بازدید 10318

از «رد صلاحیت فرزند شهیدی که هر ۲ ماه یکبار خدمت رهبری می‌رود» تا «ادعای رسایی درمورد تکاندن چند نهاد حاکمیتی و لاریجانی و روحانی»

43 روز تا انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی است و روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و کنشگری‌های سیاسی - انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود.در سطور ذیل مروری بر برخی اخبار و حواشی سیاسی-انتخاباتی خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 17 January 2024

43 روز تا انتخابات «خبرگان ششم» و «مجلس دوازدهم» زمان باقی است و روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و کنشگری‌های سیاسی - انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود.در سطور ذیل مروری بر برخی اخبار و حواشی سیاسی-انتخاباتی خواهیم داشت.

 

ادعای رسایی درمورد تکاندن چند نهاد حاکمیتی و لاریجانی و روحانی
به نوشته خبرگزاری دانشجو حمید رسایی، رئیس کمیته انتخابات شریان در یک نشست انتخاباتی گفت:
*در دولت سیزدهم دولت‌مردان را تکانده‌ام. در تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی، تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی از موثرین بودم.
*امید مردم زیاد شده و می‌بینند دولت‌شان، دولت پشت کارتابل نیست. این امیدوار کننده است و باعث افزایش مشارکت می‌شود. با دولت رودروایسی ندارم.
*کسانی که منتقد روحانی بودند و درخواست محاکمه روحانی را داشتند، اکنون به این قانع شدند که فقط تایید صلاحیت نشود.
*تایید صلاحیت روحانی باعث کاهش مشارکت می‌شود.
*روحانی صلاحیت فردی ندارد. ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس داشته و باید بررسی شود. دکترا مگر ۱۷ سال طول می‌کشد. در پاسپورت آقای روحانی خروج و ورود بعضی از سفر‌ها ثبت نشده است.
*تحقیق و تفحصی از دو تابعیتی‌ها شد که نهاد‌های امنیتی ارائه داده بودند در راس آن لیست روحانی بود که تابعیت بریتانیا را دارد، اما لاریجانی نگذاشت که آن لیست رسانه‌ای شود.

 

یوسفیان‌ملا: سلایق متعدد در انتخابات وجود دارد
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، به «فردا» گفت: «همه باید در میدان انتخابات وارد شوند و لیست بدهند و رقابت را جدی کنند و بدانند که هرچه رقابت و مشارکت بیشتر باشد در همه عرصه‌ها از جمله عرصه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر می‌شود و می‌شود در عرصه مذاکرات با قدرت بیشتری وارد شد. امروز نیاز به ارتباط با دنیا داریم و باید مذاکراتی که مانده است را حل کنیم و از سوی دیگر حتما مذاکرات دیگری با کشورهای مختلف به وجود می‌آید. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی بین‌المللی بالا می‌رود».

 

فرزند شهیدی را ردصلاحیت کردند که هر ۲ ماه یکبار خدمت رهبری می‌رود
شهاب الدین طباطبایی این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: مردم می‌گویند اعتراض کردیم نه کسی شنید، نه کسی دید نه کسی واکنش نشان داد. همین مجلس باید نسبت به این رخدادها واکنش نشان می‌داد. فرزند یکی از شهدای مشهور انقلاب به اصرار من در انتخابات ثبت‌نام کرد اما رد شد. به من می‌گفت هیئت‌های‌ اجرایی به من گفته‌اند تو ضدولایت فقیه هستی و می‌گفت من به آنان پاسخ دادم هر دو ماه یک‌بار خدمت رهبری می‌رسم، شما تاکنون رهبری را از نزدیک دیده‌ای؟

 

رد صلاحیت آقای علوی وهن نظام بود
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرآنلاین می‌گوید: از دید من رد صلاحیت آقای علوی واقعاً وهن نظام است. همچنان‌که رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن زمان، وهن انقلاب، ایران، نظام و روحانیت بود. بنده می‌خواهم سوال بسیار ساده‌ای را در اینجا مطرح کنم، ما از اخبار می‌شنویم که افرادی به دلیل تبلیغ علیه نظام محکوم می‌شوند، محکومیت‌های تبلیغ علیه نظام هم بسیار سنگین است، ممکن است گاهی ۱۰ الی ۱۵ سال زندان داشته باشد.سوال بنده این است که آیا شورای نگهبان نحوه رفتار انتخاباتی خود را طی این سنوات به خصوص بعد از رحلت حضرت امام (ره) و بالاخص در این سه، چهار، پنج دوره اخیر بررسی کرده است؟ آیا نحوه رفتار انتخاباتی شورای نگهبان، وهن نظام نبوده است؟

 

ستادهای انتخاباتی شورای وحدت در استانها آغاز به کار کرد
قائم مقام ستاد انتخابات تهران بزرگ در شورای وحدت با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی شورای وحدت در استانها هفته گذشته آغاز به کار کرد، از تایید صلاحیت «منوچهر متکی» در انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه تهران خبر داد.«محمدجواد محمدی نوری» در گفت‌وگو با ایرنا درباره اقدامات شورای وحدت برای وحدت و همگرایی اصولگرایان گفت: سیاست‌های کلی شورای وحدت از سوی سخنگوی هیأت عالی آقای «منوچهر متکی» اعلام می‌شود.

 

اصلاح طلبان می خواهند از اظهارات سخنگوی شورای نگهبان ، بهانه برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیدا کنند
اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در باره برخورداری زنان بی حجاب از حق شرکت در انتخابات با واکنشهای متعدد اصلاح طلبان مواجه شد و آن را رفتاری متناقض خواندند.اینک روزنامه جوان در پاسخ به دیدگاههای اصلاح طلبان نوشته است:این جریان می‌کوشد دوقطبی حجاب و بی‌حجابی را به صندوق‌های رأی بکشاند و به هر کسی که محجبه نیست یا با حجاب اسلامی مخالف است، بگوید که در انتخابات شرکت نکنید. ساخت این دوقطبی را هم از نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان کلید زدند و از او درباره مشارکت بی‌حجاب‌ها در انتخابات پرسیدند و وقتی او گفت مانعی نیست، طوری به نقد و بررسی پرداختند که گویی سخنگوی شورا این افراد را دعوت به حضور در انتخابات کرده است و می‌خواهد از مشارکت آن‌ها سوءاستفاده کند!در حالی که سخنگو در برابر یک سؤال بی‌ربط با پاسخی روشن قرار گرفته بود و چه باید می‌گفت؟ باید می‌گفت حق مشارکت ندارند و حق رأی را از آن‌ها می‌گرفت؟!

اصلاح‌طلبان البته می‌خواهند حق رأی را از اقشار مختلف مردم به بهانه‌های متفاوت بگیرند تا مشارکت در انتخابات پایین باشد. خط اصلی تندروهای اصلاح‌طلب در انتخابات‌هایی که می‌دانند پیروزی از آن آن‌ها نیست، عدم کاندیداتوری و در کنار آن تلاش برای عدم مشارکت مردم است. در انتخابات پیش‌رو نیز آن‌ها در همین مسیر هستند و اکنون هم در پی آن که یک غیریت‌سازی و دوقطبی تازه شکل دهند و بدحجاب‌ها را از حضور پای صندوق رأی بترسانند و بگویند مشارکت در انتخابات علیه خودتان می‌شود. سؤالی که مجالی دیگر برای جواب می‌طلبد این است که چرا اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات واهمه دارند و همه تلاش‌شان را برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌کنند؟

 

 

«خانه کارگر» برای انتخابات مجلس فهرستی از فعالان کارگری را معرفی می‌کند
معاون دبیرکل خانه کارگر به تسنیم گفت: امروز حرف ما با کارگران این است که پای صندوق رای بیایند و به افرادی که ما معرفی می‌کنیم رای بدهید و از آنها در قالب میثاق‌نامه تعهد می‌گیریم که حقوق کارگران را استیفاء کنند. به به افرادی که آرما‌ن‌های جامعه کارگری و امنیت اقتصادی این قشر توجه می‌کنند رای دهند. مسیر دستیابی به حقوق صنفی جز از صندوق رای جای دیگری نیست. وی افزود: متأسفانه این دوره آقای محجوب کاندیدا نشده است اما از بین جوانان خوشفکر، صاحب دانش و متعصب به مسائل کارگری و طرفدار انقلاب و نظام و معتقد به آرمان‌ها و مقید به منافع کارگران کاندیداهایی را داریم و به میدان هم می آیند. تعدادی تأیید صلاحیت شدند و تعدادی هم اعتراض کردند که منتظریم نتیجه صلاحیت آنها هم اعلام شود. 

 

 

سبحانی‌نیا: رأی سفید یا رأی باطله دادن راه اصلاح نیست
حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تشویق مردم به مشارکت در انتخابات، حتی به قیمت دادن رأی سفید گفت: رأی سفید یا رأی باطله دادن راه اصلاح نیست بلکه اگر می خواهیم روند یا روشی را اصلاح کنیم باید به نامزدی رأی دهیم که بتواند این کار را انجام دهد.وی افزود: در رقابت های انتخاباتی نیروهای مختلفی در صحنه انتخابات حضور دارند، حالا اگر نامزد 100 درصد مطلوب خود را پیدا نکردیم به سراغ نامزدی برویم که نزدیک به اوست حتی اگر 80 درصد قبولش داریم بنابراین دادن رأی سفید اصلا معنا ندارد و ترویج چنین رویکرد انتخاباتی نیز مناسب نیست.

 

 

جبلی: تلوبیون یک صفحه به همه نامزدهای انتخابات اختصاص می‌دهد
رئیس صدا و سیما گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده، تلوبیون هم یک صفحه به همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص خواهد داد.به گزارش تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما امروز( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های رسانه ملی در ایام انتخابات، گفت: غیر از برنامه‌های تلویزیونی که برای حوزه‌های انتخابیه در نظر گرفته شده، تلوبیون هم یک صفحه اختصاصی با ظرفیت 10 ساعت بارگذاری برای ویدئوهای تبلیغاتی و اطلاعات دیگری به همه نامزدها اختصاص خواهد داد.وی افزود: در ایران صدا نیز این ظرفیت را در اختیار همه نامزدها قرار می‌دهیم و می‌توانند فایل‌های صوتی‌شان را در آنجا بارگذاری کنند و آنجا نیز برایشان صفحه ایجاد خواهد شد، رادیونماها نیز در حد زیرنویس و کپشن می‌توانند کمک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۲
رسایی میرزمد،دنیا میلرزد!!!
پاسخ ها
فیروز
| Canada |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
ماتاحالا فکرمیکردیم حمیدرسایی یک مهره درجه پنجمه. ماشالله چه قدرتی داره که مقاماتی دراین سطح رو جابجا میکنه.
با اين اوضاع ، توقع مشاركت مردم را داريد !؟
مغز براندازان هم اکنون
چرا فلانی رد صلاحیت شد؟؟

مغز براندازان اگه فلانی تایید صلاحیت شه
کسی رای نمیده

تشخیص
سنسور روغن مغز
آقایون چپ و راست و وسط و بالا و پایین در جایگاهی نیستید برای مردم تعیین تکلیف کنید. بخوان رای میدن چه سالم چه باطل و نخواهند هم رای نمیدن و بعدش هم مطالبه می کنند و اعتراض می کنند طبق قانون اساسی.
خونه عروس بزن ‌بکوبه خونه داماد سوت وکوره!
اقای روحانی دو تابعیتی بوده و۸سال ریس جمهور بوده و اقای لاریجانی این مطلب رو پنهان کرده
حتما باید در انتخابات شرکت کرد
رای بی رای
مجلسی ها ، امسال افزایش حقوق شخصی که ۵۰ میلیون میگیره و شخصی که ۸ میلیون میگیره را ۲۰ درصد اعلام کردند
۱۰=۰/۲×۵۰۰۰۰۰۰۰
میلیون
۱/۶=۰/۲×۸۰۰۰۰۰۰
میلیون
یعنی فقط افزایش حقوق یک کارمند با کل حقوق کارمند دیگه برابره.
آیا عدالت اینه؟؟؟
در این سالها قانع نشدم که مجلس موثر و تاثیر گذار باشد!
برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات مسئولین بهتر است در مورد تصمیمات مهم و مستقل مجلس در دوره های مختلف صحبت کنند چون اکثر مردم مجلس را "بله قربان گو" و منتظر دریافت دستور می شناسند.
در کشور ما نهادهای منتخب فاقد قدرت تاثیرگذاری بوده و مراکز قدرت در جای دیگر هستند بنابرین منتخبان بی خاصیت جلوه کرده اند.
نماینده های شاسی سوار چه دردی از مردم میتونند کم کنند ؟
رای بی رای خود خود خدا هم بیادش بگه برو رای بده باز رای نمیدم و نمیزارم خانواده و دوستام رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تمام
اولویت هایی بالاتر از رأی دادن در جمعه ایی که قراره رأی گیری بشه،دارم!
سلام از اینکه روحانی شده سوهان روح رسایی از صمیم دل خوشحالم
تحقیق و تفحصی از دو تابعیتی‌ها شد که نهاد‌های امنیتی ارائه داده بودند در راس آن لیست روحانی بود که تابعیت بریتانیا را دارد، اما لاریجانی نگذاشت که آن لیست رسانه‌ای شود.
اگر نماینده مناسب با نظرم پیدا کردم رای میدم. اگرنه، چرا باید رای بدم؟ موضوع ساده است.
بنده رای نمی دهم چون این آقایان تنها تنها تنها به فکر جیب شان می باشند و به ما بازنشستگان ظلم می کنند .
با سلام
من بشخصه نه تنها خواستار آن هستم که روحانی تایید صلاحیت نشود بلکه هنوز خواهان آن هستم که این شخص به همراه دار و دسته اش محاکمه گردد.
در ضمن رد صلاحیت آقای علوی کار درستی بود. جنس ایشان از جنس حسن روحانی ست.
آقای رسائی خیلی از آقای روحانی میترسی که اینهمه بهش انگ زدی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست