیبی را همه اهالی سیاست و شاید بسیاری از مردم در دو دهه اول انقلاب می‌شناختند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ این چهره سیاسی، فرهنگی و اجرایی که معاون اول دولت در دو دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و دوره اول ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی بود، مناصب زیادی داشت.

این سیاستمدار اصلاح طلب، از اعضای معروف نهضت آزادی و حزب جمهوری اسلامی و حقوقدان مشهور و دولتمرد ایرانی بود که نخستین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی نیز بود.

مرحوم حبیبی دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی و حقوق از دانشگاه سوربون بود. او دهها پست دیگر بزرگ و کوچک در نظام داشت و حتی در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۵۸ یکی از کاندیداهای اصلی بود اما نگاه چنین چهره‌ای به ورزش را در این مصاحبه قدیمی می‌بینید که تا چه حد دچار جهل و ناآگاهی درباره اهمیت ورزش بوده است.

دکتر حبیبی در این گفت‌وگو با دو روزنامه معروف وقت، می‌گوید: ورزش حرفه‌ای آخر و عاقبت ندارد! و نباید حتی یک ورزشکار حرفه‌ای داشته باشیم!!

او به این شکل به وضوح عقیده خود درباره ورزش را نشان می‌دهد. صفحه قدیمی این مصاحبه را می‌خوانید. خوشبختانه نگاه امروز جمهوری اسلامی با این مواضع کاملا متفاوت است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست