بازدید 15137

۱۰ روز گذشت؛ مدیرعامل مترو از چین نیامد!

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در انتقاد به سفر طولانی مدت مدیرعامل مترو به چین گفت: مدیرعامل این شرکت ده روز است در کشور چین است و عملا نظارتی در این خصوص وجود ندارد‍.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 21 January 2024
۱۰ روز گذشت؛ مدیرعامل مترو از چین نیامد!

به گزارش  تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای دمشق و گرامیداشت یاد آتش‌نشانان حادثه پلاسکو گفت: به یاد دارم از اولین روز‌هایی که در شورا حضور یافتم در خصوص فرسودگی ناوگان مترو صحبت کرده و اعلام کردم این ناوگان خسته است و به تعمیرات اساسی، اورهال و به روز رسانی احتیاج دارد.

 وی ادامه داد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و در تذکرات متعدد در خصوص بازسازی ناوگان صحبت شد، انتظار داشتیم تا اتفاقات خوبی در این خصوص رخ دهد و برهمین اساس نیز بودجه حمل و نقل برای سال ۱۴۰۲ آرمانی تنظیم شد. 

تشکری هاشمی درخصوص بودجه بهسازی و تجهیز واگن‌های مترو بیان کرد: بصورت کلی ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واگن‌های مترو اختصاص یافته است که از این میزان ۱۵۵۰ میلیارد تومان از محل منابع، ۵۰۰ میلیارد از محل اوراق مشارکت و ۹۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های آرم ترافیک است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ بهانه و عذری برای تعمیر نکردن واگن‌های مترو وجود ندارد اظهار کرد: طبق آنچه در کنترل پروژه مشاهده شده از ۲۱۴۰ میلیارد تومان بودجه تاکنون ۹۱ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۵ درصد هزینه گزارش شده و نمی‌دانیم چه معجزه‌ای قرار است رخ دهد تا در دو ماه پایانی سال ۹۵ درصد بودجه و اقدامات بهسازی محقق شود. 

وی با اشاره به خرابی روزگذشته مترو تهران گفت: روز گذشته با خراب شدن یک رام قطار در خط یک مترو تهران هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها سرگردان شده بودند و گویی یک تظاهرات درحال انجام بود و جابجایی مسافران در سایر ایستگاه‌ها نیز با اشکال مواجه شده بود و برکسی پوشیده نیست که خرابی دیروز نتیجه فرسودگی است. 

تشکری هاشمی تصریح کرد: بار‌ها فرسودگی ناوگان مترو را تذکر داده و راهکار‌های متعدد آن را اعلام کرده‌ایم، اما هنوز در خصوص مکانیزم خرید‌های خارجی به نتیجه نرسیده‌اند یک بار گفته می‌شود قرار است این کار را بانک شهر انجام دهد یک بار گفته می‌شود شرکت سرمایه‌گذاری و یک بار گفته می‌شود شرکت واگن سازی قرار است این کار را انجام دهد، اما هنوز هیچ مکانیزمی مشخص نشده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌دانم آیا کمیته سفر‌های خارجی در خصوص سفر ۱۰ روزه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به چین خبر دارد یا خیر، اما جا دارد گلایه کنم که مدیرعامل این شرکت که باید بالای سر کار باشد ۱۰ روز است با وجود مشکلات متعددی که هر روز برای مترو رخ می‌دهد برای خرید اتوبوس و تاکسی در سفر چین به سر می‌برد اگر می‌توان ۱۰ روز یک شرکت را بدون مدیر اداره کرد پس مابقی روز‌ها نیز می‌توان این کار را انجام داد. 

وی اظهار کرد: آسیب به مردم و زیر سوال رفتن مدیریت شهری و مواردی که نشان دهنده سوء مدیریت هستند جز خسارت و زیان چیزی برای ما ندارد.

تشکری هاشمی درخصوص پارک حاشیه‌ای گفت: در تذکرات قبلی خود گفته بودم که پارک‌های حاشیه‌ای برای مدیریت ترافیک شهر هستند و نبود پارکبان به معنای تشویق بی‌انضباطی و هدر رفتن منابع شهری است ماه‌ها است که قرارداد پیمانکاران پارکبان در انتظار آخرین امضا است، مناقصه انجام شده، پیمانکار انتخاب شده و تمامی تشریفات قانونی پیشرفته و تنها آخرین امضا برای ابلاغ مانده، اما در برج ۱۱ سال هنوز قراردادی امضا نشده است. 

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن تذکرات شورای شهر تهران گفت: تا پیش از این فکر می‌کردیم امضا نشدن قرارداد دارای اشکالات حقوقی است، اما مشاهده کردیم اقداماتی بدون اذن شورای شهر در حال انجام است و تصمیم گرفته شده مدیریت پارک حاشیه‌ای شهر با وجود اساسنامه سازمان ترافیک که هفته گذشته به تصویب رسید و قبلاً نیز وجود داشت به شرکت کنترل ترافیک یعنی شرکتی که قرار بود کار‌های هوشمندسازی را انجام دهد واگذار شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این کار بدون اجازه شورا، بدون توجه به ساختار حقوقی و بدون در نظر گرفتن تبعات آن پیش می‌رود و به سازمان ترافیک نیز ابلاغ شده است که اقدامات پارک حاشیه‌ای را شرکت کنترل ترافیک انجام خواهد داد. 

تشکری هاشمی تصریح کرد: فکر می‌کنم که تذکرات ما تنها صرف درد و دل می‌شود و از شورا می‌خواهیم برای حفظ صیانت و ارزش خود اجازه ندهد قوانین اینگونه بی‌ارزش و مچاله شده باشند هفته گذشته اساسنامه‌ای به پیشنهاد شهرداری تهران به تصویب رسید، اما امروز، اما خلاف آن در حال انجام است. 

وی گفت: در بودجه سال آینده نیز ردیف پارک حاشیه‌ای صفر اعلام شده تا درآمد آن به شرکت کنترل ترافیک واگذار شود ما تذکرات را اعلام می‌کنیم و انتظار داریم شورا آن‌ها را پیگیری کند و انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی نسبت به این موارد بی تفاوت نباشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی