بازدید 6722

بازتاب پرتاب موفق ماهواره «ثریا» به فضا در جهان

پرتاب موفق ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 21 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ماهواره‌ ثریا روز شنبه با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به مدار ۷۵۰ کیلومتری پرتاب شد. این ماهواره‌بر قابلیت حمل محموله‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰ کیلوگرمی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار داد و و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

خبرگزاری «رویترز» در پوشش این اتفاق نوشت ایران ماهواره ثریای خود را با موفقیت در مدار زمین قرار داد. این رسانه همچنین مدعی شد این اقدام «احتمالا نگرانی‌های غرب درباره جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد».

ارتش آمریکا مدعی است که فناوری بالستیک بردبلند که برای قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین از آن استفاده می‌شود، ممکن است به تهران اجازه دهد تا تسلیحات بردبلند بیشتری از جمله کلاهک‌های هسته‌ای را شلیک کند.

ایران اما بارها این ادعاهای آمریکایی‌ها را رد و تاکید کرده به‌دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای نیست.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم نوشت ایران روز شنبه اعلام کرد پرتاب موفق ماهواره خود به بالاترین مدار را انجام داده است.

این رسانه هم پرتاب این ماهواره را به «نگرانی غرب بابت بهبود برنامه موشک‌های بالستیک تهران» گره زده و خبر داده مقام‌های آمریکایی تاکنون به پرسش این خبرگزاری درباره این اقدام ایران واکنشی نشان نداده‌اند.

آسوشیتدپرس همچنین نوشته در زمان ریاست‌جمهوری «حسن روحانی»، جمهوری اسلامی ایران از «بیم تشدید تنش‌ها با غرب» برنامه فضایی خود را کُند کرده بود اما «سید ابراهیم رئیسی» از سال ۲۰۲۱ این برنامه را پیش برده است.

خبرگزاری آلمان، خبرگزاری آناتولی ترکیه، رسانه‌های هند، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، رسانه‌های منطقه و همچنین رسانه‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خبر پرتاب موفق ماهواره ثریا را پوشش دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ای کاش پولش صرف کاریابی و دانشگاه با اصول خوب میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
صرف چی میشد شما بگو ساخت ایران مالها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
دوست عزیز نگران نباش، انجام اینگونه فعالیتها برای رشد و توسعه کشور بسیار ارزشمنده، بسیاری از علوم بکارگرفته می شن بسیاری از دانشگاه ها انگیزه پیدا می کنن و رشد و شکوفایی پیدا می کنن، برای اینکه در حوزه ساخت ماهواره و پرتابگر موفق باشیم که هستیم لازمه بسیاری از رشته های علمی بکار بیان، به امید خدا این ماهواره ها کاربردهای بسیار ارزشمندی دارن که می تونه امید بخش باشه، شاید بهتر باشه همه ما از پیشرفت کشور عزیزمون و تلاش و فعالیت نیروهامون خوشحال و قدردان باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
علی رغم انتقادات بسیار جدی به خیلی از رفتارها و سیاست‌ها دارم اما توسعه صنعت فضایی را واجب می دانم به دلایل زیر:
1- باعث از بین بردن خودکم بینی مردم یک جامعه می‌شود که همین خود با واسطه روی خیلی از مسائل دیگر تاثیر مثبت می گذارد
2- تهدیدات آینده از فضا هستند دست کشوری اگر در این زمینه خالی باشد باید در مقابل زیاده خواهی ها باج بدهد
3- خدمات اینترنت، تلویزیون، سنجش ازدور، هواشناسی، ارتباطات بین سیاره ای نیاز به این صنعت دارد و خواهد داشت
اگر کشوری فاقد این صنعت باشد در آینده قمر خواهد بود نه خورشید.
چقدر بد که یک نظر افتخار آمیز از این خبر بسیار مهم نیست. امارات با پولش ماهواره ژاپنی رو با ماهواره بر آمریکایی فرستاد بعد کلی ایرانی خودباخته شروع به سرکوفت زدن کردن که چه نشسته اید امارات از ما پیشی گرفت و چنان و چنین حالا لال شدن که یک وقت خدایی نکرده کسی احساس بزرگی و خودباوری نکنه
به جان هر چه حسود وبد خواه مملکته تمام مشکلات را به جان می خریم تا ایرانی پیشرفته داشته باشیم به کوری هرچه جاسوس ومخبر بیگانه
باسلام در پاسخ به ای کاش پولش صرف کار یابی ودانشگاه میشد باید عرض کنم ای خائن حرف مفت نزن این حرفت از روی کینه وحسد ونادانی هست .یا نسنجیده واز لقی زبان گفتی در هر دو صورت در زمین دشمن توپ میزنی خجالت بکش برگرد افسوس بعدا درصدی دوا نمیکنه
اگر در ترکیه همچین کاری صورت میگرفت جشن ملی میگرفتن ولی مردم ما ...
خدا قوت ماشاالله ماشاالله احسنت به این همه همت و تلاش.....
به قول شهید بهشتی: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
درود به فرزندان خیام بزرگ
به عنوان یک ایرانی بختیاری احساس غرور میکنم به کوری چشمی که نمیخواهد ببیند
اگر همه افغانی ها اخراج میشدن ، بیشتر مشکلات کشور ما حل میشد
من برادرم خارجه ایران زندگی میکنه میگه این قد اینجا از هیجان و غرور این خبر خوشحال شدم که خیابون فرانسه راه میرفتم میخاستم بلند داد بزنم من ایرانین
فقط غرور و بزرگی و دستمریزاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی