بازدید 8127
صد و ششمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

بمباران شدید خان‌یونس توسط جنگنده های اسرائیل/شهدای غزه به 25 هزار نفر افزایش یافت / طرح آمریکا برای ایجاد کشور فلسطینی غیرنظامی

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 20 January 2024

بمباران شدید خان‌یونس توسط جنگنده های اسرائیل/طرح آمریکا برای ایجاد کشور فلسطینی غیرنظامی

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

جبهه مردمی فلسطین: طرح بایدن به دنبال حذف مساله فلسطین است
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۰۰:۲۴

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل کشور فلسطین را طرحی برای حذف کلی مساله فلسطین ارزیابی کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیشنهادات بایدن رئیس جمهور جنایتکار جنگی آمریکا در خصوص «تاسیس کشور غیرنظامی فلسطین» طرح جدید آمریکا برای نابودی مساله فلسطین و تلاشی برای نجات رژیم صهیونیستی از باتلاق شکستی است که در آن غوطه‌ور است.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا دشمن و شریک رژیم صهیونیستی در تجاوزات و جنگ نسل‌کشی آن علیه ملت فلسطین است و مردم ما به هر طرح و ایده‌ای که این دولت جنایتکار ارائه می‌دهد در چارچوب توطئه‌ها علیه مساله فلسطین و حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی در همه سطوح نگاه می‌کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت که راه حل دو دولتی برای (رژیم) اسرائیل و فلسطین در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو غیرممکن نیست.

گوترش: مردم غزه نه فقط با بمب بلکه به دلیل کمبود آب و غذا هم می‌میرند
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۰۰:۲۰

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز شنبه در سخنانی بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

وی در سخنانی گفت: «مردم در غزه نه تنها به دلیل بمباران‌ها کشته می‌شوند بلکه به دلیل کمبود غذا، آب و برق نیز می‌میرند».

گوترش در ادامه سخنانش گفت: «هرگز از درخواست خود برای آتش‌بس فوری و آزادی بی قید و شرط تمام گروگان‌ها کوتاه نمی‌آیم».

در گزارش جمعه زنان سازمان ملل UN Women  آمده است: «جنگ غزه تقریباً سه برابر بیشتر از مجموع ۱۵ سال گذشته تلفات در این منطقه به جا گذاشته است».

این نهاد در گزارش مذکور گفت که بیش از ۲۴ هزار و ۶۲۰ فلسطینی از آغاز درگیری‌ها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در پی حملات اسرائیل و محاصره غزه شهید شده‌اند که با آمار وزارت بهداشت این منطقه همخوانی دارد. 

در این گزارش که به طور ویژه تاثیر جنگ بر زنان مورد توجه قرار گرفته، گفته شده که حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند و «در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند». 

به گفته سازمان ملل، دو پناهگاه موجود در غزه که مخصوص زنان بود، بسته شده و زنان فاقد آب و امکانات بهداشتی کافی از جمله برای مدیریت بهداشت خود هستند که بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پیش از این گزارش، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که در طول جنگ کنونی حدود ۲۰۰۰۰ تولد در غزه وجود داشته که بسیاری از مادران به دلیل کمبود منابع پزشکی-بهداشتی در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب و رنج می‌شوند و نوزادان خود را در شرایط اسفناک تنها می‌گذارند.

طبق گزارش نهاد زنان سازمان ملل، از آغاز تجاوز اسرائیل، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده‌اند که تخمین زده می‌شود یک میلیون نفر آن‌ها زنان و دختران این سرزمین هستند. 

وزرای اسرائیلی: هرگز اجازه نمی‌دهیم کشور فلسطین تشکیل شود
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۲۱:۱۱

 وزرای رژیم صهیونیستی امروز شنبه جلسه‌ای برگزار کردند و مدعی شدند که هرگز اجازه نخواهند داد کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش مدعی شده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی اعلام کرده است مخالفتی با راهکار دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین ندارد. البته دفتر نتانیاهو، این خبر را تکذیب کرد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: اجماع گسترده‌ای در اسرائیل وجود دارد، مبنی بر مخالفت با تشکیل کشور فلسطین و تقسیم اراضی. کاخ سفید هم باید از توهماتی دست بردارد که منجر به فاجعه برای اسرائیل خواهد شد.

با وجود حمایتهای آمریکا از رژیم صهیونیستی و مخالفتهای چند باره با آتش‌بس در غزه، مسئولان آمریکایی در تلاش هستند خود را حامی راهکار دو دولتی تشکیل دهند، ولی در واقع، آمریکاییها برای ادامه جنایات در غزه، به حمایت از صهیونیستها ادامه ‌می‌دهند.

پایگاه خبری «واللا» به نقل از اسموتریچ گزارش داد: دوستان اسرائیل باید بدانند که حرکت به سمت تشکیل فلسطین، حرکت به سمت کشتار بعدی است و خطر موجودیتی برای اسرائیل است.

«میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل هم در این زمینه گفت: هرگز اجازه نخوهیم داد کشور فلسطین تشکیل شود.

«میری رگو» وزیر حمل و نقل اسرائیل هم در این خصوص ادعا کرد: تشکیل فلسطین به معنای پیروزی تروریسم است. ما به جنگ ادامه خواهیم داد، ربوده‌شدگان را آزاد خواهیم کرد و حماس را از بین خواهیم برد.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین هم امروز تأکید کرد که اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تشکیل کشور فلسطین، توهمی بیش نیست.

الرشق با اشاره به اینکه بایدن به دنبال «فروش توهم» تشکیل فلسطین است، در عین حال گفت که این مسئله برای هیچ یک از مردم فلسطین پوشیده نیست.

وی همچنین تأکید کرد که «بایدن در کشتار جمعی [مردم فلسطین] شریک [رژیم صهیونیستی] است. ملت ما هم هیچ انتظار خوبی از وی ندارند».

وی در پایان گفت که آمریکاییها، خود را مسئول امور ملت فلسطین قلمداد می‌کنند و در تلاش هستند نوع دولتی را تعیین کنند که از نظر خودشان، به سود ملت فلسطین باشد.

شهادت یک نیروی حزب الله در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۸:۲۱

مقاومت اسلامی(حزب الله) لبنان از شهادت یک نیروی مقاومت در جنوب این کشور خبر داد.

حزب الله با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد یک نیروی مجاهد مقاومت به نام علی محمد حدرج از اهالی روستای البازوریه درجنوب لبنان در رویارویی با اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید.

ساعاتی پیش پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی یک خودرو را در جاده «البازوریه به البرج» در بخش شمالی جنوب لبنان هدف قرار داد.

برخی منابع خبری از شهادت دو عضو مقاومت فلسطین در این حمله خبر می دهند.

در همین حال، حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که رزمندگان آن تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگان «زرعیت» واقع در منطقه «الجلیل علیا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و آنها را کشته و زخمی کردند.

کابینه جنگ تل‌آویو در آستانه سقوط
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۹

 «بنی گانتز مدت‌هاست که تصمیم گرفته از کابینه جنگ استعفا دهد و اکنون تنها چیزی که نیاز دارد، بهانه است»، این مقدمه گزارش روزنامه اسرائیل هیوم از احتمال خروج یکی از اعضای کابینه جنگ تل‌آویو است.

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت رهبر ائتلاف مخالفان یائیر لاپید هم از این استعفا استقبال و اذعان کرده که «من حاضرم با گانتز به هر نحوی همکاری کنم؛ حتی در شرایطی که خود او، گادی، یولی و یا گالانت به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شوند».

اختلافات در کابینه جنگ اسرائیل زمانی پررنگ شد که نتانیاهو با وجود گذشت سه ماه از جنگ غزه و شکست‌های میدانی بدون هیچ دستاوردی، نظرات گانتز و وزیر جنگ خود یوآو گالانت را رد و با مقامات شاباک مخالفت کرد.

گانتز و دیگر عضو کابینه جنگ گادی آیزنکوت خواهان اتخاذ گام‌هایی برای توافق با حماس و توافق مبادله اسرا هستند؛ در حالی که نتانیاهو به دنبال تداوم جنگ در غزه است. حالا این باور عمومی در اسرائیل وجود دارد که نتانیاهو عمداً این جنگ را ادامه می‌دهد تا کابینه را از فروپاشی نجات دهد.

یدیعوت آحارانوت در گزارش خود گریزی به طرح‌های نتانیاهو برای نجات حیات سیاسی‌اش زده و نوشت «او به دنبال تأسیس حزبی جدید است تا به خواست رأی‌دهندگانی که طرفدار حزب راست‌گرا هستند اما او را در جایگاه رهبری نمی‌خواهند، پاسخ دهد؛ یاکوف باردوگو در این پروژه نتانیاهو مشارکت دارد».

معاریو: حجم صنایع نظامی غزه، ارتش را بهت زده کرد
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۱

یک روزنامه عبری زبان اذعان کرد که افسران و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی از حجم تاسیسات نظامی کشف شده در غزه حیرت‌زده شده‌اند.

 روزنامه عبری زبان معاریو حجم صنایع نظامی موجود در غزه را برای ارتش رژیم صهیونیستی حیرت‌انگیز دانست و نوشت، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس توانایی بی‌پایانی در تقویت نیروهای خود با افراد جدید دارد.

پیشتر نیز روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی جزئیات جدید و حیرت‌آوری از تونل‌های زیرزمینی موجود در نوار غزه را افشا کرد و نوشت که ابعاد، عمق و انواع این تونل‌ها، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از تونل‌ها گنجایش یک خودرو را داشت و از یک منطقه به منطقه دیگر ادامه داشت و طول آن تقریبا برابر سه زمین فوتبال بود.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در بازرسی در زیر خانه یکی از فرماندهان ارشد حماس، پلکان مارپیچی را پیدا کردند که به تونلی به عمق تقریبا منفی هفت طبقه منتهی می‌شود.

این جزئیات و اطلاعات جدید درباره تونل‌های حماس توسط ارتش اسرائیل کشف و ثبت شده و برخی از آنها به شکل ویدیو و عکس اعلام شده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که ممکن است تونل‌های بیشتر و پیچیده‌تری زیر غزه وجود داشته باشند و این تونل‌ها چالش بزرگتری برای ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

اسرائیلی‌ها مقابل خانه نتانیاهو چادر زدند
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۰

 «شب را اینجا می‌مانیم و فریاد می‌زنیم. ۱۰۵ روز است که به او [نتانیاهو] التماس می‌کنیم؛ اکنون هم می‌گوییم باید اعدام ربوده‌شدگان را متوقف کند!»، این صحبت‌های یکی از معترضان اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل یارون آبراهام بود.

فریاد خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای توافق با حماس

خبرنگار اسرائیلی شب گذشته از مقابل منزل نتانیاهو گزارش داد که زمان نجات اسرای اسرائیلی به پایان رسیده است؛ خانواده‌ها اینجا هستند تا «آخرین تلاش‌ها برای نجات جان افرادی که تاکنون باقی مانده‌اند، را انجام داده باشند یا مردگان را برای دفن در اسرائیل برگردانند».

چادرزدن خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل منزل نتانیاهو

روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

کابینه نتانیاهو در مخالفت با هر گونه توقف درگیری‌ها، همچنان بمباران علیه نوار غزه و محاصره آن را ادامه می‌دهد؛ امری که باعث شده تا شمار قابل توجهی از اسرای اسرائیلی در اثر حملات هوایی یا نرسیدن دارو توسط خود اسرائیل کشته شوند.

اعتراضات مرکزی در تل‌آویو برای توقف جنگ

براساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل درباره جزئیات تحصن خانواده اسرای اسرائیلی، در ساعات پایان امروز شنبه راهپیمایی بزرگی در حمایت از ربوده‌شدگان و خانواده‌هایشان در میدان‌های بزرگ اسرائیل برگزار خواهد شد و «توافق فوری» با حماس مطالبه اصلی معترضان خواهد بود.

پس‌لرزه‌های عدم توافق، خیابان‌های ملتهب و فشار اسرایی که طالب آزادی و توقف جنگ هستند، کابینه تل‌آویو را در آستانه فروپاشی قرار داده و ارتش را در نبرد با مقاومت فلسطین تضعیف کرده است. 

تجمع اسرائیلی‌ها در مقابل وزارت جنگ

رئیس سابق موساد به کابینه تل‌آویو درباره وخامت این اوضاع هشدار می‌دهد که «اگر ربوده‌شدگان زنده نمانند، اسرائیل برای اولین بار از زمان تأسیس خود جنگ را [به دلایل داخلی] خواهد باخت».

نویسنده اسرائیلی در روزنامه اسرائیل‌الیوم نداو شارگای با اشاره به اینکه «تل‌آویو برای هیچ تصمیمی درباره جنگ [از جمله آتش‌بس] نمی‌تواند به طور مستقل تصمیم بگیرد» می‌گوید «باید تلاش کنیم وابستگی به آمریکا را کم کنیم و بر اساس مصالح خود عمل کنیم».

سفر بایدن به تل‌آویو و تاکید بر مخالفتش با آتش‌بس در غزه

در مقابل، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص عاموس هارئل اختیار جنگ را در دست تل‌آویو می‌بیند و درباره هزینه‌های آن می‌نویسد «حماس برای توافق جدید، خواستار آتش‌بس دائمی و تعهد اسرائیل برای آسیب نرساندن به رهبران خود است؛ و این یعنی پایان جنگ بدون دستیابی به اهداف اعلام‌شده اسرائیل».

شهدای غزه به 25 هزار نفر افزایش یافت
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۹

وزارت بهداشت غزه امروز (۳۰ دی) در صد و ششمین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۴۹۲۷ نفر خبر داد.

این وزارتخانه همچنین گفت که تاکنون ۶۲۳۸۸ نفر زخمی شده‌اند، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ارتش اشغالگر دست به ۱۴ جنایت علیه غیرنظامیان زده است که در این حملات نیز ۱۶۵ نفر به شهادت رسیده و ۲۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نهاد زنان سازمان ملل نیز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند.

شبکه المیادین نیز همچنین از ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شمال تا جنوب غزه خبر داد و گفت که اطراف بیمارستان «اروپایی»در شرق خان یونس و منطقه «البطن السمین» در غرب این استان هدف حمله توپخانه‌‌ای قرار گرفته است.

اردوگاه النصیرات در شهر غزه نیز همچنان زیر حملات شدید قرار دارد و در تازه‌ترین مورد نیز جنگنده‌های اسرائیلی چند خانه مسکونی را بمباران کردند که تعداد زیادی به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند. منابع فلسطینی همچنین از درگیری‌های شدید در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه خبر می‌دهند.

سازمان ملل: هر ساعت دو مادر در غزه کشته می‌شوند
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۹

«جنگ غزه تقریباً سه برابر بیشتر از مجموع ۱۵ سال گذشته تلفات در این منطقه به جا گذاشته است» این آماری است که در گزارش جمعه زنان سازمان ملل UN Women به آن اشاره شده است. 

در این گزارش که به طور ویژه تاثیر جنگ بر زنان مورد توجه قرار گرفته، گفته شده که حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند و «در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می‌شوند». 

به گفته سازمان ملل، دو پناهگاه موجود در غزه که مخصوص زنان بود، بسته شده و زنان فاقد آب و امکانات بهداشتی کافی از جمله برای مدیریت بهداشت خود هستند که بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پیش از این گزارش، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که در طول جنگ کنونی حدود ۲۰۰۰۰ تولد در غزه وجود داشته که بسیاری از مادران به دلیل کمبود منابع پزشکی-بهداشتی در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب و رنج می‌شوند و نوزادان خود را در شرایط اسفناک تنها می‌گذارند.

طبق گزارش نهاد زنان سازمان ملل، از آغاز تجاوز اسرائیل، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده‌اند که تخمین زده می‌شود یک میلیون نفر آن‌ها زنان و دختران این سرزمین هستند. 

ژنرال صهیونیست: باید با حماس توافق کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۸

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی گفت: برای جلوگیری از کشته شدن اسرای بیشتر، باید با حماس توافق کنیم.

به گزارش منابع صهیونیستی، «اسحاق بریک»، از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: اگر با حماس به توافق نرسیم، اسرای بیشتری در غزه کشته خواهند شد.

منابع صهیونیستی در این باره گزارش دادند، خانواده‌های اسرای صهیونیست بعد از ناامیدی از کابینه نتانیاهو، با مسئولان اطلاعاتی مصری تماس مستقیم برقرار کرده و خواستار توافق تبادل‌اسرا شدند.

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که خانواده اسیران صهیونیستی مقابل منزل بنیامین نتانیاهو تجمع کرده و علیه نخست وزیر رژیم اسراییل شعار سردادند.

معترضان خشمگین خواستار بازگشت هر چه زودتر فرزندان خود از غزه و برکناری نتانیاهو و کابینه ناکارآمد وی شدند.

فشار به کابینه رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت اسیران نزد حماس و قبول آتش‌بس برای آزادی آنها از دیگر خواسته‌های معترضان است.

اردن: آنچه در غزه رخ می‌دهد، جنایت علیه بشریت است
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۷

نخست وزیر اردن با بیان اینکه به دیپلماسی قوی و نفوذ گسترده برای تضمین آتش بس نیاز است، از آمریکا خواست که از نفوذ خود استفاده کند و به جنگ غزه پایان دهد.

«بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن از آمریکا و دیگران خواست که از نفوذ خود برای تاثیرگذاری بر رژیم صهیونیستی به منظور پایان دادن به کشتار دامنه دار در غزه استفاده کنند.

وی در سخنانی اعلام کرد که از دوستان و شرکای آمریکایی و از دیگر دولت ها که توان تاثیرگذاری بر تصمیمات و تصمیم گیرندگان در رژیم اسرائیل را دارند، می‌خواهیم که به طور جدی در راستای پایان دادن به این کشتار، حرکت کنند.

الخصاونه بیان کرد: به دیپلماسی قوی و نفوذ گسترده برای تضمین آتش بس نیاز است.

وی افزود: حملات اسرائیل به غزه، همه نشانه های جنایات جنگی علیه بشریت را داراست.

نخست وزیر اردن ضمن تاکید بر موضع اردن در مخالفت شدید با حملات رژیم صهیونیستی به غزه اضافه کرد: این حملات و بمباران‌ها همه جنایات ضدبشریت است.

الخصاونه چند روز پیش نیز در اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس گفت که رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را به غزه نمی‌دهد و کمک‌های ارسالی به نوار غزه تنها جواب‌گوی ۱۰ درصد از نیاز مردم در این منطقه است.

نخست وزیر اردن با بیان اینکه راه حل‌های جزئی در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، موفق نخواهد بود، گفته بود: صلح فراگیر یک انتخاب راهبردی برای اردن و دستیابی به آن، نیازمند شرکای جدی است.

بمباران شدید خان‌یونس توسط جنگنده های اسرائیل

 منابع خبری از تداوم بمباران بخش های مختلف غزه بویژه شهر «خان یونس» در جنوب این منطقه خبر دادند.

به گزارش فلسطین‌ الیوم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های این رژیم، منطقه مسکونی «الامل» در خان‌یونس واقع در جنوب غزه را به شدت بمباران کردند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که این منطقه با حملات توپخانه‌ای نیز هدف قرار گرفته است.

منطقه «بطن السمین» در خان‌یونس نیز امروز توسط جنگنده ‌های صهیونیستی بمباران شد.

از سوی دیگر منطقه «جبالیا» واقع در شمال غزه نیز بمباران شد.

منطقه «الکتیبه» در غرب خان‌یونس نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانی و نبش قبرها در غزه به بهانه جستجوی اجساد اسرای صهیونیست اعتراف کرده است.

واکنش قاهره به ادعاهای تل‌آویو درباره محور «فیلادلفیا»

قاهره به ادعاهای رسانه های رژیم صهیونیستی درباره محور «فیلادلفیا» میان غزه و مصر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، منابع عالی رتبه مصری به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا میان غزه و مصر واکنش نشان دادند.

این منابع گزارش رسانه های صهیونیستی درباره موافقت قاهره با پیشنهاد رژیم اسراییل مبنی بر اجازه دادن به تل آویو برای اشغال محور فیلادلفیا در ازای به قدرت رسیدن تشکیلات خودگردان فلسطین یک روز پس از پایان جنگ در غزه را تکذیب کردند.

در همین حال، منابع مصری به شبکه القاهره الاخباریه اعلام کردند که این قبیل دروغ های رسانه ای که روزانه منتشر می شود، با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از مواضع اعلام شده از سوی مصر مبنی بر ضرورت توقف جنگ غزه است.

بتازگی وزارت خارجه مصر در پاسخ به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا تاکید کرد که این کشور همچنان کنترل کامل مرزهای خود را در دست دارد.

«احمد ابو زیاد» سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جنگ غزه بدون از بین بردن شکاف در محور فیلادلفیا پایان نخواهد یافت، گفت: این مسائل بخشی از توافقات امنیتی میان طرف های مربوطه است، بنابراین تمام ادعاها درباره این موضوع با دقت بررسی می شود و با مواضع مشخص به آن پاسخ داده خواهد شد.

۲۰ هزار نوزاد فلسطینی در چند قدمی مرگ

سازمان ملل با اشاره به تولد ۲۰ هزار نوزاد فلسطینی در بحبوحه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نسبت به وضعیت آنها در سایه نبود تجهیزات و کمک های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که احتمال مرگ این نوزادان در سایه وضعیت فاجعه بار در منطقه وجود دارد.

سازمان ملل در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که همه کودکانی که در بیمارستان «الشفاء» غزه به دنیا می آیند، روی یک تخت قرار دارند و به دلیل نبود انکوباتور، جان نوزادان نارس در خطر است.

در همین راستا «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد که محدودیت های تل آویو برای ورود تجهیزات درمانی، بر روند عملیات کمک رسانی در شمال نوار غزه تأثیر می گذارد و ارتش رژیم صهیونیستی از ورود کمک های بشر دوستانه به خصوص در مناطق شمالی نوار غزه جلوگیری می کند.

از سویی دیگر «تد شیبان» معاون اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) بتازگی با تاکید بر لزوم پایان دادن به کشتار کودکان در غزه، هشدار داد که آن چه در غزه اتفاق می افتد، جنگ علیه کودکان و نوار غزه خطرناک ترین جای دنیا برای کودکان است و اوضاع از فاجعه به نابودی رسیده است.

طرح آمریکا برای ایجاد کشور فلسطینی غیرنظامی

 تارنمای شبکه خبری سی ان ان امروز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که مقام های دولت بایدن به تازگی ایده تشکیل یک کشور فلسطینی "غیرنظامی" را بررسی کرده اند و رئیس جمهوری آمریکا نیز این ایده را "جالب توجه" می داند.

سی ان ان به نقل از این فرد مطلع نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی روز گذشته با جو بایدن گفت که سخنان پنجشنبه پیش (۲۸ دی) وی در مورد نفی تشکیل یک کشور فلسطینی به معنای نادیده گرفتن تشکیل این کشور در هر شکل ممکن نیست.

به گفته این فرد، بایدن و نتانیاهو در این تماس تلفنی به صورت "جدی و مفصل" ویژگی ‌های احتمالی یک کشور فلسطینی را مورد بحث قرار دادند.

بایدن بامداد امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا راه حل دو دولتی تا زمانی که نتانیاهو در قدرت باشد، غیرممکن است یا خیر، گفت: نه، نیست.

نتانیاهو پنجشنبه شب گفته بود که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: همه اراضی غرب رود اردن باید تحت کنترل امنیتی اسرائیل باشند.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن روز جمعه به وقت محلی با نتانیاهو به رغم تشدید تنش‌ها میان طرفین درباره وضعیت نوار غزه و تحولات اسرائیل گفت ‌و گو کرد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اظهار کرد که بایدن با نتانیاهو درباره تلاش ‌های کنونی در رابطه با اسرا و تغییر عملیات نظامی در غزه گفت‌ و گو کرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
هنیه تو قطره
طوفان الاقصی یکباره تغییر جهت داد و ملت بی دفاع غزه را نابود کرد.
هر چند بسیاری از تونل ها هنوز کشف نشده ولی تونلهای بزرگ و کوچک زیادی نیز تا کنون به دست اسرائیل افتاده که بعضی هاشان حتی در حد یک کارخانه تولید تسلیحات از جمله موشک بوده اند.

سؤال این است که آیا هنگام ورود اسرائیلی ها افراد حماس، که از مردمشان در برابر اسرائیل دفاع نکردند، لااقل از این تونل هایشان دفاع کردند یا باز هم صحنه را خالی کردند و به تونل های دیگری پناه بردند.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اونهایی که مسئول جنگ‌هستند خودشان می‌دانند چه کنند و نیازی به مشاوره شما ندارند
بیش از 100 روزه که دنیا شاهد جنایات اسراییله و دم بر نمیاره . من فقط به نسل کشی اسراییل ناراحت نیستم بیشتر ناراحت اینم که صهیونیزم جهانی چطور افسار جامعه جهانی و سیاستمداران اونو بدست گرفته که همه خفه خون گرفتن . دلواپسی اصلی اینکه دنیا گروگان نظام سرمایه داری و صهیونیزم جهانی شده .
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اوایل چنگ تو همین سایت خبرای روزانه غزه صدها کامنت داشت ولی الان چهارتا داره. همین داستان برای جنگ روسیه و اوکراین بود. این یعنی حفظ توجه افکار عمومی روی یه موضوع زمان طلایی داره و با بروز روزمرگی، توده ها توجهشون به موضوع بسیار کم میشه
خدا بابای بهشت را بیامرزه که محدودیت ورود نداره وگرنه اگه مثل ایران خودرو بود که واویلا بود
سلام به همه این اسرائیل که لعنت خدا و عالمیان بر اینان باد مثل سگ ها ر هستن فقط باید مهار شود چون دیگه هیچی سرش نمیشه می‌بینید بودن هیچ چیزی حمله می کنه می‌کشد آمریکا منافع و از خودشونه مثل پدر وپسر چه توقعی میشه داشت
جنایت جنایت و جنایت در حق مردم غزه، خداوند به فریاد مردم مظلوم غزه برسه
از دولت های عربی و آزادگان جهان خبری نیست
این عبارت را به هیتلر نسبت میدهند:
برای شروع جنگ بین دوطرف؛ رضایت یک طرف به جنگ، کافیست تا جنگ شروع شود. ولی برای برقراری صلح بین دو طرف؛ رضایت هر دو طرف به صلح، نیاز است.
اگر فکر شروع جنگی را در سر می‌پروررانید، به نکته فوق توجه کنید!
سازمان ملل با اشاره به تولد ۲۰ هزار نوزاد فلسطینی در بحبوحه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نسبت به وضعیت آنها در سایه نبود تجهیزات و کمک های بشردوستانه ابراز نگرانی کرد

نرخ فرزند‌آوری در غزه قبل از شروع جنگ چقدر بالا بوده است!
آیا این نرخ فرزند‌آوری نشان از امیدواری آنها به آینده نبوده است؟!
واقعا چی باید
فعلا اسراییل به بهانه خراب کردن تونل ها کل غزه رو داره میگیره... تونل ها باعث مردن مردم غزه شدن...
فقط اگه مصر و اردن یکم فیرت نشون میدادن،الان وضع این نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی