بازدید 2650
۱

پایان موفقیت‌آمیز رزمایش مشترک پدافند هوایی

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه در این رزمایش ابتکارات و قابلیت‌های جدیدی در حوزه پدافندی نیروهای مسلح با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پایان رزمایش را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 19 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،

امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ با اعلام پایان رزمایش در خصوص برنامه ها و عملیات های اجرا شده در این رزمایش گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ با طرح ریزی مشترک و با حضور تمامی نیروهای مسلح مرتبط در حوزه پدافند هوایی به اجرا در آمد و به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم.

وی با بیان اینکه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ در این دوره با ابتکارات، خلاقیت ها و قابلیت های جدید مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفت، اظهار کرد: مراحل مختلفی که در این رزمایش انجام شد عبارت بود از بازی جنگ یا تمرین رزم در قالب نرم افزارهای هوشمند و استفاده از مدل سازی پدافند هوایی در جنوب کشور، آب های نیلگون خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مورد تمرین و ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ گفت: در این رزمایش تمرینات از پیش تعیین شده و سامانه‌های جدید در محیط واقعی مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفت و مشخص شد با آمادگی‌های کسب شده سناریوهای تهدیدات دشمن برای ما قابل شناسایی و رفتارشناسی است.

امیر فرج‌پور گفت: در این رزمایش تمرین مواجهه با تهدیدات متنوع در حوزه پهپادهای پرسه زن و پرنده های بدون سرنشین و مهمات هوشمند دور ایستا و پهپاد ها با سطح مقطع بسیار کم و قابلیت‌های مختلف در قالب نیروی مهاجم به اجرا گذاشته شد که نیروهای عمل‌کننده توانستند در مرحله کشف، شناسایی، درگیری و انهدام بسیار موفق عمل کنند.

وی همدلی و هم‌افزایی نیروها و یگان‌های مختلف را از دیگر دستاوردهای این رزمایش اعلام کرد و افزود: نیروهای مسلح ما اعم از نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش و سپاه و سایر نیروها از جمله یگان‌های پدافندی نیروی زمینی ارتش و سپاه به خوبی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به خوبی عمل کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضا در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ گفت: حملات هوایی از طریق جنگنده‌های شکاری، هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت همچنین از اسکرمبل‌های نیروی هوایی ارتش استفاده شد و توانمندی پدافند هوا پایه مورد آزمون قرار گرفت که نتایج قابل توجهی داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
عجب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست