بازدید 1921

جاده های این استان بارانی و لغزنده است

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی گفت که سطح جاده های این استان به علت بارندگی لغزنده و همچنین ترافیک خودرویی در محورهای کندوان و هراز روان و عادی است.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 18 January 2024

به گزارش تابناک، سرهنگ یدالله جهان تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: محورهای هراز و فیروزکوه هم اکنون دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.


وی از اعمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی مازندران خبرداد و اظهار کرد: تردد خودروها در زمان حاضر در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزاد راه تهران شمال به صورت عادی و روان در جریان است.
وی، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.
رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی ذکرکرد و رانندگان وسایل نقلیه خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

سرهنگ جهان تاب محدوریت های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است‌.

محور کندوان:
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۲۷ دیماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت۱۴ تا ۲۴ روز جمعه ۲۹ دیماه جاری از کرج و ابتدای آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می باشد.

محور هراز:
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه ۲۹ دیماه جاری در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.
تردد تمام تریلر ها از محور هراز کماکان ممنوع است.
تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۲۷ دیماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ همین ماه از محور هراز ممنوع است.
اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست